Klauzula wykonalności

Data: 2017-05-09 12:07:51
Autor: rg
Klauzula wykonalności
Czy odpis nakazu w post. upominawczym z nadaną klauzulą sąd mi przyśle z
automatu czy muszę z odpisem udać się do Sądu po klauzulę?

Data: 2017-05-09 12:20:21
Autor: Liwiusz
Klauzula wykonalności
W dniu 2017-05-09 o 12:07, rg pisze:
Czy odpis nakazu w post. upominawczym z nadaną klauzulą sąd mi przyśle z
automatu

Nie.

czy muszę z odpisem udać się do Sądu po klauzulę?

Możesz też wysłać wniosek pocztą, nadto odpis nakazu zapłaty niepotrzebny, choć czasem pozwala na uniknięcie opłaty 6zł.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-09 14:29:31
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
Nie z odpisem, lecz z wnioskiem o uznanie nakazu za prawomocny (ten kawałek nie jest konieczny, lecz przydatny) i o nadanie nakazowi zapłaty z dnia ..... sygnatura ..... klauzuli wykonalności (w całości, w części, w punkcie ..... nakazu) z doręczeniem powodowi na adres ..... (lub z odbiorem osobistym, jeśli bardziej Ci pasuje).
Bywają jeszcze niuanse, który sąd może nadać klauzulę wykonalności.

-- -- -
czy muszę z odpisem udać się do Sądu po klauzulę?

Data: 2017-05-10 00:15:47
Autor: Robert Tomasik
Klauzula wykonalności
W dniu 09-05-17 o 12:07, rg pisze:
Czy odpis nakazu w post. upominawczym z nadaną klauzulą sąd mi przyśle z
automatu czy muszę z odpisem udać się do Sądu po klauzulę?

Najlepiej jest odesłać posiadany odpis z wnioskiem o opatrzenie go
klauzulą, bo inaczej sąd Cie skasuje za wydanie kolejnego odpisu.

Data: 2017-05-10 09:36:45
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
Nieprawda.

-- -- -
inaczej sąd Cie skasuje za wydanie kolejnego odpisu.

Data: 2017-05-10 11:49:32
Autor: rg
Klauzula wykonalności
Wed, 10 May 2017 09:36:45 +0200, w <oeufue$30o$1@node1.news.atman.pl>,
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> napisał(-a):

Nieprawda.

-- -- -
> inaczej sąd Cie skasuje za wydanie kolejnego odpisu.

Prawda.

Data: 2017-05-10 15:28:14
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
O ile zakład?

-- -- -
Prawda.

Data: 2017-05-10 15:47:13
Autor: Liwiusz
Klauzula wykonalności
W dniu 2017-05-10 o 15:28, ąćęłńóśźż pisze:
O ile zakład?

O to, że zgodnie z przepisami sąd pobiera opłatę za tytuł wykonawczy, jak mu się nie da tytułu egzekucyjnego? O flaszkę.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-11 09:55:55
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
No to jesteś mi winien kilka flaszek.
Napisz, kiedy ostatnio sąd Cię (nie zawodowego pełnomocnika) wzywał do wniesienia opłaty od wniosku o nadanie klauzuli wykonalności nakazowi zapłaty i który sąd tak Cię nie lubi.

 -- -- -
O flaszkę.

Data: 2017-05-11 10:17:42
Autor: Liwiusz
Klauzula wykonalności
W dniu 2017-05-11 o 09:55, ąćęłńóśźż pisze:
No to jesteś mi winien kilka flaszek.
Napisz, kiedy ostatnio sąd Cię (nie zawodowego pełnomocnika) wzywał do wniesienia opłaty od wniosku o nadanie klauzuli wykonalności nakazowi zapłaty i który sąd tak Cię nie lubi.

Nie taki był temat zakładu. To, czy cię sąd wzywał, czy nie, nie interesuje mnie.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-11 10:52:08
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
Zróbmy zakład.
Otwierający wątek złoży w sądzie (wyśle pocztą) wniosek jak poniżej:

"   Wierzyciel:
Imię i nazwisko, adres do doręczeń, Pesel (NIP).

   Sygn. akt ... Nc ...../...

   Do:
Sądu Rejonowego dla ..... w .....
.... Wydział Cywilny
ul. .....
...... .....

   ....., dnia ... ..... 2017 r.

   Dłużnik:
Imię i nazwisko (nazwa), adres zamieszkania (siedziby), Pesel (NIP, Regon, KRS).

   O uznanie orzeczenia za prawomocne i o klauzulę wykonalności

   Proszę o uznanie nakazu zapłaty z dnia ... ..... ..... roku sygn. akt ... Nc ...../... w sprawie o zapłatę przeciwko ..... ...... zamieszkałemu (z siedzibą w) ..... Pesel (NIP, KRS, Regon) .....  za prawomocny oraz o nadanie przedmiotowemu nakazowi zapłaty klauzuli wykonalności z doręczeniem na adres Powoda.

   (-) Imię, nazwisko, własnoręczny podpis   "

I jeśli sąd nie wezwie go do wniesienia opłaty, jesteś mi winien flaszkę.
Tylko nie wyciągaj z tego pojemnika na szkło co zawsze ;-)
Kto przybija?

-- -- -
Nie taki był temat zakładu.

Data: 2017-05-11 10:56:06
Autor: Liwiusz
Klauzula wykonalności
W dniu 2017-05-11 o 10:52, ąćęłńóśźż pisze:
Zróbmy zakład.
Otwierający wątek złoży w sądzie (wyśle pocztą) wniosek jak poniżej:

O to się nie zakładam, bo nie wiem jak postępują konkretne sądy.
Zgodnie z przepisami powinny kasować.
Mnie nie wzywały, bo zwykle płacę razem z wnioskiem.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-11 23:47:52
Autor: Robert Tomasik
Klauzula wykonalności
W dniu 11-05-17 o 10:52, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

   Do:
Sądu Rejonowego dla ..... w .....
... Wydział Cywilny
ul. .....
..... .....

[...]

Jak trafisz na dowcipny sąd, to Ci odpisze, że uznaje za prawomocne :-).
No i ciekawe, co sobie z tym zrobisz.

Sad musi stosowną pieczątkę na czymś przybić i albo mu to coś
dostarczysz, albo Cię skasuje za wydrukowanie sobie wtórnika.

Data: 2017-05-12 06:33:40
Autor: ąćęłńóśźż
Klauzula wykonalności
A jak trafisz na mało dowcipny, to odpowie postanowieniem z dnia .... sygn. akt ... oddalającym wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci z uzasadnieniem, iż nakaz się nie uprawomocnił.

I zastanów się przez analogię, ile płacisz za wniosek o sporządzenie i doręczenie pisamnego uzasadnienia wyroku i pod czym sąd (nieadministracyjny) to uzasadnienie sporządza.

-- -- -