Klauzule niedozwolone

Data: 2013-09-23 13:57:33
Autor: Kriss
Klauzule niedozwolone
Czytam sobie regulamin sklepu internetowego i włos się na głowie jeży :D

Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?
Długość gwarancji określona jest na stornie producenta lub w aukcji produktu.
Gwarancji podlegają usterki uniemożliwiające działanie zakupionego towaru.
Kupujący zobowiązany jest dostarczyć sprzęt na własny koszt do siedziby firmy na adres: ***********************. Niezbędne jest dołączenie kopii dokumentu zakupu oraz opisu usterki.
Po naprawie sprzedający odeśle sprzęt na własny koszt.
W przypadku, gdy reklamowany towar okaże się sprawny wszelkie koszty przesyłki pokryje kupujący.
Kupujący traci gwarancję w przypadku uszkodzenia mechanicznego sprzętu.
W przypadku braku możliwości usunięcia usterki sprzedający zobowiązuje się przekazać sprzęt o identycznych parametrach (chyba, że strony ustalą inaczej) lub zwróci pełną cenę towaru. Koszty przesyłki nie podlegają zwrotowi.
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami gwarancji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
Reklamacjom nie podlegają:
Przedmioty sprawne. Prosimy upewnić się przed odesłaniem, czy problem tkwi w produkcie, czy może w błędnej instalacji lub niewłaściwym użytkowaniu.

Data: 2013-09-23 15:21:06
Autor: LeonKame
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-23 13:57, Kriss pisze:
[...]

I czym sie przejmujesz zdebilenie spoleczenstywa jest juz tak duże ze niedługo na sygnał z TV popełnia zbiorowe samobojstwo.

Data: 2013-09-23 18:05:57
Autor: CPL
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Kriss" <krissbezmaila@org.pl> napisał w wiadomości news:l1pab9$u40$1news.task.gda.pl...
[...]

1) Koszt dostawy w obie strony powinien pokryć sprzedawca.
2) Nie wolno pobierac opłat za niezasadną reklamację
3) W przypadku niezgodności z umową - koszty przesyłek ma pokryć sprzedawca
4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

Więcej nie znalazłem. Co to za sklep że co drugi punkt ich regulaminu zawiera takie gówno? Oświeć nas :)

Data: 2013-09-23 18:51:27
Autor: PlaMa
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-23 18:05, CPL pisze:

[...]

Akapit zaczyna się od hasła długość gwarancji, tak więc mamy tu do czynienia z opisem procedur reklamacyjnych na podstawie gwarancji, które to chyba ustala sprzedawca/producent jak chce. Dopiero chyba przy niezgodności dopiero wychodzą zwroty za przesyłkę itd itp?

2) Nie wolno pobierac opłat za niezasadną reklamację

Przy gwarancji i jeśli mowa o kosztach przesyłki też?

3) W przypadku niezgodności z umową - koszty przesyłek ma pokryć sprzedawca

So true, so rzadko spotykane :D

4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

Napisane jest kopi dokumentu zakupu - całkiem racjonalnie IMO

Data: 2013-09-24 01:23:04
Autor: Maciej Bebenek
Klauzule niedozwolone
PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote:

1) Koszt dostawy w obie strony powinien pokryć sprzedawca.

Akapit zaczyna się od hasła długość gwarancji, tak więc mamy tu do
czynienia z opisem procedur reklamacyjnych na podstawie gwarancji, ktĂłre
to chyba ustala sprzedawca/producent jak chce. Dopiero chyba przy
niezgodności dopiero wychodzą zwroty za przesyłkę itd itp?

Właśnie okazuje się, że nie do końca. Też się zdziwiłem
http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/0E78459841B1FBBDC1257A8E0024FF2A?OpenDocument

Data: 2013-09-24 08:58:16
Autor: CPL
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:5240cd57$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote:

Właśnie okazuje się, że nie do końca. Też się zdziwiłem
http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/0E78459841B1FBBDC1257A8E0024FF2A?OpenDocument

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że takie zapisy w regulaminie czy gwarancji już od kilku lat są klauzulami niedozwolonymi, a e-sklepy i tak z lubością te klauzule wstawiają. Czasem trzeźwiąco działa wysłanie linka do wyroku i kary jaką jakiś e-sklep dostał za stosowanie tego typu zapisów.

Data: 2013-09-23 20:17:32
Autor: Diabeł
Klauzule niedozwolone
Użytkownik "CPL" <z-notebooka@bez-maila.pl> napisał w wiadomości news:l1pot2$k69$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ty tez wez mlotek i sie pierdolnij w glowe. Kolejny gimbus-nieuk ktory nie rozroznia ustawowej niezgodnosci od dobrowolnej gwarancji :D

Takie wlasnie mamy spoleczenstwo w PL - czesc sie kompletnie nie zna sie na przepisach,  uczenie sie wypowiadaja w stylu "zawiera takie gówno?" a pozniej w sklepie dra ryja
"a bo mi sie nalezy, mam prawo". Zreszta co sie dziwic - czesc ludzi tkwi w relikcie PRL i dalej im sie wydaje, ze zakupiony towar mozna zwrocic w kazdym przypadku do 7 dni.

Przez 3 lata pracowalem w sklepie i z wielka przyjemnosci gasilem takich jelopow ktorzy wpierali mi jak w pkt. 1,2,4 :D
Niektorzy wymagali, zeby towar po reklamacji przywozic im osobiscie do domu.

Data: 2013-09-23 13:25:51
Autor: witek
Klauzule niedozwolone
Diabeł wrote:

Przez 3 lata pracowalem w sklepie
to widac slychac i czuc.
trauma pozostala ci na cale zycie, ale jak znajdziesz dobrego lekarza to moze pomoze.

Data: 2013-09-23 23:04:21
Autor: Garg07.
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:l1q13f$rfi$2dont-email.me...
Diabeł wrote:

Przez 3 lata pracowalem w sklepie
to widac slychac i czuc.
trauma pozostala ci na cale zycie, ale jak znajdziesz dobrego lekarza to moze pomoze.

Obawiam się że w jego wypadku nawet przysłowiowy chuj w dupę sprawi mu tylko frajdę :-p

Data: 2013-09-25 00:06:44
Autor: Borys Pogoreło
Klauzule niedozwolone
Dnia Mon, 23 Sep 2013 18:05:57 +0200, CPL napisał(a):

4) Nie można wymagać paragonu / dok. sprzedaży.

Kopii też nie? Bo jeśli i to wpisali do rejestru, to chyba do końca na
głowę upadli.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-23 20:17:37
Autor: Diabeł
Klauzule niedozwolone
[...]

Widze, ze masz duzy problem czytania ze zrozumieniem. Wiesz, ze gdzies dzwoni ale nie wiesz w jakim kosciele.
Ja pierdole, skad sie takie nieuki biora?

4 klauzule niedozwolone? :D wroc do pierwszej klasy podstawowki bo masz wlasnie problem czytania ze zrozumieniem :)

W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic loda. I co? myslisz, ze to bedzie sprzeczne z prawe? :D

Data: 2013-09-23 23:01:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Klauzule niedozwolone
On Mon, 23 Sep 2013, Diabeł wrote:

Użytkownik "Kriss" <krissbezmaila@org.pl> napisał

Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?
[...]

4 klauzule niedozwolone? :D

  Oczywiście dotąd masz 100% racji :)

W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic
loda. I co? myslisz, ze to bedzie sprzeczne z prawe? :D

  A mogę Cię zdumieć?
  Otóż ... myślę że tak.
  Z tego samego powodu, dla którego wedle polskich konstytucjonalistów
nie można pobierać podatku od prostutucji, bo to stręczycielstwo.
  Świadczenie gwarancyjne ma pewną wartość, czyli 199 KK, na podobnej
zasadzie, jak podpada pod to pracodawca który od "świadczenia" :P
uzależnia niewywalenie z roboty.

  Natomiast wszystkie czynności od których można LEGALNIE uzależnić
wykonanie umowy to oczywiście inna sprawa :>
  Sugeruję stosowane w przeszłości powołanie się na konieczność
odtańczenia czegoś ;) (co najwyżej podważalne z art.5 KC)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-24 09:02:20
Autor: CPL
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1309232253070.492quad...

[...]

Bingo! Stąd w orzecznictwie spraw założonych przez UOKiK są wyroki dotyczące każdej z wyżej wymienionej przeze mnie klauzuli i bez znaczenia jest czy takie zapisy są w warunkach gwarancji czy w regulaminie e-sklepu.

Data: 2013-09-24 09:00:05
Autor: CPL
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Diabeł" <diabel@trzymam.zwarte.posladki> napisał w wiadomości news:524085c6$0$1230$65785112news.neostrada.pl...

Widze, ze masz duzy problem czytania ze zrozumieniem. Wiesz, ze gdzies dzwoni ale nie wiesz w jakim kosciele.
Ja pierdole, skad sie takie nieuki biora?

Gdy ja pier...ę to ruszam dupą. Ty widać robisz to gębą.

W warunkach gwarancji moge napisac, ze zanim przyjme sprzet trzeba mi zrobic loda.

Potwierdziła się teza napisana przeze mnie wyżej. Mało tego że chamidło to jeszcze pedryl.

Data: 2013-09-24 12:53:14
Autor: J.F
Klauzule niedozwolone
Użytkownik "Kriss"  napisał w wiadomości
Czytam sobie regulamin sklepu internetowego i włos się na głowie jeży :D
Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?

A tak w ogole - nie uwazacie ze z tymi klauzulami jest cos nie tak ?

Firma A sprzedaje klientowi X, stosujac jakis zapis.
Klientowi sie ten zapis nie podoba, wnioskuje do urzedu.
Firma A stwierdza ze w zasadzie jej to nie potrzebne, czy tez nieumiejetnie broni, czy np nie chce jej sie placic za prawnika.
Przepis staje sie oficjalna klauzula niedozwolona.

O obowiazuje wszystkie inne firmy, chocby dla nich to bylo kluczowe.
I sprawa np sprzedazy miesa bedzie sie stosowala do sprzedazy komputerow.

A tu ... tych klauzul jest tyle ze nikt wszystkich nie sprawdzi.
Ale oni cos chyba przegieli.

J.

Data: 2013-09-25 00:04:03
Autor: Borys Pogoreło
Klauzule niedozwolone
Dnia Tue, 24 Sep 2013 12:53:14 +0200, J.F napisał(a):

Sam znalazłem 4 klauzule niedozwolone. Kto da więcej?

A tak w ogole - nie uwazacie ze z tymi klauzulami jest cos nie tak ?

Tak, są głównie pożywką dla wszelkich palcem po wodzie pisanych
"stowarzyszeń konsumenckich", których jedynym celem jest wyciaganie
pieniędzy w świetle prawa. Jak klient świadomy swoich praw, to będzie
wiedział, jak temat drążyć. Reszta nawet regulaminów nie czyta.

O obowiazuje wszystkie inne firmy, chocby dla nich to bylo kluczowe.
I sprawa np sprzedazy miesa bedzie sie stosowala do sprzedazy komputerow.

Klauzulą niedozwoloną staje się dopiero, gdy wedle uokik narusza interesy
konsumentów. I wszelkie inne firmy obowiązują te same zasady, tylko ich
jeszcze nie dorwali.

A tu ... tych klauzul jest tyle ze nikt wszystkich nie sprawdzi.
Ale oni cos chyba przegieli.

Bo bez sensu wpisują po dwadzieścia razy to samo, tylko sformułowane innymi
słowami.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-25 06:15:43
Autor: Liwiusz
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-25 00:04, Borys Pogoreło pisze:
Klauzulą niedozwoloną staje się dopiero, gdy wedle uokik narusza interesy
konsumentów.

Niekoniecznie, bo to od podjęcia skutecznej obrony zależy, czy dana klauzula zostaje uznana poprawną.

I potem mamy takie kwiatki, że klauzulą niedozwoloną jest na przykład "W sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy kodeksu cywilnego".

--
Liwiusz

Data: 2013-09-25 08:28:34
Autor: Danusia
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l1to1g$pal$2node2.news.atman.pl...
[...]

W umowie o pracę taka klauzula jest niedozwolona i jest to logicznie uzasadnione. Co innego przy sprzedaży.
Problem klauzul niedozwolonych jest głównie problemem ultra liberałów uważających że wszystko im wolno i wszystko jest dozwolone. Dobitnie o tym swiadczą wypowiedzi w tym wątku. A przecież wystarczy odpowiedzić na pytanie: po co utworzono rejestr klauzul niedozwolonych?

pozdr

Data: 2013-09-25 08:33:29
Autor: sqlwiel
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-25 08:28, Danusia pisze:

[...]

A jak brzmi odpowiedź?
Bo moim zdaniem stworzono go po to, aby dać pole do działania niepełnosprawnym adwokatom polegającego na ciąganiu firm (raczej OFpDG) po sądach, a raczej tylko straszeniem pozwem i propozycją ugody za 800zł

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-26 08:29:53
Autor: Danusia
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:524283b9$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Klauzule niedozwolone to nie tylko sprzedaż czy gwaranacja na produkt. To przede wszystkim umowy i różne regulaminy których rodzima twórczość czasami doprowadza do spazmów ze smiechu, a czasami do płaczu. Olbrzymia większość autorów nie wie że istnieją klauzule niedozwolone i uważa że wszystko jest dozwolone i wszystko im wolno. O tym co można wyczytać w takiej twórczości nie śniło sie nawet największym pisarzom utworów fantastyczno-naukowych.
Zresztą wystarczy poczytać np: regulaminy różnych forów internetowych.

pozdr

Data: 2013-09-26 08:37:57
Autor: sqlwiel
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-26 08:29, Danusia pisze:

[...]

Szanując Twój merytoryczny wkład i rzeczowe wypowiedzi w innych wątkach stwierdzam, że nie odpowiedziałaś na pytanie, które postawiłaś, tj. "po co?".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-25 16:57:06
Autor: Borys Pogoreło
Klauzule niedozwolone
Dnia Wed, 25 Sep 2013 06:15:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Ten, kto to wpisał do regulaminu, pewnie działał w dobrej wierze. Ale
handel na odległość reguluje stos innych ustaw, więc jawne ograniczanie się
tylko do KC to jak kładzenie głowy pod topór... Chyba, że wpisali też "...
i innych ustaw", co byłoby już przegięciem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-25 18:02:17
Autor: Liwiusz
Klauzule niedozwolone
W dniu 2013-09-25 16:57, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Przede wszystkim klauzulą niedozwoloną powinno być tylko to, co niekorzystnie kształtuje prawa klienta. Wpisanie "w sprawach nieuregulowanych stosuje się KC" nie oznacza braku stosowania innych ustaw, bo to nie umowa, a obowiązek prawny stanowi co się stosuje, a co nie.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-25 19:48:57
Autor: Borys Pogoreło
Klauzule niedozwolone
Dnia Wed, 25 Sep 2013 18:02:17 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Na tej samej zasadzie obowiązek prawny kształtuje możliwość zwrotu towaru w
ciągu 10 dni, a za brak tej informacji (lub nieprawidłową) można oberwać.

To samo z narzuceniem sądu - też nie umowa, tylko zapisy KC. Itp.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-25 23:27:20
Autor: Diabeł
Klauzule niedozwolone
[...]

I wlasnie dlatego, czesc firm w ogole nie daje gwarancji. I wcale im sie nie dziwie. Wieksza czesc reklamacji to sa nieuzasadnione reklamacje. Glupi klient ktory nie potrafi sobie poradzic z uruchomieniem sprzetu od razu uwaza, ze jest zjebany. A jak jest zjebany to co robi? Przychodzi zareklamowac i pierdoli pol godziny, ze firma sprzedala mu bubel. Taki niedouczony fachura ogole nie dopuszcza do siebie mysli, ze byc moze on sam spierdolil urzadzenie lub po prostu nie ma pary aby je poprawnie uruchomic. I pozniej pracownik takiej firmy musi przyjac sprzet do reklamacji/serwisu, wklepac do systemu, wypisac papier, sprawdzic po to zeby sie okazalo, ze dziad jest po prostu niedouczony albo ma dwie lewe rece. Na koncu okazuje sie, ze poszlo w pizdu iles tego czasu - czasu ktory mozna byloby poswiecic na cos innego. Nie bardzo rozumiem, dlaczego niedouczony klient nie powinien zaplacic za nieuzasadniona reklamacje? Dlaczego to sprzedawca ma ponosic koszty kolesia ktory zamiast uczyc sie w szkole wolal zbijac baki.

Dla przykladu pasywny hub USB (dobra jakosc, nie tania chinszczyzna). U klienta nie dziala. Przychodzi, pierdoli na goraco - czas 40 minut - japa mu sie nie zamyka. Sprawdzam od razu - u mnie dziala. Gosciu zdziwiony bo u niego nie dziala. Odlaczam, restartuje sprzet, podlaczam dziala. No to koles pierdoli zebym mu powiedzial co jest u niego nie tak. Tlumacze, ze nie jestem jasnowidzem i nie mam szklanej kuli i nie wiem co i jak. Gosciu chce zeby mu wymienic sprzet. Mowie ok, nie ma problemu - wymienam dla swietego spokoju. Gosciu spierdala z firmy - laczny czas 90 minut. Na nastepny dzien przylazi i mowi, ze u niego nie dziala i zebym cos zrobil. Mowie oddam kase. A gosciu nie bo u niego ma dzialac. Na to kolo ze przyniesie mi sprzet i mam mu to uruchomic. Mowie koszt uslugi platny ekstra do 100zl - kolo wielce oburzony pierdoli mi, ze mam mu to zrobic za frajer bo jak nie to sie zemsci. Powiedzialem mu, ze za 150zl mu uruchomie. Kolo wkurwiony, ze bylo 100zl, to ja mowie, ze cena skoczyla do 200zl; kolo, ze chce oddac - a ja na to, ze oferta nieaktualna. Popierdolil i poszedl - czas? Kolejne 120 minut. Cena huba 10zl, dochod 3zł - stracony czas: 210 zasranych minut. Za takie cos powinna byc karna oplata x5.
..
Wcale sie firmom nie dziwie. Jak maja wiecej takich niedoukow to trzeba zatrudniac armie technikow zeby to ogarneli.80% reklamacji jest w ciagu pierwszych kilku dni i dotyczy niedzialajacego sprzetu (w ocenie kupujacego ktory domaga sie, zeby sprawdzic go od reki). 2% faktycznie nie dziala (pomimo, ze oryginalnie zapakowany), pozostale 18% pada po jakims czasie.

Po czasie okazalo sie, ze kolo mial mase aplikacji, syfow, wirusow i innych gowien. W systemie brak bylo widocznych portow USB i dlatego hub nie byl widoczny przez XP.

W klauzulach niedozwolonych powinnien byc zapis o zakazie okazywania przez klienta swojej glupoty i ignorancji.

Data: 2013-09-26 01:29:34
Autor: CPL
Klauzule niedozwolone

Użytkownik "Diabeł" <diabel@trzymam.zwarte.posladki> napisał w wiadomości news:52435538$0$2222$65785112news.neostrada.pl...

Cry more :)

Data: 2013-09-26 12:07:37
Autor: m
Klauzule niedozwolone
W dniu 25.09.2013 23:27, Diabeďż˝ pisze:
[...]
I wlasnie dlatego, czesc firm w ogole nie daje gwarancji.
[...]Glupi klient [...]pierdoli pol godziny,[...] Taki niedouczony fachura
[...]niedouczony klient nie powinien zaplacic za nieuzasadniona reklamacje?
>[...]zamiast uczyc sie w szkole wolal zbijac baki.
[... i tak dalej i tak dalej ...]
W klauzulach niedozwolonych powinnien byc zapis o zakazie okazywania przez
klienta swojej glupoty i ignorancji.

I wlaśnie dlatego duże sieciówki wykoszą małe sklepy, bo ludzie wolą żeby ich ewentualna reklamacja była przyjęta niemal z automatu niż leczyć przetrącone ego jakiegoś sprzedawcy.

p. m.

Data: 2013-09-26 11:09:52
Autor: januszek
Klauzule niedozwolone
m napisa?(a):

I wlaśnie dlatego duże sieciówki wykoszą małe sklepy, bo ludzie wolą żeby ich ewentualna reklamacja była przyjęta niemal z automatu niż leczyć przetrącone ego jakiegoś sprzedawcy.

Sugerujesz, że w sieciówkach łatwiej się reklamuje?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-09-26 13:32:11
Autor: Maciej Bebenek
Klauzule niedozwolone
januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:
m napisa?(a):

[...]

W sieciówkach są procedury, które w miarę zgadzają się z porządkiem
prawnym. Ego procedur nie ma. Chociaż z drugiej strony w małych sklepikach
można spotkać się z zapomnianym pojęciem życzliwość.

Data: 2013-09-26 15:07:44
Autor: m
Klauzule niedozwolone
W dniu 26.09.2013 13:32, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Często te procedury znacznie wychodzą do przodu w porównaniu z porządkiem prawnym. Chodzi mi o zwroty w przypadku dużych marketów elektronicznych i okołobudowlanych.

p. m.

Data: 2013-09-26 15:06:01
Autor: m
Klauzule niedozwolone
W dniu 26.09.2013 13:09, januszek pisze:
m napisa?(a):

[...]

Nieporównanie łatwiej. W niektórych przypadkach wręcz z automatu mam uznawaną reklamacje (np. w przypadku "żarówki" energooszczędnej w jakimś Praktikerze).

p. m.

Klauzule niedozwolone