Klawiatura a'la IBM

Data: 2009-02-23 13:43:24
Autor: goto
Klawiatura a'la IBM
Witam,

Czy ktoś z was spotkał się kiedyś może z klawiaturą do desktopa, która
jakością, wygodą i precyzją zbliżona była by do klawiatur z notebooków
IBM'a?

Ostatecznie można kupić http://tnij.com/lIDWP ale może znajdę coś
bliżej i taniej. Do tej pory najbliższa ideałowi jest klawiatura od
maców, ale ona ma kiepski układ klawiszy dodatkowych (po prostu
niektórych brak) i jest biała dzięki czemu szybko widać na niej
nieczystości.

Może ktoś znalazł klawiaturę, której szukam?
Pozdrawiam,
goto

Data: 2009-02-23 22:49:36
Autor: Konrad Kosmowski
Klawiatura a'la IBM
** goto <gozwei@gmail.com> wrote:

Czy ktoś z was spotkał się kiedyś może z klawiaturą do desktopa, która
jakością, wygodą i precyzją zbliżona była by do klawiatur z notebooków IBM'a?

Nope.

Ostatecznie można kupić http://tnij.com/lIDWP ale może znajdę coś bliżej i
taniej.

Raczej nie masz innego wyjścia.

Do tej pory najbliższa ideałowi jest klawiatura od
maców,

Żartujesz prawda?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-02-23 23:01:17
Autor: Gil
Klawiatura a'la IBM
goto <gozwei@gmail.com> napisał(a):
Mo=BFe kto=B6 znalaz=B3 klawiatur=EA, kt=F3rej szukam?
Pozdrawiam,
goto

Będzie dobra klawiatura od desktopowych IBM. Są świetne a do dostania za
niewielkie pieniądze w jakiś szrotach komputerowych. Ale są jasne. Nie wiem,
czy białe bo moja juz ma tyle osadu na sobie, że nie wiem, czy biała czy
beżowa była.

Data: 2009-02-24 01:37:53
Autor: Arkadiusz Dymek
Klawiatura a'la IBM
goto wrote:
Witam,

Czy ktoś z was spotkał się kiedyś może z klawiaturą do desktopa, która
jakością, wygodą i precyzją zbliżona była by do klawiatur z notebooków
IBM'a?

Jeżeli chodzi o wygodę, to moim zdaniem nic nie boi Logitecha Ultra X. Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o trwałości tej klawiatury. Piszę dużo i niestety zazwyczaj któryś klawisz po pewnym czasie zaczyna nawalać (czytaj słabiej sprężynować, albo wymagać ciut innej siły nacisku). Do tego plastikowe zatrzaski klawiszy są dość słabe i potrafią się wyłamać. Ale i tak zawsze kupuję wtedy następnego Logitecha...

[...]

Khh... khhh... przepraszam, zakrztusiłem się - mówisz o tym wynalazku, który pozwala wspominać czasy Spectrum?

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-02-24 00:54:37
Autor: goto
Klawiatura a'la IBM
Jeżeli chodzi o wygodę, to moim zdaniem nic nie boi Logitecha Ultra X..
Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o trwałości tej klawiatury.

Mam już jedną w szafie, nie wytrzymała.

Khh... khhh... przepraszam, zakrztusiłem się - mówisz o tym wynalazku,
który pozwala wspominać czasy Spectrum?

Mówię o tej: http://morony.pl/?p=89

goto

Data: 2009-02-25 19:31:32
Autor: RudeBoy
Klawiatura a'la IBM
goto pisze:
Jeżeli chodzi o wygodę, to moim zdaniem nic nie boi Logitecha Ultra X.
Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o trwałości tej klawiatury.

Mam już jedną w szafie, nie wytrzymała.

Co Wy z nimi robicie. Bo ja w moja klepie od prawie 3 lat po 8-12 godzin na dobę i ma się świetnie. Ale ja swoją czasem czyszczę :) I nie urządzam bufetu na biurku.

--
RudeBoy Selecta
ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

Data: 2009-02-24 09:37:39
Autor: Jaytee
Klawiatura a'la IBM
Arkadiusz Dymek pisze:

Jeżeli chodzi o wygodę, to moim zdaniem nic nie boi Logitecha Ultra X.

Potwierdzam, też polecam tę klawiaturę, niestety chyba już nie jest produkowana albo jest w małych ilościach.

Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o trwałości tej klawiatury.

Dokładnie mam ten sam problem, zajechałem już dwa Logitechy Ultra X Flat   i właśnie szukam dla nich alternatywy.  Fajnie by było jakby była bez przewodowa.  Może ktoś pracował kiedyś na UltraX Flat a teraz ma inną równie wygodną klawiaturkę i może polecić konkretny model?

--
Pozdrowienia,
Jaytee

Data: 2009-02-24 16:32:12
Autor: tg
Klawiatura a'la IBM
Użytkownik "Jaytee" <jaytee@spierdalaj.org> napisał w wiadomości news:go0bkj$nvv$1news.task.gda.pl...
[...]

bezprzewodowa moze nie ale ultrax flat od ultrax premium sie chyba nie
rozni zbyt wiele?

Data: 2009-02-25 14:27:00
Autor: Jaytee
Klawiatura a'la IBM
tg pisze:
bezprzewodowa moze nie ale ultrax flat od ultrax premium sie chyba nie
rozni zbyt wiele?

No właśnie, różni się czy nie?
Nie znalazłem jej w marketach jak się rozglądałem żeby móc przetestować.

http://www.youtube.com/watch?v=88E2xpkdxFk

Data: 2009-02-25 19:29:56
Autor: RudeBoy
Klawiatura a'la IBM
Jaytee pisze:

No właśnie, różni się czy nie?
Nie znalazłem jej w marketach jak się rozglądałem żeby móc przetestować.

To samo prawie. Minimalnie różni się wizualnie. Ale konstrukcja ta sama.   IMHO ta i jej poprzedniczka to jedne z lepszych klawiatur na rynku.

Data: 2009-02-24 01:42:10
Autor: SFF
Klawiatura a'la IBM

"goto" <gozwei@gmail.com> wrote in message news:eb4c3a79-e8f4-4496-911a-f8c96fa84762q35g2000vbi.googlegroups.com...
Witam,

Czy ktoś z was spotkał się kiedyś może z klawiaturą do desktopa, która
jakością, wygodą i precyzją zbliżona była by do klawiatur z notebooków
IBM'a?

Tak, to IBM model M keyboard.

Data: 2009-02-24 14:38:13
Autor: Tomasz Finke
Klawiatura a'la IBM
goto pisze:
Witam,

Czy ktoś z was spotkał się kiedyś może z klawiaturą do desktopa, która
jakością, wygodą i precyzją zbliżona była by do klawiatur z notebooków
IBM'a?

Tak: http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=759234

T.

Data: 2009-02-24 16:59:45
Autor: Jacek Politowski
Klawiatura a'la IBM
In article <eb4c3a79-e8f4-4496-911a-f8c96fa84762@q35g2000vbi.googlegroups.com>
goto <gozwei@gmail.com> wrote:

(...)
[...]

Szukałem kiedyś czegoś niewielkiego (czyt. standardowego lub
mniejszego, w odróżnieniu od np. wielkich, okrągłych placków
Logitecha), z normalnymi klawiszami (długi skok, nie laptopowe).

Byłem tak zdesperowany, że nawet Happy Hacking poważnie rozważałem :-)

Finalnie wybór padł na takiego Della:
http://allegro.pl/item555859882.html

Ze dwa lata już używam i nie ciągnie mnie do zamiany na cokolwiek
innego. Trzeba tylko uważać, bo na Allegro te Delle trafiają się z
bardzo różnymi układami klawiszy (choć, jak widzę, teraz już chyba
jest lepiej niż te 2 lata temu, ale i tak zalecam ostrożność).

--
Jacek Politowski

Data: 2009-02-25 17:59:25
Autor: Gil
Klawiatura a'la IBM
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> napisał(a):
Finalnie wybór padł na takiego Della:
http://allegro.pl/item555859882.html

Ze dwa lata już używam i nie ciągnie mnie do zamiany na cokolwiek
innego....

Ja też mam taką w pracy od 6 miesięcy. Kto nie ma ten niedługo będzie miał bo
Dell opanowuje firmy w Polsce. Ale za nic nie moge sie do tej klawiatury
przyzwyczajć. Długie klawisze i długi skok klawiszy. Fatalnie sie pisze. W
dodatku lekka jak piórko ciągle sie suwa po biurku. Jak ktoś odrobinę ciupie w
gierki w fomu  to juz w ogóle fatalnie przez te monstrualnie długie klawisze.
Ja zdecydowanie tego nie polecam.

Data: 2009-02-25 19:11:00
Autor: Jacek Politowski
Klawiatura a'la IBM
In article <go40tt$337$1@inews.gazeta.pl>
Gil <gil0.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> napisał(a):

Finalnie wybór padł na takiego Della:
http://allegro.pl/item555859882.html

(...) Długie klawisze i długi skok klawiszy.

Długie klawisze? A cóż to?

A że długi skok, to akurat dla mnie zaleta - do "laptopowych" nie mogę
przywyknąć i używam tylko tam gdzie muszę (czyt.: w laptopie).

Wielkość i skok klawiszy - dla mnie akurat. Być może mogłaby być nieco
cichsza, ale do słynnych Optimusów "z klikiem" to jej daleko ;-)

Ten Dell, dla mnie, ma układ prawie idealny, co prawda chciałem inny
enter ("pełny", zagięty, a nie "płaski"), ale zadziwiająco prosto było
się przestawić. Cieszy natomiast normalny, długi backspace - klawiatur
z backspace wielkości pojedynczego, normalnego klawisza i obok ma
backslash strawić nie mogę.

Tradycyjny układ bloku funkcyjnego i kursorów też jest miły.

Nie rozumiałem tylko skrócenia rzędu funkcyjnych - F12 nie kończy się
równo z backspace, tylko mw. w jego połowie - do tego dłużej się
przyzwyczajałem - długo miałem problemy z trafianiem w funkcyjne.
Teraz jednak, jak próbuję to przeanalizować, to nawet mam wrażenie, że
jest to układ wygodniejszy - klawisze są bardziej "w zasięgu" palców.

Ale generalnie jest to, wbrew pozorom, bardzo tradycyjna klawiatura, z
wszelkimi tego wadami i zaletami.

dodatku lekka jak piórko ciągle sie suwa po biurku.

Fakd, zbyt ciężka nie jest, a gumki (tylko dwie) do bardzo
przyczepnych nie należą, ale jakoś nie zauważyłem, żeby uciekała mi
spod palców, a biurko mam raczej z gatunku mocno śliskich.

--
Jacek Politowski

Data: 2009-02-25 19:49:07
Autor: Gil
Klawiatura a'la IBM
Jacek Politowski <sorry@nie.istnieje> napisał(a):
Ale generalnie jest to, wbrew pozorom, bardzo tradycyjna klawiatura, z
wszelkimi tego wadami i zaletami.

Tu nie sposób się spierać. To są upodobania indywidualne. Na pewno Dell super
wygląda na biurku. Ja preferuje duże i ciężkie klawiatury od IBM i NEC
desktopowych. Niskie klawisze i krótki skok ale z wyraźnym oparciem. Bardzo
łatwo dostać za nie wielkie pieniądze a są wyśmienite. Daleko lepsze niż to co
leży na półkach za 60-100 zł i lepsze od nowych Logitechów.
Najbardzej mnie ktoś rozśmieszył w tym wątku jak polecał Logitech Ultra X Flat
bo jest świetna i już 2 takie zjechał.
Moja IBM robiła w biurze 5 lat. Potem u mnie 3 lata ostro grana a klawisze
W,Q,E,A,S,D nawet się nie wytarły.
No to na razie

Data: 2009-02-25 22:45:15
Autor: Arkadiusz Dymek
Klawiatura a'la IBM
Gil wrote:

Najbardzej mnie ktoś rozśmieszył w tym wątku jak polecał Logitech Ultra X Flat
bo jest świetna i już 2 takie zjechał.

No cóż, polecam, bo na siebie zarabia. Ja sam zjechałem ich już dużo więcej niż 2, a i tak nie żałuję. Próbowałem kilku typów klawiatur i niestety na innych spadała mi wydajność przy szybkim pisaniu i rosła liczba literówek. Więc sumarycznie, nawet jak muszę co jakiś czas kupić nową, to i tak jest to dla mnie po prostu opłacalne. Co z tego, że będę miał klawiaturę nie do zajechania, jak wykonanie zlecenia zajmie mi na niej powiedzmy 10% dłużej.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-02-25 22:34:13
Autor: Gil
Klawiatura a'la IBM
Arkadiusz Dymek <adresu@nie.bedzie> napisał(a):
Gil wrote:

> [...]

No cóż, polecam, bo na siebie zarabia. Ja sam zjechałem ich już dużo więcej niż 2, a i tak nie żałuję. Próbowałem kilku typów klawiatur i niestety na innych spadała mi wydajność przy szybkim pisaniu i rosła liczba literówek. Więc sumarycznie, nawet jak muszę co jakiś czas kupić nową, to i tak jest to dla mnie po prostu opłacalne. Co z tego, że będę miał klawiaturę nie do zajechania, jak wykonanie zlecenia zajmie mi na niej powiedzmy 10% dłużej.

Dell, IBM czy NEc oferuje rozwiązania biznesowe i w tym sa tez ergonomiczne
klawiatury do wprowadzania tekstu.
Logitech chce się jakoś przytulic do tego segmentu ale to co dałeś na
przykładzie to żenada.
W jakich to biurach stosuje się klawiatury Logitech Ultra X?
Dobrej klawiatury nie da sie zjechać w 2-3 lata a ty piszesz że zjechałeś 2
sztuki.
Jesteś zawodową maszynistką przepisującą tekst codzinnnie po 8 godzin?  Ale
ten zawód już umarł po OCR i skanowaniu tekstów.
Kup dobrą klawiature IBM, NEC, DELL a nie Logitech co dla pospólstwa robią to
poznasz co to dobra klawiatura. I nie będzisz musiał co dwa lata wymieniać.

Data: 2009-02-25 23:40:21
Autor: Arkadiusz Dymek
Klawiatura a'la IBM
  Gil wrote:

Jesteś zawodową maszynistką przepisującą tekst codzinnnie po 8 godzin?  Ale
ten zawód już umarł po OCR i skanowaniu tekstów.

Prawie. Znaczy tłumaczem jestem, więc stukania po klawiszach mi w życiu nie brakuje.

Kup dobrą klawiature IBM, NEC, DELL a nie Logitech co dla pospólstwa robią to
poznasz co to dobra klawiatura. I nie będzisz musiał co dwa lata wymieniać.

A jaki model konkretnie byś polecił? Przy założeniu, że skok i układ tego Logitecha jest dla mnie idealny? Do tego obowiązkowy jest tradycyjny układ bloku Insert/Delete itd. nad kursorami i blok klawiatury numerycznej. W macalniach zazwyczaj nic sensownego nie ma, trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie zdjęcia.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2009-02-26 12:43:37
Autor: Jaytee
Klawiatura a'la IBM
Gil pisze:

Najbardzej mnie ktoś rozśmieszył w tym wątku jak polecał Logitech Ultra X Flat
bo jest świetna i już 2 takie zjechał.

Zapewne do mnie pijesz.  Tak klawiatura jest świetna bo doskonale się na niej pisze.  Niestety ma wadę - trwałość klawiszy jest mała.
Do tego po dwukrotnym zalaniu kawą i kilku kąpielach (tak, ja myję swoje klawiatury pod prysznicem) ma prawo się coś zepsuć.
Żeby nie było, obie klawiatury u mnie wciąż działają, ale kilka klawiszy
zwyczajnie zaczęło pracować z innym naciskiem niż reszta.
Przy ciupaniu w gry pewnie by się tego nawet nie zauważyło, ale niektórzy pracują dużo pisząc różnych tekstów i dla takich wygodna i w pełni sprawna klawiatura to bardzo ważne narzędzie pracy.

Moja IBM robiła w biurze 5 lat. Potem u mnie 3 lata ostro grana a klawisze
W,Q,E,A,S,D nawet się nie wytarły.

U mnie ponad 5 lat każda (jedna w pracy jedna w domu) codziennego pisania wszystkimi klawiszami.  Ta w domu jeszcze niejedną partię Wolfa ET przeżyła i traktowanie przez dziecko.  I też klawisze się nie starły.

Gdybyś jeszcze kolego cały wątek przeczytał to może byś zauważył że właśnie poszukuje się tu alternatyw dla tych klawiatur.
Rzuciłeś jakimiś hasłami

> Kup dobrą klawiature IBM, NEC, DELL a nie Logitech co dla pospólstwa

tylko jakoś modeli konkretnych nie podałeś.  Klawiatura klawiaturze nie równa.  Ja mam w firmie do wyboru klawiatury HP, Della, Benq i najtańszą możliwą Chicony - to tylko te w zasięgu mojego wzroku - i żadna z nich nie jest dla mnie wygodna jak Logitech Ultra X Flat na którym właśnie piszę.

Data: 2009-02-25 20:51:33
Autor: Przemek Wozniak
Klawiatura a'la IBM
goto wrote:

[...]

Jeżeli możesz przeboleć te przyciski, to tę płaską makową klawiaturę mogę polecić. Rzeczywiście szybciej się brudzi niż czarna, ale jednocześnie szybciej się ją czyści niż jakąkolwiek inną, którą widziałem - po prostu wycieram wilgotną szmatą i po chwili czyste zarówno przyciski, jak i przestrzeń między nimi.

W porównaniu do UltraX Flat, to klawisze wciskają się lżej - dla jednych to zaleta, dla innych wada. Dla mnie jest ok w tym względzie. Do tego cieżka, porządna i mniej tandetnie wykonana niż UltraX flat. Po 1,5 roku używania częściej używane klawisze trochę się błyszczą. Odrobinę zbyt droga jak na przewodową klawiaturę.

pozdrawiam,
Przemek

Klawiatura a'la IBM