Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Data: 2011-02-19 10:48:03
Autor: Gabriel Zastawnik
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)
Witam!

Przyszedl czas na zmiane wysluzonego Labtec'a (klawiatura) i myszy Razor DeatAdder na cos innego. No i poradzcie na co:)
W/w sprzet byl przewodowy.

Pchac sie w bezprzewodowosc? W zasadzie kable mi nie przeszkadzaja bardzo, ale jesli istnieje na rynku jakis model bezprzewodowy o wysokich parametrach jakosciowych (czytaj: zebym za dwa lata nie musial placic za nowy egzemplarz znow kilku stowek) to chetnie wyslucham rekomendacji.

Skad moje uprzedzenia co do bezprzewodowosci? Moj brat kupuje sobie zazwyczaj myszki bezprzewodowe, ale dziwnym trafem raz na 1,5 - 2 lata musi je wymieniac, bo mu zaczynaja swirowac. A mnie klawiatura i myszka kablowa chodzily przez kilka lat.

Przegladnalem archiwum grupy pod k±tem ewentualnych problemow i bylo by dobrze gdyby:
- akumulatory/baterie w urzadzeniach pozwalaly na w miare dluga prace (nie tydzien, ale co najmniej 2-3 miesiace)
- klawiatura nie wprowadzala z opoznieniem znakow ani nie "dlawila sie" w momencie wciskania kilku klawiszy na raz (ale posty dotyczace takich problemow dla klawiatur bezprzewodowych byly sprzed kilku lat, wiec moze w nowych modelach juz nie ma takich problemow wogole)
- klawiatura nie musi miec ergonomicznego ksztalu (w stylu wave) - mnie sie dobrze pisze na normalnej, z wydzielonym blokiem numerycznym

Potrzebuje myszki precyzyjnej - oprocz grania (ale w FPS bardzo rzadko w sumie) troche dlubie w grafice w Photoshopie.

Razor DeathAdder byl dla mnie rewelacyjny! Tylko w pewnym momencie postanowilem sprawdzic co jest w srodku i zrobilem to bardzo niefortunnie;) Myszka niestety zmarla;) Ale co do jakosci jej pracy - to wlasnie czegos w tym stylu szukam.

A klawiatura - no tu nie mam w zasadzie zadnych preferencji, chodzi przede wszystkim o trwalosc wykonania i ergonomie pozniejszego uzytkowania. Nie chce za rok lub dwa kupowac nowej. Wazne tez zeby klawisze byly wygodne.

Miejsca na biurku mam sporo, wiec rozmiary dla klawiatury nie maja wiekszego znaczenia. Rozmiar DeathAddera byl dla mnie tez ok.

Znalazlem taki benchmark w necie:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_12_bezprzewodowych_klawiatur_mysz._Przedzial_cenowy_50150_zl-1496/strona/4277.html

Tyle ze z roku 2009. Moze ktos potwierdzic jego aktualnosc?

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-21 10:26:20
Autor: Kamil
On 19/02/2011 09:48, Gabriel Zastawnik wrote:

[...]

Mam Microsoft Sidewinder X8. Co prawda na baterii zyje kilkadziesiat godzin, ale ma sprytny kabelek z magnesem wychodzacy z odbiornika (dosc dlugi), ktory mozna podpiac i ladowac myszke w czasie pracy, bardzo wygodne. Do FPS i innych gier jak znalazl - 1000Hz i zadnego laga, przynajmniej ja nie zauwazylem). Do tego trzy komplety slizgaczy dla lubiacych wiekszy i mniejszy opor i pionowe przyciski pod kciukiem - IMHO rozwiazanie genialne, bo sa dostepne bez wyginania palca. Grafika jak grafika, obrabiam tony RAWow w Photoshopie i nie narzekam, ale tu chyba kazda myszka sie sprawdzi. :)

Jesli mozesz raz na tydzien podpiac myszke na godzine, to bedziesz na pewno zadowolony, ale dobrze ja pomacac gdzies w sklepie, bo jest raczej spora.

[...]

MS Wireless 3000, w miare tania i wygodna (niski profil), zadnych opoznien nie zauwazylem. Ostatni raz baterie wymienialem z 8 miesiecy temu i wciaz dziala.

Kamil

Data: 2011-02-21 16:32:23
Autor: Gabriel Zastawnik
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ijtekd$l37$1inews.gazeta.pl...
[...]

:) No prawie kazda. Od kiedy padl DeathAdder, to praca na zastepczych myszkach to dla mnie meczarnia:)
1000Hz styknie bez problemow. Zainteresowales mnie tymi dodatkami - przyciski pod kciukiem sa programowalne? Tzn mozna pod nie podpiac jakas akcje, czy maja na stale cos wbudowane?

Jesli mozesz raz na tydzien podpiac myszke na godzine, to bedziesz na pewno zadowolony, ale dobrze ja pomacac gdzies w sklepie, bo jest raczej spora.

Spoko:) Raz na tydzien to nie problem:)

MS Wireless 3000, w miare tania i wygodna (niski profil), zadnych opoznien nie zauwazylem. Ostatni raz baterie wymienialem z 8 miesiecy temu i wciaz dziala.

Powiem tak - bylem wczoraj w sklepie i znalazlem: Razer BlackWidow. Kosztuje kolo 300 zl, ale to jest NIESAMOWITE uczucie miec j± w rekach.
Klawiatura na kabel, ale mechaniczna. I chyba niezniszczalna (do poki nie zaczne jej rozkrecac:P )
Jestem pod jej wrazeniem. Jest tez wersja ultimate, ale poza tym ze jest drozsza o 200 zl ma dodane wejscie na sluchawki i costam oraz podswietlane klawisze. Ja akurat podswietlenia nie potrzebuje. Gdyby roznica w cenie wynosila 100 zl, to bym sie skusil, ale 200 zl to przesada.

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-21 15:51:41
Autor: Kamil
On 21/02/2011 15:32, Gabriel Zastawnik wrote:

[...]

Mozna podpinac makra pod chyba wszystkie klawisze nawet w locie - na myszy jest przycisk do programowania makr w czasie gry. Nie da sie chyba tylko przeprogramowac przyciskow zmiany DPI, a z tego akurat praktycznie nigdy nie korzystam, wiec wolalbym je jakos inaczej uzyc, no ale trudno.

Wez tylko poprawke na wage, z akumulatorkiem to troche ponad 140g wiec mozesz nie polubic, mnie zeszlo kilka dni na przywykniecie po przesiadce z lekkiej przewodowej. Na poczatku zdazalo mi sie wyciagac aku i grac w Q3 Live na kablu, ale to problem z kazda wireless.

Nie ma tez wymienialnych ciezarkow, ale jest dosc fajnie zbalansowana. Sensor blizej dolu niz klawiszy, wiec jezeli ruszasz cala dlonia a nie tylko palcami, to bedzie pasowac jak ulal.

Jesli mozesz raz na tydzien podpiac myszke na godzine, to bedziesz na
pewno zadowolony, ale dobrze ja pomacac gdzies w sklepie, bo jest
raczej spora.

Spoko:) Raz na tydzien to nie problem:)

U mnie odbiornik lezy po prostu pod monitorem, kiedy mysz zacznie mrugac to podpinam kabelek i pracuje dalej. Mozna go zwinac wiec nie zawadza na biurku.

[...]

Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

Kamil

Data: 2011-02-21 15:53:10
Autor: Kamil
On 21/02/2011 15:51, Kamil wrote:

[...]

Tu widac co da sie skonfigurowac:

http://computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/microsoft-sidewinder-x8-intellipoint/226553-1-eng-US/microsoft-sidewinder-x8-intellipoint_large.jpg

Kamil

Data: 2011-02-21 17:49:37
Autor: pawelkoszalin
W dniu 2011-02-21 16:51, Kamil pisze:

Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge
przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

Skok klawiszy w tej klawiaturze to tylko 2 milimetry. :)

--
"Jeżeli kto¶ uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
GG:2666854 http://my.opera.com/Pavel84/blog/

Data: 2011-02-21 18:10:38
Autor: Gabriel Zastawnik
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:iju1me$som$1inews.gazeta.pl...
[...]

Spoko:) Poczatkowo nigdy nie bralem pod uwage podpinania akcji pod dodatkowe klawisze myszy, ale okazalo sie, ze potrafia niezle przyspieszyc prace w edytorze lub PS.

[...]

Powiem ci, ze Razer DeathAdder to tez nie lekka myszka. Moze nie tak ciezka jak ta, ktora opisujesz, ale tez wymaga przyzwyczajenia.

Nie ma tez wymienialnych ciezarkow, ale jest dosc fajnie zbalansowana. Sensor blizej dolu niz klawiszy, wiec jezeli ruszasz cala dlonia a nie tylko palcami, to bedzie pasowac jak ulal.

Dokladnie:) Cala dlonia:) Nie lubie myszek, ktore trzeba "wodzic" tylko palcami.

Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

Hm... bawilem sie nia z 5 minut moze, ale jak dla mnie to tam skok jest malutki. Prawie jak w klawiaturach niskoprofilowych.
IMO wykonana jest bezblednie pod kazdym wzgledem:) Jutro jade kupic:)

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-22 13:25:01
Autor: Kamil
On 21/02/2011 17:10, Gabriel Zastawnik wrote:

Spoko:) Poczatkowo nigdy nie bralem pod uwage podpinania akcji pod
dodatkowe klawisze myszy, ale okazalo sie, ze potrafia niezle
przyspieszyc prace w edytorze lub PS.

Sprawdzilem wczoraj w domu, bo nigdy nie korzystalem z makr. :) Wciskasz przycisk "programuj makro", pozniej przycisk pod ktory chcesz je podpiac, klepiesz po klawiaturze co potrzeba i znow przycisk na myszy, pod ktorym bedzie makro. Dziala swietnie. :)

[...]

No to "bedzie pan zadowoloooony". :)

[...]

Jak tak, to niedlugo moje urodziny, trzeba zasugerowac lepszej polowie. :)

Kamil

Data: 2011-02-22 18:26:46
Autor: Gabriel Zastawnik
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ik0dfc$qun$1inews.gazeta.pl...
Jak tak, to niedlugo moje urodziny, trzeba zasugerowac lepszej polowie. :)

Kupilem. I powiem jedno: R E W E L A C J A!!!!!
W zyciu nie przypuszczalem, ze mozna sie zachwycac klawiatur±:)

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-22 18:29:26
Autor: animka
W dniu 2011-02-22 18:26, Gabriel Zastawnik pisze:

UĹĽytkownik "Kamil"<kamil@spam.com>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Jak tak, to niedlugo moje urodziny, trzeba zasugerowac lepszej polowie. :)

Kupilem. I powiem jedno: R E W E L A C J A!!!!!
W zyciu nie przypuszczalem, ze mozna sie zachwycac klawiaturÄ…:)

JakÄ…?

--
animka

Data: 2011-02-22 18:56:47
Autor: Gabriel Zastawnik
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ik0rps$v2i$1node2.news.atman.pl...
JakÄ…?

A tak.. animka:)

TakÄ…: http://www.morele.net/klawiatura-razer-blackwidow-mechaniczna-334948/

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-22 21:11:00
Autor: Przesmiewca
Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)
"Gabriel Zastawnik" <zastawka@poczta.fm> napisał(a):

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ik0rps$v2i$1node2.news.atman.pl...
Jak±?

A tak.. animka:)

Tak±: http://www.morele.net/klawiatura-razer-blackwidow-mechaniczna-334948/

ja sie zachwycalem Logitechem k800, ale niestey z powodu ukladu klawiszy
zwrocilem, ale gdyby nie to, to rewelacja - skok klawiszy, podswietlenie, czulosc...

Data: 2011-02-23 02:20:59
Autor: animka
W dniu 2011-02-22 18:56, Gabriel Zastawnik pisze:

TakÄ…: http://www.morele.net/klawiatura-razer-blackwidow-mechaniczna-334948/

Nawet fajna, ale moja Ĺ‚adniejsza.

--
animka

[...]