Klawiatura nie działa w czasie startu

Data: 2017-09-13 20:34:33
Autor: Jan StoĹźek
Klawiatura nie działa w czasie startu
Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w Sunday 10 of September 2017 10:37:

Od jakiegoś czasu (trudno mi określić od jakiego, bo zwykle nie
jest mi to do szczęścia potrzebne) klawiatura przestała mi działać
podczas POST-u. Nie działa do tego stopnia, że nie reaguje nawet na
naciskanie caps lock / num lock. Obserwacja podczas startu sugeruje,
że klawiatura nie dostaje sygnału resetu - a w każdym razie zawsze
podczas uruchamiania komputera na chwilę zapalała wszystkie
kontrolki i zaraz potem je zaraz gasiła, a teraz tego nie robi:
kontrolki są cały czas wygaszone. Dopiero kiedy zacznie uruchamiać
się system w którymś momencie klawiatura ożywa i wszystko działa
normalnie.

Rozwiązanie okazało się *bardzo* zadziwiające. Otóż okazało się, że po wymianie karty graficznej na słabszy model praca klawiatury wróciła do normy. Jeszcze będę obserwować, ale może i praca płyty głównej się wyrównała. Być może więc to nie mamuśka, ale grafika strzeliła niewyróbkę (albo zasilacz - choć ten jest najnowszy w całym zestawie).

Bardzo dziękuję za pomoc i sugestie. PS. Dodatkową zaletą jest to, że jest zdecydowanie ciszej. ;-)

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Klawiatura nie działa w czasie startu