Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?

Data: 2010-03-24 15:10:27
Autor: Maciek
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?

Czy ktos jezdzi na oponach Kleber Dynaxer HP2? Opinie na ich temat sa
skrajnie rozne - jedni chwala za dobre trzymanie na mokrej nawierzchni, a
inni... opluwaja za zle trzymanie na mokrej nawierzchi :/ Z zimowek Klebera
jestem zadowolony, ale na letnich tej firmy nigdy nie jezdzilem.

Samochod to Mondeo kombi, czesto doladowany, poruszam sie raczej dostojnie,
nie rajdowo.

Ewentualnie, jesli nie Klebery, to co w podobnej cenie (~160 zl)?

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2010-03-24 15:20:41
Autor: Lewis
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p7dd5rzx7rpp$.38lz7uvqn8oc$.dlg40tude.net...
[...]

Mam takie opony na rodzicow Golfie MK3 silnik 1Z, opony bardzo w porządku, na mokrym bardzo OK. Inne za tą cenę TOYO TR1 195/50/15 164zł

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-24 16:41:39
Autor: Jakub Witkowski
Maciek pisze:
[...]

Bo wg testów ADAC są słabe na mokrym. Czego jednak nie stwierdzam - na pewno
są lepsze od dębic które miałem wcześniej, oraz jeszcze dawniejszych pirelli
- wszystko typy budżetowe. W porównaniu zaś do dayton d100 są chyba podobne
na mokrym, ale imho mają lepszą trakcję.
Są dość trwałe - po przejechaniu ok. 60kkm miały jeszcze jakieś 4mm bieżnika,
ale sposób reakcji na kałuże się pogorszył, więc zmieniłem na kolejny komplet.
Myślę, że opinia może też zależeć od rozmiaru. Ja piszę o 175/70R14.

Data: 2010-03-24 17:13:38
Autor: Maciek
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
Dnia Wed, 24 Mar 2010 16:41:39 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

Ja piszę o 175/70R14.

O mnie wchodza szersze - 185/65/R14

Data: 2010-03-25 10:59:05
Autor: Jakub Witkowski
Maciek pisze:
Dnia Wed, 24 Mar 2010 16:41:39 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

Ja piszę o 175/70R14.

O mnie wchodza szersze - 185/65/R14

raczej pomijalna różnica, u mnie oba rozmiary polecane fabrycznie na te same felgi

Data: 2010-03-24 18:24:20
Autor: Grzegorz Prędki
Maciek pisze:
[...]

Te:
http://www.opony.com/opony/59645_uniroyal_rainexpert.html

lub te:
http://www.opony.com/producent1.asp?link=&id_produktu=52995&producent=Fulda&model=ECOCONTROL&f=lista

Data: 2010-03-25 20:26:24
Autor: Maciek
Dnia Wed, 24 Mar 2010 18:24:20 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

Te:
http://www.opony.com/opony/59645_uniroyal_rainexpert.html

Te wygladaja ciekawie. Maja duzo dobrych opinii i sa wysoko w roznych
oficjalnych testach. Jezdziles na nich?

Szczegolnie zalezy mi wlasnie na oponie dobrze spisujacej sie w kaluzach -
czesto jezdze po paskudnych drogach, gdzie woda stoi.

Data: 2010-03-25 20:32:56
Autor: Grzegorz Prędki
Maciek pisze:
[...]

Zalozylem je niedawno, wiec trudno mi sie wypowiadac. Jezdzilem wczesniej na Uniroyal Rainsport i Raylle 550 i obie te opony byly swietne na mokrym. Mysle, ze to samo bedzie z Rainexpert.

Data: 2010-03-24 21:37:52
Autor: Yogi\(n\)
[...]

Jeździłem na kleberach przez niespełna dwa lata i całkiem przyzwoicie zachowywały się i na suchym i na mokrym (porównywalnie do pirelli a na mokrym lepiej  od goodyearów, które ujeżdżałem na tym samym aucie). Niestety z trwałością nie było najlepiej - i nie mówię o zużyciu, bo bieżnik był OK, co o trwałości ścianek bocznych. Jedna nie przeżyła spotkania z dziurą, dokupiłem więc inną (taką samą), ale kolejna dziura załatwiła znów sprawę, potem na dwóch osiach miałem różne przez jakiś czas (klebery, jako starsze, z tyłu) i sprzedałem auto. Być może akurat ten model (HP2) ma lepsze boki, jeśli tak, to powinieneś być zadowolony. Dodam, że z żadnymi innymi oponami nie miałem takich przygód, więc to nie wina samochodu ani kierowcy, może zwykły pech czy zbieg okoliczności.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-24 22:07:01
Autor: Maciek
Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:37:52 +0100, Yogi(n) napisał(a):

[...]

Jaki to byl samnochod? Dzisiaj moj mechanik przekonywal mnie, ze Klebery to
typowo "taksowkarskie" gumy, czyli wytrzymale i nie do zdarcia, ale slabo
przyczepne i fatalnie sie prowadzace na deszczu, z tym ze on mial je w
Passacie i byly dosc szerokie, zdaje sie ze 205 (no i jezdzi bardzo ostro).

Data: 2010-03-24 23:16:24
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:192xzi3j0uhip.1sljghbrnx501$.dlg40tude.net...
[...]

Mniejsza o samochód (kompakt), ważniejszy byłby konkretny model tych opon, ja swojego niestety nie pamiętam - tyle, że były letnie.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-25 20:54:08
Autor: Ludvigus
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
Some day 2010-03-24 15:10, some human being called *Maciek* claimed...
[...]

W firmie kilka aut jeździ na dynaxerach hp2 i opony są jak na swoją cenę bardzo przyzwoite.

Pozdrawiam,
--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-03-26 22:57:56
Autor: Maciek
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
Dnia Wed, 24 Mar 2010 15:10:27 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

Stanelo na Kleberach, dzis zalozylem komplet. Zobaczymy, jak sie beda
sprawowac. Uniroyal Rainexpert mi odradzono - ponoc opony kierunkowe nie sa
dobre do kombi, bo pojawia sie "ząbkowanie" - ja tam sie nie znam.

Data: 2010-03-26 23:14:34
Autor: Artur Maśląg
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
Maciek pisze:
(...)
sprawowac. Uniroyal Rainexpert mi odradzono - ponoc opony kierunkowe nie sa
dobre do kombi, bo pojawia sie "ząbkowanie" - ja tam sie nie znam.

Eeee - kierunkowe do kombi się nadają, ponieważ pojawia się
"ząbkowanie"? Ty sobie jaja robisz, czy korzystasz z takich "specjalistów"?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-28 00:33:37
Autor: Maciek
Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:14:34 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Eeee - kierunkowe do kombi się nadają, ponieważ pojawia się
"ząbkowanie"? Ty sobie jaja robisz, czy korzystasz z takich "specjalistów"?

To byla zgodna opinia sprzedawcow i obslugi zakladu oponiarskiego. Interesu
w tym nie mieli, bo cena byla taka sama z dokladnosci do 5 zl. W takiej
sytuacji wzialem te gumy, o ktorych cos wiem.

Data: 2010-03-28 17:12:22
Autor: Bartek
[...]

wsponinano mi kiedys o tym samym efekcie, gdy z kolega jego mkombi bylismy
na zmianie opon. wtedy to troche zignorowalem i nie rozwijalem tematu -
wszak mechanicy czesto rozne dziwne zeczy  opowiadaja, czasem aż sie plakac
chce.
ale siadzlem ostatnio i znalazlem cos takiego:
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html

wydaje mis ei jednak ze niema sie czego bac, i ewentualnie co jakis cas
trzeba zapewnic przekladke opon i tyle.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2016-06-27 23:19:22
Autor: jasko1065
W dniu środa, 24 marca 2010 15:10:27 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
[...]

zrobiłem na na tych oponach 100km i je szybko zmieniłem są bardzo głośne na autostradzie jadąc 130 km/godz. jest tak głośno że uszy bolą

Data: 2016-06-28 09:45:43
Autor: kontojaceksl
Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
W dniu środa, 24 marca 2010 15:10:27 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
Czy ktos jezdzi na oponach Kleber Dynaxer HP2? Opinie na ich temat sa
skrajnie rozne
Ja miałem takie opony przez jeden sezon. Według mnie zupełnie w porządku się zachowywały. Nie podobał mi się wygląd - mają jakieś takie wypukłe boki, kojarzą mi się z "balonami" od traktora, ale to sprawa gustu.
Jedna opona mi się rozwarstwiła, ale jechałem tak na oko ze 100 kg przeładowany jakieś 150 km. Jacek

Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?