Data: 2010-02-08 15:45:17 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.
W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze. Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach. W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna. Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili. Podpowie mi ktoś co się stało? Zajeździłem je tak szybko ? KJ |
|
Data: 2010-02-08 15:49:21 | |
Autor: Michał | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?
Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-08 16:36:01 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Michał pisze:
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił? Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu. KJ |
|
Data: 2010-02-08 16:44:33 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów napisał(a):
Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.Jesteś w błędzie. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-02-08 18:00:31 | |
Autor: Michał | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> KJ Siła Słów napisał(a): >> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy >> ruszaniu. > Jesteś w błędzie. Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-12 01:36:41 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Michał napisał(a):
W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-02-12 01:51:49 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
W dniu 2010-02-12 01:36, Krzysztof 45 pisze:
ZmieĹ dilera, bo nie te fale i nie jarzÄ. On mĂłwi (i to sĹusznie) w FWD przednie laki sÄ znacznie szybciej do dupy niĹź w RWD. W FWD - zdzierasz laki przyspieszajÄ c i hamujÄ c ... w RWD przednie zdzierasz tylko hamujÄ c ;) -- RafaĹ "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterĂłw Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-02-12 02:45:15 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"Rafał "SP" Gil" hl28n4$5b2$2@inews.gazeta.pl W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ... I kierując. w RWD I kierując. No i w FWD jest inne rozłożenie mas -- na przykład u mnie 1001 kg z przodu i 667 z tyłu. W BMW 3 jest równomierne rozłożenie mas na obu osiach. -=- Jeśli ktoś ma inne, ciekawe informacje dotyczące rozkładu mas -- chętnie wysłucham. Swoich rewelacji nie jestem pewny. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-10 19:42:49 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu. Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-11 11:25:44 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia. KJ |
|
Data: 2010-02-11 20:29:13 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hl0m46$iul$1@atlantis.news.neostrada.pl > Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami. Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR (chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC. Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP, to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów (a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania -- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS? Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można, ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :) i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia. Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd. Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności. Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP, bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół) i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP. Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie układu kierowniczego -- to zadanie ESP? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-12 12:14:16 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie Ale po co pytasz skoro wiesz ? KJ |
|
Data: 2010-02-12 20:54:00 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hl3db7$qr6$2@atlantis.news.neostrada.pl > Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie Ale po co pytasz skoro wiesz ? Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... Postscriptum: Wątek o oponach, więc napiszę -- moje Ultra Grip 7+ są po prostu cudowne! Na zimnej jezdni bez lodu i bez śniegu; na miękkim śniegu po kostki; na ubitym śniegu -- wszędzie!... Przypominają się mi dobre lata jeżdżenia Panną Mercedes, gdy stale (pomijając smutny okres z Dębicą) jeździłem na dobrych oponach, które szybko zużywałem i które szybko zamieniałem na nowe. :) Wówczas opony były droższe niż teraz i stosunkowo dużo droższe -- w zestawieniu z paliwem na przykład. Dziś ich koszt jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów utrzymania samochodu. |
|
Data: 2010-02-12 22:03:57 | |
Autor: J.F. | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On Fri, 12 Feb 2010 20:54:00 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP. Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ? :-) J. |
|
Data: 2010-02-13 00:06:09 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"J.F." efgbn5l3pt8dsd61nne5iidkliussarip7@4ax.com problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP. Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ? 0. Nie wiem, co to TCS. 1. Nie wiem, co to grubo. Sprzętowo nie ma dużej różnicy pomiędzy samochodem z ESP i bez. :) (w obu są koła, silnik, skrzynia biegów, kierownica, fotele, karoseria) Ewentualna dopłata do ESP to koszt rzędu 2 tysięcy złotych a cena choćby małego/średniego samochodu jest pięćdziesięciokrotnie wyższa -- może być i dwustukrotnie wyższa przy samochodzie nieco większym niż średniego rozmiaru i klasie nieco wyższej niż klasa średnia. :) W pewnym sensie za ESP nie opłaca się. ;) (bo co to za dopłata -- kilka promili do dwóch procent ceny całego samochodu?) Tak czy siak -- za niebuksownie nie odpowiada ESP, lecz ASR. ESP odpowiada za niezarzucanie samochodu na zakrętach. :) ASR zmniejsza napęd na koła przednie tak, aby nie ślizgały się po jezdni niezależnie od skręcenia kierownicy, zaś ESP hamuje któreś z kół tak, aby samochód jechał tak, jak tego pragnie kierowca, ukazując te pragnienia kręceniem kierownicy. A że oba układy mają kontakt i z kołami, i z czujnikami przy kołach (notabene ABS też ma takie kontakty) to już inna sprawa. ABS, ASR i ESP -- te trzy układy korzystają z podobnych wskazań (szybkości obrotowej kół) ale ESP nie wyręcza ASRu. ASR może uznać, że jest OK, podczas gdy ESP uzna, że tył samochodu jedzie bokiem. Albo inaczej -- ludzie chodzą w ciąży? Niby tak, ale jednak nie ludzie w ogóle, a kobiety, które (obok mężczyzn) są ludźmi. Jeśli chodzi Ci o to, czy są samochody z ESP bez ASR -- nie wiem, raczej nie ma, bo chyba nie ma już w ogóle samochodów przednionapędowcyh bez ASR. Czy są samochody RWD z ESP bez ASR? ASR w RWD nie jest potrzebny dla normalnego samochodu w normalnych warunkach. Czy jeśli samochód ma ESP, to ma na pewno ABS? Raczej tak, bo ABS jest montowany seryjnie tak długo, że chyba nie ma już nowych samochodów bez ABS. Jednak stwierdzenie -- za nieblokowanie kół w trakcie hamowania odpowiada ESP nie jest odpowiednie. :) Albo jeszcze inaczej -- ESP nie jest AeSeRem wyższej kategorii czy kolejnego wydania. :) Owszem, najpierw był ABS, później ASR, na końcu ESP, ale to nie znaczy, że ESP jest nowszą wersją ASR. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-08 16:16:18 | |
Autor: AL | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów pisze:
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach. mam rowniez Klebery - auto wyjechalo tez na nich z salonu w 2007 roku (listopad) - do tej pory sprawuja sie idealnie. Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-02-08 16:38:52 | |
Autor: J.F. | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On Mon, 08 Feb 2010 16:16:18 +0100, AL wrote:
Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre. W tym roku pierwszy opad sniegu zaskoczyl nas w pazdzierniku. Akurat w trase jechalem. J. |
|
Data: 2010-02-08 16:37:25 | |
Autor: J.F. | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On Mon, 08 Feb 2010 15:45:17 +0100, KJ Siła Słów wrote:
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach. Mialem kiedys klebery i zdecydowanie dluzej jezdzily. Ale to bylo kiedys. W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna. Czynniki moga byc trzy: -warunki znacznie gorsze niz dwa lata temu, -starzenie gumy, ktore sie ponoc zdarza, -duzy wplyw zuzycia na trakcje zimowa, co np Michelin staral sie polepszyc lamelkami Y. Niestety - musialbys kupic ze dwie nowe i pobawic sie w testowanie :-( J. |
|
Data: 2010-02-08 16:47:12 | |
Autor: RUN | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach. moze juz w salonie sprzedali ci np dwuletnie opony niby nowe ale guma sie zestarzala sprawdz jaki maja dot MAciej |
|
Data: 2010-02-09 08:28:47 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów pisze:
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach. Może jeździsz jak większość kierowników - jak słyszę to się nóż w kieszeni otwiera ... Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem, w tym samym podobnym czasie ja wsiadam w swojego starego grata (TDI na pompie wtryskowej) wsadzam 1 lub wsteczny i bez dodawania gazu wyjeżdżam, a większość fachowców wtedy kręci niemiłosiernie kołami ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-02-09 11:20:02 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Czarek Daniluk pisze:
Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem, ESP nie daje tak zrobic :-) Poza tym wrazenie fatalnej przyczepnosci maja jeszcze 2 osoby ktore kierowaly tym autem. Wyglada na to ze w poprzednia zime przy braku sniegu zjezdzilem na tyle te opony ze im sie "zimowosc" skonczyla i juz. Troche szybko jak na srednia polke opon, ale fakt ze HDI 2.0 i cegla w bucie to nie sa optymalne warunki eksploatacji. KJ |
|
Data: 2010-02-09 15:24:48 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów pisze:
Czarek Daniluk pisze:Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic. ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła. Przy ruszaniu to może ci nie dopuścić ale ASR. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-02-09 15:47:10 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Czarek Daniluk pisze:
Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic. U mnie na guziku ktorym to mozna wylaczyc jest napisane ESP o ile pamietam. :-) Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu gazu, choc sa/byly uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest wylaczane tym samym guzikiem. ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła. No to mam popsute, bo u mnie to ESP/ASR czy jak mu tam na 3 litery, nie utrzymuje toru jazdy na wprost w zakrecie tylko pozwala pojechac lukiem. KJ |
|
Data: 2010-02-11 00:46:35 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hkrsm9$djf$1@atlantis.news.neostrada.pl Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP. ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-12 15:42:33 | |
Autor: mw | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On 11 Lut, 00:46, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote: "KJ Siła Słów" hkrsm9$dj...@atlantis.news.neostrada.plNo to moja Szkoda o tym nie wie. Ma ABS i ma ESP, przy czym to drugie dzięki Bogu wyłączalne, zdarzają się sytuacje gdzie ESP z uporem maniaka uważa że jedziesz w poślizgu i hamuje tylne koła, podczas gdy ty chcesz wyjechać po prostu z zaspy. Natomiast nie ma ASR, innymi słowy mogę depnąć do podłogi na śliskim i koła zaczną buksować jak dzikie. Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie ma 4 koła i jakiś tam silnik. |
|
Data: 2010-02-13 01:47:54 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"mw" 33ca0382-d07d-459e-97a5-31bddfa225f6@m16g2000yqc.googlegroups.com Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP. : No to moja Szkoda o tym nie wie. : Ma ABS i ma ESP, przy czym to drugie dzięki Bogu wyłączalne, zdarzają : się sytuacje gdzie ESP z uporem maniaka uważa że jedziesz w poślizgu i : hamuje tylne koła, podczas gdy ty chcesz wyjechać po prostu z zaspy. : Natomiast nie ma ASR, innymi słowy mogę depnąć do podłogi na śliskim i : koła zaczną buksować jak dzikie. I nie przestają po chwili? Może ASR jest, ale jakoś popsuty? ASR nie jest wróżbitą -- aby zadziałać, mi mieć informację o tym, że koła już buksują. Podobnie rzecz się ma z ABSem -- nie zapobiega on poślizgowi, lecz długotrwałemu blokowaniu. Ale zanim zadziała -- koło musi wpaść w poślizg. : Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie : ma 4 koła i jakiś tam silnik. Skoda to wg mnie samochód. Maluch (dawniej Fiat 126 czy 126 p) Syrena 101 i inne Trabanty, Polonezy czy Wartburgi -- to wg mnie też samochody. Tyle tylko, że Polonez do Poloneza podobny, Maluch do Malucha także, a Skoda do Skody -- niekoniecznie. :) Teraz Skoda to dla wielu po prostu VolksWagen, a kiedyś był to samochód ,,wschodnionapędowy'' typu Polonez czy Fiat 125 p. Skoda chyba kiedyś była RWD, teraz chyba jest FWD. Może był jakiś okres przejściowy, gdy myślano o ESP bez ASR? Trudno mi zgadnąć. W RWD ASR nie jest potrzebny -- tył siada w czasie przyspieszania i ASR ma tam sens tylko w samochodach z dużymi silnikami, a Skoda raczej do takich samochodów nie należy. Może masz jakoś popsuty ten ESP, a może w ogóle te układy szwankują u Ciebie? Może to jakiś drobny błąd typu obluzowanie przewodu elektrycznego lub zepsucie czujnika? U mnie te układy na razie ;) pracują poprawnie, ale mój samochód niewiele jeździł, jako że najpierw uczyłem się jeżdżenia przednionapędowego, :) a później zachorowałem na płucka i przez ostatnie 5 miesięcy przejechałem raptem 1500 kilometrów -- aż mi płakać się chce. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-12 15:56:40 | |
Autor: mw | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On 11 Lut, 00:46, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote: "KJ Siła Słów" hkrsm9$dj...@atlantis.news.neostrada.plZastanawia mnie jak to działa, swego czasu ktoś pokazywał że ASR potrafi przytłumić silnik i przyhamować koła napędowe, gdy następuje poślizg, a u mnie się to nie dzieje, natomiast mam (wyłączalne) ESP.. |
|
Data: 2010-02-13 01:33:32 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"mw" c718d543-7436-4f7b-b7f2-0641c18bc4c7@g28g2000yqh.googlegroups.com Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP. : Zastanawia mnie jak to działa, swego czasu ktoś pokazywał że ASR : potrafi przytłumić silnik i przyhamować koła napędowe, gdy następuje : poślizg, a u mnie się to nie dzieje, natomiast mam (wyłączalne) ESP. Więc masz ASR czy nie masz? :) W poprzednim poście piszesz, że nie masz ASR, choć masz ESP. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-09 14:56:06 | |
Autor: e^x/dx | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał(a): <...>
W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.<...> Podpowie mi ktoś co się stało? To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego doświadczenia. Opony, nawet bardzo markowe, po około dwu sezonach (3-4 letnie) stają się twarde i zachowują się jak plastikowe "kołki". Ślizgają się na wszystkim. Efekt dotyka wszystkich rodzajów opon, zimowych i letnich. Strasznie mnie to wkurzało, bo bieżnik nawet bardziej niż o.k. a ze startem i hamowaniem totalny kłopot. Czytałem kiedyś na jakimś forum (chyba niemieckim), że nie zaleca się zakładania i używania opon starszych niż czteroletnie, nawet jeżeli parametry bieżnika i stan opony jest idealny. W tym roku zauważyłem takie zachowanie opon w aucie żony i to spowodowało, że do nowego auta kupiłem drogie całoroczne. Efekt wiecej niż zadowalajacy. Moim zdaniem są lepsze od zimówek. Żonie też takie kupię. Komplety kół ze starszych aut sprzedam i zapomnę na zawsze o legendach oponiarskich dotyczących opon sezonowych. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-02-09 16:27:51 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
e^x/dx pisze:
To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego Moze byc jak mowisz, pamietam 4 sezon zimowych Barumow to byla juz z lekka lipa. Az sprawdze rok produkcji, ale nie wydaje mi sie zebym dostal 4-letnie opony z autem co wyjechalo z salonu 2 lata i miesiac temu. Nie ze salon ma tak wysokie standardy, ale ekonomicznie by nie oplaca sie trzymac w sklepie opon przez 2 lata. No chyba ze dystrybutor opon przetrzymal towar i opchnal potem w promocji. KJ |
|
Data: 2010-02-09 15:48:09 | |
Autor: | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Nie ze salon ma tak wysokie standardy, ale ekonomicznie by nie oplaca sie trzymac w sklepie opon przez 2 lata. To nie jest tak sztywno określone. 3-4 lata to według mnie standard. Kiedyś kupiłem opony produkowane w Polsce. Przypadłość dotknęła je po dwu latach od produkcji. Podejrzewam, że ten efekt jest różny dla rodzaju opon i technologii. Do dwu poprzednich aut kupowałem markowe opony i nie wybrzydzałem na cenę. Myślałem, że trochę droższe zwłaszcza dobrych marek nie będą obciążone tym efektem a tu też lipa. Bieżniki jak w nowych (żona używa auta tylko w mieście i nie robi dużego przebiegu) a zaczęły się ślizgać jak jakieś low-cost'y. Co z tego, że w pierwszym sezonie są idealne? Na mój i żony charakter eksploatacji po prostu się nie nadają. Nie będę wymieniał co trzy lata praktycznie niezużytych opon ani nie jestem z takich, co wepchną je innym ze świadomością ich faktycznego stanu. Z pełną świdomością zainwestowałem w drogie całoroczne i nie żałuję. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-02-11 01:10:12 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
dummywst.WYTNIJ@gazeta.pl hks03p$pci$1@inews.gazeta.pl Nie będę wymieniał co trzy lata praktycznie niezużytych opon Ciekawe, jak sprawuję się takie przeterminowane zimowe latem. :) IMO niezużyte opony mogą mieć jeden rok, przy założeniu oszczędnego jeżdżenia. Ja, choć ostatnimi latami niewiele jeździłem, zajeżdżałem opony tak, że wyłaziło ;) z nich płótno. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-11 01:04:47 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
" e^x/dx" hkrt26$ej9$1@inews.gazeta.pl To jest efekt, który opisywałem już kilka razy na podstawie swojego Ja jeździłem na dziesięcioletnich -- jakoś nie narzekałem. :) Zgodzę się z tym, że opony starzeją się, ale nie z tym, że jest aż tak koszmarnie. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-10 11:18:21 | |
Autor: krzyss | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów pisze:
Zajeździłem je tak szybko ? Mam Klebery i ten sam problem, 3 sezon, gdzie poprzedni na tych oponach zrobilem tylko 5kkm bo zima byla mala, w tym sezonie opony bardzo nedznie sie sprawuja. Bieznik 6-7mm ale jakos nie ciagna, opona sie zalepia sniegiem i kicha... ogolnie ostatni raz kupilem klebery :D -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2010-02-11 11:17:24 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Komentarz na koniec:
Tak, zajezdzilem je tak szybko. Przez wszystkie zimy opony raz zalozone na przod jezdzily na przodzie. Roznica wysokosci bieznika zauwazalna nawet "na macanego". Po zamianie przodu z tylem jest zdecydowanie lepiej, do konca zimy wystarczy, a w przyszlym roku bede bardzo uwaznie dobieral zimowki do takiego auta. Rok produkcji opon: 2007, 3-ci albo 4-ty kwartal. Dziekujemy za tworczy udzial w watku. KJ KJ Siła Słów pisze: Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach. |
|
Data: 2010-02-11 19:56:37 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hkp8n5$37d$1@nemesis.news.neostrada.pl Podpowie mi ktoś co się stało? Może masz za duże ciśnienie w kołach? Spuść trochę i sprawdź, jak się jeździ. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |