Data: 2010-02-08 15:49:21 | |
Autor: Michał | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?
Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-08 16:36:01 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Michał pisze:
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił? Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu. KJ |
|
Data: 2010-02-08 16:44:33 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
KJ Siła Słów napisał(a):
Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.Jesteś w błędzie. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-02-08 18:00:31 | |
Autor: Michał | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> KJ Siła Słów napisał(a): >> Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy >> ruszaniu. > Jesteś w błędzie. Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-12 01:36:41 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Michał napisał(a):
W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-02-12 01:51:49 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
W dniu 2010-02-12 01:36, Krzysztof 45 pisze:
ZmieĹ dilera, bo nie te fale i nie jarzÄ. On mĂłwi (i to sĹusznie) w FWD przednie laki sÄ znacznie szybciej do dupy niĹź w RWD. W FWD - zdzierasz laki przyspieszajÄ c i hamujÄ c ... w RWD przednie zdzierasz tylko hamujÄ c ;) -- RafaĹ "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterĂłw Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-02-12 02:45:15 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"Rafał "SP" Gil" hl28n4$5b2$2@inews.gazeta.pl W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ... I kierując. w RWD I kierując. No i w FWD jest inne rozłożenie mas -- na przykład u mnie 1001 kg z przodu i 667 z tyłu. W BMW 3 jest równomierne rozłożenie mas na obu osiach. -=- Jeśli ktoś ma inne, ciekawe informacje dotyczące rozkładu mas -- chętnie wysłucham. Swoich rewelacji nie jestem pewny. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-10 19:42:49 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu. Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-11 11:25:44 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia. KJ |
|
Data: 2010-02-11 20:29:13 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hl0m46$iul$1@atlantis.news.neostrada.pl > Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami. Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR (chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC. Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP, to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów (a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania -- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS? Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można, ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :) i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia. Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd. Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności. Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP, bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół) i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP. Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie układu kierowniczego -- to zadanie ESP? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-02-12 12:14:16 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie Ale po co pytasz skoro wiesz ? KJ |
|
Data: 2010-02-12 20:54:00 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"KJ Siła Słów" hl3db7$qr6$2@atlantis.news.neostrada.pl > Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie Ale po co pytasz skoro wiesz ? Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... Postscriptum: Wątek o oponach, więc napiszę -- moje Ultra Grip 7+ są po prostu cudowne! Na zimnej jezdni bez lodu i bez śniegu; na miękkim śniegu po kostki; na ubitym śniegu -- wszędzie!... Przypominają się mi dobre lata jeżdżenia Panną Mercedes, gdy stale (pomijając smutny okres z Dębicą) jeździłem na dobrych oponach, które szybko zużywałem i które szybko zamieniałem na nowe. :) Wówczas opony były droższe niż teraz i stosunkowo dużo droższe -- w zestawieniu z paliwem na przykład. Dziś ich koszt jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów utrzymania samochodu. |
|
Data: 2010-02-12 22:03:57 | |
Autor: J.F. | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
On Fri, 12 Feb 2010 20:54:00 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP. Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ? :-) J. |
|
Data: 2010-02-13 00:06:09 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Kleber zimowe opony na 2 sezony ? | |
"J.F." efgbn5l3pt8dsd61nne5iidkliussarip7@4ax.com problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP. Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ? 0. Nie wiem, co to TCS. 1. Nie wiem, co to grubo. Sprzętowo nie ma dużej różnicy pomiędzy samochodem z ESP i bez. :) (w obu są koła, silnik, skrzynia biegów, kierownica, fotele, karoseria) Ewentualna dopłata do ESP to koszt rzędu 2 tysięcy złotych a cena choćby małego/średniego samochodu jest pięćdziesięciokrotnie wyższa -- może być i dwustukrotnie wyższa przy samochodzie nieco większym niż średniego rozmiaru i klasie nieco wyższej niż klasa średnia. :) W pewnym sensie za ESP nie opłaca się. ;) (bo co to za dopłata -- kilka promili do dwóch procent ceny całego samochodu?) Tak czy siak -- za niebuksownie nie odpowiada ESP, lecz ASR. ESP odpowiada za niezarzucanie samochodu na zakrętach. :) ASR zmniejsza napęd na koła przednie tak, aby nie ślizgały się po jezdni niezależnie od skręcenia kierownicy, zaś ESP hamuje któreś z kół tak, aby samochód jechał tak, jak tego pragnie kierowca, ukazując te pragnienia kręceniem kierownicy. A że oba układy mają kontakt i z kołami, i z czujnikami przy kołach (notabene ABS też ma takie kontakty) to już inna sprawa. ABS, ASR i ESP -- te trzy układy korzystają z podobnych wskazań (szybkości obrotowej kół) ale ESP nie wyręcza ASRu. ASR może uznać, że jest OK, podczas gdy ESP uzna, że tył samochodu jedzie bokiem. Albo inaczej -- ludzie chodzą w ciąży? Niby tak, ale jednak nie ludzie w ogóle, a kobiety, które (obok mężczyzn) są ludźmi. Jeśli chodzi Ci o to, czy są samochody z ESP bez ASR -- nie wiem, raczej nie ma, bo chyba nie ma już w ogóle samochodów przednionapędowcyh bez ASR. Czy są samochody RWD z ESP bez ASR? ASR w RWD nie jest potrzebny dla normalnego samochodu w normalnych warunkach. Czy jeśli samochód ma ESP, to ma na pewno ABS? Raczej tak, bo ABS jest montowany seryjnie tak długo, że chyba nie ma już nowych samochodów bez ABS. Jednak stwierdzenie -- za nieblokowanie kół w trakcie hamowania odpowiada ESP nie jest odpowiednie. :) Albo jeszcze inaczej -- ESP nie jest AeSeRem wyższej kategorii czy kolejnego wydania. :) Owszem, najpierw był ABS, później ASR, na końcu ESP, ale to nie znaczy, że ESP jest nowszą wersją ASR. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|