Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

Data: 2010-02-08 15:49:21
Autor: Michał
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?

Pozdrawiam

Data: 2010-02-08 16:36:01
Autor: KJ Siła Słów
Michał pisze:
A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

KJ

Data: 2010-02-08 16:44:33
Autor: Krzysztof 45
KJ Siła Słów napisał(a):
Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.
Jesteś w błędzie.
--
Krzysiek

Data: 2010-02-08 18:00:31
Autor: Michał
W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
> Jesteś w błędzie.

Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-12 01:36:41
Autor: Krzysztof 45
Michał napisał(a):
 > Jesteś w błędzie. Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.
Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.
--
Krzysiek

Data: 2010-02-12 01:51:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-02-12 01:36, Krzysztof 45 pisze:

Zmień dilera, bo nie te fale i nie jarzę.

On mówi (i to słusznie) w FWD przednie laki są znacznie szybciej do dupy niż w RWD.

W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ... w RWD przednie zdzierasz tylko hamując ;)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-02-12 02:45:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"Rafał "SP" Gil" hl28n4$5b2$2@inews.gazeta.pl

W FWD - zdzierasz laki przyspieszając i hamując ...

I kierując.

w RWD
przednie zdzierasz tylko hamując ;)

I kierując.

No i w FWD jest inne rozłożenie mas -- na przykład
u mnie 1001 kg z przodu i 667 z tyłu. W BMW 3 jest
równomierne rozłożenie mas na obu osiach.

-=-

Jeśli ktoś ma inne, ciekawe informacje dotyczące rozkładu
mas -- chętnie wysłucham. Swoich rewelacji nie jestem pewny.

Data: 2010-02-10 19:42:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

Data: 2010-02-11 11:25:44
Autor: KJ Siła Słów
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
"KJ Siła Słów" hkpb5q$c75$1@atlantis.news.neostrada.pl

Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy ruszaniu.

Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.

KJ

Data: 2010-02-11 20:29:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"KJ Siła Słów" hl0m46$iul$1@atlantis.news.neostrada.pl

> Chyba ASR, nie ESP. Ale nawet z ASR można zrywać przyczepność przednimi kołami.

Nie ma ESP bez ASR, obsluguje to jedna i ta sama aparatura, wyroznianie
samego ASR z systemu ESP to czysto akademicka kwestia.

Nie ma to jak krzywa (pijana/pijacka) logika. :) Każda kobieta jest
człowiekiem, ale nie każdy człowiek jest kobietą. Są samochody z ASR
(chyba teraz nie są produkowane z FWD bez ASR) lecz bez ESP czy DSTC.

Za niebuksowanie przednich kół w trakcie ruszania (przyspieszania do
przodu, nie hamowania) odpowiada ASR. A to, że mogą być samochody
i z ESP, i z ASR -- to inna sprawa. Powiem więcej -- jeśli jest ESP,
to na pewno jest nie tyko ASR, ale i ABS, ale czy za brak poślizgów
(a raczej za brak długotrwałego blokowania kół w czasie hamowania
 -- poślizg jest sygnałem uaktywniającym ABS) odpowiada ESP czy ABS?
Można twierdzić, że ESP, bo jeśli jest ESP, jest i ABS. ;) Można,
ale trzeba być wtedy (w chwili takiego tłumaczenia) pijanym :)
i liczyć na podobny stan u odbiorcy swego twierdzenia.

Można też twierdzić, że jeśli jest ABS i ASR oraz ESP, to te trzy układy
muszą ze sobą współpracować, aby nie wprowadzały siebie wzajemnie w błąd.
Jednak przy ruszaniu nie ESP, lecz ASR zapobiega zrywaniu przyczepności.

Można nawet twierdzić, że za prawidłową temperaturę wnętrza odpowiada ESP,
bo nie ma nowego samochodów z ESP bez klimatyzacji. ;) Albo przynajmniej
to [można twierdzić], że wspomaganie układu kierowniczego powierza się
układowi ESP, bo jednak nie ma samochodu z ESP bez wspomagania układu
kierowniczego, a na dodatek wspomaganie układu kierowniczego czasami
zależy od szybkości samochodu (a raczej od szybkości obrotowej kół)
i od kąta skręcenia kół, a to wszystko jest powiązane z ESP.

Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

Data: 2010-02-12 12:14:16
Autor: KJ Siła Słów
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

Ale po co pytasz skoro wiesz ?

KJ

Data: 2010-02-12 20:54:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"KJ Siła Słów" hl3db7$qr6$2@atlantis.news.neostrada.pl

> Więc jak: antybokowanie kół w czasie hamowania i wspomaganie
> układu kierowniczego -- to zadanie ESP?

Ale po co pytasz skoro wiesz ?

Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie
ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy
skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu.

Postscriptum: Wątek o oponach, więc napiszę -- moje Ultra Grip 7+ są po
              prostu cudowne! Na zimnej jezdni bez lodu i bez śniegu; na
miękkim śniegu po kostki; na ubitym śniegu -- wszędzie!... Przypominają
się mi dobre lata jeżdżenia Panną Mercedes, gdy stale (pomijając smutny
okres z Dębicą) jeździłem na dobrych oponach, które szybko zużywałem
i które szybko zamieniałem na nowe. :) Wówczas opony były droższe niż
teraz i stosunkowo dużo droższe -- w zestawieniu z paliwem na przykład.
Dziś ich koszt jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów utrzymania
samochodu.

Data: 2010-02-12 22:03:57
Autor: J.F.
On Fri, 12 Feb 2010 20:54:00 +0100,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Aby wykazać absurd stwierdzenia 'ESP zapobiega buksowaniu kół w czasie
ruszania'. :) Może jakieś DSTC -- tak, ale ESP to utarty, międzynarodowy
skrót i raczej nie należy weń wkładać ABSu i ASRu.

problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP.

Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ?
:-)

J.

Data: 2010-02-13 00:06:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"J.F." efgbn5l3pt8dsd61nne5iidkliussarip7@4ax.com

problem w tym ze ASR/TCS to sprzetowo cos pomiedzy ABS a ESP.

Wiec auta z ESP maja TCS automatycznie, czy trzeba grubo doplacic ?

0. Nie wiem, co to TCS.
1. Nie wiem, co to grubo.

Sprzętowo nie ma dużej różnicy pomiędzy samochodem z ESP i bez. :)
(w obu są koła, silnik, skrzynia biegów, kierownica, fotele, karoseria)
Ewentualna dopłata do ESP to koszt rzędu 2 tysięcy złotych a cena choćby
małego/średniego samochodu jest pięćdziesięciokrotnie wyższa -- może być
i dwustukrotnie wyższa przy samochodzie nieco większym niż średniego
rozmiaru i klasie nieco wyższej niż klasa średnia. :) W pewnym sensie
za ESP nie opłaca się. ;) (bo co to za dopłata -- kilka promili do dwóch
procent ceny całego samochodu?)

Tak czy siak -- za niebuksownie nie odpowiada ESP, lecz ASR.
ESP odpowiada za niezarzucanie samochodu na zakrętach. :)
ASR zmniejsza napęd na koła przednie tak, aby nie ślizgały
się po jezdni niezależnie od skręcenia kierownicy, zaś ESP
hamuje któreś z kół tak, aby samochód jechał tak, jak tego
pragnie kierowca, ukazując te pragnienia kręceniem kierownicy.
A że oba układy mają kontakt i z kołami, i z czujnikami przy
kołach (notabene ABS też ma takie kontakty) to już inna sprawa.

ABS, ASR i ESP -- te trzy układy korzystają z podobnych wskazań
(szybkości obrotowej kół) ale ESP nie wyręcza ASRu. ASR może uznać,
że jest OK, podczas gdy ESP uzna, że tył samochodu jedzie bokiem.
Albo inaczej -- ludzie chodzą w ciąży? Niby tak, ale jednak nie
ludzie w ogóle, a kobiety, które (obok mężczyzn) są ludźmi.

Jeśli chodzi Ci o to, czy są samochody z ESP bez ASR -- nie wiem, raczej
nie ma, bo chyba nie ma już w ogóle samochodów przednionapędowcyh bez ASR.
Czy są samochody RWD z ESP bez ASR? ASR w RWD nie jest potrzebny dla normalnego
samochodu w normalnych warunkach.

Czy jeśli samochód ma ESP, to ma na pewno ABS? Raczej tak, bo ABS
jest montowany seryjnie tak długo, że chyba nie ma już nowych
samochodów bez ABS. Jednak stwierdzenie -- za nieblokowanie kół
w trakcie hamowania odpowiada ESP nie jest odpowiednie. :)

Albo jeszcze inaczej -- ESP nie jest AeSeRem wyższej kategorii
czy kolejnego wydania. :) Owszem, najpierw był ABS, później ASR,
na końcu ESP, ale to nie znaczy, że ESP jest nowszą wersją ASR.

Kleber zimowe opony na 2 sezony ?