Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

Data: 2010-02-09 08:28:47
Autor: Czarek Daniluk
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
KJ Siła Słów pisze:
Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony sprawowały sie lepiej niż dobrze.

Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o oponach.

W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach osiedlowych. Lipa straszna.

Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie podmienili.

Podpowie mi ktoś co się stało?

Zajeździłem je tak szybko ?

KJ

Może jeździsz jak większość kierowników - jak słyszę to się nóż w kieszeni otwiera ...
Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem, w tym samym podobnym czasie ja wsiadam w swojego starego grata (TDI na pompie wtryskowej) wsadzam 1 lub wsteczny i bez dodawania gazu wyjeżdżam, a większość fachowców wtedy kręci niemiłosiernie kołami ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-09 11:20:02
Autor: KJ Siła Słów
Czarek Daniluk pisze:

Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik operuje sprzęgłem,

ESP nie daje tak zrobic :-)

Poza tym wrazenie fatalnej przyczepnosci maja jeszcze 2 osoby ktore kierowaly tym autem.

Wyglada na to ze w poprzednia zime przy braku sniegu zjezdzilem na tyle te opony ze im sie "zimowosc" skonczyla i juz. Troche szybko jak na srednia polke opon, ale fakt ze HDI 2.0 i cegla w bucie to nie sa optymalne warunki eksploatacji.

KJ

Data: 2010-02-09 15:24:48
Autor: Czarek Daniluk
KJ Siła Słów pisze:
Czarek Daniluk pisze:

[...]

Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic.
ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła.
Przy ruszaniu to może ci nie dopuścić ale ASR.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-09 15:47:10
Autor: KJ Siła Słów
Czarek Daniluk pisze:

Słuchaj - już Ci ktoś tutaj zwrócił uwagę - co ma ESP do ruszania, nic.

U mnie na  guziku ktorym to mozna wylaczyc jest napisane ESP o ile pamietam.
:-)

Ale auto ma tez ASR (chyba nie mozna miec tylko korekty toru jazdy w zakrecie - ESP bez ASR czyli zapobiegania poslizgowi kol przy dodawaniu gazu, choc sa/byly  uklady bez ESP a z tylko ASR albo TC) i tez jest wylaczane tym samym guzikiem.

ESP ma utrzymać tor jazdy na wprost jakby Ci nagle zaczął tył uciekać na zakręcie - poprzez przyhamowywanie któregoś koła.

No to mam popsute, bo u mnie to ESP/ASR czy jak mu tam na 3 litery, nie utrzymuje toru jazdy na wprost w zakrecie tylko pozwala pojechac lukiem.

KJ

Data: 2010-02-11 00:46:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"KJ Siła Słów" hkrsm9$djf$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.

Data: 2010-02-12 15:42:33
Autor: mw
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
On 11 Lut, 00:46, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"KJ Siła Słów" hkrsm9$dj...@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.
No to moja Szkoda o tym nie wie.
Ma ABS i ma ESP, przy czym to drugie dzięki Bogu wyłączalne, zdarzają
się sytuacje gdzie ESP z uporem maniaka uważa że jedziesz w poślizgu i
hamuje tylne koła, podczas gdy ty chcesz wyjechać po prostu z zaspy.
Natomiast nie ma ASR, innymi słowy mogę depnąć do podłogi na śliskim i
koła zaczną buksować jak dzikie.
Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie
ma 4 koła i jakiś tam silnik.

Data: 2010-02-13 01:47:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"mw" 33ca0382-d07d-459e-97a5-31bddfa225f6@m16g2000yqc.googlegroups.com

[...]

I nie przestają po chwili? Może ASR jest, ale jakoś popsuty?
ASR nie jest wróżbitą -- aby zadziałać, mi mieć informację
o tym, że koła już buksują. Podobnie rzecz się ma z ABSem -- nie
zapobiega on poślizgowi, lecz długotrwałemu blokowaniu. Ale zanim
zadziała -- koło musi wpaść w poślizg.

: Chyba że Szkoda w Twoim rozumowaniu to nie samochód, ale jak dla mnie
: ma 4 koła i jakiś tam silnik.

Skoda to wg mnie samochód. Maluch (dawniej Fiat 126 czy 126 p)
Syrena 101 i inne Trabanty, Polonezy czy Wartburgi -- to wg mnie
też samochody. Tyle tylko, że Polonez do Poloneza podobny, Maluch
do Malucha także, a Skoda do Skody -- niekoniecznie. :) Teraz
Skoda to dla wielu po prostu VolksWagen, a kiedyś był to
samochód ,,wschodnionapędowy'' typu Polonez czy Fiat 125 p.

Skoda chyba kiedyś była RWD, teraz chyba jest FWD. Może był jakiś
okres przejściowy, gdy myślano o ESP bez ASR? Trudno mi zgadnąć.
W RWD ASR nie jest potrzebny -- tył siada w czasie przyspieszania
i ASR ma tam sens tylko w samochodach z dużymi silnikami, a Skoda
raczej do takich samochodów nie należy.

Może masz jakoś popsuty ten ESP, a może w ogóle te układy szwankują
u Ciebie? Może to jakiś drobny błąd typu obluzowanie przewodu
elektrycznego lub zepsucie czujnika? U mnie te układy na razie ;)
pracują poprawnie, ale mój samochód niewiele jeździł, jako że
najpierw uczyłem się jeżdżenia przednionapędowego, :) a później
zachorowałem na płucka i przez ostatnie 5 miesięcy przejechałem
raptem 1500 kilometrów -- aż mi płakać się chce. :)

Data: 2010-02-12 15:56:40
Autor: mw
> [...]

Bez ESP? Powiedziałbym, że większość samochodów nie ma ESP.
ASR *chyba* ma każdy przednionapędowy od wielu lat.
Zastanawia mnie jak to działa, swego czasu ktoś pokazywał że ASR
potrafi przytłumić silnik i przyhamować koła napędowe, gdy następuje
poślizg, a u mnie się to nie dzieje, natomiast mam (wyłączalne) ESP..

Data: 2010-02-13 01:33:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kleber zimowe opony na 2 sezony ?

"mw" c718d543-7436-4f7b-b7f2-0641c18bc4c7@g28g2000yqh.googlegroups.com

[...]

Więc masz ASR czy nie masz? :) W poprzednim poście
piszesz, że nie masz ASR, choć masz ESP.

Kleber zimowe opony na 2 sezony ?