Data: 2012-07-08 14:07:16 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Klej do Ĺatek | |
UĹźytkownik "PK" <kosu@nospam.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnjvfq14.5p4.kosulocalhost.localdomain...
Witam, Ja uĹźywam kleju kauczukowego, ale Ĺatka jest zrobiona ze starszej dÄtki. Ĺapie tak, Ĺźe przy ciÄ gnieciu rwie siÄ materiaĹ, a klejenie trzyma. Kilka razy stosowaĹem poliuretanowy, ktĂłry jednak lepiej nadaje siÄ do klejenia róşnej maĹci plastikĂłw (PCW) - kĂłlka do pĹywania, baseny ogrodowe itp. wadÄ jest to, Ĺźe wymaga doĹÄ mocnego dociĹniÄcia przez ok. 30 min. Ĺťeby klej zachowaĹ ĹwieĹźoĹÄ po otwarciu, owijam miejsce styku tubki z nakrÄtkÄ dwoma warstwami taĹmy samowulkanizujÄ cej (byĹa parÄ tygodnie temu w lidlu po 5 zĹ). Butapren chyba tez jest kauczukowy,ale daleko mu do tego, jak trzyma kauczukowy dedykowany do gumy. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-07-08 21:17:43 | |
Autor: Ignac | |
Klej do łatek | |
Powinno się też zadbać o podniesienie antyprzebijalności opony.
Robię to tak: ze starej dętki rozmiar dowlny (np.do opony 28" można użyć detki 26")wycinam równej szerokości (takiej jak szerokośc bieżnika opony)paski,a następnie po odtłuszczeniu i posmarowaniu butaprenem środka opony i owego paska leciutko go naciągając przyklejam do opony od środka, pod bieżnikiem centralnie na środku.Około 1 tubka kleju (50ml) na jedno koło. Jak wykleję cały obwód opony naklejam na to następną warstwę paska i można jeszcze jedną (docelowo ze 3 warstwy to ok. 3 mm dodatkowej gumy). Waga koła wzrasta o ok.1/2 ciężaru dętki toczy się bezproblemowo i bez żadnych wibracji.A dętka wkładana do opony powinna być rozmiarowo do niej zalecana.Działa "dubeltowo",można jeszcze lekko środek posmarować talkiem przed włożeniem dętki. Ignac -- |
|