Klej do łączenia aluminium ze szkłem

Data: 2010-11-09 11:25:17
Autor: Maciej
Klej do łączenia aluminium ze szkłem
Witam,

Potrzebuję kleju do sklejenia ze sobą szkła z aluminium, odpornego na wodę i zapewniającego uszczelnienie pod ciśnieniem (szyba latarki ma być sklejona z częścią aluminiowej obudowy).

Są dostępne epoksydowe, silikonowe, poliuretanowe, stal plastyczna... Nie wiem jakiego powinienem użyć.

Czy moglibyście polecić coś wypróbowanego ?

Pozdrawiam
Maciej

Data: 2010-11-09 11:32:12
Autor:
Maciej <mkweb@odwa.pl> napisał(a):
Czy moglibyście polecić coś wypróbowanego ?

PU 50 do klejenia szyb samochodowych tuba 310 ml kosztuje około 20 zł, producent APP. Pozostaje elastyczny.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-09 12:58:45
Autor: qlphon
Klej do łączenia aluminium ze szkłem
PU 50 do klejenia szyb samochodowych tuba 310 ml kosztuje około 20 zł, producent
APP. Pozostaje elastyczny.

imho na gołym szkle to sie nie sprawdzi

szyby samochodowe mają specjalną warstwę (to czarne) pod taki klej...
a i tak tuż przed klejeniem trzeba to jeszcze "zagruntować" specjalna substancją ...

Data: 2010-11-09 12:06:02
Autor:
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
> [...]

a i tak tuż przed klejeniem trzeba to jeszcze "zagruntować" specjalna substancją ...

Pleksiglas do stali nierdzewnej to się trudno kiei, do szkła żadem problem, czystego odtłuszczonego.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-09 14:51:11
Autor: 666
Klej do łączenia aluminium ze szkłem
"To czarne" jest po to, żeby promienie UV od słońca nie zniszczyły spoiny PU.
"Zagruntować" oznacza specjalny podkład trawiący powierzchnię szkła.

Silikon jest generalnie odporny sam w sobie na UV i ma doskonałą przyczepność (adhezję) do szkła (bo to krzem i to krzem).
Aluminium też da radę, użyłbym dobrej jakości silikonu neutralnego (nie kwaśnego).

Dla odmiany silikon nie jest w 100% gazo- ani wodoszczelny (polietylen zresztą też nie jest tak przykładowo).

Przy spoinie na docisk wymagania nie są krytyczne.

Zastanowiłbym się nad zwymiarowaniem spoiny tak, żeby wzajemna rozszerzalność termiczna szkła i aluminium nie ścięła spoiny (grozi
przy bardzo cienkiej spoinie).
Bez obliczeń nie schodziłbym poniżej powiedzmy 3 mm.

Duży wybór produktów w małych opakowaniach ma m.in. Wurth (nie jest producentem, daje swoją nalepkę i mnoży cenę ×6 ;))

-- -- -

Data: 2010-11-09 15:14:48
Autor: qlphon
Klej do łączenia aluminium ze szkłem

"To czarne" jest po to, żeby promienie UV od słońca nie zniszczyły spoiny PU.
"Zagruntować" oznacza specjalny podkład trawiący powierzchnię szkła.

nie szkła... tylko czarnego lakieru...
co sam wykazałeś w zdaniu poprzedzającym...
;-)

Silikon jest generalnie odporny sam w sobie na UV i ma doskonałą przyczepność (adhezję) do szkła

rozumiem, że trwale się spaja  - ok.

(bo to krzem i to krzem).

ale uzasadnienie jest "nieprawdziwe" (i zupełnie zbędne)
przykład: ten sam silikon nie połączy się sam ze sobą, jak będzie układany w odstępie czasu
przekraczającym parametr podany przez producenta...

oczywiście, te wszystkie wyjaśnienia sa bardzo pomocne przy klejeniu obudowy podwodnej...

Data: 2010-11-09 15:30:40
Autor: 666
Klej do łączenia aluminium ze szkłem
Ten "lakier" na szybach samochodowych to obecnie powłoką ceramiczną jest, napylaną i wypalaną.
Przy "lakierze" takim z pędzelka to najpierw trawisz, a dopiero później nakładasz na wytrawioną powierzchnioę szkła czarny podkład,
i później już spoinę PU.

Oczywiście silikon z silikonem się połączy, inaczej byłoby to połączenie nienaprawialne.

-- -- -

Data: 2010-11-09 18:13:19
Autor: Daniel Kowalski
W dniu 2010-11-09 12:32, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Dokładnie tak. Klej taki był między innymi używany przez Bartka z Gralmarine do uszczelnień kabli w "niestandardowych" połączeniach.
Świetnie chwyta wszystkie powierzchnie. Przed wyschnięciem bardzo brudzi, uważamy na ręce ;-) Pozdrawiam

Data: 2010-11-09 11:46:46
Autor: 666
Klej do łączenia aluminium ze szkłem
Jak będzie pracowała spoina?
Na docisk, na ścinanie, na rozrywanie?
Pamiętaj, że oprócz spoiny potrzebujesz dobrze przygotować powierzchnię klejonych materiałów.
Z elastycznych w grę wchodzi poliuretan albo silikon.

-- -- -

Data: 2010-11-09 13:02:49
Autor: Maciej
Użytkownik " 666" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibbcb6$n7h$1inews.gazeta.pl...
Jak będzie pracowała spoina?
Na docisk, na ścinanie, na rozrywanie?

Na docisk - szyba dociskana pierścieniem zamykającym (oraz ciśnieniem wody) do okrągłego korpusu latarki w kształcie walca.

Data: 2010-11-09 18:44:09
Autor: Włodzimierz Kołacz
Użytkownik "Maciej"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ibbd8e$q1t$1@news.task.gda.pl...

[...]

Takiej z aluminium na niby Godmanie na rzep?

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-09 17:59:34