Data: 2016-09-30 12:36:45 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
i temperaturę. Wężyk od wspomagania kierownicy przepuszcza olej. Nie jest to jakiś wielki wyciek, ale pojedyncze krople raz na jakiś czas się pojawiają. Co gorsza zjawisko występuje w pobliżu paska napędzającego osprzęt. W związku z tym że nie takiego przewodu w sprzedaży, planuję go skleić. Pytanie tylko czy znajdę taki klej zdatny do zaklejenia tej nieszczelności, na tyle twardy, jednocześnie elastyczny, no i o zdolności uszczelniania olejowych wycieków?
|
|
Data: 2016-09-30 04:03:04 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klej odporny na olej | |
Nie znajdziesz.
|
|
Data: 2016-10-01 08:48:11 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-09-30 o 13:03, Zenek Kapelinder pisze:
Nie znajdziesz. Pewnie tak, podobno podbijamy kosmos, ale porządny klej to już coś ponad siły ludzkości.. Nic to zrobiłem prowizorkę - przecięta plastikowa tuleja posmarowanie węża i wnętrza tulei jakimś ruskim klejem (który jak żaden inny jest w stanie trwale skleić podeszwę buta), wsunięcie tulei na wężyk, skręcenie dwoma obejmami... i pozostaje czekać przepisowe 2 dni jakie ma ten klej na zaschnięcie.. |
|
Data: 2016-10-01 14:15:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Klej odporny na olej | |
Dnia Sat, 1 Oct 2016 08:48:11 +0200, Trybun napisał(a):
W dniu 2016-09-30 o 13:03, Zenek Kapelinder pisze: Różne kleje są, ale taich żeby nimi kleić brudne czy zaolejone rzeczy to faktycznie nie. Odtłuszczenie i oczyszczenie tego co kleisz to zawsze podstawowa sprawa. Jak masz cokolwiek na elemencie który kleisz, to przykleisz się nie do elementu, a do tego czym masz obrudzony element. Bez znaczenia czy to bedzie błoto, tłuszcz czy odpadająca rdza. A tak poważnie musisz pojechać do jakiegoś sensownego serwisu (czyli nie tam gdzie byłeś) i naprawią/zrobią Ci tam wszystko. |
|
Data: 2016-10-03 11:03:34 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-01 o 14:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 1 Oct 2016 08:48:11 +0200, Trybun napisał(a): Nikt nie mówi o zaolejonych czy brudnych powierzchniach. Chyba przez 5 minut czyściłem mające być sklejone elementy spirytusem dla odtłuszczenia... i póki co - przejechane około 150 km i moja prowizorka wydaje się być skuteczna.. Niestety, autoryzowany serwis nic mi nie gwarantuje. Byłem w takim przybytku i zapytałem czy jest możliwość naprawy bądź tylko kupienia tego zestawu do wspomagania kierownicy. Facet który tam siedział w biurze odpowiedź uzależnił od podania mu numeru nadwozia auta.. Miałbym pytanie, o ile się w tym orientujesz, chodzi o ciśnienie w w układzie kierowniczym. Nie wyrażane konkretnie w atm, ale o to czy drobna modyfikacja w tym układzie może spowodować wzrost ciśnienia że jest w stanie rozszczelnić gumowy, o ile się nie mylę - zbrojony wąż? Ta modyfikacja to wstawienia dwu zwężeń w system węży i metalowych elementów do przenoszenia hydrauliki wk. łączna powierzchnia tych zwężeń to jakieś 4-5cm (cały układ to około 1.5m), a samo zwężenie niewielkie, najwyżej 20% ogólnej powierzchni. |
|
Data: 2016-10-03 11:32:05 | |
Autor: J.F. | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57ef5c26$0$5147$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-09-30 o 13:03, Zenek Kapelinder pisze: Nie znajdziesz. Pewnie tak, podobno podbijamy kosmos, ale porządny klej to już coś ponad siły ludzkości.. Moze podbicie kosmosu nie wymaga porzadnego kleju :-) Czas sie pogodzic, ze kleje w ogole nie sa dobre. Chociaz ... o kilku dobrych wiem. Ale i one oleju nie skleja. J. |
|
Data: 2016-10-03 21:18:41 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-03 o 11:32, J.F. pisze:
Czas sie pogodzic, ze kleje w ogole nie sa dobre.Do drewna? Chętnie się dowiem. Robert |
|
Data: 2016-10-03 12:26:22 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klej odporny na olej | |
Do drewna klej kostny na cieplo a jak potrzebna wodoodpornosc to kazeinowy albo wkikol. Nalezy mi sie cos za odpowiedz?
|
|
Data: 2016-10-03 21:39:57 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-03 o 21:26, Zenek Kapelinder pisze:
Do drewna klej kostny na cieplo a jak potrzebna wodoodpornosc to kazeinowy albo wkikol. Nalezy mi sie cos za odpowiedz?No piszesz o XX wiecznych klejach, ja miałem na myśli te z XXII wieku. :-) Wikol (polioctanwinylowy) nie jest wodoodporny. Są wikolopodobne wodoodporne, ale i tak trzeba dać utwardzacz aby osiągnąć wodoodporność D4. Robert |
|
Data: 2016-10-03 13:04:16 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klej odporny na olej | |
Bigos, golonka, knedle ze sliwkami to jeszcze wczesniejsze wynalazki niz powstale w XX wieku. I co, zle sa?
|
|
Data: 2016-09-30 13:08:29 | |
Autor: yabba | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57ee401f$0$15204$65785112news.neostrada.pl...
i temperaturę. Wężyk od wspomagania kierownicy przepuszcza olej. Nie jest to jakiś wielki wyciek, ale pojedyncze krople raz na jakiś czas się pojawiają. Co gorsza zjawisko występuje w pobliżu paska napędzającego osprzęt. W związku z tym że nie takiego przewodu w sprzedaży, planuję go skleić. Pytanie tylko czy znajdę taki klej zdatny do zaklejenia tej nieszczelności, na tyle twardy, jednocześnie elastyczny, no i o zdolności uszczelniania olejowych wycieków? Dorób wężyk w firmie zajmującej się hydrauliką siłową. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-30 15:55:10 | |
Autor: Shrek | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 30.09.2016 o 13:08, yabba pisze:
Dorób wężyk w firmie zajmującej się hydrauliką siłową. Wbrew pozorom nie jest łatwo. Większośc każe sobie przywieźć wymontowany wężyk i wtedy zobaczą co i jak. Z tym, że może się okazać, że akurat takiej końcówki nie mają, więc jeźdź tym wężykiem autobusem;) W końcu znalazłem gdzieś na radzymińskiej w Warszawie, co powiaedział, że napewno zrobi, podał nawet cenę, powiedział zeby podjechać do konkretnego warsztatu, tam zdejmą zawiozą, wrócą, założą i płatność przy odbiorze. Nawet tego koleśia na oczy nie widziałem;) Shrek |
|
Data: 2016-09-30 09:03:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klej odporny na olej | |
Kaza sobie przywiezc wymontowany bo wezma z niego koncowki i zakuja na nich nowy wezyk.
|
|
Data: 2016-09-30 18:17:18 | |
Autor: Shrek | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 30.09.2016 o 18:03, Zenek Kapelinder pisze:
Kaza sobie przywiezc wymontowany bo wezma z niego koncowki i zakuja na nich nowy wezyk. Średnio, bo właśnie spod końcówki ciekło. Tak czy inaczej podobalo mi się, że nie musiałem jeżdzić od warsztatu do warsztatu i z powrotem do warsztatu. Więc wbrew pozorom może lepiej szukać w warsztacie samochodowym, bo i tak trzeba to wyjąć i włożyć, a oni sami zawiozą do hydraulika. Shrek. |
|
Data: 2016-09-30 18:21:54 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-09-30 o 18:03, Zenek Kapelinder pisze:
Kaza sobie przywiezc wymontowany bo wezma z niego koncowki i zakuja na nich nowy wezyk.A to źle czy dobrze? Robert |
|
Data: 2016-09-30 20:47:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Klej odporny na olej | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 18:21:54 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
W dniu 2016-09-30 o 18:03, Zenek Kapelinder pisze: W zasadzie bez różnicy, tak długo jak te końcówki nie są pouszkadzane. W motoryzacji często zdarzają się nietypowe, np. różnie powyginane, kątowe. Najczęściej nie ma problemu żeby użyć starych, bo cieknie zazwyczaj albo wąż gumowy, albo na zaciśniętym łączeniu. |
|
Data: 2016-10-01 08:48:39 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-09-30 o 13:08, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57ee401f$0$15204$65785112news.neostrada.pl... Nie da się, wszędzie odmowa wykonania usługi - "nie z takimi końcówkami"... |
|
Data: 2016-10-01 15:08:40 | |
Autor: yabba | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57ef5c42$0$5147$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-09-30 o 13:08, yabba pisze: Końcówki w wężyku są jednorazowego zaciśnięcia? Co to za samochód? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-10-03 11:04:59 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-01 o 15:08, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57ef5c42$0$5147$65785112news.neostrada.pl... Pewnie są rzetelni rzemieślnicy w kraju, niestety, próżno ich szukać w mojej okolicy. Pewnie niewielki zarobek, i stąd brak zainteresowania wykonaniem takiej roboty. Nie mam pojęcia.. Auto to Matrix. |
|
Data: 2016-10-03 11:44:03 | |
Autor: yabba | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57f21f30$0$640$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-10-01 o 15:08, yabba pisze: Nierzetelny rzemieślnik wykonałby usługę byle jak, a Ci sa uczciwi i mówią prawdę, że nie są w stanie wykonac usługi. Nie mam pojęcia.. Auto to Matrix. To chyba brat Getza. Może wspomaganie będzie pasowało. http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-wspomaganie-getz-1-5-crdi-i5796914392.html Dziura jest przy końcówce czy w środku wężyka? Może rozciąć zupełnie wężyk i połączyć tuleją? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-10-03 12:38:10 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-03 o 11:44, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:57f21f30$0$640$65785112news.neostrada.pl... No dobrze - nie brak rzetelności, a ich lenistwo..
Raczej nie, może sama maglownica, ale wężyki raczej na pewno nie, już od samego wyjścia z pompy ma ma inny kształt. Zresztą sama maglownica też pewnie jest inna - Matrix jest sporo szerszy od Getza. Ale jak by nie było - będę w serwisie, i gdyby okazało się że nie ma węży do Matrixa to podrzucę myśl aby użyć tych od Getza. Dzięki za sugestię. Też właśnie mam taką drugą koncepcję naprawy węża. Gdyby zaklejanie jednak okazało się nieskuteczne to pozostanie rozciąć wąż, złączyć tuleją, skręcić dwoma obejmami i... przynajmniej teoretycznie - dzieci po dzieciach..;-) |
|
Data: 2016-10-03 20:35:08 | |
Autor: __Maciek | |
Klej odporny na olej | |
Fri, 30 Sep 2016 12:36:45 +0200 Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał:
skleić. Pytanie tylko czy znajdę taki klej zdatny do zaklejenia tej nieszczelności, na tyle twardy, jednocześnie elastyczny, no i o zdolności uszczelniania olejowych wycieków? A epoksyd (dobry, np. Distal albo Hysol, a nie guano typu Poxipol) nie jest przypadkiem odporny na olej? Oczywiście klejone miejsce trzeba bardzo dokładnie odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna, aceton, mycie kilkakrotnie powtarzać, zmieniając czyściwo). Mam jakąś starą książkę o epoksydach i OIDP jest tam opisana jako przykład naprawa miski olejowej, klejem na bazie Epidianu. A może jakiś klej typu guma-metal (np. Anser Mistrz 888, Pronikol 40) - są one podobne do zwykłych klejów do gumy, ale mają bardziej agresywne rozpuszczalniki. Kleją bardzo mocno. Z jakiego materiału jest zrobiony ten wężyk? |
|
Data: 2016-10-03 12:04:02 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Klej odporny na olej | |
Mniej wiecej wiadomo z czego jest zrobiony jakis wezyk jak Ty znasz gatunek, sklad, uzyte materialy z jakich sa zrobione odboje maski w Twoim samochodzie, zeby nie stukala na dziurach.
|
|
Data: 2016-10-03 21:30:27 | |
Autor: J.F. | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:uf85vbl4fcep8l5k50h6tbpprm5blcaa72@4ax.com...
Fri, 30 Sep 2016 12:36:45 +0200 Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał: A epoksyd (dobry, np. Distal albo Hysol, a nie guano typu Poxipol) nie Do miski moze i sie nadaja, ale do gumy kleja sie kiepsko, elastyczne nie sa, wiec po paru zgieciach od niej odpadna, no i kolega chyba nie ma mozliwosci oczyscic z oleju tak dokladnie ... J. |
|
Data: 2016-10-03 23:00:41 | |
Autor: __Maciek | |
Klej odporny na olej | |
Mon, 3 Oct 2016 21:30:27 +0200 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
napisał: Do miski moze i sie nadaja, ale do gumy kleja sie kiepsko, elastyczne nie sa, wiec po paru zgieciach od niej odpadna, no i kolega chyba nie ma mozliwosci oczyscic z oleju tak dokladnie ... Racja. W takim razie nalepszy będzie podany przez kogoś wcześniej pomysł z całkowitym rozcięciem wężyka, wstawieniem tulei i połapaniem opaskami. Swoja drogą to trudno uwierzyć że ten wężyk nie występuje jako część zamienna, i nawet żaden niezależny producent tego nie robi. |
|
Data: 2016-10-04 15:12:32 | |
Autor: J.F. | |
Klej odporny na olej | |
Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kdh5vb9l38vsbnfcpfqio8ccsg7ja13k0u@4ax.com...
Swoja drogą to trudno uwierzyć że ten wężyk nie występuje jako część Pewnie wystepuje. i nawet żaden niezależny producent tego nie robi. Jesli sie nie psuje, to i nikt nie robi. Za maly zbyt :-) J. |
|
Data: 2016-10-06 09:25:36 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-03 o 20:35, __Maciek pisze:
Fri, 30 Sep 2016 12:36:45 +0200 Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał: Zbrojona(?) guma. Dzięki za sugestie, pójdę tym śladem gdy się okaże że sposób który zastosowałem okaże się nieskuteczny. Jak na razie przejechałem około 500km i mój patent jest skuteczny8-) |
|
Data: 2016-10-04 15:21:59 | |
Autor: AL | |
Klej odporny na olej | |
On 2016-09-30 12:36, Trybun wrote:
i temperaturę. Wężyk od wspomagania kierownicy przepuszcza olej. Niekleje odpadają. Spróbuj taśmą samowulkanizującą się po uprzednim odtłuszczeniu jak się da tego miejsca. |
|
Data: 2016-10-06 09:25:46 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-04 o 15:21, AL pisze:
On 2016-09-30 12:36, Trybun wrote: Jak na razie sytuacja wydaje się być opanowana.. A gdzie taka taśmę można można by dostać jakby okazała się jednak być potrzebna? |
|
Data: 2016-10-06 13:19:20 | |
Autor: AL | |
Klej odporny na olej | |
On 2016-10-06 09:25, Trybun wrote:
W dniu 2016-10-04 o 15:21, AL pisze:chyba w każdym budowlanym lub via internet pierwsza z googla: http://www.dipol.com.pl/tasma_samowulkanizujaca_pib_scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm |
|
Data: 2016-10-07 12:53:25 | |
Autor: Trybun | |
Klej odporny na olej | |
W dniu 2016-10-06 o 13:19, AL pisze:
OK. Dzięki. |
|