Klejenie do ramy węglowej

Data: 2015-11-19 08:48:45
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej
Witam,

    Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu? Potrzebuje przymocować uchwyty na linkę (pancerz) i nie wiem jak się za to zabrać.

TIA

Ghost

Data: 2015-11-19 00:58:19
Autor: Ignac
Klejenie do ramy węglowej
W dniu czwartek, 19 listopada 2015 08:48:53 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu? Potrzebuje przymocować uchwyty na linkę (pancerz) i nie wiem jak się za to zabrać.

O taki uchwyt Ci chodziło?
http://cyklisci.com/opor_pancerza_ze_stopu_aluminium_otwory_do_nitowania_srebrny,77,2960.html

Data: 2015-11-19 10:08:47
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 09:58, Ignac pisze:

O taki uchwyt Ci chodziło?
http://cyklisci.com/opor_pancerza_ze_stopu_aluminium_otwory_do_nitowania_srebrny,77,2960.html

Pytają o klejenie przelotek (najprawdopodobniej) do ramy karbonowej, a ty proponujesz nitowane opory pancerza. Cały Ignac...

--
bans

Data: 2015-11-19 03:17:58
Autor: Ignac
Klejenie do ramy węglowej
W dniu czwartek, 19 listopada 2015 10:08:48 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-11-19 o 09:58, Ignac pisze:

> O taki uchwyt Ci chodziło?

Pytają o klejenie przelotek (najprawdopodobniej) do ramy karbonowej, a ty proponujesz nitowane opory pancerza. Cały Ignac...

Myślałem, że mu chodzi o uchwyt do górnego ciągu linki.
Ponadto da się go przykleić-klejem dwuskładnikowym Distal,
nie trzeba wiercić. A on zawraca tyłek byle czym, to co wybrał będzie się
trzymać pewnie 5 min.
Jak to, porządna rama karbonowa i nie ma fabrycznych uchwytów?

Data: 2015-11-19 12:21:22
Autor: atm
Klejenie do ramy węglowej
On 2015-11-19 12:17, Ignac wrote:
[...]

Trzyma to calkiem niezle, trzeba jednak przykleic w odpowiednim miejscu za pierwszym razem.

Data: 2015-11-19 13:34:47
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "Ignac"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:680d75ae-d659-4da0-add8-f395d7a263b6@googlegroups.com...

Jak to, porządna rama karbonowa i nie ma fabrycznych uchwytów?

Ma, wszystkie zajęte.

Data: 2015-11-19 15:08:00
Autor: JDX
Klejenie do ramy węglowej
On 2015-11-19 12:17, Ignac wrote:
[...]
A on zawraca tyłek byle czym, to co wybrał będzie się
trzymać pewnie 5 min.
Literki z marką/modelem auta przyklejone fabrycznie taśma dwustronną do
lakieru na klapie bagażnika kilkanaście lat mogą się trzymać. :-D

Data: 2015-11-19 11:19:28
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "Ignac"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13f0a640-6543-462c-86d8-8675bacdc739@googlegroups.com...

[...]

Nie, rama jest karbonowa, więc nie będę wiercił - np. taki
http://www.nokaut.pl/pancerze-i-linki/610-20-225-acc-uchwyt-accent-gripper-iii-do-mocowania-przewodu-hydraulicznego-lub-pancerza-na-klejonej-podkladce-2-szt-bc59fb00e66fd971e9871281f32b9dc9.html

Data: 2015-11-19 11:43:53
Autor: JDX
Klejenie do ramy węglowej
On 2015-11-19 11:19, Ghost wrote:
[...]
[...]
A to nie ma przypadkiem pod spodem kawałka dwustronnej taśmy klejącej? A
jeśli nie ma, to czy nie wystarczy samemu przykleić to do ramy kawałkiem
markowej dwustronnej taśmy?

Data: 2015-11-19 13:35:47
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

On 2015-11-19 11:19, Ghost wrote:
[...]
[...]

Nie upieram się przy kleju.

Data: 2015-11-19 01:01:23
Autor: Ignac
Klejenie do ramy węglowej
W dniu czwartek, 19 listopada 2015 09:58:38 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

> Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu? Potrzebuje przymocować uchwyty > na linkę (pancerz) i nie wiem jak się za to zabrać.

Tu jest dostępny:
http://allegro.pl/opor-pancerza-na-rame-aluminiowy-pi-m76-i4979270985.html

Data: 2015-11-19 10:07:32
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 08:48, Ghost pisze:

    Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu? Potrzebuje przymocować
uchwyty na linkę (pancerz) i nie wiem jak się za to zabrać.

http://velo.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/accent/gripper-iii - może takie coś?

Ale nie rozumiem po co specjalny klej?

--
bans

Data: 2015-11-19 11:21:07
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2k3gk$a97$1@node1.news.atman.pl...

[...]

No dokłanie.

Ale nie rozumiem po co specjalny klej?

A to jest podklejane, czy jak?

Data: 2015-11-19 11:46:58
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 11:21, Ghost pisze:

A to jest podklejane, czy jak?

O ile się nie mylę tam jest taki kawałek taśmy dwustronnej do przyklejenia.

--
bans

Data: 2015-11-19 12:28:46
Autor: atm
Klejenie do ramy węglowej
On 2015-11-19 08:48, Ghost wrote:
Witam,

    Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu? Potrzebuje przymocować
uchwyty na linkę (pancerz) i nie wiem jak się za to zabrać.

TIA

Ghost

Masz w ramie uchyty pod normalna linke hamulcowa?

Data: 2015-11-19 13:33:52
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

On 2015-11-19 08:48, Ghost wrote:
Witam,

[...]

Mam, pod linkę na przerzutki i osobno na przewód na płyn hamulcowy.

Data: 2015-11-19 05:09:23
Autor: rzymo
Klejenie do ramy węglowej
W dniu czwartek, 19 listopada 2015 13:34:00 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
Masz w ramie uchyty pod normalna linke hamulcowa?
Mam, pod linkę na przerzutki i osobno na przewód na płyn hamulcowy.

A mozesz zdradzic co tam jeszcze montujesz? Skoro wszystkie przelotki zajete i potrzebujesz kolejnych? :)

Mi się zdarzało wiercić w węglu, na śrubę mocny klej, tak że śruba przy wkręcaniu wprowadzała klej do środka. Rama jeździ parę ładnych lat, nic się nie dzieje...

Data: 2015-11-19 14:13:49
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "rzymo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ed30437-7793-46c5-a848-76a4536321a5@googlegroups.com...

[...]

Sztycę zdalnie sterowaną :-)

Mi się zdarzało wiercić w węglu, na śrubę mocny klej, tak że śruba przy wkręcaniu wprowadzała klej do środka. Rama jeździ parę ładnych lat, nic się nie dzieje...

Hmm...

Data: 2015-11-19 14:29:37
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 14:13, Ghost pisze:

Sztycę zdalnie sterowaną :-)

Skoro jest _zdalnie_ sterowana to nie ma przewodu :P

--
bans

Data: 2015-11-19 14:39:46
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2kis0$64i$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2015-11-19 o 14:13, Ghost pisze:

Sztycę zdalnie sterowaną :-)

Skoro jest _zdalnie_ sterowana to nie ma przewodu :P

Jesteś w mylnym błędzie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zdalne_sterowanie

Data: 2015-11-19 14:51:49
Autor: atm
Klejenie do ramy węglowej
Tu jest taki ze "wspomaganiem" (choc nie wiem czy to sluzy carbonowi):
http://velo.pl/sites/default/files/styles/large/public/produkty/1402_1_big_0.jpg?itok=XUO-OyUf
Mozesz tez sprawdzic, czy ten wariant nie ma opcji na dwie linki:
http://velo.pl/sites/default/files/produkty/1401_1_big_0.jpg

Data: 2015-11-19 15:30:31
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:564dd3ff$0$695$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Spróbuje z Gripper III jak się odklei pójdę pewnie w jedno z powyższych.

Data: 2015-11-19 15:15:37
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 14:39, Ghost pisze:

Jesteś w mylnym błędzie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zdalne_sterowanie

Rzeczywiście, zwracam honor. Całe życie się człowiek uczy ;)
(ale "mylnego błędu" - nawet jako żartu - nie daruję ;) Okropnie to oklepane jako dowcip,  dodatku coraz więcej ludzie używa tego sformułowania na serio.)

A jaka sztyca? Bo też planuję, ale się łamię, bo jednak widzę mnóstwo minusów :/

--
bans

Data: 2015-11-19 15:18:29
Autor: atm
Klejenie do ramy węglowej
On 2015-11-19 15:15, bans wrote:
[...]

Chyba glownie waga i cena, co?

Data: 2015-11-19 15:55:20
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 15:18, atm pisze:

Chyba glownie waga i cena, co?

Tak.

I tu nie chodzi nawet o to że nie stać mnie - ale o to, że wydając ponad tysiąc złotych za kawałek rurki czułbym się szpetnie wydymany.

Dwa - kilka lat już jeżdżę po górach  ze zwykła sztyca i  jeśli czuję potrzebę opuszczenia siodełka to - na Boga! to nie są wyścigi! - mogę się zatrzymać i zrobić to ręcznie. Pumptracków  w górach póki co nie znalazłem, żeby musiał sztyce opuszczać i podnosić co kilka sekund.

Trzy - cięgle czytam w necie o awaryjności, luzach czy przeglądach - rany julek, przecież to tylko SZTYCA... Ja już wielokrotnie uznałem słuszność powiedzenia "nie miała baba kłopotu, kupiła sobie prosię".

A dlaczego mnie kusi? Bo wiem, że urwałbym dzięki opuszczanej sztycy kilkanaście sekund na zjeździe na Twisterze na Koziej Górze - ale jako jedyny to nie jest dobry powód, żeby wydawać tyle kasy.

--
bans

Data: 2015-11-19 15:23:32
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2kli7$sq4$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Jaki błąd, taki dowcip.

A jaka sztyca?

Tania :-)

Kind Shock 2015 eTen R

Bo też planuję, ale się łamię, bo jednak widzę mnóstwo minusów :/

Ja widzę sporo plusów. Wyśmienicie mi się jeździ na wysokim siodełku, ale zjazd w takiej konfiguracji jest mało bezpieczny. Sztyca załatwi sprawę.

Data: 2015-11-19 15:57:43
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 15:23, Ghost pisze:

Ja widzę sporo plusów. Wyśmienicie mi się jeździ na wysokim siodełku,
ale zjazd w takiej konfiguracji jest mało bezpieczny. Sztyca załatwi
sprawę.

Naprawdę rzadko trafiam na taki zjazd na którym muszę opuścić siodełko - i wtedy robię to ręcznie.

Sztyca opuszczana - owszem, żeby zrobić czy też bardziej cieszyć się "flowem"... ale dla mnie to za mało i nie za te pieniądze.

--
bans

Data: 2015-11-19 18:19:20
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2ko15$bha$2@node2.news.atman.pl...

[...]

Bo nie masz naprawdę wysoko siodełka, ta sztyca pozwala na umieszczenie go wyżej.

Data: 2015-11-20 07:42:48
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-19 o 18:19, Ghost pisze:

Bo nie masz naprawdę wysoko siodełka,

Mam siodełko ustawione _poprawnie_ :)))

ta sztyca pozwala na umieszczenie
go wyżej.

Skoro mam poprawnie to po co wyżej? :)))

I tak sobie kiedyś taką kupię, ale na razie nie :)

--
bans

Data: 2015-11-20 08:27:20
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2mfd9$mm2$1@node1.news.atman.pl...

W dniu 2015-11-19 o 18:19, Ghost pisze:

Bo nie masz naprawdę wysoko siodełka,

Mam siodełko ustawione _poprawnie_ :)))

Poprawnie dla stałej sztycy. Czyli bardziej kompromisowo, niż przy zmiennej.

Data: 2015-11-20 09:09:06
Autor: bans
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 2015-11-20 o 08:27, Ghost pisze:

Poprawnie dla stałej sztycy. Czyli bardziej kompromisowo, niż przy
zmiennej.

Nie rozumiem cię. Siodełko do normalnej jazdy ma konkretną, ustaloną, najwygodniejsza pozycję - u mnie o ile dobrze pamiętam jest to około 760mm od środka suportu. To nie jest żaden kompromis, bo przy takiej wysokości siodełka po prostu jeździ mi się się najwydajniej. Trochę niżej - i już wyraźnie to czujesz w nogach na długim podjeździe. Trochę wyżej - biodra zaczynają się pochylać w lewo/prawo przy każdym obrocie korby.

O tym jak poprawnie ustawić siodełko pisano już na stronach WWW 20 lat temu ;)

Naprawdę miałem okazję oglądać gości który bez regulowanej sztycy rozbiliby gęby lecąc przez kierownicę na zjeździe lub nabiał na hopkach - bo jadą z szybkością na jaką ja nie odważyłbym się i chyba nigdy nie odważę, rower wtedy tańczy pod d... we wszystkie strony. Potem pstryk - sztyca  górę - szybka dokrętka na płaskim czy podjeździe, pstryk - sztyca w dół i znów szalony zjazd.

Fajna sprawa - ale tylko po to, żeby nie tracić czasu (który raz to piszę?). Przy moich wycieczkach nie jest problemem zejście z roweru i opuszczenie zwykłej sztycy.

--
bans

Data: 2015-11-20 10:07:16
Autor: Ghost
Klejenie do ramy węglowej

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2mkf4$4nf$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2015-11-20 o 08:27, Ghost pisze:

Poprawnie dla stałej sztycy. Czyli bardziej kompromisowo, niż przy
zmiennej.

Nie rozumiem cię.

Widzę :-)

Siodełko do normalnej jazdy ma konkretną, ustaloną, najwygodniejsza pozycję

Jaka to jest "normalna jazda"?

To nie jest żaden kompromis

Skoro nie kompromis, to po te pstryki:

Potem pstryk - sztyca  górę - szybka dokrętka na płaskim czy podjeździe, pstryk - sztyca w dół i znów szalony zjazd.

???

Fajna sprawa - ale tylko po to, żeby nie tracić czasu (który raz to piszę?). Przy moich wycieczkach nie jest problemem zejście z roweru i opuszczenie zwykłej sztycy.

Rozumiem, że regulowany przedni amortyzator, tez bez sensu?

Data: 2015-11-19 21:47:52
Autor: ToMasz
Klejenie do ramy węglowej
W dniu 19.11.2015 o 08:48, Ghost pisze:
Witam,

    Czy są jakieś specjalne kleje do karbonu?
tak. sam "karbon" to włókna węglowe i klej. w sprzedaży to będzie się nazywało distal, czy poxipol, ale polecam distal i to ten powolny, lepiej przesyca. jednak bardzo istotny jest materiał przelotki. jeśli to "karbon" albo aluminium - chwyci. jeśli jakiś śliski plastik ( a tak to widać na fotce - zapomnij. wtedy taśma dwustronnie przlepna, albo klej do szyb samochodowych (taki silikon, tyle że twardszy i mocniejszy)

ToMasz

Klejenie do ramy węglowej