Klerykalizacja RP.

Data: 2011-05-04 08:33:37
Autor: Przemysław W
Klerykalizacja RP.
Msza jako element państwowych uroczystości w Święto Konstytucji to co najmniej niezręczność i niezrozumienie ducha współczesnego konstytucjonalizmu

 Państwowe uroczystości z okazji Święta Konstytucji rozpoczęła msza w intencji ojczyzny, z udziałem prezydenta RP. To już tradycja, że msza jest elementem państwowych uroczystości. Wydawało się to naturalne, gdy chodziło o uroczystości pogrzebowe ofiar katastrofy w Smoleńsku. Zapewne większość ofiar i ich rodzin to katolicy, więc uroczystości były katolickie. Ale już mniej zrozumiałe było wplecenie mszy w program uroczystości przejęcia władzy prezydenckiej przez Bronisława Komorowskiego (kontynuował tradycję Lecha Kaczyńskiego). A potem to, że prezydent Komorowski pielgrzymował na Jasną Górę, by - jak podano w oficjalnym komunikacie zamieszczonym na internetowej stronie prezydenta "móc na początku swojej posługi prezydenckiej zrobić dokładnie to, co staramy się w życiu prywatnym - zaczynać razem z błogosławieństwem Matki Bożej". Prezydent powiedział wtedy też, że w klasztorze na Jasnej Górze "jest źródło siły Polski, jest źródło siły każdego z nas". I że "w każdym z nas jest taka potrzeba, żeby czuć się przytulonym przez Matkę Bożą i żeby czuć, że wszyscy inni ludzie wokół nas myślą podobnie." W ten sposób prezydent Polski wyraził przekonanie, jaka postawa (wiara) jest - powinna być - właściwa polskim obywatelom. A może tylko nie przyszło mu do głowy, że polskimi obywatelami oprócz katolików są także ateiści, ludzie bezwyznaniowi i wyznający inne religie?

Teraz państwowo świętujemy Konstytucję w archikatedrze na mszy. Mimo, że podstawą współczesnych systemów konstytucyjnych są poszanowanie praw mniejszości i świeckość państwa. Msza jako element państwowych uroczystości w Święto Konstytucji to co najmniej niezręczność i niezrozumienie ducha współczesnego konstytucjonalizmu.

Prezydent Bronisław Komorowski, jak większość członków państwowych władz, jest katolikiem i ma prawo brać udział w religijnych uroczystościach. Nie musi się z tym kryć, bo w wierze nie ma nic złego. Ale w imię poszanowania konstytucyjnej zasady autonomiczności państwa i kościołów nie powinien się z tym afiszować czy promować swojej religii.

W Święto Konstytucji władze państwowe pośpieszyły ma mszę zamiast do Trybunału Konstytucyjnego, który jest strażnikiem konstytucji. A tam też odbywały się uroczystości. Pospieszyły do archikatedry zamiast do Parlamentu, gdzie konstytucję uchwalono i gdzie stanowi się prawo, które powinno być z nią w zgodzie. W Święto Konstytucji, zamiast afirmować konstytucyjne wartości, po raz kolejny zrobiły gest wykluczający obywateli nie-katolików. A także tych obywateli-katolików, dla których ważna jest zasada świeckości państwa.

Mamy nową, nieświecką tradycję.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,9533669,Swieto_Konstytucji_katolickiej.html#ixzz1LMYc0F5e

Przemek

--

"W "Gazecie" Janicki ujawnił, że płk Florczak kilka miesięcy przed tragedią przeczuwał, że do niej dojdzie. W prokuraturze szef BOR zeznał, że pułkownik fatalnie oceniał współpracę z kancelarią prezydenta Lecha Kaczyńskiego. "Szefie, kiedyś dojdzie do tragedii i zginie wiele niewinnych osób"- miał powiedzieć po powrocie z jednej z delegacji z prezydentem."

Data: 2011-05-03 23:39:22
Autor: Hans Kloss
Klerykalizacja RP.
On 4 Maj, 08:33, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:
Msza jako element państwowych uroczystości w Święto Konstytucji to co
najmniej niezręczność
Tak kutasino, a to że Konstytucja 3 Maja zaczyna się od słów " W imie
Boga w Trójcy Świętej Jedynego" to zapewne  wymysł wrażych kaczystów,
LOL.
Wypierdalaj z tej grupy paściarski pedrylu.
J-23

Data: 2011-05-04 01:03:01
Autor: J-23
Klerykalizacja RP.
On 4 Maj, 08:39, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 4 Maj, 08:33, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:> Msza jako element państwowych uroczystości w Święto Konstytucji to co
> [...]

LOL.
Wypierdalaj z tej grupy paściarski pedrylu.

W chwili powstawania Konstytucji 3 Maja nie bylo TV, to i rozne
glupoty w niej zawarto.
W szczegolnosci przytoczony poczatek, o jakims bogu itede...
Teraz by to nie przeszlo, bowiem wspolczesna Konstytucje gwarantuje
wolnosc wyznaniowa!

Data: 2011-05-04 04:43:58
Autor: Hans Kloss
Klerykalizacja RP.
On 4 Maj, 10:03, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:

W chwili powstawania Konstytucji 3 Maja nie bylo TV, to i rozne
glupoty w niej zawarto.
 Jest to szczególny przykład kompletnego splatfonsienia- istnienie TV
jako czynnik wpływający na brak głupot w konstytucjach, takie
"coś" (bo przecież "myślą" tego nie nazwę) mogło się uląc tylko w
mózgu o całkowicie gładkiej powierzchni.
J-23

Data: 2011-05-04 08:19:40
Autor: J-23
Klerykalizacja RP.
On 4 Maj, 13:43, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

"coś" (bo przecież "myślą" tego nie nazwę) mogło się uląc tylko w
mózgu o całkowicie gładkiej powierzchni.

Tworcy Konstytucji 3 Maja cos sobie dla idei kombinowali na stoliczku
przy dziecku po niemiecku. Myslisz ze owczesny chlop panszczyzniany
cos wiedzial o rzeczonej konstytucji?  Myslisz ze przecietny
mieszkeniec terenow polskich a bedacych pod zaborami zorientowany byl
jak wartosc sama w sobie stanowi owa konstytucja? Nie bylo tak
szerokiego przeplywu informacji jak to ma miejsce obecnie. Gdyby teraz
ukonstytuowano podobny zapis w Ustawie Zasadniczej, to skonczyloby sie
w Strasbourgu. Sam pierwszy bym podwazyl taka ustawe!

PS. zylka Ci pierdyknie, jak sie tak bedziesz ciskac

Data: 2011-05-04 13:34:50
Autor: raff
Klerykalizacja RP.

"J-23" <khanula@gazeta.pl> wrote in message news:c70cf4a2-5cfd-4d20-bb50-1892004f2810v31g2000vbs.googlegroups.com...
> [...]

W szczegolnosci przytoczony poczatek, o jakims bogu itede...
Teraz by to nie przeszlo, bowiem wspolczesna Konstytucje gwarantuje

Poczekamy, zobaczymy, to sie zmieni. Na normalną konstytucję. Wegry przyklad daly.

R.

Data: 2011-05-04 08:59:09
Autor: Przemysław W
Klerykalizacja RP.

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał

Wypierdalaj z tej grupy paściarski pedrylu.

Żałosny śmieć z ciebie cioto.

Przemek

Data: 2011-05-04 22:27:06
Autor: Grzegorz Z.
Klerykalizacja RP.
Hans Kloss napisał:

Wypierdalaj z tej grupy paściarski pedrylu.

Klotzowi coś szybko ta chostja wietszeje ze łba.

Czy to przez to że ów łeb łysy?

Data: 2011-05-04 14:55:06
Autor: Hans Kloss
Klerykalizacja RP.
On 4 Maj, 22:27, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Czy to przez to że ów łeb łysy?

Lepszy mój łysy niż  twój- zakuty.
J-23

Data: 2011-05-04 15:08:21
Autor: Antenka
Klerykalizacja RP.
Hans Kloss napisał:

> Wypierdalaj z tej grupy paściarski pedrylu.

Klotzowi coś szybko ta chostja wietszeje ze łba.

Czy to przez to że ów łeb łysy?

Idź precz szatanie!!!

Antenka

Data: 2011-05-05 07:40:55