Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Klient nie chce odesłać faktury-korekty

Klient nie chce odesłać faktury-korekty

Data: 2016-07-11 11:35:01
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty, nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.

Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją "zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej korekty?



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-11 11:40:09
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.

Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
"zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-11 13:51:56
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 11:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

(...)
Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.


Dzięki za odpowiedź.

Ja sobie od swojej strony poradzę (mam całą, dość długą korespondencję mailową z pracownikiem).

Bardziej chodzi mi o coś innego.
Z zasady jestem spokojny, ale bardzo nie lubię arogancji i cwaniactwa. Ja to tak widzę:
Pracownik banku jest milutki, jak chce fakturę. Jakby mógł, to faksem przesłałby pączka z lukrem ;)
Gdy się później okazało, że transakcja zostaje wycofana, to nagle faktura zaakceptowana przez niego trzy tygodnie wcześniej przestała spełniać jego wymogi, zaakceptowany załącznik do faktury przestał być tym, co on chciał, itd, itp.
Tego nie lubię :(

Dlatego chciałem na tymże pracowniku wymusić choćby najmniejszy ruch w moją stronę.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-11 13:57:20
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 13:51, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

(...)
Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.


Dzięki za odpowiedź.

Ja sobie od swojej strony poradzę (mam całą, dość długą korespondencję
mailową z pracownikiem).

Bardziej chodzi mi o coś innego.
Z zasady jestem spokojny, ale bardzo nie lubię arogancji i cwaniactwa.
Ja to tak widzę:
Pracownik banku jest milutki, jak chce fakturę. Jakby mógł, to faksem
przesłałby pączka z lukrem ;)
Gdy się później okazało, że transakcja zostaje wycofana, to nagle
faktura zaakceptowana przez niego trzy tygodnie wcześniej przestała
spełniać jego wymogi, zaakceptowany załącznik do faktury przestał być
tym, co on chciał, itd, itp.
Tego nie lubię :(

Dlatego chciałem na tymże pracowniku wymusić choćby najmniejszy ruch w
moją stronę.

To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

--
Liwiusz

Data: 2016-07-11 15:04:05
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
(...)
To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

;)



Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
Jeżeli będzie mi się chciało ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-11 15:16:39
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 15:04, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
(...)
To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

;)



Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
Jeżeli będzie mi się chciało ;)

W jakim sensie się podeprzesz? Przecież z potwierdzeniem odbioru fv korekty problemu nie będzie - bank korespondencję odbiera.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-12 13:30:03
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 15:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-11 o 15:04, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
(...)
To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

;)



Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
Jeżeli będzie mi się chciało ;)

W jakim sensie się podeprzesz? Przecież z potwierdzeniem odbioru fv
korekty problemu nie będzie - bank korespondencję odbiera.


Chodzi mi o wysłanie choćby maila z prośbą o zwrot podpisanej korekty do kierownictwa leasingu, powołując się na wspomniany art.29a.
Lubię mieć porządek w papierach. Korekty zdarzają mi się sporadycznie - jedna na kilka miesięcy. Wszystkie podpisane.

Wiem, że w przypadku kontroli tutaj nie będę miał problemów, przedstawiając korespondencję z bankiem i końcowym klientem.

Ale muszę jeszcze trochę poczytać - może nie mam racji.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-12 13:31:10
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 13:30, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 15:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-11 o 15:04, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
(...)
To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

;)



Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
Jeżeli będzie mi się chciało ;)

W jakim sensie się podeprzesz? Przecież z potwierdzeniem odbioru fv
korekty problemu nie będzie - bank korespondencję odbiera.


Chodzi mi o wysłanie choćby maila z prośbą o zwrot podpisanej korekty do
kierownictwa leasingu, powołując się na wspomniany art.29a.

Przecież tam nic nie ma o konieczności podpisywania korekty.

Lubię mieć porządek w papierach. Korekty zdarzają mi się sporadycznie -
jedna na kilka miesięcy. Wszystkie podpisane.

To już twój problem, a nie banku, że masz taki fetysz ;)


Wiem, że w przypadku kontroli tutaj nie będę miał problemów,
przedstawiając korespondencję z bankiem i końcowym klientem.

Ale muszę jeszcze trochę poczytać - może nie mam racji.

Przede wszystkim niech ci księgowy wyjaśni, w końcu od tego jest.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-11 11:41:39
Autor: Robert Tomasik
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 11-07-16 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.

Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
"zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?



Ja bym wezwał bank do zapłaty, skoro towar zamówił i poinformował, ze
towar leży u Ciebie. Gdyby chcieli nie płacić, to mają odesłać korektę.
Może zadziała.

Data: 2016-07-11 18:45:20
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?

Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.

Ale przecież bank nic nie kupił.
Czyli drugi raz wystawiłeś dokument do drugiej nieistniejącej operacji.

Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał.

I słusznie. Przecież nie było transakcji.

To akurat IMO nie moje zmartwienie.

Czyżby? Poczytaj co grozi za wystawienie "pustej" faktury.
http://www.twojbiznes24.pl/artykuly,10216,25718,za-fikcyjna-fakture-odpowiesz-podwojnie

Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
"zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20040540535
Art. 108. 1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna
niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty

Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Nie.
Chyba, że faktycznie zwrócił sprzęt.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-12 13:22:09
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
(...)

Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi "leasingodawcami".

Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może być dużo dłuższy.
Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu (jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-12 13:27:54
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 13:22, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
(...)

Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
"leasingodawcami".

Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
być dużo dłuższy.
Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
(jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

Nie zmienia to faktu, że faktura jest wystawiana do nieistniejącej transakcji.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-12 14:55:16
Autor: J.F.
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nm2k88$mct$1@node2.news.atman.pl...
Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
być dużo dłuższy.
Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
(jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

Nie zmienia to faktu, że faktura jest wystawiana do nieistniejącej transakcji.

Czy takiej nieistniejacej - stosowna umowa jest, a nawet jak widac kilka.
I zamiar jej realizacji jest.

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie powinna byc proforma, a po niej zaliczkowa.

J.

Data: 2016-07-13 00:07:13
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 14:55, J.F. pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nm2k88$mct$1@node2.news.atman.pl...
Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.
Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
czasem trwa), a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
transakcję. Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
być dużo dłuższy.
Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
(jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

Nie zmienia to faktu, że faktura jest wystawiana do nieistniejącej
transakcji.

Czy takiej nieistniejacej - stosowna umowa jest, a nawet jak widac kilka.
I zamiar jej realizacji jest.

I dotrzymanie umowy można/trzeba egzekwować sądownie.

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.
Nie doszło do dostawy/wydania towaru/sprzętu/usługi - nie ma opodatkowania VAT - nie ma podstaw do wystawienia faktury VAT.

Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
(...)
22) sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne
świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz
wewnątrzwspólnotową dostawę towarów;

Art. 5. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
,,podatkiem", podlegają:
1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

Art. 7. 1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:
(...)
2) wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, *leasingu* lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy
sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że
w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą
zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;

Przy czym tu należy podkreślić, że najpierw następuje przeniesienie praw (*wydanie* towaru) na bank/leasingodawcę (faktura na bank), a dopiero potem bank "wydaje" towar (przenosi prawa na) klientowi.

W praktyce oczywiście bank/leasingodawca nie bierze usługi/urządzenia do siebie na magazyn, co nie zmienia kolejności *operacji* faktycznych.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 00:35:50
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:
O tuż to.

Otóż to.

Wolę sprostować zanim ktoś się przyczepi...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 00:40:55
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W praktyce oczywiście bank/leasingodawca nie bierze usługi/urządzenia do
siebie na magazyn, co nie zmienia kolejności *operacji* faktycznych.

Tu miałem namyśli kolejność dokumentowania. W tym wystawienia faktury VAT.

Późno już chyba :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 08:36:04
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 08:40:58
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

Formalnie tak.
Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w korekty.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 08:44:59
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 08:40, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

Formalnie tak.
Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
korekty.

Tylko po co się narażać, choćby na pół procenta, skoro można normalnie wysłać korektę do banku. Ale wątkotwórca nie chce. No to niech robi jak uważa.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 09:27:25
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 08:44, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:40, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie
powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

Formalnie tak.
Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
korekty.

Tylko po co się narażać,

Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży wyjaśnienia.
W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają. W małych firmach praktyka jest taka, że często sprzedawca wklepie fakturę, a potem odwraca się i zdejmuje towar z półki (czy jakoś tak, to tylko przykład). I teraz jak się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza
2) Anulować fakturę

Oczywiście formalnie to nie powinien kasować, a często nawet właściciel blokuje sprzedawcy takie uprawnienia (a jak sam właściciel siedzi przy kompie to robi co chce).
Omyłkowe wystawienie faktury to nie tragedia i wystarczy naprawić błąd. Nic za to nie grozi.

choćby na pół procenta, skoro można normalnie
wysłać korektę do banku.

Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

I teraz masz dwie sytuacje:
1) Pusta faktura wprowadzona do obrotu - konieczność zapłaty VAT + inne sankcje (na jakiej podstawie już podałem)
2) Pusta faktura korygująca - zostanie zakwestionowana podczas kontroli, więc vatu nie odzyska

Pytającemu się wydaje, że ta korekta "wyzeruje" mu VAT. Otóż nie wyzeruje.

Ale wątkotwórca nie chce. No to niech robi jak
uważa.

Oczywiście :>
Zachce mu się jak będzie musiał wysyłać JPK do skarbówki.
Wtedy się zacznie zastanawiać, że co innego on ma w swoich rejestrach VAT i leasingodawca ma co innego...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 09:40:49
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:44, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:40, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:

Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie
powinna
byc proforma, a po niej zaliczkowa.

O tuż to.
Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.

Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.

Formalnie tak.
Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
korekty.

Tylko po co się narażać,

Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży
wyjaśnienia.

Wówczas się okaże, że nie było możliwości anulowania, bo faktura była już wprowadzona do obrotu.

W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają.

Oczywiście, tylko rozwiązaniem tej pomyłki jest korekta, a nie anulacja.


W małych firmach praktyka
jest taka, że często sprzedawca wklepie fakturę, a potem odwraca się i
zdejmuje towar z półki (czy jakoś tak, to tylko przykład). I teraz jak
się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza
2) Anulować fakturę

Anulować, bo nie wprowadził fv do obrotu (nie dał jej klientowi).

choćby na pół procenta, skoro można normalnie
wysłać korektę do banku.

Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości wystawienia korekty.

I teraz masz dwie sytuacje:
1) Pusta faktura wprowadzona do obrotu - konieczność zapłaty VAT + inne
sankcje (na jakiej podstawie już podałem)
2) Pusta faktura korygująca - zostanie zakwestionowana podczas kontroli,
więc vatu nie odzyska

Źle myślisz.


--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 10:43:45
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 09:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:
Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
wystawienia korekty.

O czym ty piszesz?
Sprzedawca może sobie wystawić nawet certyfikat na umiejętność latania, oprawić w złote ramki i powiesić w kiblu.

Co chcesz korygować? Nieistniejącą transakcję?

I teraz masz dwie sytuacje:
1) Pusta faktura wprowadzona do obrotu - konieczność zapłaty VAT + inne
sankcje (na jakiej podstawie już podałem)
2) Pusta faktura korygująca - zostanie zakwestionowana podczas kontroli,
więc vatu nie odzyska

Źle myślisz.

Tupnij jeszcze nogą.

Pomimo głupot jakie wypisujesz i twojej arogancji tutaj i na innych grupach, czasem jeszcze mnie coś podkusi żeby zachować w stosunku do ciebie resztki kultury.
Przepraszam, mój błąd.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 10:50:14
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 10:43, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 09:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:
Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
wystawienia korekty.

O czym ty piszesz?
Sprzedawca może sobie wystawić nawet certyfikat na umiejętność latania,
oprawić w złote ramki i powiesić w kiblu.

Co chcesz korygować? Nieistniejącą transakcję?

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia nieistniejącą transakcję.

Pomimo głupot jakie wypisujesz i twojej arogancji tutaj i na innych
grupach, czasem jeszcze mnie coś podkusi żeby zachować w stosunku do
ciebie resztki kultury.
Przepraszam, mój błąd.

Wytykanie niewiedzy to jeszcze nie brak kultury.



--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 11:13:49
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 10:50, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 10:43, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 09:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:
Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
wystawienia korekty.

O czym ty piszesz?
Sprzedawca może sobie wystawić nawet certyfikat na umiejętność latania,
oprawić w złote ramki i powiesić w kiblu.

Co chcesz korygować? Nieistniejącą transakcję?

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
nieistniejącą transakcję.

Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki wystawi korektę i sprawy nie było?

Pomimo głupot jakie wypisujesz i twojej arogancji tutaj i na innych
grupach, czasem jeszcze mnie coś podkusi żeby zachować w stosunku do
ciebie resztki kultury.
Przepraszam, mój błąd.

Wytykanie niewiedzy to jeszcze nie brak kultury.

To teraz masz szansę się czegoś dowiedzieć.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 11:20:22
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:13, Kviat pisze:

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
nieistniejącą transakcję.

Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
wystawi korektę i sprawy nie było?

Sprawdź i zdaj relację.

Poza tym nie wiem czemu używasz tego argumentu wobec mnie. Jeśli uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować, a nie trzeba korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie z dupy.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 11:34:21
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:20, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:13, Kviat pisze:

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
nieistniejącą transakcję.

Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
wystawi korektę i sprawy nie było?

Sprawdź i zdaj relację.

To po co piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia?

Poza tym nie wiem czemu używasz tego argumentu wobec mnie.

Żebyś nie wprowadzał w błąd innych, którzy czytają wątek.

Jeśli
uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować,

Czytaj ze zrozumieniem: bank nie zaksięgował faktury, zwrócił fakturę.
ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

czytaj drukowanymi: ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

a nie trzeba
korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie
z dupy.

Przepisów i tak nie zrozumiesz, a tu masz łopatologicznie:
http://poradnik.wfirma.pl/-kiedy-mozna-anulowac-fakture-vat
http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komentarz_vat_interpretacje_3531.php

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 11:41:49
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:34, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:20, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:13, Kviat pisze:

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
nieistniejącą transakcję.

Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
wystawi korektę i sprawy nie było?

Sprawdź i zdaj relację.

To po co piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia?

Nie piszę o sprzedawaniu kosztów, jakbyś umiał czytać, to byś zauważył ;P


Poza tym nie wiem czemu używasz tego argumentu wobec mnie.

Żebyś nie wprowadzał w błąd innych, którzy czytają wątek.

To nie jest odpowiedź na pytanie.


Jeśli
uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować,

Czytaj ze zrozumieniem: bank nie zaksięgował faktury, zwrócił fakturę.
ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

Nie zmienia to faktu, że faktura została już wprowadzona do obrotu. A czy zwrócił, tego nie wiadomo. Może ją nadal ma. Zresztą jest to nieistotne z uwagi na pierwsze zdanie.


czytaj drukowanymi: ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

Zrozum pusty łbie - faktura już została wprowadzona do obrotu i jej ewentualny zwrot nie zmieni tego faktu.

a nie trzeba
korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie
z dupy.

Przepisów i tak nie zrozumiesz, a tu masz łopatologicznie:
http://poradnik.wfirma.pl/-kiedy-mozna-anulowac-fakture-vat

"faktura VAT nie trafiła do obiegu prawnego (nie dotarła do odbiorcy)" - tutaj ten warunek nie jest spełniony.


Czekam na dalsze wylewanie na mnie pomyj przez debila.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 11:57:49
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:34, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:20, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:13, Kviat pisze:

Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
nieistniejącą transakcję.

Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
wystawi korektę i sprawy nie było?

Sprawdź i zdaj relację.

To po co piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia?

Nie piszę o sprzedawaniu kosztów,

OMG... Ja też nie.

jakbyś umiał czytać, to byś zauważył ;P

Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś zauważył.

Jeśli
uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować,

Czytaj ze zrozumieniem: bank nie zaksięgował faktury, zwrócił fakturę.
ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

Nie zmienia to faktu, że faktura została już wprowadzona do obrotu.

Bredzisz.

A
czy zwrócił, tego nie wiadomo.

Wiadomo:
"Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty, nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do swojej księgowości nie przekazał."

Może ją nadal ma. Zresztą jest to
nieistotne z uwagi na pierwsze zdanie.


czytaj drukowanymi: ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

Zrozum pusty łbie - faktura już została wprowadzona do obrotu i jej
ewentualny zwrot nie zmieni tego faktu.

Bredzisz.

a nie trzeba
korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie
z dupy.

Przepisów i tak nie zrozumiesz, a tu masz łopatologicznie:
http://poradnik.wfirma.pl/-kiedy-mozna-anulowac-fakture-vat

"faktura VAT nie trafiła do obiegu prawnego (nie dotarła do odbiorcy)" -
tutaj ten warunek nie jest spełniony.

Czytaj do końca. Ze zrozumieniem.

Czekam na dalsze wylewanie na mnie pomyj przez debila.

Miałeś tam też drugi link, który wyciąłeś bo ci nie pasował do twoich bredni, debilu:
http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komentarz_vat_interpretacje_3531.php

Czytaj do skutku.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2016-07-13 10:43:37
Autor: Wojciech Bancer
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
On 2016-07-13, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

[...]

choćby na pół procenta, skoro można normalnie
wysłać korektę do banku.

Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Czekaj, czekaj.

Czyli teraz jak ja nie wpisałem do PKPiR faktury od PGNiG, a potem
korekty zerującej ową fakturę, to skarbówka im naliczy VAT? :D

Nie sądzę, żeby takie rzeczy określało się tym, czy druga strona sobie
coś zaksięguje (zwłaszcza jak nie musi).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-07-13 11:09:02
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 10:43, Wojciech Bancer pisze:
On 2016-07-13, Kviat wrote:

[...]

choćby na pół procenta, skoro można normalnie
wysłać korektę do banku.

Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

Czekaj, czekaj.

Czyli teraz jak ja nie wpisałem do PKPiR faktury od PGNiG, a potem
korekty zerującej ową fakturę, to skarbówka im naliczy VAT? :D

Nie wiem co zrobi skarbówka :)
Dostawcy mediów działają na trochę innych zasadach i tam _faktyczna_ dostawa mediów nie jest związana z wystawieniem faktury.

Nie sądzę, żeby takie rzeczy określało się tym, czy druga strona sobie
coś zaksięguje (zwłaszcza jak nie musi).

Oczywiście, że nie. Odliczenie VATu to prawo, a nie obowiązek.
Problemem w tym wątku nie jest to, czy ktoś sobie fakturę zaksięgował czy nie. Problemem jest wystawienie faktury do nieistniejącej transakcji.

Doskonale sobie zdaję sprawę, że w praktyce ludzie różnie sobie z tym radzą i wystawiają korekty.
Jeżeli to faktura na długopis, to nikt nie będzie wnikał czy klient ten długopis zwrócił, czy w ogóle nie kupił.
Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z rzeczywistością.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 11:17:00
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
rzeczywistością.

Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 11:47:57
Autor: WAM
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
On Wed, 13 Jul 2016 11:17:00 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
rzeczywistością.

Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.
W praktyce miałem kilka sytuacji kiedy wysłałem pocztą fakturę za
usługę i Klient jej nie opłacił, odesłał z powrotem i zrezygnował z
realizacji usługi przed jej rozpoczęciem. Oryginał faktury był
podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
"anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2016-07-13 11:51:43
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:47, WAM pisze:
On Wed, 13 Jul 2016 11:17:00 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
rzeczywistością.

Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.
W praktyce miałem kilka sytuacji kiedy wysłałem pocztą fakturę za
usługę i Klient jej nie opłacił, odesłał z powrotem i zrezygnował z
realizacji usługi przed jej rozpoczęciem. Oryginał faktury był
podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
"anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.

A wiedziała, że faktura była u klienta?
Jak nie wiedziała, to się nie czepiała.
Jak wiedziała, to się mogła nie czepiać, bo po co robić sztuczne problemy.
Ale jakby przyszli nie na kontrolę, tylko szukać haków, to mieliby punkt zaczepienia, jeśli jakiś przedsiębiorca słucha ludzi takiej podejrzanej proweniencji jak Kviat ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-07-13 12:05:36
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 11:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-13 o 11:47, WAM pisze:
On Wed, 13 Jul 2016 11:17:00 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
rzeczywistością.

Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.
W praktyce miałem kilka sytuacji kiedy wysłałem pocztą fakturę za
usługę i Klient jej nie opłacił, odesłał z powrotem i zrezygnował z
realizacji usługi przed jej rozpoczęciem. Oryginał faktury był
podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
"anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.

A wiedziała, że faktura była u klienta?

http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komentarz_vat_interpretacje_3531.php

" Poprzez wprowadzenie faktury do obrotu prawnego należy rozumieć przekazanie jej kontrahentowi i jego akceptację tej faktury (Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, 19 stycznia 2006r., 1471/NUR1/443-530/05/AP; Urząd Skarbowy w Nowym Targu, 24 listopada 2005r., PP/443/62/Int-98/05).

Z punktu widzenia odbiorcy faktury, która nie dokumentuje żadnej czynności faktycznej (t. dostawy towarów lub świadczenia usług), nie ma on prawa do odliczenia podatku VAT, w sytuacji gdyby zatrzymał fakturę i nie odesłał jej sprzedawcy. W takich okolicznościach należy uznać, że faktura została wprowadzona do obrotu i sprzedawca nie może jej anulować, tylko powinien wystawić fakturę korygującą fakturę pierwotną ,,do zera". "

Jak nie wiedziała, to się nie czepiała.
Jak wiedziała, to się mogła nie czepiać, bo po co robić sztuczne problemy.
Ale jakby przyszli nie na kontrolę, tylko szukać haków, to mieliby punkt
zaczepienia, jeśli jakiś przedsiębiorca słucha ludzi takiej podejrzanej
proweniencji jak Kviat ;)

Tak. Lepiej słuchać twoich bredni. Teoretyku od siedmiu boleści.

"Anulowanie faktury jest jednak także mozliowe już po dostarczeniu jej kontrahentowi. Przykładowo wysyłając towar kontrahentowi podatnik załącza do przesyłki oryginał faktury. Jeżeli jednak klient wycofa się z transakcji i odmówi przyjęcia towaru, odsyłając ją wraz oryginałem faktury, wówczas zalecany jest inny sposób anulowania faktury. Najczęściej bowiem w momencie wystawienia faktury powstaje obowiązek podatkowy w VAT. Podatnik wystawiając fakturę i wysyłając towar ujmuje ją w rejestrze sprzedaży a czasami także w deklaracji VAT za dany okres rozliczeniowy. Możliwe też, że w międzyczasie podatnik zdążył już wystawić kolejne faktury z kolejnymi numerami.

W takich okolicznościach należy uznać, że anulowanie faktury także jest możliwe, ponieważ w praktyce oryginał faktury, *który został odesłany przez klienta, nie został wprowadzony do obrotu prawnego*, a *faktura nie dokumentuje faktycznej transakcji, która doszła do skutku*. Zalecane jest wówczas anulowanie faktury poprzez pozostawienie oryginału i kopii faktury w dokumentacji księgowej firmy z dołączeniem odpowiedniej adnotacji dotyczącej przyczyn anulowania faktury lub przekreślenie faktury (Opolski Urząd Skarbowy, 11 października 2006r., PP/443-80-1-GK/06)."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2016-07-13 13:27:35
Autor: m
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
On 13.07.2016 11:09, Kviat wrote:
Doskonale sobie zdaję sprawę, że w praktyce ludzie różnie sobie z tym radzą i wystawiają korekty.

Ale ty zupełnie mylisz to jak to jest w przepisach z różnymi wynalazkami
ludzi.

To wystawienie korekty jest normą (w sensie normy prawnej) a anulowanie
faktury, umawianie się na kasowanie faktur po obu stronach itd... jest
tym że "ludzie sobie jakoś radzą".

p. m.

Data: 2016-07-13 13:49:40
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-13 o 13:27, m pisze:
On 13.07.2016 11:09, Kviat wrote:
Doskonale sobie zdaję sprawę, że w praktyce ludzie różnie sobie z tym
radzą i wystawiają korekty.

Ale ty zupełnie mylisz to jak to jest w przepisach z różnymi wynalazkami
ludzi.

Czytałeś linki, które podałem?

To wystawienie korekty jest normą (w sensie normy prawnej)
a anulowanie
faktury, umawianie się na kasowanie faktur po obu stronach itd... jest
tym że "ludzie sobie jakoś radzą".

Jednak nie czytałeś :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-12 14:19:49
Autor: cef
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 13:22, Adam pisze:

Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
"leasingodawcami".

Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę. Ja wystawiam fakturę, gdzie
Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.

A to fakturę wystawiasz czy jakąś proformę?

Data: 2016-07-12 23:37:42
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 13:22, Adam pisze:
W dniu 2016-07-11 o 18:45, Kviat pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
(...)

Obawiam się, że nie znasz tematu, albo miałeś do czynienia z innymi
"leasingodawcami".

Obawiam się, że jestem bardziej doświadczony i wiem jak wygląda praktyka.
A potem czytam takie posty na grupie.

Już kilka faktur przez różne leasingi puszczałem.
Ścieżka wygląda mniej-więcej tak:

Wygląda tak do pierwszego takiego postu na grupie.

Ustalamy z klientem konfigurację sprzętu i cenę.
Klient podpisuje z  "leasingodawcą" umowę.

Z bankiem/leasingodawcą to on może sobie podpisać umowę nawet na zakup wyspy koło Australii.

Ja wystawiam fakturę, gdzie
Nabywcą jest leasingodawca, a Odbiorcą klient.

A wiesz co dokumentuje faktura VAT?

Później klient jeszcze czasem ustala z leasingodawcą inne szczegóły (co
czasem trwa),

A niech sobie ustala. Mnie interesuje co ustala ze mną.

a ja po wpłynięciu wpłaty od leasingodawcy realizuję
transakcję.

Wystawiasz fakturę a tu niespodzianki:
1) Klient się rozmyślił
2) Bank się rozmyślił i nie dał leasingu klientowi

czyli brak wpłaty, a ty zostajesz w czarnej d... z "pustą" fakturą dokumentującą nieistniejącą transakcję.

Zamówienie na towar miałeś od klienta. Fakturę wystawiłeś na bank (na jakiej podstawie? Bank zamawiał u Ciebie towar/sprzęt?)
Pół biedy jak masz zamówienie od klienta, możesz dochodzić w sądzie żeby dotrzymał umowy.
Ale fakturę wystawiasz _PO_WYGRANYM_ procesie.

Jeszcze raz: wiesz co dokumentuje faktura VAT?

Czasem jest to sprzęt "z półki", i czas na jego dostarczenie
jest względnie krótki (rzędu do kilku dni), a czasem sprzęt jest
konfigurowany/budowany wg specyfikacji - wtedy okres oczekiwania może
być dużo dłuższy.

A jaki to ma związek?
Z godnie z taką logiką, to najpierw wystawiasz fakturę, a potem konfigurujesz/budujesz sprzęt dla klienta?
A co gdy z przyczyn _obiektywnych_ nie jesteś w stanie takiego sprzętu zbudować (Chińczyk zamknął produkcję i nie przysłał kluczowej części i co mu zrobisz?)?
Dogadałeś się polubownie z klientem, że zrezygnuje z zakupu. Zostajesz z fakturą i błagasz go na kolanach żeby przyjął korektę? Do nieistniejącej transakcji?

Później do leasingodawcy wędruje protokół przekazania/odbioru sprzętu
(jeśli jest wymagany) i to tyle z mojej strony w aspekcie leasingu.

Do pierwszego postu na grupie jak coś idzie nie tak.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-12 14:29:05
Autor: Robert Tomasik
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 11-07-16 o 18:45, Kviat pisze:

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Ale przecież bank nic nie kupił.
Czyli drugi raz wystawiłeś dokument do drugiej nieistniejącej operacji.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał.
I słusznie. Przecież nie było transakcji.

Odnoszę wrażenie, że absolutnie nie rozumiesz o czym piszesz. Tu chodzi
o umowę leasingu. Bank kupuje, by oddać w użytkowanie klientowi.

To akurat IMO nie moje zmartwienie.
Czyżby? Poczytaj co grozi za wystawienie "pustej" faktury.
http://www.twojbiznes24.pl/artykuly,10216,25718,za-fikcyjna-fakture-odpowiesz-podwojnie

Ależ ona nie jest żadna fikcyjna.

Data: 2016-07-12 14:34:46
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 14:29, Robert Tomasik pisze:
 Tu chodzi
o umowę leasingu. Bank kupuje, by oddać w użytkowanie klientowi.

I co, kupił? Samo wystawienie fv o tym nie decyduje.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-12 21:14:40
Autor: Robert Tomasik
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 12-07-16 o 14:34, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-12 o 14:29, Robert Tomasik pisze:
 Tu chodzi
o umowę leasingu. Bank kupuje, by oddać w użytkowanie klientowi.

I co, kupił? Samo wystawienie fv o tym nie decyduje.

Skoro kazał wystawić fakturę, to tak naprawdę kupił, tylko nie zapłacił.
Nasz pytający pewnie kopał z koniem się nie będzie, ale nie wykluczone,
ze w sądzie by wygrał.

Data: 2016-07-13 00:17:24
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 21:14, Robert Tomasik pisze:
W dniu 12-07-16 o 14:34, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-12 o 14:29, Robert Tomasik pisze:
 Tu chodzi
o umowę leasingu. Bank kupuje, by oddać w użytkowanie klientowi.

I co, kupił? Samo wystawienie fv o tym nie decyduje.

Skoro kazał wystawić fakturę, to tak naprawdę kupił, tylko nie zapłacił.

Zamiar kupna to nie to samo.

Nasz pytający pewnie kopał z koniem się nie będzie, ale nie wykluczone,
ze w sądzie by wygrał.

Dopóki nie wygrał, transakcji nie było. I sąd nie rozstrzyga o wysokości podatku VAT (przynajmniej nie w tym kontekście).
Rozstrzygnie czy do umowy doszło czy nie, czy klient powinien zapłacić czy nie.
A czy sprzedawca wystawi paragon, świstek z podpisem czy fakturę to "inna brożka".

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-07-13 00:10:44
Autor: Kviat
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-12 o 14:29, Robert Tomasik pisze:
W dniu 11-07-16 o 18:45, Kviat pisze:

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.
Czyli wystawiłeś fakturę do nieistniejącej transakcji?
Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Ale przecież bank nic nie kupił.
Czyli drugi raz wystawiłeś dokument do drugiej nieistniejącej operacji.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał.
I słusznie. Przecież nie było transakcji.

Odnoszę wrażenie, że absolutnie nie rozumiesz o czym piszesz. Tu chodzi
o umowę leasingu. Bank kupuje, by oddać w użytkowanie klientowi.

To akurat IMO nie moje zmartwienie.
Czyżby? Poczytaj co grozi za wystawienie "pustej" faktury.
http://www.twojbiznes24.pl/artykuly,10216,25718,za-fikcyjna-fakture-odpowiesz-podwojnie

Ależ ona nie jest żadna fikcyjna.

Jest.
Faktura VAT nie nie jest od dokumentowania umowy kupna-sprzedaży. Służy dokumentowaniu czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Pozdrawiam
Piotr

Klient nie chce odesłać faktury-korekty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona