Klient nie chce odesłać faktury-korekty

Data: 2016-07-11 11:40:09
Autor: Liwiusz
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

Taka zagwozdka:

Mój klient chciał kupić nabyć sprzęt w ramach leasingu przez bank.
Wystawiłem fakturę na bank w pierwszych dniach czerwca.
Końcem czerwca klient jednak wycofał się z zamiaru zakupu.

Wystawiłem fakturę korektę (zwrot towaru) dla banku.
Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
swojej księgowości nie przekazał. To akurat IMO nie moje zmartwienie.

Faktura jest na sporą (dla mnie) kwotę, już zresztą u siebie ją
"zamnkąłem", podobnie zresztą jak korektę.

Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-11 13:51:56
Autor: Adam
W dniu 2016-07-11 o 11:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-07-11 o 11:35, Adam pisze:
Witajcie.

(...)
Czy mogę jakoś "zmobilizować" pracownika banku do odesłania podpisanej
korekty?

Wystarczy dowód dostarczenia fv korekty.

Dzięki za odpowiedź.

Ja sobie od swojej strony poradzę (mam całą, dość długą korespondencję mailową z pracownikiem).

Bardziej chodzi mi o coś innego.
Z zasady jestem spokojny, ale bardzo nie lubię arogancji i cwaniactwa. Ja to tak widzę:
Pracownik banku jest milutki, jak chce fakturę. Jakby mógł, to faksem przesłałby pączka z lukrem ;)
Gdy się później okazało, że transakcja zostaje wycofana, to nagle faktura zaakceptowana przez niego trzy tygodnie wcześniej przestała spełniać jego wymogi, zaakceptowany załącznik do faktury przestał być tym, co on chciał, itd, itp.
Tego nie lubię :(

Dlatego chciałem na tymże pracowniku wymusić choćby najmniejszy ruch w moją stronę.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-11 13:57:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-11 o 13:51, Adam pisze:
[...]

To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

--
Liwiusz

Data: 2016-07-11 15:04:05
Autor: Adam
Klient nie chce odesłać faktury-korekty
W dniu 2016-07-11 o 13:57, Liwiusz pisze:
(...)
To złą tematykę grupy wybrałeś. Może psychologia?

;)

Może się podeprę art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy o VAT.
Jeżeli będzie mi się chciało ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-11 15:16:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-11 o 15:04, Adam pisze:
[...]

W jakim sensie się podeprzesz? Przecież z potwierdzeniem odbioru fv korekty problemu nie będzie - bank korespondencję odbiera.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-12 13:30:03
Autor: Adam
W dniu 2016-07-11 o 15:16, Liwiusz pisze:
[...]

Chodzi mi o wysłanie choćby maila z prośbą o zwrot podpisanej korekty do kierownictwa leasingu, powołując się na wspomniany art.29a.
Lubię mieć porządek w papierach. Korekty zdarzają mi się sporadycznie - jedna na kilka miesięcy. Wszystkie podpisane.

Wiem, że w przypadku kontroli tutaj nie będę miał problemów, przedstawiając korespondencję z bankiem i końcowym klientem.

Ale muszę jeszcze trochę poczytać - może nie mam racji.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-12 13:31:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-12 o 13:30, Adam pisze:
[...]

Przecież tam nic nie ma o konieczności podpisywania korekty.

Lubię mieć porządek w papierach. Korekty zdarzają mi się sporadycznie -
jedna na kilka miesięcy. Wszystkie podpisane.

To już twój problem, a nie banku, że masz taki fetysz ;)

Wiem, że w przypadku kontroli tutaj nie będę miał problemów,
przedstawiając korespondencję z bankiem i końcowym klientem.

Ale muszę jeszcze trochę poczytać - może nie mam racji.

Przede wszystkim niech ci księgowy wyjaśni, w końcu od tego jest.

--
Liwiusz

Klient nie chce odesłać faktury-korekty