Klient poczty w Nokii (E75)

Data: 2010-10-11 10:30:39
Autor: Wojtek
Klient poczty w Nokii (E75)
Czysta paranoja.

Dwie skrzynki pocztowe, obie POP3. W konfiguracji dla obu tych skrzynek sprawdzanie nowej poczty co 10 minut. Widzę jak telefon łączy się co te 10 minut, ale nie pobiera żadnych nowych wiadomości. Nawet przy ręcznej synchronizacji nic się nie dzieje (przez "Wyślij i odbierz teraz", "Połącz").

Sama konfiguracja tych skrzynek dostarcza tyle radości i zabawy, że mam ochotę powiesić twórcę tej aplikacji za lewe jądro... Dodaję nową skrzynkę, jeszcze nie wpisałem żadnych danych, a aplikacja już się gdzieś łączy, czegoś szuka, cośtam testuje - wpisuję adres email, hasło. "Nie można połączyć się przy użyciu podanych informacji" - JAKICH INFORMACJI? Przecież nie podałem nic poza adresem email i hasłem, z czym on się chce łączyć? No, ok - skonfiguruję sobie to ręcznie, ale zaraz.. Hm.. Przecież nie mogę wpisać żadnych innych parametrów poza "Adres email" "Nazwa użytkownika" "Hasło"...?

Trzeba było kupić BlackBerry, ma swoje minusy, telefony są toporne, trzeba płacić dodatkowo 20 złotych miesięcznie, ale jest święty spokój i działa...

--
Wojtek

Data: 2010-10-13 22:14:27
Autor: Waldek Godel
Klient poczty w Nokii (E75)
Dnia 11 Oct 2010 12:30:39 +0200, Wojtek napisał(a):

[...]

Może jak wszystko inne zawiedzie, spróbuj przeczytać instrukcję?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-13 23:11:00
Autor: Wycior
Klient poczty w Nokii (E75)
W mojej E75 miałem założone konto na wp i onecie i oba działały. Nie chce mi się pisać krok po kroku, ale na 100% się da. Coś przekombinowałeś, bo jest opcja że sam wyszukuje adresy serwerów (na żądanie) albo wpisuje się ręcznie wszystkie wartości.

-
Pzdr., Wycior

Data: 2010-10-14 10:20:05
Autor: Wojtek
Klient poczty w Nokii (E75)
On Wed, 13 Oct 2010 23:11:00 +0200, Wycior wrote:

[...]

Udało mi się skonfigurować z kontem w PlusNecie, ale ze skrzynką na home.pl za Chiny Ludowe.

Nawet próba dodania konta przez panel na stronie Nokia Messaging kończy się komunikatem, że nie może się połączyć przy podanych poświadczeniach. Już probowałem akcje pt. "nazwaskrzynki@bleble.home.pl", podawanie osobno loginu z "home.pl" i bez... Ręce mi opadają - to po prostu NIE DZIAŁA.

Spróbuję się skontaktować z pomocą techniczną - zobaczymy co z tego będzie.
--
Wojtek

Data: 2010-10-14 10:50:52
Autor: Wojtek
Klient poczty w Nokii (E75)
On Thu, 14 Oct 2010 12:20:05 +0200, Wojtek wrote:
Spróbuję się skontaktować z pomocą techniczną - zobaczymy co z tego
będzie.

Obyło się bez.

Wpisanie angielskiej wersji komunikatu w google trochę naświetliło sprawę, ale moim zdaniem sposób na rozwiązanie problemu i tak woła o pomstę do nieba.

1. Dodajemy skrzynkę do Nokia Messaging która działa :P
2. Logujemy się na stronie Nokia Messaging,
3. Dodajemy nową skrzynkę
4. Wpisujemy kredencjały i otrzymujemy komunikat, że "Nie można się połączyć z serwerem, blablabla"
5. Wpisujemy wszystkie potrzebne dane JESZCZE RAZ (pokaże się dodatkowe pole z loginem)
5a. NIE KLIKAMY DALEJ! Zamiast tego..
6. Z URLa w oknie przeglądarki wycinamy wszystko po nazwie serwera czyli z https://em1x-183.lhr.messaging.nokia.com/account/manageAccount.action zostawiamy tylko https://em1x-183.lhr.messaging.nokia.com/
i doklejamy na koniec
/account/addEmailMoreInfoNoCorpSupport.action

w tym formularzu możemy podać port, serwery odbioru i wysyłania, etc. Do tego formularza nie można dotrzeć w inny sposób (komedia).

Więcej informacji :
http://discussions.europe.nokia.com/t5/Messaging-Email-and-Browsing/Nokia-
Messaging-Email-Unable-to-connect-to-the-server-Please-try/m-p/539087

Wojtek aquaz.eu

Klient poczty w Nokii (E75)