Klientela

Data: 2013-04-28 18:20:34
Autor: jr
Klientela
...........Tę drugą grupę stanowi mocarstwowo opiniotwórczy
Salon".Szefem jest tam A. Michnik,trzymający magiczną różdżkę pod
nazwą  "Gazeta Wyborcza".
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Przemadre kazania pana Lysiaka - jak zwykle musztarda po obiedzie. O czym on
pisal w latach 80? Dlaczego nie byl taki madry, gdy montowano okragly mebel?

W pewnej chwili pojawia się, wepchnięty przez
rzeźników, dorodny tryk z pięknie zakręconymi rogami.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No wlasnie? Kto prowadzil stado Polakow ku moralnej zagladzie? Kto pod
papieskimi portretami blogoslawil sprzedawczykom, kto uczyl wybaczac w imieniu
wszystkich? Oczywiscie ci, ktorzy dzisiaj najglosniej moralizuja, najbardziej
krzywia sie na 'salon'. Czesi nie mieli aktywnego kosciola. Nie mieli
katolickich myslicieli ani czerwonego 'salonu'. Mieli za to ludzi pokroju Havla,
ktorzy nie wdajac sie w dywagacje zrobili z czerwonymi porzadek.

Data: 2013-04-28 13:47:50
Autor: Leming Show
Klientela
Przemadre kazania pana Lysiaka - jak zwykle musztarda po obiedzie. O czym on
pisal w latach 80? Dlaczego nie byl taki madry, gdy montowano okragly mebel?

80-te, hm. Jedno nazwisko - Popiełuszko. To byly jeszcze te czasy
kiedy za gadanie dostawalo sie betonowe bootki. A gdzie on mial pisac?
W trybunie? Dzis pisze, ale jakby go nie bylo. Poglady ma
antypostepowe.

Data: 2013-04-28 23:53:21
Autor: jr
Klientela

Użytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomości news:bbf26d0c-c06a-419d-9482-0ef6521e20ceh1g2000vbx.googlegroups.com...
Przemadre kazania pana Lysiaka - jak zwykle musztarda po obiedzie. O czym on
pisal w latach 80? Dlaczego nie byl taki madry, gdy montowano okragly mebel?

80-te, hm. Jedno nazwisko - Popiełuszko.
-- -- -- -- -- -- -- -

Nie tylko jedno... i gdzie teraz sa?
Czlowiek moglby zyc do dzisiaj, gdyby Glemp jawnie go nie szykanowal. Zubeczona hierarchia zrobila wszystko, zeby tacy jak Popieluszko nie przeszkadzali im w politycznych kalkulacjach.

   To byly jeszcze te czasy
kiedy za gadanie dostawalo sie betonowe bootki. A gdzie on mial pisac?
W trybunie?
-- -- -- -- -- -- -- --
Setki ludzi pisalo w drugim obiegu. Jesli Lysiak tego nie robil, to nie ze strachu przed smiercia. Wystarczy, ze przestaliby mu wydawac jego piekne historie o Bonapartym i slonecznej Italii.

       Dzis pisze, ale jakby go nie bylo. Poglady ma
antypostepowe.
-- -- -- -- -- -
Dzisiaj nie wystarczy miec pogladow, zeby wplywac na rzeczywistosc. Uzalanie sie na klamcow i oszustow zamyka w bogoojczyznianym getcie zupelnie niegroznym dla obecnego establishmentu.
Czasami mam wrazenie, ze caly ten polski-katolicki zascianek pragnie jedynie wykrzyczec swoje przenajswietsze racje, a obecna sytuacja jest dla ich emocji doskonala pozywka. Osmieszyli tragedie smolenska, osmieszaja kazdy temat, jakiego sie tkna. Najlepiej ujal to Ziemkiewicz: Polska miedzy mafia a sekta.

Data: 2013-04-29 00:05:32
Autor: u2
Klientela
W dniu 2013-04-28 23:53, jr pisze:
Dzisiaj nie wystarczy miec pogladow, zeby wplywac na rzeczywistosc. Uzalanie sie
na klamcow i oszustow zamyka w bogoojczyznianym getcie zupelnie niegroznym dla
obecnego establishmentu.

dzisiaj wystarczy byc synalkiem partyjniaka z pzpr i ubeckiej qrwy aby nalezec do ystabliszmientu ...-;)

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

Służba despotyzmowi i fałszowi
To patriotyzm ... wszarzy.

http://telewizjarepublika.pl/

Data: 2013-04-29 21:44:26
Autor: miś z okienka
Klientela

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:517d9d2d$0$1217$65785112news.neostrada.pl...

| dzisiaj wystarczy byc synalkiem partyjniaka z pzpr i ubeckiej qrwy aby
| nalezec do ystabliszmientu ...-;)

    ty wracaj przyglupie do domu! (chcesz nowego guza na czole?)

Data: 2013-04-29 21:50:40
Autor: u2
Klientela

http://www.youtube.com/watch?v=6QQ8YGf91iY

Data: 2013-05-01 08:55:48
Autor: Trybun
Klientela
W dniu 2013-04-28 23:53, jr pisze:
80-te, hm. Jedno nazwisko - Popiełuszko. -- -- -- -- -- -- -- - Nie tylko jedno... i gdzie teraz sa? Czlowiek moglby zyc do dzisiaj, gdyby Glemp jawnie go nie szykanowal. Zubeczona hierarchia zrobila wszystko, zeby tacy jak Popieluszko nie przeszkadzali im w politycznych kalkulacjach. j

O czym ty Jacek gadasz? Jaki Glemp? To w komunie nie było mechanizmów żeby była możliwość zamykania do paki osobników nawołujących innych ludzi do buntu, do rewolty, tak że trzeba było ich zabijać?

Data: 2013-05-01 14:49:39
Autor: GrzegorZ
Klientela

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:klqefu$6uf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Najwyraźniej nie było. Najprostszym rozwiązaniem były metody stalinowskie. Coś taki zdziwiony? Rzniesz głupa człowieku?

Data: 2013-05-08 20:30:00
Autor: miś z okienka
Klientela

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości

| O czym ty Jacek gadasz? Jaki Glemp? To w komunie nie było mechanizmów

Same mechanizmy nie wystarcza przy braku kolaboracji. Posluze przykladem AK:
W czasie niemieckiej okupacji Armia Krajowa miala wszechstronne poparcie
spoleczne, dzieki czemu hitlerowska machina nie mogla sie z nia uporac. Inaczej
rzecz moglaby wygladac, gdyby np. kardynal Sapiecha potepil 'bandy podziemia' i
wezwal spoleczenstwo do nieudzielania partyzantom pomocy.
Do tego wlasnie zobowiazal sie prymas Wyszynski wraz z polskim episkopatem w
porozumieniu ze stalinowska wladza z 14 kwietnia 1950 roku:

7. Kościół - zgodnie ze swymi zasadami - potępiając wszelkie wystąpienia
antypaństwowe będzie przeciwstawiał się zwłaszcza nadużywaniu uczuć religijnych
w celach antypaństwowych.
8. Kościół katolicki, potępiając zgodnie ze swymi założeniami każdą zbrodnię,
zwalczać będzie również zbrodniczą działalność band podziemia oraz będzie
piętnował i karał konsekwencjami kanonicznymi duchownych, winnych udziału w
jakiejkolwiek akcji podziemnej i antypaństwowej.
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TH/THW/porozumienie_RP_1950.html

Duch tego porozumienia odzyl po wprowadzeniu stanu wojennego, gdy koscielna
hierarchia zaczela szykanowac ludzi takich jak ks. Popieluszko. W ten sposob
dawali innym przyklad oraz moralne przyzwolenie dla kolaboracji i ugodowych
postaw wobec zdychajacego okupanta.
To dzieki takim postawom polskie spoleczenstwo musi do dzis dzwigac
instytucjonalne i obyczajowe dziedzictwo PRL. Jesli tobie ta sytuacja odpowiada,
podziekuj za nia Glempowi i zubeczonemu klerowi.

Klientela