Klima. Gaz uciek艂?

Data: 2014-07-08 10:41:35
Autor: Jacek
Klima. Gaz uciek艂?
Wczoraj po dwugodzinnej je藕dzie z klim膮 na full zatrzymuj臋 si臋, wy艂膮czam silnik i wtedy pojawi艂 si臋 szum podobny, jak szumi czasem w lod贸wce (wrzenie czynnika ch艂odz膮cego). Po godzinie postoju odpalam, w艂膮czam klim臋 a tu zero ch艂odzenia. Terminy do "klimatologa" s膮 najwcze艣niej za tydzie艅. Co si臋 mog艂o sta膰? Dziura wyskoczy艂a i gaz uciek艂?
Jacek

Data: 2014-07-08 11:09:26
Autor: WOJO
Klima. Gaz uciek艂?
Co si臋 mog艂o sta膰? Dziura wyskoczy艂a i gaz uciek艂?
Podnie艣 mask臋 i poszukaj na przewodach klimatyzacji lub ch艂odnicy lepkiego, t艂ustego osadu.
Jak znajdziesz to znaczy, 偶e czynnik zrobi艂 papa.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-07-08 12:43:33
Autor: Jacek
Klima. Gaz uciek艂?
W dniu 2014-07-08 11:09, WOJO pisze:
[...]
Dzi臋ki. Tak w艂a艣nie jest i czeka mnie pewnie wymiana skraplacza.
Jacek

Data: 2014-07-08 12:33:18
Autor: semi
Klima. Gaz uciek艂?

U偶ytkownik "Jacek" <Jacek_nospam@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:53bbaebd$0$2361$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W Passacie mia艂em podobny przypadek.

A przyczyna:
Popsu艂 si臋 wiatrak przed ch艂odnic膮.
Przez to wzros艂a temperatura gazu w klimie.
I ca艂y gaz uciek艂 zaworem bezpiecze艅stwa.

Po wymianie silnika na wiatraku ch艂odnicy i nabiciu klimy wszystko wr贸ci艂o do normy.

Data: 2014-07-08 16:13:14
Autor: Tomasz W贸jtowicz
Klima. Gaz uciek艂?
W dniu 2014-07-08 10:41, Jacek pisze:
Wczoraj po dwugodzinnej je藕dzie z klim膮 na full zatrzymuj臋 si臋, wy艂膮czam
silnik i wtedy pojawi艂 si臋 szum podobny, jak szumi czasem w lod贸wce
(wrzenie czynnika ch艂odz膮cego).

M膮dro艣膰 ludowomotoryzacyjna m贸wi, 偶e jak szumi po wy艂膮czeniu to jest dobrze.

Data: 2014-07-11 13:39:25
Autor: Mateusz
Klima. Gaz uciek艂?
Podepn臋 si臋 pod temat.
Czy jak klimatyzacja ch艂odzi mi normalnie,
/ tak przynajmniej mi si臋 wydaje :-)/ jest mo偶liwy
jaki艣 ubytek czynnika? Pytam bo nie wiem kt贸r膮
opcj臋 na serwis klimy z grupona wybra膰, czy jest sens bra膰
uzupe艂nienie do 100 gram?. W sumie mam 450 gram czynnika.

M.

Data: 2014-07-11 15:38:34
Autor: Shrek
Klima. Gaz uciek艂?
On 2014-07-11 13:39, Mateusz wrote:

[...]

Z groopona to si臋 bierze towary nie us艂ugi;) Chyba, 偶e lubisz jak ci臋 traktuj膮 jako pi膮te ko艂o u wozu, terminy s膮 w 艣rod臋 od 10 do 10.15, z tym 偶e w 艣rod臋 za miesi膮c, a pan od klimy we藕mie kluczyki i nie wpu艣ci ci臋 za pr贸g warsztatu - w optymistycznej wersji zrobi膮 co trzeba, w realistycznej HGW co, w pesymistycznej co艣 zjebi膮 i nawet nie b臋dziesz wiedzia艂 co. Od偶a艂uj st贸wke i pojed藕 normalnie - bez czekania, widzisz co robi膮, w normalnych godzinach.

Shrek.

Data: 2014-07-12 06:19:52
Autor: Mateusz
Klima. Gaz uciek艂?
W dniu 2014-07-11 15:38, Shrek pisze:
On 2014-07-11 13:39, Mateusz wrote:

[...]

Te偶 tak my艣la艂em, ale tak si臋 sk艂ada, 偶e od kilku lat, kilkunastu moich
znajomych serwisuje klimatyzacj臋 z grupona i nikt nie narzeka.
Umawiam si臋 wcze艣niej na konkretn膮 godzin臋 +- 15 minut.
Nie ma opcji, 偶eby mi mechanik nie pozwoli艂 si臋 przygl膮da膰
grzecznie jego pracy.

M.

Data: 2014-07-11 16:32:40
Autor: Tomasz W贸jtowicz
Klima. Gaz uciek艂?
W dniu 2014-07-11 13:39, Mateusz pisze:
[...]

Jak co艣 kombinujesz z grouponem to twoja sprawa.

Ja to robi臋 tak - podje偶d偶am na warsztat, pan mechanik zapina "zegarki" do instalacji i wiadomo co jest grane. Umawiam termin i robi臋 co trzeba.

Akurat wyj膮tkowo g艂upi podzia艂 "uzupe艂nienie 100 czy 450 gram". A jak potrzeba 101 gram?

Data: 2014-07-11 16:39:17
Autor: Mateusz
Klima. Gaz uciek艂?
W dniu 2014-07-11 16:32, Tomasz W贸jtowicz pisze:
[...]

Podzia艂 jest: do 100, do 200, i.tp. i.t.d

450 gram to ca艂o艣膰 u mnie.
Kolega wzi膮艂 z Grupona i panowie w warsztacie zrobili wszystko jak trzeba,
nie by艂 5 ko艂em u wozu.

M.

Data: 2014-07-12 08:34:30
Autor: WOJO
Klima. Gaz uciek艂?
Czy jak klimatyzacja ch艂odzi mi normalnie,
/ tak przynajmniej mi si臋 wydaje :-)/ jest mo偶liwy
jaki艣 ubytek czynnika?
Oczywi艣cie, 偶e jest. Ka偶de po艂膮czenie uszczelniane gum膮 wcze艣niej lub p贸藕niej b臋dzie p贸艂przepuszczalne ze wzgl臋du na budow臋 strukturaln膮 gumy w艂a艣nie.
W ci膮gu roku, je偶eli instalacja jest szczelna, mo偶esz straci膰 kilkadziesi膮t gram贸w, st膮d w艂a艣nie opcja uzupe艂nienia "do 100 g"

Pytam bo nie wiem kt贸r膮
opcj臋 na serwis klimy z grupona wybra膰, czy jest sens bra膰
uzupe艂nienie do 100 gram?. W sumie mam 450 gram czynnika.
Bierz najta艅sz膮, jak b臋dzie potrzeba nabijania wi臋kszej ilo艣ci, to znaczy, 偶e co艣 jest z instalacj膮 i trzeba usun膮膰 usterk臋, a potem nabi膰 do wymaganego poziomu.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-07-12 10:17:18
Autor: Mateusz
[...]