Data: 2014-03-24 19:37:27 | |
Autor: Kamikazee | |
Klima - czynnosci | |
W dniu 2014-03-24 13:05, Sawesk pisze:
Jakiś czas temu kupiłem auto. Na razie klimatyzacja działa ale zastanawiam Samemu możesz wymienić filtr kabinowy (klimy) na węglowy, bo w zakładach lecą po taniości i wsadzają zwykłe. Pojechać do zakładu wyciągnąć stary czynnik nabić do prawidłowej ilości przy okazji sprawdzą ile go było i czy układ jest szczelny, wymienią olej w klimie i zrobią ozonowanie. Przy wyborze kieruj się tym czy mają maszynę do nabijania klimy http://allegro.pl/listing/listing.php?string=maszyna+do+klimatyzacji&search_scope= czy ładują gaz prosto z butli i patrzą tylko na ciśnienie bez ważenia ile środka wpuścili. |
|
Data: 2014-03-24 22:32:17 | |
Autor: AZ | |
Klima - czynnosci | |
On 2014-03-24, Kamikazee <niema@niema.pl> wrote:
To tak sie da? A w jaki sposob odsysaja to co jest w ukladzie? A w jaki sposob dodaja olej? Wlewaja przez zaworek? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-25 19:38:53 | |
Autor: Kamikazee | |
Klima - czynnosci | |
W dniu 2014-03-24 23:32, AZ pisze:
To tak sie da? A w jaki sposob odsysaja to co jest w ukladzie? A w jaki sposob 1. Da się. 2. Pompa próżniowa. 3, 4. Próżnia zasysa olej wraz ze środkiem chłodniczym przy nabijaniu przez przewody podłączone do układu klimatyzacji w samochodzie. |
|
Data: 2014-03-25 18:14:24 | |
Autor: Pszemol | |
Klima - czynnosci | |
"Kamikazee" <niema@niema.pl> wrote in message news:lgsifo$unr$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-03-24 23:32, AZ pisze: Ściemniasz kolego... Środek chłodniczy odparowuje bo zaczyna wrzeć w obniżonym ciśnieniu, olej już niestety nie odparuje tak łatwo i zostaje w układzie klimy... Aby go usunąć musiałbyć układ przepłukać. |
|
Data: 2014-03-25 04:27:28 | |
Autor: Pszemol | |
Klima - czynnosci | |
"Kamikazee" <niema@niema.pl> wrote in message news:lgpu12$dfe$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-03-24 13:05, Sawesk pisze: Tu zgoda, z wyjątkiem tego że filtry węglowe to ściema - w praktyce ten węgiel nie jest w stanie pracować dłużej niż parę dni przy tej ilości powietrza jaka przez taki filt normalnie przechodzi pchana przez dmuchawę. Szkoda ulegać sugestii i przepłacać. Zwykła bibuła wystarczy. Pojechać do zakładu wyciągnąć stary czynnik nabić do prawidłowej ilości Jak ja lubię takich doradzaczy... człowieku, po co mu takie rzeczy radzisz? Pisze chłop że klima działa dobrze! Filtr kabinowy oczywiście trzeba wymieniać, może nie co roku ale np. raz na dwa lata - w zależności od tego gdzie jeździsz... Reszta co radzisz to chyba dla kogoś kto ma problem z za grubym portfelem. Przecież to wyrzucanie pieniędzy w błoto! Klima nie wymaga wymiany oleju, nabijania ani sprawdzania ile ubyło. Z cała pewnością nie wymaga wymiany osuszacza jak doradza inny!!!! No chyba że się kupiło auto pokolizyjne, z byle jak naprawioną klimą z której gaz uchodzi. Z auta bezwypadkowego gaz z klimy nie uchodzi! Mam dwa auta z klimą, jeden to rocznik 2004 drugi 2007 i nic, absolutnie nic z klimą nie było robione poza wymianą filtra kabinowego... A przebiegi mają spore bo tych tysięcy mil się wystukuje sporo w USA. A wymieniałem filtr (a raczej bibułowy wkład do niego) na fabryczny, oryginalny od Hondy, nie żaden węglowy bo sam producent węglowego tam nie wkłada... |
|
Data: 2014-03-25 19:50:23 | |
Autor: Kamikazee | |
Klima - czynnosci | |
W dniu 2014-03-25 10:27, Pszemol pisze:
Jak ja lubię takich doradzaczy... człowieku, po co mu takie rzeczy radzisz? Ale nie wie czy w pełni sprawna zbyta mała ilość czynnika powoduje częstsze załączanie sprężarki co powoduje zwiększone jej zużycie a przy braku dobrego smarowania zatarcie i zwiększone spalanie. Filtr kabinowy oczywiście trzeba wymieniać, może nie co roku ale Raz na rok to przynajmniej sprawdzić jego stan zależy od tego ile km się jeździ. Reszta co radzisz to chyba dla kogoś kto ma problem z za grubym portfelem. Nie w błoto, bo już przerabiałem zatartą sprężarkę klimy 800 zł w plecy. |
|
Data: 2014-03-25 18:20:21 | |
Autor: Pszemol | |
Klima - czynnosci | |
"Kamikazee" <niema@niema.pl> wrote in message news:lgsj5a$vdi$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-03-25 10:27, Pszemol pisze: Nie wie też czy jutro umrze... co nie znaczy że ma planować śmierć, nie? Straszysz niepotrzebnie. Jak ktoś zna historię auta i wie że nie było bite to nie ma powodu przypuszczać że Ci freon z klimy uchodzi bo niby jak. Filtr kabinowy oczywiście trzeba wymieniać, może nie co roku ale Przy cenie bibuły i ilości roboty jaka potrzebna jest na dostanie się do niej wychodzi mi że "sprawdzanie stanu" filtra jest stratą czasu i energii... Lepiej ją po prostu wymienić i mieć po kłopocie. Reszta co radzisz to chyba dla kogoś kto ma problem z za grubym portfelem. Wydawanie 200-300 zł rocznie na bezsensowne "przeglądy" klimy z odsysaniem czynnika chłodzącego czy jego wymianą po to aby zapobiec "zatartej sprężarki" która może się nigdy nie zdarzyć wydaje się bezsensowną nadgorliwością... Lepiej odkładać te 200-300 zł rocznie na konto w banku i jak się zdarzy kiedyś zatarcie sprężarki zanim auto sprzedasz to weźmiesz kasę z banku i zostanie Ci jeszcze duża reszta... Wiem, że w Polsce nie ma długiej historii jeżdzenia z klimatyzacją w aucie, ale typowe reakcje właścicieli takich aut graniczą z histerią i paranoją... Co innego gdy gaz uchodzi, klima nieszczelna - - ale jak auto nie było bite to nie ma się czego bać, gaz tak łatwo sobie nie ucieka, a tym bardziej olej. |
|
Data: 2014-03-26 07:55:22 | |
Autor: Marcin N | |
Klima - czynnosci | |
W dniu 2014-03-26 00:20, Pszemol pisze:
Wydawanie 200-300 zł rocznie na bezsensowne "przeglądy" klimy Z nowym czynnikiem chłodzącym takie "przeglądy" kosztują już 5x więcej. To dopiero będzie zabawa, gdy te samochody trafią masowo na rynek. Przypuszczam, że ich cena będzie strasznie niska. -- MN |
|
Data: 2014-03-26 05:25:16 | |
Autor: Pszemol | |
Klima - czynnosci | |
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:533279d7$0$2370$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-03-26 00:20, Pszemol pisze: Oto właśnie chodzi, że takie "przeglądy" są normalnie niepotrzebne. Można zrobić raz jak się kupuje auto z niepewnego źródła, aby sprawdzić czy gaz uchodzi... Ale to można sprawdzić czujnikiem "snifferem" halogenków. |
|
Data: 2014-03-26 17:10:06 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Klima - czynnosci | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lgu9ud$kv7$1dont-email.me...
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:533279d7$0$2370$65785112news.neostrada.pl... Albo, po prostu - gdy przestaje chłodzić tak, jak chłodziła w czasach swietności/nowości/pełnej sprawności (nie mówię oczywiście o awarii). -- Yogi(n) |
|
Data: 2014-03-26 08:42:06 | |
Autor: AZ | |
Klima - czynnosci | |
On 2014-03-26, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W dniu 2014-03-26 00:20, Pszemol pisze:Ja jestem ciekaw czy wszyscy ci ktorzy robia te coroczne przeglady klimy i wymieniaja czynnik+olej tak samo dbaja o swoje lodowki w domach ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-26 05:25:58 | |
Autor: Pszemol | |
Klima - czynnosci | |
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:lgu3su$q9h$3node1.news.atman.pl...
On 2014-03-26, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote: Na pewno nie... Ile widziaĹeĹ lodĂłwek na otomoto "nĂłwka nie bita z Niemiec"? |
|