Klima - czynnosci

Data: 2014-03-25 09:04:02
Autor: Yogi\(n\)
Klima - czynnosci
Uytkownik "Sawesk" <besioc@wp.pl> napisa w wiadomoci news:53301f7c$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
Jaki czas temu kupiem auto. Na razie klimatyzacja dziaa ale zastanawiam si czy s jakie np. coroczne czynnoci, ktre powinny by przeprowadzane.
Ozonowanie, napenianie, czeka a klima przestanie chodzi?
Czy to robi samemu (widziaem w sklepach jakie czynniki w sprayu) czy jecha do zakadu spec? Na co zwrci uwag przy wyborze punktu usugowego?

Wiele zalezy od tego, czy cos byo robione wczeniej i czy ukad jest szczelny. Ja do zakadu podjedam co trzy lata, dobijaj olej i czynnik, co kosztuje kilkadziesit zotych. P zakupie moesz podjecha - sprawdzenie  szczelnoci i wymiana czynnika - bdziesz uboszy moe o stwk czy ptora, ale bdziesz wiedzie w jakim jest stanie. Co pl roku wymieniam filtr kabinowy (ale mam dziecko alergika, dlatego wymieniam gwnie z tego powodu). Jeeli jedzisz w zapylonym terenie, to czciej, w normalnych warunkach po 12-15 tysicach km powiniene go wymieni (a przynajmniej obejrze). Do mojego auta filtr mona kupi ju za 20 zotych, wglowy koo 50. Ozonowanie i inne zabiegi - tylko, jeli mierdzi. Osuszacz - jeli nie dziaa, bez awarii nie ma sensu go wymienia. I tak, jak kto napisa - uywaj klimatyzacji, bdzie mniej problemw. Wczam swoj co kilka dni (w upay zawsze), adnych problemw nie mam.

--
Yogi(n)

Data: 2014-03-25 10:35:21
Autor: tomas
Klima - czynnosci
W dniu 25.03.2014 09:04, Yogi(n) pisze:
Uytkownik "Sawesk" <besioc@wp.pl> napisa w wiadomoci

I tak, jak kto napisa - uywaj klimatyzacji, bdzie mniej
problemw. Wczam swoj co kilka dni (w upay zawsze), adnych
problemw nie mam.

Ja w upay zawsze nie wczam bo pali z litr wicej.Trzeba przynajmniej
z 20 minut w tygodniu eby popracowaa.

Data: 2014-03-25 06:04:24
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
"tomas" <tom@bezspamuitp.pl> wrote in message news:lgrili$fln$1news.mm.pl...
[...]

Powiedz mi, jak wyliczye sobie te 20 minut e Ci nie wyszo 15 ani 30? ;-)

Data: 2014-03-25 14:46:40
Autor: tomas
Klima - czynnosci
[...]

;-)

Powiedzieli mi serwisie klimatyzacji ;)Moim zdaniem to mona wogle nie wcza , ale e jestem przesdny to czasem wczam na 20minut.Auto ma 14 lat i nic si nie dzieje.oysko nie piszczy.

Data: 2014-03-25 12:31:30
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
[...]

Mona wcza, mona nie wcza - klima jest to idioto odporne urzdzenie.
Pod warunkiem e jest szczelna oczywicie, czyli e auto nie byo bite kiedy
z uszkodzon klim i przez lewego "naprawion".

Data: 2014-03-25 09:44:14
Autor: masti
Klima - czynnosci
Dnia pięknego Tue, 25 Mar 2014 10:35:21 +0100 osobnik zwany tomas napisał:

W dniu 25.03.2014 09:04, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "Sawesk" <besioc@wp.pl> napisał w wiadomości

I tak, jak ktoś napisał - używaj klimatyzacji, będzie mniej
problemów. Włączam swoją co kilka dni (w upały zawsze), żadnych
problemów nie mam.

Ja w upały zawsze nie włączam bo pali z litr więcej.Trzeba przynajmniej
z 20 minut w tygodniu żeby popracowała.

to po co Ci klima jeśli jej nie włączasz jak jest potrzebna?
Tak samo mnie zostanawiają ludzie, którzy zostawiają zimą samchody i jadą zbiorkomem.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-25 11:46:41
Autor: Kapibara
Klima - czynnosci
Dnia Tue, 25 Mar 2014 09:44:14 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Dnia piknego Tue, 25 Mar 2014 10:35:21 +0100 osobnik zwany tomas napisa:

[...]

to po co Ci klima jeli jej nie wczasz jak jest potrzebna?
Tak samo mnie zostanawiaj ludzie, ktrzy zostawiaj zim samchody i jad zbiorkomem.

Jak kto si boi zim jedzi po miecie, to moe i dobrze e jedzi
zbiorkomem. :)

Data: 2014-03-25 14:51:54
Autor: tomas
Klima - czynnosci
W dniu 25.03.2014 10:44, masti pisze:
[...]

Bo robię krótkie dystanse.Na dłuższych oczywiście , że włączam bo nie wytrzymać by było w środku.Znajomy kiedyś mi powiedział , że ma cały czas włączoną.Co się okazało miał ale nie działała bo cały czynnik mu uszedł aż łożysko już piszczało.Widać czasem to autosugestia , że klima to taki postęp techniki :)

Data: 2014-03-25 14:09:55
Autor: AZ
Klima - czynnosci
On 2014-03-25, tomas <tom@bezspamuitp.pl> wrote:

Znajomy kiedyś mi powiedział , że ma cały czas włączoną.Co się okazało miał ale nie działała bo cały czynnik mu uszedł aż łożysko już piszczało.

A w jaki sposob zalaczala sie sprezarka?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-25 22:41:27
Autor: tomas
Klima - czynnosci
W dniu 25.03.2014 15:09, AZ pisze:

A w jaki sposob zalaczala sie sprezarka?

Nie załączała się o to chodzi.On myślał , że klima działa bo był to jego pierwszy samochód z klimą i nie wiedział na jakiej zasadzie to działa.Myślał , że jak kupi 5 letnie auto z Niemiec to nic nie będzie musiał przy nim robić.Łożysko mu piszczało w sprężarce bo nie było smarowania.Cóż klima fajna sprawa ale czy w naszym Polskim klimacie
jest aż tak użyteczna to kwestia dyskusji.Prawdziwe lato często trwa nie więcej niż 2 miesiące.

Data: 2014-03-25 18:22:14
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
"tomas" <tom@bezspamuitp.pl> wrote in message news:lgst70$vh4$1news.mm.pl...
[...]

Ale jemu chodzi o to, że sprzęgło nie załączy sprężarki jeśli ciśnienie
gazu jest poniżej progu bezpieczeństwa... Więc co mu mogło piszczeć
w sprężarce skoro była odłączona od paska napędzającego ją?

Cóż klima fajna sprawa ale czy w naszym Polskim klimacie jest
aż tak użyteczna to kwestia dyskusji.Prawdziwe lato często trwa
nie więcej niż 2 miesiące.

To jeszcze nie powód aby się pocić w aucie 2 miesiące...

Data: 2014-03-26 13:43:41
Autor: Jakub Witkowski
Klima - czynnosci
W dniu 2014-03-26 00:22, Pszemol pisze:
> Ale jemu chodzi o to, że sprzęgło nie załączy sprężarki jeśli ciśnienie
> gazu jest poniżej progu bezpieczeństwa... Więc co mu mogło piszczeć
> w sprężarce skoro była odłączona od paska napędzającego ją?

Może sprzęgło? Kiedyś sfajczyłem (chyba właśnie) sprzęgło, w trakcie kilkuminutowej
jazdy próbnej auta z komisu :) Coś tam niby tyrkało cichutko, a potem dup i smród!

Data: 2014-03-25 23:46:18
Autor: jerzu
Klima - czynnosci
On Tue, 25 Mar 2014 22:41:27 +0100, tomas <tom@bezspamuitp.pl> wrote:

Nie zaczaa si o to chodzi. (...) oysko mu piszczao w sprarce bo nie byo smarowania.

Jak mogo piszcze otsko, jak sprarka si nie zaczaa?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-25 18:22:54
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote in message news:ao14j95ah4ac7js2q8vtviaqo1ej2aaf264ax.com...
On Tue, 25 Mar 2014 22:41:27 +0100, tomas <tom@bezspamuitp.pl> wrote:

Nie zaczaa si o to chodzi. (...) oysko mu piszczao w sprarce
bo nie byo smarowania.

Jak mogo piszcze otsko, jak sprarka si nie zaczaa?

Widzisz... tak to jest sucha dobrych rad od osb ktre nie wiedz
nawet jak klimatyzacja dziaa...

Data: 2014-03-26 08:38:11
Autor: AZ
Klima - czynnosci
On 2014-03-25, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
On Tue, 25 Mar 2014 22:41:27 +0100, tomas <tom@bezspamuitp.pl> wrote:

Nie załączała się o to chodzi. (...) Łożysko mu piszczało w sprężarce bo nie było smarowania.

Jak mogło piszczeć łożtsko, jak sprężarka się nie załączała?

No wlasnie o to go pytam ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-26 09:22:15
Autor: Hinek
Klima - czynnosci
Użytkownik "tomas"  napisał:

Cóż klima fajna sprawa ale czy w naszym Polskim klimacie
jest aż tak użyteczna to kwestia dyskusji.Prawdziwe lato często trwa nie więcej niż 2 miesiące.

Wątpię czy  w ogóle miałeś do czynienia z klimą samochodową.
Pomijam fakt, że nie masz zielonego pojęcia jak toto działa...no
ale w końcu nie musisz tego wiedzieć. Najwyżej palniesz parę
głupot (o wymianie osuszacza, włączającej się klimie bez czynnika)
No nic...Ale to co napisałeś powyżej  jest kuriozalne.
Tak się składa że istotną cechą klimy jest to, że osusza powietrze.
Jak już kiedyś będziesz miał auto z jakąś klimą przekonasz się
jak miło jest mieć niezaparowane szyby...
Klimatyzacja to nie tylko schładzanie. To także  zapewnienie
powietrzu odpowiedniej wilgotności, czystości, usunięcie
niemiłych zapachów, jonizacja..
Wyobraź sobie że powietrze najpierw się najpierw schładza a potem
ogrzewa - idiotyzm nie?   :)   Zbadaj to :)
Wiesz, że są auta gdzie "klimy" nawet nie można wyłączyć?
Jak się czegoś nie wie - lepiej siedzieć cicho. Po co się ośmieszać?

--
Hinek

Data: 2014-03-26 05:27:23
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote in message news:lgu2np$cmr$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "tomas"  napisał:

[...]

Z tą jonizacją powietrza przez klimę w aucie to lekko przesadziłeś...
Ale reszta jest OK :-)

Data: 2014-03-26 11:45:59
Autor: Hinek
Klima - czynnosci
Użytkownik "Pszemol"

Z tą jonizacją powietrza przez klimę w aucie to lekko przesadziłeś...
Ale reszta jest OK :-)

A nieprawda :)
Carisma MK1 Miała takie coś.  Jonizator był montowany zamiast
filtra p.pyłkowego. Pamiętam za schowkiem naklejki ostrzegające
przed wysokim napięciem. Że pomysł był poroniony, to już
inna sprawa.

--
Hinek

Data: 2014-03-26 18:23:44
Autor: Pszemol
Klima - czynnosci
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote in message news:lgub5a$lhp$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Pszemol"

[...]

To raczej był tylko filtr elektrostatyczny.

Data: 2014-03-28 12:05:11
Autor: Adam
Klima - czynnosci
W dniu 2014-03-27 00:23, Pszemol pisze:
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote in message
Uytkownik "Pszemol"

Z t jonizacj powietrza przez klim w aucie to lekko przesadzie...
Ale reszta jest OK :-)

A nieprawda :)
Carisma MK1 Miaa takie co.  Jonizator by montowany zamiast
filtra p.pykowego. Pamitam za schowkiem naklejki ostrzegajce
przed wysokim napiciem. e pomys by poroniony, to ju
inna sprawa.

To raczej by tylko filtr elektrostatyczny.

Filtr elektrostatuczny moe by przydatny - wytucze wszelkie komary ;)

Pamitam, tak ze 30 lat temu (gdzie w tym okresie, gdy samemu trzeba byo sobie wykonywa rejestracje, bo Urzdy Komunikacji ich nie miay) by masowy wysyp w sklepach rnej maci jonizatorw. Byway nawet w sklepach ZURT-u.

Pniej jako wyginy, podobnie jak turbinki Kowalskiego (czy jak im tam byo), natomiast byy w prasie przedstawiane badania o szkodliwoci nadmiernej jonizacji.

--
Pozdrawiam.

Adam

Klima - czynnosci