Klima nie chłodzi - sprężarka klimatyzac ji?

Data: 2014-06-25 18:19:13
Autor: spider
Klima nie chłodzi - sprężarka klimatyzac ji?
Witam. Taki przypadek, podejrzewam że sprężarka nie pompuje:
VW Bora (Golf 4) 1.9 TDI klimatyzacja Climatronic.
Po włączeniu klimy, ustawienia temp na Lo powinno mrozić palce, a leci powietrze gdzieś około 15 stopni (niestety nie miałem okazji sprawdzić przy upale i nie wiem czy w ogóle coś chłodzi, bo przy temp na zewn 18 stopni to nie wiadomo, może to być temp zewn.)
Uruchomiona autodiagnoza Climatronica - wynik bez błędów.
Po załączeniu klimy włączają się wentylatory chłodnicy i widać też jak wewnętrzna część koła napędowego sprężarki zaczyna się kręcić - wygląda na to że sprzęgło działa.
Odłączyłem wtyczkę elektr. sprzęgiełka sprężarki - podłączyłem żarówkę i miernik - wszystko ok, po załączeniu na auto żarówka świeci.
Gaz i olej jest, klima szczelna i nabita.

Da się jakoś sprawdzić, że to na pewno sprężarka?
Ręką jak kręcę kołem to niewielki jednostajny opór jest wyczuwalny, ale nie mam porównania bo nie wiem jaki opór powinna stawiać sprawna sprężarka.
Poleci ktoś w Warszawie jakiś dobry serwis klimatyzacji (najlepiej po prawej stronie Wisły ale niekoniecznie)
spider

Data: 2014-06-25 19:50:27
Autor: Tomasz Pyra

W dniu 2014-06-25 18:19, spider pisze:
> Da się jakoś sprawdzić, że to na pewno sprężarka?

Trzeba podłączyć manometry po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia i upewnić się że po włączeniu sprężarki pojawia się prawidłowa różnica ciśnień.
Samo działanie klimy można też zaobserwować też zmianami temperatur na metalowych częściach przewodów (wysokociśnieniowy idący do chłodnicy robi się gorący, a niskociśnieniowy wracający ze skraplacza do pompy - zimny).

Bo taka awaria to może być cokolowiek - sprężarka, zawór rozprężny, zatkany układ, albo coś po stronie climatronika (zablokowana klapka mechanizmu wyboru ciepło/zimno, jakiś czujnik pokazujący że na zewnątrz jest -10C czy coś).

Serwis który ma to zdiagnozować musi posiadać albo pracownika który wie jak działa klimatyzacja (bywa z tym ciężko).
Bo większość serwisów pewnie ma tylko maszynę (która pewnie też potrafi to zrobić), w której potrafią wybrać opcję wymiany czynnika :-)
Niestety Warszawą nie pomogę - najbliższy jaki znam będzie w Tczewie ;)

Data: 2014-06-26 09:26:59
Autor: Robson
W dniu 2014-06-25 19:50, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2014-06-25 18:19, spider pisze:
 > Da się jako¶ sprawdzić, że to na pewno sprężarka?

Trzeba podł±czyć manometry po stronie wysokiego i niskiego ci¶nienia i

Najpierw trzeba na wł±czonym silniku i klimie zobaczyć pod mask± czy co jaki¶ czas wł±cza się sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki. A potem tak jak mówisz ;)

Data: 2014-06-26 10:09:34
Autor: spider
W dniu 2014-06-26 09:26, Robson pisze:
> [...]

Najpierw trzeba na wł±czonym silniku i klimie zobaczyć pod mask± czy co
jaki¶ czas wł±cza się sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki. A potem tak

Sprzęgło się zał±cza i nie hałasuje więc podejrzewam zawór rozprężny, sprężarkę lub zapchany układ, chociaż spuszczenie gazu i napełnienie przebiegło bez problemów, więc raczej instalacja jest drożna.
No nic, podjadę do jakiego¶ speca to się dowiem.

Data: 2014-06-26 21:05:54
Autor: Tomasz Pyra
> [...]

Najpierw trzeba na wł±czonym silniku i klimie zobaczyć pod mask± czy co
jaki¶ czas wł±cza się sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki. A potem tak

"...i widać też jak wewnętrzna czę¶ć koła napędowego sprężarki zaczyna się kręcić" ;)

Data: 2014-06-26 09:27:23
Autor: Uncle Pete
Klima nie chłodzi - sprężarka klimaty zacji?
prawej stronie Wisły ale niekoniecznie)

Ten jest podobno dobry i ogólnie chwalony: Serwis Pojazdów Adam Wołkowycki, Ul. Kulczyńskiego 14, 02-777 Warszawa - Ursynów, tel. 504778070. Osobiście tylko sprawdzałem u niego poziom czynnika, więc nic skomplikowanego nie robiłem.

Klima nie chłodzi - sprężarka klimatyzac ji?