Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy

Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy

Data: 2010-07-24 07:24:34
Autor: J.F.
Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
On Fri, 23 Jul 2010 20:36:50 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Natomiast podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu (nie muszą być wcale wysokie obroty, wystarczy ostro dać w gaz przy ruszaniu) natychmiast i za każdym razem czynnik bardzo szybko ucieka przez zawór upustowy przy kompresorze (w ciągu sekundy ubywa około 250g) z głośnym sykiem.
Ucieczka jest tak szybka że aż chlapie olejem na kolektor wydechowy.

Wystarczy depnac ostro w gaz na luzie, czy trzeba przyspieszyc ? Bo jesli trzeba .. za duzo oleju i zatyka jakies kapilary rozprezne ? Mozna potestowac stawiajac auto pod gorke :-)
Ewentualnie .. urwana poduszka silnika, przy przyspieszaniu caly
silnik sie obraca i zagina jakis waz klimy. Albo cos goracego dotyka
ktoregos elementu klimy.

A swoja droga - to nie ma tam wylaczania klimy przy przyspieszaniu ? Czy jest, i tak sie objawia :-)

Ciężko się robi eksperymenty, bo każda próba to minimum 250g czynnika za który trzeba zapłacić.

Duzy ten zaworek ? niezly wynik :-)

J.

Data: 2010-07-24 12:22:27
Autor: Tomasz Pyra
Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
J.F. pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 20:36:50 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Natomiast podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu (nie muszą być wcale wysokie obroty, wystarczy ostro dać w gaz przy ruszaniu) natychmiast i za każdym razem czynnik bardzo szybko ucieka przez zawór upustowy przy kompresorze (w ciągu sekundy ubywa około 250g) z głośnym sykiem.
Ucieczka jest tak szybka że aż chlapie olejem na kolektor wydechowy.

Wystarczy depnac ostro w gaz na luzie, czy trzeba przyspieszyc ?

Trzeba przyspieszyć, dość zdecydowanie, chociaż nie trzeba maksymalnie.

Bo jesli trzeba .. za duzo oleju i zatyka jakies kapilary rozprezne ?

Ilość oleju była dokładnie sprawdzona na tą okoliczność, bo takie było pierwsze podejrzenie. Napełniane to było już na 2 maszynach, więc też odpada problem z maszyną którą przedawkowywałaby olej.

Tyle że olej został ściągnięty z układu podczas standardowej procedury opróżniania próżniowego od góry. Pytanie czy ta procedura na pewno jest skuteczna i czy faktycznie cały olej udało się wyssać. I jeżeli nie, to dlaczego.

Jeszcze jest taki trop, że kilka miesięcy temu serwis wymienił mi chłodnicę klimatyzacji, układ został więc rozhermetyzowany no i mógł się do obiegu dostać jakiś syf.

Mozna potestowac stawiajac auto pod gorke :-)

No eksperymentów można robić sporo, tyle że czynnik drogi, klientów w serwisie klimy z okazji upałów cała masa i takie eksperymenty robią się drogie.

Ewentualnie .. urwana poduszka silnika, przy przyspieszaniu caly
silnik sie obraca i zagina jakis waz klimy. Albo cos goracego dotyka
ktoregos elementu klimy.

Tak w ramach możliwości wszystko było sprawdzone czy nic się nie zagniata. Z zewnątrz wszystko wygląda ok, tyle że środka przewodów nie zajrzę.
Z tak gorących rzeczy jest tylko wydech i on też dość daleko.


A swoja droga - to nie ma tam wylaczania klimy przy przyspieszaniu ? Czy jest, i tak sie objawia :-)

No raczej tak to nie miałby jak się objawić.


Ciężko się robi eksperymenty, bo każda próba to minimum 250g czynnika za który trzeba zapłacić.

Duzy ten zaworek ? niezly wynik :-)

Zaworek jak zaworek, jakiś wielki nie jest.
Ciśnienie za to musi się robić duże i bardzo szybko przyrastać, bo dzieje się od razu w momencie depnięcia gazu.
Bo presostat ustawiony jest pewnie na coś około 25-30bar, siłą rzeczy zawór bezpieczeństwa musi być ustawiony jeszcze wyżej.
No i nadal jest zagadka dlaczego presostat nie zdąży odłączyć sprężarki nim ciśnienie przekroczy punkt pracy zaworka.

Tyle że jak tam się coś zatyka, to może się okazać że presostat nic nie wie o tym wzroście ciśnienia.

Data: 2010-07-24 12:59:07
Autor: J.F.
Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
On Sat, 24 Jul 2010 12:22:27 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
Ewentualnie .. urwana poduszka silnika, przy przyspieszaniu caly
silnik sie obraca i zagina jakis waz klimy. Albo cos goracego dotyka
ktoregos elementu klimy.

Tak w ramach możliwości wszystko było sprawdzone czy nic się nie zagniata. Z zewnątrz wszystko wygląda ok, tyle że środka przewodów nie zajrzę.
Z tak gorących rzeczy jest tylko wydech i on też dość daleko.

Ale normalnie nie zobaczysz skoro jak mowisz dzieje sie tylko przy
przyspieszaniu. Cudow nie ma - albo cos w samej klimie jest wrazliwe na poziome
przyspieszenie, albo na obracanie calego zespolu silnika przy
przyspieszaniu.

Na pewno zawor upustowy ? Moze np peknieta rura w okolicach tego
zaworu ? Hm, w sumie to moglo sie cos i w samej sprezarce urwac i teraz blokuje
wyplyw w pewnych sytuacjach..

Ciężko się robi eksperymenty, bo każda próba to minimum 250g czynnika za który trzeba zapłacić.
Duzy ten zaworek ? niezly wynik :-)
Zaworek jak zaworek, jakiś wielki nie jest.

ale 2mm srednicy dziry czy 10mm ? przez 2mm to chyba by tak szybko nie
lecialo ..

No i nadal jest zagadka dlaczego presostat nie zdąży odłączyć sprężarki nim ciśnienie przekroczy punkt pracy zaworka.

Dodac acelerometr szeregowo z presostatem i niech odlacza klime przy
przyspieszaniu :-)

J.

Data: 2010-07-24 13:23:54
Autor: Tomasz Pyra
Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
J.F. pisze:
Cudow nie ma - albo cos w samej klimie jest wrazliwe na poziome
przyspieszenie, albo na obracanie calego zespolu silnika przy
przyspieszaniu.

No jest to rzecz do sprawdzenia.
Albo powinno się to dziać na postoju, po zablokowaniu kół hamulcem i próbie ruszenia - wtedy silnik powinien się maksymalnie przekręcić.

A jeżeli to kwestia poziomego przyspieszenia, to również czynnik powinien wybić jeżeli rozpędzę samochód na wstecznym i zacznę hamować.
Ewentualnie przednie koła na podnośnik i do góry.

Na pewno zawor upustowy ? Moze np peknieta rura w okolicach tego
zaworu ?

Zawór jest wkręcony bezpośrednio w obudowę kompresora. Wyraźnie widać zabarwiony olej, że leci zaworkiem.

Hm, w sumie to moglo sie cos i w samej sprezarce urwac i teraz blokuje
wyplyw w pewnych sytuacjach..

No właśnie mam taki pomysł żeby to rozebrać i poszukać czy coś nie blokuje fizycznie układu po stronie wysokiego ciśnienia jeszcze w obudowie sprężarki, albo w przewodach wysokiego ciśnienia.


Ciężko się robi eksperymenty, bo każda próba to minimum 250g czynnika za który trzeba zapłacić.
Duzy ten zaworek ? niezly wynik :-)
Zaworek jak zaworek, jakiś wielki nie jest.

ale 2mm srednicy dziry czy 10mm ? przez 2mm to chyba by tak szybko nie
lecialo ..

Na oko 4-5mm.
Wypływ jest dość burzliwy, bo chlapie mi na kolektor wydechowy, a kawałek drogi tam jest.

No i nadal jest zagadka dlaczego presostat nie zdąży odłączyć sprężarki nim ciśnienie przekroczy punkt pracy zaworka.

Dodac acelerometr szeregowo z presostatem i niech odlacza klime przy
przyspieszaniu :-)

No to już lepszą radę dostałem: "bo i po co tak ostro przyspieszasz?"

Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona