Klimatyzacja manualna w KIA Soul

Data: 2011-05-07 18:19:11
Autor: pawel
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna, natomiast w wersji
drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna. Czy warto doplacac az 5000zl na
klime automatyczna? Jak dziala klima reczna i jakie ma funkcje? Tzn. np.
nastawia sie jej temperature?
pawel

Data: 2011-05-07 17:47:30
Autor: Wmak
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
pawel <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a): Na
http://forum.mojaceed.pl/  (przeszukaj sobie, o Soul też wspominają.)
automatyczna klima w Ceedzie ma nienajlepsze opinie.
Wielu użytkowników korzysta tylko z ręcznego sterowania, mimo posiadania automatu.
Mojej żonie też się nie podoba, woli ręczną w swoim Lanosie

Tyle forsy nie warto wydawać.

Data: 2011-05-07 18:35:20
Autor: MM
Dnia 07-05-2011 o 18:19:11 pawel <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

W ręcznej klimie masz wszystko tak samo jak w samochodzie bez klimy, masz  tylko dodatkowy przycisk który włącza sprężarkę. Temperaturę ustawiasz  ręcznie, tak na czuja jak Ci odpowiada, kierunek nawiewu oraz siłę  regulujesz ręcznie.

W automacie masz wyświetlacz i ustawiasz np 21 stopni, sterownik pobiera  jaka jest temperatura na zewnątrz, jakie nasłonecznienie wnętrza i  reguluje siłę nawiewu oraz jego kierunek. W lepszych wersjach można sobie  ustawić osobną temperaturę dla lewej i prawej strony i jego kierunek.

Jeżeli w tych 5 tysiakach nie ma nic więcej z wyposażenia to imho nie  warto dopłacać takiej kwoty.

Data: 2011-05-07 21:34:44
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "pawel" <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524f.000001bf.4dc570ffnewsgate.onet.pl...
[...]

Tak jak pisza przedpiścy, manualna daje Ci pełną kontrolę i trochę więcej roboty, automat działa według tego, co mu projektant ustawił. Przy czym - jeżeli projektant miałdobry dzień, to automat działa dobrze, jeżeli zaś przeciwnie  - może być różnie.  Jeździłem autem z automatem, teraz mam manuala - i chyba wolę manuala ;-) Ale i tak najważniejsza jest sprawność i wydajność klimatyzacji - jeżeli w miarę szybko schłodzi a potem da się ustawić tak, by utrzymać optymalną temperaturę, to nie ma znaczenia na jakiej zasadzie działa.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-07 21:40:44
Autor: Michał
[...]

Dramatycznie lepsza jak dla mnie jest automatyczna, cały rok można jeździć z ustawieniem 20/20 "Auto". Jak wszystko działa to dodatkowo
nigdy szyby nie zaprują itp..

Czy dawać za to 5k ? nie wiem za 5k to można mieć całe auto z 2, 3 lub chyba 4 strefowym automatem ;)

w klimie automatycznej masz:
-temperaturę lub kilka (np, lewo prawo, lub lewo prawo, tył lewo/prawo).
-tryb gdzie wieje nogi, front, szyba + kombinacje (+ niekiedy na tył
nogi czy front, czy słupki)
-szybkość nawiewu (w droższych na kilka stref)
-guzik AC
-guzik Auto

i generalnie jak Naciskasz Auto to sam steruje wszystkim, ustawisz tylko temp.
a w trybie ręcznym można ustawiać gdzie wieje jak mocno i z jaką
temp i czy włączona sprężarka.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-07 21:59:31
Autor: Papkin
pawel wrote:
KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna,
natomiast w wersji drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna.
Czy warto doplacac az 5000zl na klime automatyczna?

Dla samego sterownika (za max 200zl no plus 100zl na silniczki bo ile to moze kosztowac...) NIE MA sensu.

Data: 2011-05-07 22:03:55
Autor: Cavallino
[...]

Nie.
Co oznacza że regulujesz ją siłą nadmuchu.
Zazwyczaj wystarczą minimalne obroty dmuchawy i ustawienie na szybę+nogi.

Data: 2011-05-07 23:15:23
Autor: pawel
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
OK, dzieki wszystkim za odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze, 195/65R15 czy 205/55R16 ? Tzn., na
ktorych bezpieczniej sie jedzie? Stabilniej itd?
pawel

Data: 2011-05-07 21:43:37
Autor: Michał
[...]

Bezpieczniej i stabilniej na 205 ale różnice są prawie 0.

ja bym wolał wcisnąć 205/60R15 bo wygodniej ;)

pozdrawiam!

Data: 2011-05-08 00:24:58
Autor: Cavallino
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iq4ee9$hfs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Data: 2011-05-08 02:49:53
Autor: pawel
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
> Bezpieczniej i stabilniej na 205

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te sa
jeszcze bezpieczniejsze?
pawel

Data: 2011-05-08 01:52:17
Autor: Michał
Klimatyzacja manualna w KIA Soul

eh....

no co mam mówić?, dzisiejsze auta mają "elektroniczne" szpery i wierze
w to że sobie w tych koleinach dają radę..

tak, starego renaulta zwalniało przy 140km/h bo było za ślisko, a taki bez szpery wpadał w poślizg (tz. ślizgał kołami) już przy 110km/h (4 koła w koleinach).

czy to były 205 czy 195 nie pamiętam, pamiętam że starte zimówki,
i tu i tam.

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te
sa
jeszcze bezpieczniejsze?
pawel

fajnie że dają ;)

Tak, szersze niższe są lepsze na zakrętach, i to bardzo delikatnie czuć
-czy to lepiej przejdzie zakręt - w zasadzie tak samo.

powiem tak: wolałem 205/60R15 niż 195/65R15 i wolałem: 225/55R17 niż 225/45R18 ale to był "kompromis" (nieodczuwalny za bardzo) pomiędzy wygodą
a "trzymaniem" na boki.

Teoria fizyczna w uproszczeniu twierdzi że powierzchnia nie ma znaczenia
(tarcie), praktyka co innego. A pomimo gorszego prowadzenia (nieodczuwalne)
(czyli mniejszego "bezpieczeństwa") wolę wyższe opony i mniejsze felgi bo
lepiej tłumi dziury, progi oraz tak tak - krawężniki.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-08 09:11:21
Autor: Grejon
W dniu 2011-05-08 03:52,  Michał pisze:
[...]

Facet - ty widziałeś Kię Soul? Po świecie nie jeżdżą tylko pełnoletnie Safrany z silnikiem Volvo czy Renault...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-05-08 09:28:31
Autor: MarcinJM
[...]

Rzucam ci rekawice w twarz.
Wyzywam cie na pojedynejk jkabys nie zrozumial.
Objade cie swiom sejaczem gdzie chcesz, i jak chcesz, na twoich warunkach. Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.
Wchodzisz w to?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 09:50:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:iq5gno$bu7$1news.onet.pl...
[...]

A wytłumaczysz jaki ma związek to wyzwanie z tym o czym on pisał?
Bo jakby nie widzę związku.

Data: 2011-05-08 09:55:05
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 09:50, Cavallino pisze:
[...]

A ja widze.
Dzielny zuch, znawca wszystkiego, a opon w szeczegolnosci, poza tym znawca silnikow, skrzyn i szybkiej jazdy
Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje odkrycie) albo konfabulant.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:07:06
Autor: Cavallino
[...]

Już bez przesady, akurat z tego posta powyższe ciężko wyczytać.
Nie napisał, iż czuje się znawcą, a już szczególnie utalentowanym kierowcą.
Równie dobrze może powtarzać zasłyszane opinie - przecież ma do tego prawo?

Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje odkrycie) albo konfabulant.

Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

Data: 2011-05-08 10:18:40
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:07, Cavallino pisze:

Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

Tak, mam. Wiem, ze to glupie, ale...

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:14:06
Autor: Yogi\(n\)
[...]

I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

Data: 2011-05-08 10:19:30
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:14, Yogi(n) pisze:
I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

Albo kto ma dluzszego... ;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:35:25
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:iq5jnb$l14$2news.onet.pl...
W dniu 2011-05-08 10:14, Yogi(n) pisze:
I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

Albo kto ma dluzszego... ;)
A jeszcze lepiej o wielkość jaj ;-)
Tylko pamiętaj - z całym szacunkiem do Twojego rajdowego doświadczenia - on wjeżdża w zaspy przy 140 km/h a w krawężniki przy 60, a kilkusetkilometrowe trasy robi na wstecznym bez oleju z prędkościami autostradowymi ;-)

Data: 2011-05-08 10:44:42
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:35, Yogi(n) pisze:
[...]

Dlatego mowie: albo odkrycie dekady, albo zwykly troll. Dobra, wiem, ze troll, ze jest jedna szansa na milion, ze jednak nie. a wtedy chialbym byc odkrywca tego dzielnego junaka. Dla kasy oczywiscie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 12:14:54
Autor: Michał
> [...]

Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.

Wow, to byłby mój pierwszy pojedynek ;)
Co ten twój rajdowy "sejacz" ma ? (napęd, silnik, masa)

A btw. skąd pomysł na pojedynek :) ?
I to ze mną ;) kierowcą co się nie ścigał nigdy.

Pozdrawiam!

Data: 2011-05-08 09:48:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawel" <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524f.000001db.4dc5e8b1newsgate.onet.pl...
> Bezpieczniej i stabilniej na 205

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te sa
jeszcze bezpieczniejsze?

To była ironia.
Czym szersze opony tym gorzej sobie radzą w warunkach trudniejszych niż suchy, gładki asfalt.

Data: 2011-05-08 08:27:30
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-07 23:43,  Michał pisze:
[...]

Bo, poniewaz?
Idz gdzies kurwa, na onet czy inne forumy.
Sie znalazl znawca motoryzacji.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 00:07:54
Autor: notveryoldman
W dniu 2011-05-07 23:15, pawel pisze:

Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze,

Proszę nie odpowiadać nie na temat. Co mają lepsze czy gorsze opony do klimy w KIA Soul?

Data: 2011-05-08 23:01:55
Autor: cbnet
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
To zależy.

Auto wg katalogu waży 1364 kg.
Czyli opony 195 wystarczą (aby się nie ślizgało).

Jeśli natomiast chcesz np "wyczynowo" pokonywać zakręty,
to szersze opony o niższym profilu będą bardziej odpowiednie.

Generalnie opony szersze są bezpieczniejsze, ale zwiekszają
też m.in. zużycie paliwa i zwykle nie są zalecane do słabszych
wersji silnikowych danego auta.
Opony o niższym profilu są lepsze do ścigania się, ale gorzej
spisują się na kiepskiej jakości drogach.

Do zwykłego jeżdżenia najlepsze(!) są opony o niezbyt niskim
profilu, oraz nie za szerokie.
Ale uwaga: jeśli założysz opony węższe (niż zaleca producent),
to ryzykujesz, iż przy ostrym hamowaniu zatrzymasz się komuś
na zderzaku (bo wydłuża się droga hamowania).

Reasumując: do jeżdżenia 195/65R15 wystarczą, a 205/60/R15
to bardzo dobry pomysł przy mocniejszym silniku.
Do szpanowania i ew. "zapierdalania", czy do "dryfu" czy cuś
lepsze będą 205/55/R16, czy nawet 215-225 R17.

Tak to ~wygląda.

--
CB

Data: 2011-05-08 09:26:24
Autor: Marek P.
pawel wrote:
KIA Soul w tanszej wersji (53500zl) ma klimatyzacje manualna,
natomiast w wersji drozszej (58500zl) ma klimatyzacje automatyczna.
Czy warto doplacac az 5000zl na klime automatyczna? Jak dziala klima

Jesli chcemy bys szczegłółowi to za 5000 masz automatyczna klimę, 18" felgi i pare innych pierdów. Jeśli dziła tak jak piszą na forach to dla felg i tych pierdół nie warto.

Data: 2011-05-08 23:45:02
Autor: pawel
Jeszcze o napedzie ZDW w KIA Soul
Ja podaja w specyfikacji technicznej, KIA Soul ma naped ZWD. Jest to cos takiego
jak tu pokazane:
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=5&t=27113&start=1620
Czy to jest bezpieczne rozwiazanie? Bo jesli np. padnie (chocby na chwile) naped
jednej osi, to samochod napedzany bedzie tylko na jedno kolo i wowczas zacznie
krecic sie w kolko!
Co w ogole myslicie o tym aucie? Czy warto go kupic? Bo zastanawiam sie takze
nad Honda Civic. Nie wiem tylko czy 5D, czy 4D???
pawel

Data: 2011-05-09 02:07:45
Autor: cbnet
Jeszcze o napedzie ZDW w KIA Soul