Klimatyzacja manualna w KIA Soul

Data: 2011-05-07 23:15:23
Autor: pawel
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
OK, dzieki wszystkim za odpowiedz.
Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze, 195/65R15 czy 205/55R16 ? Tzn., na
ktorych bezpieczniej sie jedzie? Stabilniej itd?
pawel

Data: 2011-05-07 21:43:37
Autor: Michał
pawel <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Bezpieczniej i stabilniej na 205 ale różnice są prawie 0.

ja bym wolał wcisnąć 205/60R15 bo wygodniej ;)

pozdrawiam!

Data: 2011-05-08 00:24:58
Autor: Cavallino
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iq4ee9$hfs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Data: 2011-05-08 02:49:53
Autor: pawel
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
> Bezpieczniej i stabilniej na 205

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te sa
jeszcze bezpieczniejsze?
pawel

Data: 2011-05-08 01:52:17
Autor: Michał
Klimatyzacja manualna w KIA Soul

eh....

no co mam mówić?, dzisiejsze auta mają "elektroniczne" szpery i wierze
w to że sobie w tych koleinach dają radę..

tak, starego renaulta zwalniało przy 140km/h bo było za ślisko, a taki bez szpery wpadał w poślizg (tz. ślizgał kołami) już przy 110km/h (4 koła w koleinach).

czy to były 205 czy 195 nie pamiętam, pamiętam że starte zimówki,
i tu i tam.

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te
sa
jeszcze bezpieczniejsze?
pawel

fajnie że dają ;)

Tak, szersze niższe są lepsze na zakrętach, i to bardzo delikatnie czuć
-czy to lepiej przejdzie zakręt - w zasadzie tak samo.

powiem tak: wolałem 205/60R15 niż 195/65R15 i wolałem: 225/55R17 niż 225/45R18 ale to był "kompromis" (nieodczuwalny za bardzo) pomiędzy wygodą
a "trzymaniem" na boki.

Teoria fizyczna w uproszczeniu twierdzi że powierzchnia nie ma znaczenia
(tarcie), praktyka co innego. A pomimo gorszego prowadzenia (nieodczuwalne)
(czyli mniejszego "bezpieczeństwa") wolę wyższe opony i mniejsze felgi bo
lepiej tłumi dziury, progi oraz tak tak - krawężniki.

pozdrawiam.

Data: 2011-05-08 09:11:21
Autor: Grejon
W dniu 2011-05-08 03:52,  Michał pisze:
[...]

Facet - ty widziałeś Kię Soul? Po świecie nie jeżdżą tylko pełnoletnie Safrany z silnikiem Volvo czy Renault...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-05-08 09:28:31
Autor: MarcinJM
[...]

Rzucam ci rekawice w twarz.
Wyzywam cie na pojedynejk jkabys nie zrozumial.
Objade cie swiom sejaczem gdzie chcesz, i jak chcesz, na twoich warunkach. Stawiam 5000zl. Zwyciezca zabiera wszystko.
Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.
Wchodzisz w to?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 09:50:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:iq5gno$bu7$1news.onet.pl...
[...]

A wytłumaczysz jaki ma związek to wyzwanie z tym o czym on pisał?
Bo jakby nie widzę związku.

Data: 2011-05-08 09:55:05
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 09:50, Cavallino pisze:
[...]

A ja widze.
Dzielny zuch, znawca wszystkiego, a opon w szeczegolnosci, poza tym znawca silnikow, skrzyn i szybkiej jazdy
Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje odkrycie) albo konfabulant.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:07:06
Autor: Cavallino
[...]

Już bez przesady, akurat z tego posta powyższe ciężko wyczytać.
Nie napisał, iż czuje się znawcą, a już szczególnie utalentowanym kierowcą.
Równie dobrze może powtarzać zasłyszane opinie - przecież ma do tego prawo?

Na dodatek albo gosc jest naprawde utalentowany (wtedy bedzie to moje odkrycie) albo konfabulant.

Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

Data: 2011-05-08 10:18:40
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:07, Cavallino pisze:

Naprawdę masz wątpliwości że to drugie?

Tak, mam. Wiem, ze to glupie, ale...

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:14:06
Autor: Yogi\(n\)
[...]

I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-08 10:19:30
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:14, Yogi(n) pisze:
I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

Albo kto ma dluzszego... ;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 10:35:25
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:iq5jnb$l14$2news.onet.pl...
W dniu 2011-05-08 10:14, Yogi(n) pisze:
I nie byłoby Ci wstyd zakładać się z " Michałem"? Załóż się z
przedszkolakiem o to, kto stawia dłuższe kroki.

Albo kto ma dluzszego... ;)
A jeszcze lepiej o wielkość jaj ;-)
Tylko pamiętaj - z całym szacunkiem do Twojego rajdowego doświadczenia - on wjeżdża w zaspy przy 140 km/h a w krawężniki przy 60, a kilkusetkilometrowe trasy robi na wstecznym bez oleju z prędkościami autostradowymi ;-)

Data: 2011-05-08 10:44:42
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-08 10:35, Yogi(n) pisze:
[...]

Dlatego mowie: albo odkrycie dekady, albo zwykly troll. Dobra, wiem, ze troll, ze jest jedna szansa na milion, ze jednak nie. a wtedy chialbym byc odkrywca tego dzielnego junaka. Dla kasy oczywiscie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 12:14:54
Autor: Michał
> [...]

Warunek: potrzebuje na zapoznanie z trasa 1-2 godziny zaleznie od dlugosci.

Wow, to byłby mój pierwszy pojedynek ;)
Co ten twój rajdowy "sejacz" ma ? (napęd, silnik, masa)

A btw. skąd pomysł na pojedynek :) ?
I to ze mną ;) kierowcą co się nie ścigał nigdy.

Pozdrawiam!

Data: 2011-05-08 09:48:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawel" <retywWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524f.000001db.4dc5e8b1newsgate.onet.pl...
> Bezpieczniej i stabilniej na 205

Zwłaszcza w koleinie wypełnionej wodą...

Wersja z automatyczna klima ma jeszcze szersze opony, bo 225/45R18, wiec te sa
jeszcze bezpieczniejsze?

To była ironia.
Czym szersze opony tym gorzej sobie radzą w warunkach trudniejszych niż suchy, gładki asfalt.

Data: 2011-05-08 08:27:30
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-05-07 23:43,  Michał pisze:
[...]

Bo, poniewaz?
Idz gdzies kurwa, na onet czy inne forumy.
Sie znalazl znawca motoryzacji.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-08 00:07:54
Autor: notveryoldman
W dniu 2011-05-07 23:15, pawel pisze:

Jeszcze jedno pytanie, ktore opony sa lepsze,

Proszę nie odpowiadać nie na temat. Co mają lepsze czy gorsze opony do klimy w KIA Soul?

Data: 2011-05-08 23:01:55
Autor: cbnet
Klimatyzacja manualna w KIA Soul
To zależy.

Auto wg katalogu waży 1364 kg.
Czyli opony 195 wystarczą (aby się nie ślizgało).

Jeśli natomiast chcesz np "wyczynowo" pokonywać zakręty,
to szersze opony o niższym profilu będą bardziej odpowiednie.

Generalnie opony szersze są bezpieczniejsze, ale zwiekszają
też m.in. zużycie paliwa i zwykle nie są zalecane do słabszych
wersji silnikowych danego auta.
Opony o niższym profilu są lepsze do ścigania się, ale gorzej
spisują się na kiepskiej jakości drogach.

Do zwykłego jeżdżenia najlepsze(!) są opony o niezbyt niskim
profilu, oraz nie za szerokie.
Ale uwaga: jeśli założysz opony węższe (niż zaleca producent),
to ryzykujesz, iż przy ostrym hamowaniu zatrzymasz się komuś
na zderzaku (bo wydłuża się droga hamowania).

Reasumując: do jeżdżenia 195/65R15 wystarczą, a 205/60/R15
to bardzo dobry pomysł przy mocniejszym silniku.
Do szpanowania i ew. "zapierdalania", czy do "dryfu" czy cuś
lepsze będą 205/55/R16, czy nawet 215-225 R17.

Tak to ~wygląda.

--
CB