Klimatyzacja - po co włączać w zimie?

Data: 2010-07-16 20:42:04
Autor: glang
Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
mam pytanie, po co zaleca się włączanie klimatyzacji w samochodzie
co tydzień-dwa nawet w zimie?

włączać??
myślałem że trzeba raz na jakiś czas wyłączać :)))
ja tam mam cały czas "auto" i jest dobrze
pzdr
GL

Data: 2010-07-16 22:42:30
Autor: Przemysław Czaja
Klimatyzacja - po co włączać w zimie?

Użytkownik "glang"

włączać??
myślałem że trzeba raz na jakiś czas wyłączać :)))
ja tam mam cały czas "auto" i jest dobrze

Mój więcej pali przy włączonej klimie

Data: 2010-07-18 15:23:51
Autor: Piotrek
Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
Mój więcej pali przy włączonej klimie

kazdy wiecej pali z wlaczona klimatyzacja

--
pzdr
piotrek

Data: 2010-07-19 13:03:52
Autor: Massai
Piotrek wrote:

> Mój więcej pali przy włączonej klimie

kazdy wiecej pali z wlaczona klimatyzacja

Top Gear robił test: auto z klimą włączoną vs auto z wyłączoną klimą
ale za to otwarte okna dla przewiewu.

Wyszło generalnie że straty z powodu zaburzenia aerodynamiki powodują
podobne zużycie paliwa jak włączona klima.

Ale to dotyczy oczywiście jazdy latem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-19 14:25:45
Autor: kamil

"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:i21ifo$pgt$1news.onet.pl...
Piotrek wrote:

> [...]

Wyszło generalnie że straty z powodu zaburzenia aerodynamiki powodują
podobne zużycie paliwa jak włączona klima.

Testy w Top Gear sa rownie wiarygodne z naukowego punktu widzenia, jak skoki na dupie po wypiciu soku z gumijagod.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-19 17:38:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-07-19, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> [...]

Wyszło generalnie że straty z powodu zaburzenia aerodynamiki powodują
podobne zużycie paliwa jak włączona klima.

Z włączonym samym nawiewem oraz przy prędkosciach korkowo/szczytowych
pewnie już nie testowali?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-17 22:23:23
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "glang" <glang@o2222222.pl> napisał w wiadomości news:4c40a803$0$17095$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jak mam auto z manualną, to miewam wyłaczoną.
Jak mam klimatronik/automatyczną to nie wyłączam nigdy

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-07-18 12:25:53
Autor: Mumin
Kuba (aka cita) pisze:

jak mam auto z manualną, to miewam wyłaczoną.
Jak mam klimatronik/automatyczną to nie wyłączam nigdy

A ja się podepnę i zapytam - czy włączanie klimatyzacji zaraz po uruchomieniu zimnego silnika nie jest dla niego szkodliwe? Może przesadzam, ale ja od razu z miejsca klimatyzacji nie włączam, dopiero jak silnik złapie temperaturę żeby go dodatkowo nie obciążać póki jest zimny i słabiej smarowany. Dobre podejście czy przesada?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-18 13:29:18
Autor: andreas

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i1ukps$103$1news.vectranet.pl...
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Bardzo dobre podejście i warte rozszerzenia na inne obciążenia. Na przykład jak trzeba gdzieś jechać z całą rodziną to wskazane jest, aby ich zabierać dopiero jakieś 10 km od miejsca startu, aby silnik załapał temperaturę bez obciążenia.
Niech rodzina wyjdzie pół dnia wcześniej, albo niech podjadzie pekaesem.

--
andreas

Data: 2010-07-18 14:36:35
Autor: Mumin
andreas pisze:

[...]

Ty to sobie idź zrób klimat.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-19 00:08:22
Autor: DoQ
Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
Mumin pisze:

Ty to sobie idź zrób klimat.

Ale pomysl troche samodzielnie. Jak obciaza silnik sprezarka a jak np. ruszenie samochodu z miejsca - nie bedziesz jezdzil poki sie nie zagrzeje?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-19 13:59:46
Autor: Piotr Czyż
DoQ pisze:

Mumin pisze:

Ty to sobie idź zrób klimat.

Ale pomysl troche samodzielnie. Jak obciaza silnik sprezarka a jak np.
ruszenie samochodu z miejsca - nie bedziesz jezdzil poki sie nie
zagrzeje?

Tm bardziej, że pod obciążeniem rozgrzewa się szybciej.

--
Piotr Czyż

Data: 2010-07-20 00:06:53
Autor: DoQ
Piotr Czyż pisze:

Tm bardziej, że pod obciążeniem rozgrzewa się szybciej.

Wlasnie.
Ogolnie ludzie to maja dziwne problemy...
Jeden sie chwali ze wypucowal silnik karcherem, drugi ze oszczedza silnik wylaczajac kompresor a w rezultacie wiekszosc samochodow to idiotoodporne konstrukcje - bo nie moga byc inne..;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-18 15:25:27
Autor: Piotrek
Klimatyzacja - po co włączać w zimie?
 Dobre podejście czy przesada?

przesada.

ja mam caly czas klime wlaczona(automatyczna i defaultowo sie wlacza odrazu)
zima, lato... niema znaczenia, mam wlaczona i wogole o niej nie mysle.
temp ustawiona i ma dmuchac tak zeby bylo cieplo lub zimno w zaleznosci od pogody

--
pzdr
piotrek

Data: 2010-07-19 23:48:22
Autor: DoQ
Piotrek pisze:

przesada. ja mam caly czas klime wlaczona(automatyczna i defaultowo sie wlacza odrazu)

Jestes pewien ze chciales odpisac na _mojego_ posta?

Pozdrawiam
Pawel

Klimatyzacja - po co włączać w zimie?