Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.

Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.

Data: 2011-06-04 19:39:03
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
Klimatyzacja rêczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest oko³o
8 stopni (IMHO za du¿o, ale tak jest). I taka temperatura siê
utrzymuje przez ca³y czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
miêdzy 8 a 13 stopni. Co siê sta³o? Za ma³o czynnika? Pada sprê¿arka i
nie wyrabia na wy¿szych obrotach? Inne koncepcje?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-06-04 20:15:06
Autor: pm
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
?
Klimatyzacja rêczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest oko³o
8 stopni (IMHO za du¿o, ale tak jest). I taka temperatura siê
utrzymuje przez ca³y czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
miêdzy 8 a 13 stopni. Co siê sta³o? Za ma³o czynnika? Pada sprê¿arka i
nie wyrabia na wy¿szych obrotach? Inne koncepcje?

efekt b.dziwny
tak jakby¶ jecha³ nie z obiegiem zamkniêtym ale otwartym

ponadto ró¿nica temp. jest niewielka i ni ma siê co ni± przejmowaæ.

normalnie przy wy¿szych obrotach silnika (jazda), klima powinna dzia³aæ nawet lepiej
....chyba, ¿e t³oczki s± przytarte  i nie wracaj± do pozycji wysuniêtej z cylinderków.
ale to ostatnie to tylko analogia do uk³adów hydrauliki si³owej i niekoniecznie s³uszna.

Data: 2011-06-04 20:40:21
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:

efekt b.dziwny
tak jakby¶ jecha³ nie z obiegiem zamkniêtym ale otwartym

Nie ma znaczenie - tak samo jest na obiegu zamkniêtym, jak i otwartym.

ponadto ró¿nica temp. jest niewielka i ni ma siê co ni± przejmowaæ.

Tak, ale do czwartku tak nie by³o, a w pi±tek ju¿ taki objaw siê
pojawi³.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-06-04 21:30:32
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:

ponadto ró¿nica temp. jest niewielka

Dogrzeba³em siê do temperatur mierzonych w nawiewach ¶rodkowych, i wg
tego mieszcz± siê w normie.

Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyj¶ciu ¶rodkowych
nawiewów
15°C - 4°C do 8°C
20°C - 6°C do 10°C
25°C - 8°C do 13°C
30°C - 12°C do 16°C
35°C - 17°C do 20°C
40°C - 21°C do 25°C


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-06-05 10:55:22
Autor: kkk
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On 4 Cze, 21:30, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:

Dogrzeba em si do temperatur mierzonych w nawiewach rodkowych, i wg
tego mieszcz si w normie.

Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyj ciu rodkowych
nawiew w
15 C - 4 C do 8 C
20 C - 6 C do 10 C
25 C - 8 C do 13 C
30 C - 12 C do 16 C
35 C - 17 C do 20 C
40 C - 21 C do 25 C

Hmm moim zdaniem stanowczo zbyt pob³a¿liwa jest ta tabelka.... przy
takich temp sch³adzanie parkuj±cego w pe³nym s³oñcu auta trwa³oby
tydzieñ ;).
Wg moich ¼róde³ idealna temp na wyj¶ciu w ¶rodkowym nawiewie przy zew
25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
pracowaæ na II biegu, w³±czony obieg wew i zamkniête pozosta³e wyloty
powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza siê temp do 10 C w
nawiewie, ale to ju¿ jest imho znak, ¿e co¶ nie pracuje jak powinno.
Przy  wy¿szych obrotach sprê¿arka powinna pracowaæ bardziej wydajnie,
trzeba sprawdziæ ci¶nienia w Twoim uk³adzie, mo¿liwa jest najprostsza
przyczyna czyli zbyt ma³o czynnika.
pzdr

Data: 2011-06-05 20:23:12
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On Sun, 5 Jun 2011 10:55:22 -0700 (PDT), kkk <maromk23@gmail.com>
wrote:

Wg moich ¼róde³ idealna temp na wyj¶ciu w ¶rodkowym nawiewie przy zew
25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
pracowaæ na II biegu, w³±czony obieg wew i zamkniête pozosta³e wyloty
powietrza.

Service manual znowu twierdzi co¶ innego:

http://www.pixhost.org/show/2527/7515176_kontrola_klimatyzacji.jpg


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-06-05 21:41:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
Dnia 05-06-2011 o 19:55:22 kkk <maromk23@gmail.com> napisa³(a):


Hmm moim zdaniem stanowczo zbyt pob³a¿liwa jest ta tabelka.... przy
takich temp sch³adzanie parkuj±cego w pe³nym s³oñcu auta trwa³oby
tydzieñ ;).
Wg moich ¼róde³ idealna temp na wyj¶ciu w ¶rodkowym nawiewie przy zew
25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
pracowaæ na II biegu, w³±czony obieg wew i zamkniête pozosta³e wyloty
powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza siê temp do 10 C w



Zazwyczaj podajê siê róznicê temperatur, je¶li powietrze wychodz±ce z  nawiewu ma o 10 - 12 st.C temperaturê ni¿sz± ni¿ otoczenie (20 -25 st.C)  to jest OK.
W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewn±trz ?

Pzdr
TG

Data: 2011-06-06 08:55:05
Autor: kkk
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On 5 Cze, 21:41, "Tomasz Gorbaczuk" <go...@adres.pl> wrote:

W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewn±trz ?

To nie kwestia marki czy konkretnego modelu, przyk³ad 2 fordy mondeo
MK3 o podobnym przebiegu i  te same sprê¿arki, po przeprowadzonym
serwisie wraz z uzupe³nieniem czynnika w jednym min 3.5 C w drugim min
7.5, temp zew ~28 C. Generalnie przy sprawnym systemie uzyskanie 2-3C
w nawiewie przy zew ok 25 C wcale ani nie jest trudne ani  tym
bardziej niemo¿liwe, jest sporo aut nawet kilkunasto letnich które
uzyskuj± takie temp. Warunki sprawdzania: jak napisa³em no i do tego
jeszcze odpowiedni, czu³y termometr elektr (lub czujnik na klipsie)
wsadzany bezpo¶rednio do kratki nawiewu.

Data: 2011-06-06 13:17:37
Autor: Przemys³aw Czaja
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.

U¿ytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewn±trz ?

Star - Izoterma :)

ps. nie wiem, strzeli³em ;-)

Data: 2011-06-05 09:31:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.

U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:57rku65pkrvojig64dci8smivl29k4atum4ax.com...
Pada sprê¿arka i
nie wyrabia na wy¿szych obrotach? Inne koncepcje?

byloby dok³adnie odwrotnie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-06-13 19:21:09
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On Sat, 04 Jun 2011 19:39:03 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

Klimatyzacja rêczna.

Okaza³o siê ¿e w uk³adzie brak jest ponad po³owy czynnika. Kontrola w
UV nie wykaza³a nigdzie "przecieku", próba ci¶nieniowa - uk³ad
szczelny.

http://hosting-zdjec.pl/images/756klima_master.jpg


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-06-13 19:39:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
W dniu 2011-06-13 19:21, jerzu pisze:
On Sat, 04 Jun 2011 19:39:03 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl>  wrote:

Klimatyzacja ręczna.

Okazało się że w układzie brak jest ponad połowy czynnika. Kontrola w
UV nie wykazała nigdzie "przecieku", próba ciśnieniowa - układ
szczelny.

http://hosting-zdjec.pl/images/756klima_master.jpg


U mnie w lipcu zeszłego roku przy serwisie, ściągnęło ~370g z 575, które być powinny. Test próżniowy wypadł źle. Nabili mi na nowo 575g czynnika z kontrastem i jeżdżę do dziś. Klima chłodzi jak powinna, wycieku nie widać.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-06-14 00:30:31
Autor: kkk
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On 13 Cze, 19:21, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:


Okaza³o siê ¿e w uk³adzie brak jest ponad po³owy czynnika.

..... a jednak i za³o¿ê siê, ¿e temp. w kratce bêdziesz mia³ ju¿
"normalne"  - nie takie jak z tej tabelki... :)
pzdr

Data: 2011-06-14 01:06:00
Autor: Tomasz Pyra
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
W dniu 2011-06-04 19:39, jerzu pisze:
Klimatyzacja rêczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest oko³o
8 stopni (IMHO za du¿o, ale tak jest). I taka temperatura siê
utrzymuje przez ca³y czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
miêdzy 8 a 13 stopni. Co siê sta³o? Za ma³o czynnika? Pada sprê¿arka i
nie wyrabia na wy¿szych obrotach? Inne koncepcje?

A w jaki sposób sterowana jest Twoja sprê¿arka?

Sprzêg³em elektromagnetycznym:
http://www.autoricambicroda.it/immagini/P4030635.JPG

czy mo¿e zaworem elektromagnetycznym:
http://4.bp.blogspot.com/-IF4SGfcZY_s/TWvwILj-E9I/AAAAAAAAD_o/IRinq4-zA5Y/s1600/Zexel%2BZ0007226A.jpg

Do sprawdzenia czy kabel steruj±cy idzie do przodu (do sprzêg³a), czy do ty³u (gdzie jest zawór).

Bo je¿eli masz taki sterowany zaworem elektromagnetycznym, bo problemem mo¿e byæ ten zawór - objawia siê to w³a¶nie ró¿nymi niekontrolowanymi zmianami wydajno¶ci sprê¿arki.


Teraz mogê robiæ za eksperta ;)
Pó³ roku walczy³em z takim problemem u mnie w samochodzie i dopiero dzi¶ skoñczy³em, przerabiaj±c uk³ad steruj±cy w ogóle dla innego rodzaju kompresora :)

Data: 2011-06-14 16:46:07
Autor: jerzu
Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.
On Tue, 14 Jun 2011 01:06:00 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Sprzêg³em elektromagnetycznym:
http://www.autoricambicroda.it/immagini/P4030635.JPG

Zdecydowanie sprzêg³o.

http://193.23.48.135/master-movano-sprezarka-klimy-nowa-2-5dci-i1626250370.html


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Klimatyzacja - problem - zimno, ciep³o.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona