Data: 2011-05-13 00:11:19 | |
Autor: greqq | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Witam, pytanko czy wymianę filtru kabinowego i ozonowanie powinno
wykonać się po napełnieniu klimatyzacji czy jest to nieistotne w jakiej kolejności? Grzegorz |
|
Data: 2011-05-13 09:47:37 | |
Autor: Papkin | |
Klimatyzacja - pytanie | |
greqq wrote:
Witam, pytanko czy wymianę filtru kabinowego i ozonowanie powinno napelnienie -nie istotne, wykonaj wymiane filtru przed ozonowaniem zaraz (moze i tak trzeba bedzie tam dojsc przez klapke filtru to za jednym razem). |
|
Data: 2011-05-13 11:30:25 | |
Autor: gregor | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-13 09:47, Papkin pisze:
dla mnie raz gosciu napelnil i chcial odgrzybiac bez wymiany filtra bo nie mial, mialem sam sobie filtr wymienic po odgrzybianiu - zjechalem kolesia, ze mi ciemnote wciska gregor |
|
Data: 2011-05-13 16:32:56 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"gregor" <chrupolek@gazeta.pl> wrote in message news:iqitnv$gu8$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-05-13 09:47, Papkin pisze: Co to za auto, ile ma lat i czemu trzeba odgrzybiać? Śmierdzi coś? |
|
Data: 2011-05-14 15:40:09 | |
Autor: gregor | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-13 23:32, Pszemol pisze:
Co to za auto, ile ma lat i czemu trzeba odgrzybiać? Śmierdzi coś? Rover 420 Si z 1997 smierdzi odkurzaczem jak wlacze obieg nie wiem czy odgrzybianie cos pomoze ale daje tam odkurzaczem ... gregor |
|
Data: 2011-05-14 09:23:33 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"gregor" <gregor@szu.pl> wrote in message news:iqm0nh$ep0$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-05-13 23:32, Pszemol pisze: Kurde, mój odkurzacz nie śmierdzi :-)) Może dlatego że toreb nie ma. |
|
Data: 2011-05-14 17:05:27 | |
Autor: gregor | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-14 16:23, Pszemol pisze:
Kurde, mój odkurzacz nie śmierdzi :-)) Może dlatego że toreb nie ma. to jest zapach powietrza jak pracuje na obiegu (przypomina zatkany odkurzac - z workiem :) nawet jak wymienilem filtr to capilo ale wtedy nie odgrzybialem gregor |
|
Data: 2011-05-16 08:05:06 | |
Autor: Piotr Czyż | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Pszemol pisze:
Co to za auto, ile ma lat i czemu trzeba odgrzybiać? Śmierdzi coś? A Ty zęby myjesz tylko jak je czymś ubabrasz? -- Piotr Czyż |
|
Data: 2011-05-16 07:13:32 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"PiotrCzyż" <imie@imieinazwisko.com> wrote in message news:iqqlri$s4o$1mx1.internetia.pl...
Pszemol pisze: W tym rzecz właśnie, że zęby paprasz kilka razy dziennie... A w klimie, jak filtry sumiennie zmieniasz, to kanały wentylacyjne powinny być czyste, bez kurzu i grzyb nie miałby na czym rosnąć... |
|
Data: 2011-05-18 02:40:56 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 16 Maj, 14:13, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
W tym rzecz właśnie, że zęby paprasz kilka razy dziennie... "Powinny" to za mała gwarancja. I czasami śmierdzi mimo, że auto ma np 3 lata i filtr ppyłkowy (do Twojej informacji - niektóre nie mają takiego filtra wcale). Jak poczekasz z odgrzybianiem aż będzie śmierdzieć: to będzie przede wszystkim niezdrowo, pomijając resztę... Być może w Twoim konkretnym aucie flora bakteryjna faktycznie się nie rozwinie ale sama zmiana filtra (jeśli jest) nie daje takiej gwarancji. |
|
Data: 2011-05-18 06:19:20 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:49af61a5-96c7-43bd-8289-e607eb5ab749k16g2000yqm.googlegroups.com...
On 16 Maj, 14:13, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Gwarancję to masz w życiu tylko na to, że kiedyś umrzesz :-) Reszta to tylko prawdopodobieństwo większe lub mniejsze... Grzyb musi mieć dwie rzeczy do wzrostu: substancję organiczną jako pożywkę (kurz) oraz niezbędną wilgoć. Najczęściej grzyb się rozwija wtedy, gdy masz przytkany otwór spustowy wody która się naturalnie skrapla w systemie i musi wyciekać pod auto. Jak zwracasz uwagę na to czy masz kałużę pod autem gdy stoi auto po użyciu klimy na asfalcie i wymieniasz filtry regularnie to śmierdzenie Ci nie grozi, zwłaszcza w trzyletnim aucie... A co do aut bez filtra pyłkowego - to wszystkie nowe go mają. Nie miały go pierwsze auta z klimą z lat 90-tych i właśnie były problemy. Potem producenci nauczyli się "głodzić" grzyba filtrem i nazwali go ładnie "filtr kabinowy", "filtr antyalergiczny", itp.... |
|
Data: 2011-05-18 05:52:11 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 18 Maj, 13:19, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Grzyb musi mieć dwie rzeczy do wzrostu: substancję organiczną Fajnie tak pisać teoretycznie, niestety drogi kolego teoria z praktyką czasami nie wiele ma wspólnego - w wielu dziedzinach. Zarówno są auta 2000 roku bez filtra pp. - odsyłam do gogli jak jesteś ciekawy jakie.Podpowiem, że bywają praktycznie te same modele z tym samym silnikiem i ze zbliżonego lub równego rocznika i jedno ma filtr a w drugim zamontować takiegoż filtra się nie da (uprzedzając odpowiedz, że pewnie ktoś nie założył). Dodatkowo filtr i filtr - z jakością bywa różnie, dodatkowo samo mocowanie filtra nie w każdym aucie jest super szczelne, wiesz, jakby to ująć: kanały powietrzne w samochodzie nie zawsze są składane na szczelność jak w promie kosmicznym.... a wilgoć to tam masz w praktyce bardzo często - chyba tego nie muszę dodatkowo tłumaczyć? Wyobraź sobie również że istnieją auta które nawet 3 lat nie mają, mają drożne skropliny i filtr pp niekoniecznie na czas zmieniany i śmierdzi "grzybem"......, po odgrzybianiu przestaje - więc można śmiało założyć, że nie było to choćby coś rozkładającego się na podszybiu chociaż IMHO to by były całkiem inne zapachy... |
|
Data: 2011-05-18 08:50:28 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:753b13d8-c8b1-4bd9-81f4-94ba578c7e13b42g2000yqi.googlegroups.com...
Fajnie tak pisać teoretycznie, niestety drogi kolego teoria Zwykle oznacza to, że zeznania ludzi nie są zgodne z rzeczywistością. Ktoś Ci mówi że nie miał zatkanego spustu i woda się mu nie gromadziła w systemie, podczas gdy faktycznie miał zatkany spust... Zarówno są auta >2000 roku bez filtra pp. - odsyłam Nie odsyłaj mnie do googli tylko podaj marki i modele skoro taki jesteś pewny że są takie... Jedyne auto jakie mogę sobie wyobrazić bez filtra to auto które nie ma klimy fabrycznej a ma ją dorobioną jako dodatek u sprzedawcy. Podpowiem, że bywają praktycznie te same modele z tym samym silnikiem Podaj marki, roczniki i modele. Dodatkowo filtr i filtr - z jakością bywa różnie, dodatkowo Nie muszą być szczelne, ważne że wychwytują duże kurze, nasiona "kotki" topoli i sierść zwierząt wiszącą w powietrzu... Jak sam sobie wymieniasz taki filtr co roku to wiesz dokładnie co na nim siedzi... Co do wilgoci to być może jest tam ona często, ale często nie starcza dla grzyba - bo grzyb musi mieć wilgoć zawsze, inaczej okres suchy go wysuszy w "zarodku" i grzyb się nie rozwinie. Wyobraź sobie również że istnieją auta które nawet 3 lat nie mają, Nie umiem sobie tego wyobrazić, więc założę roboczo że fantazjujesz :-) |
|
Data: 2011-05-13 09:48:07 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-13 09:11, greqq pisze:
Witam, pytanko czy wymianę filtru kabinowego i ozonowanie powinno Po. Bo przed klima może nie działać, z powodu braku czynnika. Jeśli działa to nie ma znaczenia. A napełnianie powinno się robić po uszczelnieniu układu, bo czynnik sam z siebie nie znika. R |
|
Data: 2011-05-13 09:39:22 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Robson <robson@z.pl> napisał(a):
A napełnianie powinno się robić po uszczelnieniu układu, bo czynnik sam z siebie nie znika. Sam z siebie to freon nie znikal - obecnie czynnika moze niestety ubywac nawet 10-15% / rok.. -- |
|
Data: 2011-05-13 16:30:44 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:iqiu8a$kli$1inews.gazeta.pl...
Sam z siebie to freon nie znikal - obecnie czynnika moze Co roku znajdzie się ktoś, kto te brednie powiela w sieci... Po co takie głupoty wypisujesz, pablo? W sprawnej, szczelnej klimie nie ubywa tak dużo czynnika. Tyle ubywa z klimy w aucie po wypadku który spowodował małe rozszczelnienie... Takie dziury trzeba łatać a jeśli się komuś NIE OPŁACA naprawiać/uszczelniać przy 10% ubytku to jest to inna sprawa niż mówienie że w sprawnej klimie może tyle ubywać - nie ubywa tyle... |
|
Data: 2011-05-13 21:31:12 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Sam z siebie to freon nie znikal - obecnie czynnika moze niestety ubywac nawet Dżizas, wiem, że niedawno dokonano pierwszej udanej teleportacji jednej cząstki. Ale w twoim samochodzie dokonuje się teleportacja w wielkości 10-15% czynnika na rok - ogłoś to, będziesz slawny. R |
|
Data: 2011-05-13 16:31:22 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iqk0u2$kas$1news.onet.pl...
Sam z siebie to freon nie znikal - obecnie czynnika moze niestety Robson - nie chodzi o teleportację tylko o nieszczelności w systemie. |
|
Data: 2011-05-14 06:36:46 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-13 23:31, Pszemol pisze:
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iqk0u2$kas$1news.onet.pl... Przeczytaj watek od poczatku! pablo eldiablo twierdzi, ze z jego klimy ma rocznie uciekac 10-15% czynnika i juz, ja twierdze, ze jest dziura. R |
|
Data: 2011-05-14 06:08:50 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iql0su$psk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-13 23:31, Pszemol pisze: Przeczytaj wątek od początku! Ja też twierdzę że ubytek 10% nie jest normalny tylko świadczy o dziurze. |
|
Data: 2011-05-14 14:23:34 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Przeczytaj wątek od początku! Ja też twierdzę że ubytek 10% nie jest Cool! mamy konsensus! ale i tak mnie zastanawia, gdzie sie podziewa owe 10% jesli nie ma dziury... ;) R |
|
Data: 2011-05-14 21:42:25 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-14 14:23, Robson pisze:
Przeczytaj wÄ tek od poczÄ tku! Ja teĹź twierdzÄ Ĺźe ubytek 10% nie jest http://www.cbc.com.pl/cbc/klimatyzacja.html -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-05-14 18:11:54 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:iqmlv7$hcm$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-05-14 14:23, Robson pisze: PiszÄ bzdury. PowtarzajÄ za kimĹ bezmyĹlnie tak jak Ty teraz powtarzasz... Albo sobie zaniĹźajÄ poprzeczkÄ w kwestii tego co to znaczy dobrze naprawiona i szczelna klima... JeĹli klientom takÄ chaĹÄ wciskajÄ to tylko moĹźna wspĂłĹczuÄ. Gdyby prawdÄ byĹo Ĺźe w caĹkowicie szczelnej klimie 15% czynnika dyfundowaĹo przez gumÄ to bez doĹadowywania klima przestaĹby dziaĹaÄ po 2-3 latach. Tymczasem nikt normalny co roku klimy nie Ĺaduje. Ja mam HondÄ rocznik 2004 i nic nie ĹadowaĹem od 2007 roku gdy jÄ kupiĹem. JuĹź 4 rok i klima dziaĹa jak ta lala. Tyle to moĹźe wyciekaÄ z rozszczelnionej klimy po jakiejĹ kolizji i deformacji rurek czy niefachowej wymianie elementĂłw i np. uĹźyciu starych o-ringĂłw. |
|
Data: 2011-05-14 18:19:57 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:iqmlv7$hcm$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-05-14 14:23, Robson pisze: NapÄdzajÄ sobie klientĂłw : wymiana osuszacza: Ja Ci powiem tak - jeĹli ktoĹ Ci powie Ĺźe potrzebujesz otwieraÄ sprawnÄ , szczelnÄ klimÄ tylko z tego powodu Ĺźe minÄĹo 5 lat od zamontowania osuszacza i trzeba go wymieniÄ to ten ktoĹ jest kompletnym idiotÄ i nie pozwoliĹbym mu dotykaÄ siÄ do mojego samochodu... Co za poroniony pomysĹ!!! Rozumiem te dwa pierwsze przypadki, ale z osuszaczem NIC SIÄ NIE DZIEJE w szczelnej klimie! Bo nie moĹźe siÄ dziaÄ! Wody nie ma bo siÄ tam nie mogĹa dostaÄ skoro klima szczelna. Panowie z CBC chyba sobie jaja robiÄ piszÄ c takie bzdety na www... |
|
Data: 2011-05-18 02:26:25 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 14 Maj, 21:42, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote: > Cool! mamy konsensus! ale i tak mnie zastanawia, gdzie sie podziewa owe Po co im to przedstawiasz? Tutaj każdy jest specjalistą w każdej dziedzinie - co tam, nikt nawet producenci "się nie znają" na tym co robią - niech tam sobie chłopcy "twierdzą" co chcą... |
|
Data: 2011-05-18 06:20:50 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:9c8c517a-7dea-42fe-abd7-283d953c1ab3c1g2000yqe.googlegroups.com...
On 14 Maj, 21:42, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp> Gdyby podał informację od producenta samochodów to miałbym inny stosunek do tekstu. Ale nie podał. Podał tekst do witryny NAPRAWIACZA klimatyzacji. Do tekstu którzy sami sobie napisali. Nielogicznie zresztą... Jak Ci "ulatnia" się 15% czynnika rocznie to Ci tylko współczuć można - wybacz. |
|
Data: 2011-05-18 05:38:09 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 18 Maj, 13:20, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Gdyby podał informację od producenta samochodów to miałbym Tak naprawdę informacje na witrynie którą podał są raczej ogólnie znane, nie jest to wymysł naprawiacza tylko powszechna i właściwa informacja. Zwróć uwagę na "magiczne DO 10% ", czy DO 15% - we wszelkich tego typu informacjach - sztywne 15% rocznie to oczywiste nadużycie. Za przykład podam Ci producenta samochodu który dopuszcza np spalanie do 0.5l/oleju na 1000km i to mieści się w normie. Większość aut tegoż producenta spali np <0.1l/1000km ale zawsze coś spali. A to że znajdą się tacy co napiszą że ich silnik nie bierze NIC oleju - to również oczywiste nadużycie - to jest właśnie tak jak z tym że R134a nie ubywa - NIC :) Mnie się ulatnia tak jak u większości czyli średnio <5% rok i chyba nie wymaga to współczucia. Wiem co piszę - sprawdzam ważąc czynnik. Dodatkowo Ci napiszę że -15,20% czynnika po 3 latach pracy w układzie który zawiera ok 1kg a takiż sam ubytek w układzie <400g znacząco się przedkłada na wydajność układu.... |
|
Data: 2011-05-18 09:00:19 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:bdd46274-6bd8-4541-b288-cd21dc1e5df4d1g2000yqm.googlegroups.com...
Tak naprawdę informacje na witrynie którą podał są raczej Tak, pierdoły ogólnie znane i bezmyślnie powtarzane. nie jest to wymysł naprawiacza tylko powszechna i właściwa Nie jest to właściwa informacja bo obniża poprzeczkę na dobrze naprawioną klimę. Klient NIE MOŻE MIEĆ 15% ubytku czynnika przez dyfuzję. Dyfuzja nie odgrywa tu takiej roli! Jak Ci ulatnia się 15% wagi czynnika to masz nieszczelność którą warto załatać. A że tego się nie robi ze względów ekonomicznych bo taniej jest dodać czynnik co roku to już inna sprawa, ale nie chrzań że dyfuzja może dać efekt 15% ubytku bo nie jest to prawdą. Zwróć uwagę na "magiczne DO 10% ", czy DO 15% - we To niech napiszą, że dyfuzja jest odpowiedzialna za ubytek do 1/2% a resztę 14 i 1/2% to jest mała nieszczelność której często się po prostu NIE OPŁACA szukać i naprawiać... Ale jest to nieszczelność na o-ringach a nie dyfuzja. Po co takie bzdury ludziom wciskać do głowy? Za przykład podam Ci producenta samochodu który dopuszcza W normie to się mieści nie dlatego że sprawny z fabryki taki wyjeżdża tylko że przy takim zużyciu się jeszcze nie opłaca remontu cylindrów i tłoków robić. Większość aut tegoż W porównaniu do tezy że ubywa 15% to drogą dyfuzji nie ubywa NIC. Ułamek procenta, niezauważalne przez 10 lat eksploatacji. Mnie się ulatnia tak jak u większości czyli średnio <5% rok i chyba Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje... Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to zrobił robotę na odwal się, i potem klient za to zapłaci bo co roku będzie musiał jeździć i "serwisować" klimę która nie była od początku dobrze naprawiona. |
|
Data: 2011-05-18 07:57:35 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 18 Maj, 16:00, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym No i tutaj się znowu bardzo mylisz PRAKTYCZNIE :) Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto przejdzie próbę na podciśnieniu. Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat przy takim ubytku (zależy od wartości ciśnienia i czasu). Stąd takie ubytki są dopuszczalne. Mało tego, ciekawe co byś powiedział na szczelny układ, który przejdzie próbę ciśnieniową, a podciśnieniowej nie? Pewnie nie wiele - bo to taki przykład _praktyczny_ .Co do powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje zdanie napisałem, bez sensu pisać więcej bo widzę, że Cię i tak "nie przegadam". Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z fabryki to proponuje poczytać choćby instrukcję do Astry II - możesz się zdziwić. (taki pierwszy z brzegu przykład). Generalnie jak dla mnie to w tym temacie sam mocno fantazjujesz i piszesz teoretycznie - do praktyki przy auto-klimatyzacji ma się to nijak. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-05-18 12:38:08 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:8068efa6-102f-476c-b374-e070a02345f7q32g2000yqn.googlegroups.com...
On 18 Maj, 16:00, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Nie ma takiej możliwości. Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat Nie u mnie w moich samochodach :-) Mało tego, ciekawe co byś powiedział na szczelny układ, Ależ nie ma dla mnie w takim przypadku nic dziwnego... Przecież różne są nieszczelności - jedne się otwierają pod ciśnieniem, inne się otwierają przy podciśnieniu... Nie widzę tu żadnej kolizji praktyki z teorią. Co do powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje Przegadaj mnie pokazując mi przykład samochodu wyprodukowanego po >>2000 roku z fabryczną klimą co nie ma filtra kabinowego. Na co czekasz? Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z Nie mówię o pierwszych paruset km gdzie auto się dociera. Generalnie jak dla Czekam na listę aut bez filtra! Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-) |
|
Data: 2011-05-19 01:41:58 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 18 Maj, 19:38, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Czekam na listę aut bez filtra! Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko w opcji. |
|
Data: 2011-05-19 07:44:24 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:2f07cf17-b58b-473d-80fc-06bfa71968aen11g2000yqf.googlegroups.com...
On 18 Maj, 19:38, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Tylko w opcji z klimą? :-)) |
|
Data: 2011-05-19 11:21:41 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "kkk" Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko wopcji. cytat z forum subaru J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr kabinowy. Polegało to na tym, żeby zdemontować schowek, potem wyciąć zaślepkę w obudowie całego mechanizmu nawiewu. Jest fabrycznie przygotowana do instalacji filtra. Od dołu, pomiędzy wiatrakiem (po prawej) a nagrzewnicą (po lewej) jest prostokątne okienko, które należy nożem wyciąć. Potem wsunąć filtr. Zamontować schowek i gotowe. Działa tylko mam wrażenie że nieco głośniej szumi nawiew, ale z czasem się człowiek przyzwyczai. Polecam nic trudnego." Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również będzie bezfiltrowe ;-) |
|
Data: 2011-05-19 03:09:19 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 19 Maj, 11:21, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:
J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr>kabinowy. "Generalnie" nie jestem pewien czy umiesz czytać ze zrozumieniem? Pytanie było o fabryczne bez filtra - jak wytniesz dziurę nożem i założysz filtr to nadal auto pozostaje "fabrycznie bez filtra" pzdr |
|
Data: 2011-05-19 08:32:46 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:987768a5-e484-4743-b70e-e88910c60df1x6g2000yqj.googlegroups.com...
On 19 Maj, 11:21, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote: Nie jestem pewny czego tutaj nie rozumiesz... Fabryka przygotowała auto do sprzedaży z klimą i bez klimy. Dla aut z klimą przewidziała miejsce na filtr, które jest zaślepione w autach bez klimy. Czy można to jakoś prościej Ci wytłumaczyć? Miałeś udowodnić że sprzedawano gdzieś po 2000 roku auta z klimą bez filtra. Czy potrafisz to udowodnić czy uznajemy że fantazjowałeś? |
|
Data: 2011-05-22 14:02:41 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 19 Maj, 15:32, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Nie jestem pewny czego tutaj nie rozumiesz... Nie wiem jak ja mogę prościej tłumaczyć bo chyba prościej to już nie da rady........ Chciałeś przykład - dostałeś go. Nie wiesz co to znaczy opcja? - opcja to np lakier metalik czy skórzana kierownica... Naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że auto które podałem za przykład wychodziło fabrycznie wyposażone w klimatyzacje a w filtr pp już nie? No patrz: minuta i potrafisz wymyślić historyjkę jak to Subaru sprzedawało auta, piękne - na tej zasadzie "udowodnisz" wszystko. |
|
Data: 2011-05-23 06:50:26 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:982488e8-a592-4821-8ebb-a1998c32dd81j2g2000yqb.googlegroups.com...
On 19 Maj, 15:32, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Nie dostałem przykładu na auto fabrycznie wyposażone w klimę bez filtra. To, że filtr sam w sobie jest opcją jest tylko Twoim wymysłem. On był instalowany gdy klient wybrał opcję klimy. Naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że auto które podałem za przykład Nie, nie potrafię zrozumieć. Na razie wiemy tylko tyle, że filtr w aucie bez klimy i bez filtra mógł być zainstalowany bo było na niego miejsce. Nic więcej nie udowodniłeś... No patrz: minuta i potrafisz wymyślić historyjkę jak to Subaru Na razie to Ty wymyślasz historyjki jak to Subaru sprzedaje auta z klimą bez filtra... Niestety ta historyjka jest tylko bajeczką. |
|
Data: 2011-05-23 23:59:55 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 23 Maj, 13:50, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Kłamiesz Nie, nie potrafię zrozumieć. Na razie wiemy tylko tyle, że filtr w aucie Kłamiesz Na razie to Ty wymyślasz historyjki jak to Subaru sprzedaje Kłamiesz |
|
Data: 2011-05-24 22:49:36 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "kkk" Kłamiesz Kłamiesz Kłamiesz 3 razy K - coś Ci to przypomina? |
|
Data: 2011-05-25 08:54:17 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:4ac6c100-b4fd-42d8-8cf2-97d465e9b057d28g2000yqf.googlegroups.com...
On 23 Maj, 13:50, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Kolejne bajki - może poeta powinieneś zostać, co? |
|
Data: 2011-05-19 10:13:57 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "Pszemol" Czekam na listę aut bez filtra! Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-) Scenic jedynka - jak kto nie wie gdzie szukać to nie znajdzie filtra i potem pisze głupoty, że filtra nie ma :) |
|
Data: 2011-05-19 10:58:52 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni. Sprawdzone praktycznie. Dwa razy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-19 03:10:55 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze: Oczywiście, że tak - sprawdzone również praktycznie parę razy - ale co tam, teoretycy i tak wiedzą lepiej..... |
|
Data: 2011-05-19 08:40:34 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:d8835842-6010-477f-9d1d-6427215d9087l18g2000yql.googlegroups.com...
On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote: Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem... I nie takim praktykiem co to zawozi auto do warsztatu aby mu powiedzieli że auto przechodzi próbę próżniową tylko takim co sam sobie umie i robi próbę próżniową w aucie i widzi różnicę pomiędzy instalacją szczelną a nieszczelną... Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie jest banalne jak się ma zwykłą przenośną pompę próżniową. Instalacja musi być super szczelna aby mała pompa poradziła sobie z szybszym usuwaniem powietrza niż wchodzą one do systemu przez nieszczelności. A tymbardziej utrzymaniem tej próżni gdy się pompę odetnie zaworem i obserwuje wzrost ciśnienia (osłabienie próżni) w czasie. Dużo tu po prostu zależy od tego ile czasu możesz na operację poświęcić - czy się spieszysz i zerkniesz na ciśnieniomierz po 5 minutach od odcięcia pompy czy po 50 minutach... czy po 2-3 godzinach. Jak robisz to u siebie, dla siebie to wiesz jak możesz próbą próżniową wykryć nawet najmniejszą nieszczelność instalacji. Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez odsysania czynnika i próby próżniowej - wykryjesz taki duży wyciek w działającej klimie pod normalnym ciśnieniem roboczym z użyciem elektronicznego "sniffera" gazu - ale trzeba go po pierwsze mieć a po drugie wiedzieć jak używać... :-)) Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby jak najwięcej robót zmieścić w dniu roboczym i jak najwięcej kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako "normę" to niech sobie zawiezie auto do takiego warsztatu :-)) |
|
Data: 2011-05-22 14:10:54 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 19 Maj, 15:40, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem... No patrz, jaja, ja też i dlatego wiem, że bredzisz... Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie Ale jak się ma troszkę lepszy sprzęt to jest banalne. wzrost ciśnienia (osłabienie próżni) w czasie. Dużo tu po prostu Chyba, że np instalacja "łapie" nieszczelność na podciśnieniu właśnie, a na ciśnieniu jest szczelna. Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez Otwórz zakład, będziesz miał sporo roboty - będziesz naprawiał 90 kilka procent samochodów które przyjadą do Ciebie na próbę szczelności - oczywiście jak się właściciele zgodzą - w co wątpię :), bo większość woli zrobić po prostu serwis co dwa - trzy lata i ewentualne ubytki uzupełnić. Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby Dlatego jak wyżej - sami "złodzieje" wokół - Ty będziesz tym uczciwym. kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako Jasssne :) |
|
Data: 2011-05-23 06:53:31 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:150f21b3-6d6f-4df1-9ec5-eaadd1f726b6s9g2000yqm.googlegroups.com...
On 19 Maj, 15:40, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Tylko w szczelnym systemie jest banalne... Nie w takim w którym w jeden sezon ucieka 15% czynnika. Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez Zgadza się - jak ktoś ma małą nieszczelność to często się naprawiać jej nie opłaca bo wystarczy dodać odrobinę czynnika co jakiś czas. Ale nie wciskajmy ludziom kitu że 15% czynnika ucieka im w jeden sezon z powodu dyfuzji przez gumowe przewody, bo to jest bajka. Ucieka bo instalacja jest nieszczelna (została rozszczelniona po kraksie) i może być uszczelniona jeśli tego ktoś chce i zapłaci. Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby Jasne. |
|
Data: 2011-05-24 00:53:06 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 23 Maj, 13:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Nie każdym sprzętem zrobisz próbę próżniową przez godzinę, a jeśli robisz próbę przez parę minut to jednak jest to banalne - nawet jeśli ucieka >15% czynnika. Zgadza się - jak ktoś ma małą nieszczelność to często się naprawiać O dyfuzji tylko Ty piszesz w tym wątku i 15% również tylko Ty się uczepiłeś. Ja pisałem "DO". Nie wiele wyobraźni potrzeba aby sobie uświadomić, że układ klimatyzacji w aucie nie pracuje w tak komfortowych warunkach jak np lodówka w kuchni, do tego rozmaitych połączeń przewodów jest też jakby więcej - stąd właśnie bierze się owo do 15%. Każdy woli "dobić" niż uszczelniać np 10% - szczególnie porównując ceny... |
|
Data: 2011-05-25 08:53:09 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:e8d3cbd2-1b80-4cee-ad3d-f2af5317a434s9g2000yqm.googlegroups.com...
On 23 Maj, 13:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Jeśli masz tak dziadowski sprzęt to nie dziwię Ci się, że auta mające wyciek 15% przechodzą u ciebie próbę próżniową :-) Zgadza się - jak ktoś ma małą nieszczelność to często się naprawiać OK, 14.9% :-))) Lepiej? A o dyfuzji było napisane w podlinkowanym artykule o którym wszyscy tu mówimy, nieuważnie czytasz - nie dziwota że potem nie rozumiesz o czym mowa i głupoty piszesz... Cytuję podlinkowany artykuł abyś nie musiał wysilać szarych komórek: "Układ powinien być całkowicie szczelny. Czynnik roboczy w formie gazowej niestety ma zdolność dyfuzji przez przewody gumowe praz przez uszczelki w miejscach łączenia i w ten sposób ulatnia się do atmosfery. W ten sposób w ciągu roku ucieka do 10-15 % czynnika." Nie wiele wyobraźni potrzeba aby sobie Zwłaszcza gdy idzie do warsztatu, gdzie nie umieją dobrze zrobić próby próżniowej i poświęcić na to odpowiednią ilość czasu. Rozumiem doskonale... |
|
Data: 2011-05-26 03:18:58 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 25 Maj, 15:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
OK, 14.9% :-))) Lepiej? A o dyfuzji było napisane w podlinkowanym Ty czytasz uważnie ale niestety rozumiesz bardzo wybiórczo .... Ale co tam - ja się z "koniem kopał nie będę" - szkoda czasu pzdr |
|
Data: 2011-05-27 12:49:54 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:45aa309b-bfa4-4bee-b22a-9657cadfa5d7j31g2000yqe.googlegroups.com...
On 25 Maj, 15:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Czyli nie doczekam się tej obszernej listy samochodów które fabrycznie były sprzedawane z klimą ale bez filtra? |
|
Data: 2011-05-27 13:08:32 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 27 Maj, 19:49, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"kkk" <marom...@gmail.com> wrote in message Czyli nie doczekam si tej obszernej listy samochod w Doczekasz się jak _udowodnisz_ że umiesz już czytać ze zrozumieniem.. |
|
Data: 2011-05-27 22:51:47 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:17a20b42-1ae9-44b5-b07d-2869f875de6dw21g2000yqm.googlegroups.com...
On 27 Maj, 19:49, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Łaski nie rób - na razie wiem, że tylko bajki umiesz zmyślać. Być może zmienię zdanie jak przytoczysz listę aut sprzedawanych fabrycznie z klimą bez filtra - jak tego nie zrobisz to zdania nie zmienię. |
|
Data: 2011-05-29 11:56:15 | |
Autor: kkk | |
Klimatyzacja - pytanie | |
On 28 Maj, 05:51, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Być może zmienię zdanie jak przytoczysz listę aut sprzedawanych Jakoś specjalnie mi na Twojej zmianie zdania nie zależy fantasto ale lista Ci "sama" rośnie (tak przy okazji) w innym poście. Tam co wypisujesz o "trywialności wymiany filtra". Najbardziej trywialna to chyba jest wirtualna wymiana - tam gdzie filtra wcale nie ma - zgadza się? |
|
Data: 2011-05-30 08:20:09 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"kkk" <maromk23@gmail.com> wrote in message news:9b23297c-784a-4188-bf8c-dbc9bca89f1bs2g2000yql.googlegroups.com...
On 28 Maj, 05:51, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Masz urojenia. |
|
Data: 2011-05-19 07:41:30 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:ir2m4c$2dq7$2news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze: To znaczy że nie umiesz zrobić próby próżniowej. |
|
Data: 2011-05-19 10:56:54 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-18 16:00, Pszemol pisze:
dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby Tu się nie zgadzam. Kiedyś nagle zszedł mi czynnik - byłem pewien że mam dziurę. Pojechałem do napełniaczy którzy reklamowali się że kontrolują szczelność przed nabiciem, a w razie czego zwracają pieniądze. Powiedziałem o podejrzeniu dziury. Sciągnęli czynnik z olejem, maszyna pokazała że próżnia jest idealna przez przepisowy czas. Nabili. Wytrzymało dzień. Reklamacja. Próbę powtórzyli - znów próżnia była super :) Dopiero pod ciśnieniem, przy próbie azotowej wyszła im maleńka dziurka w skraplaczu. Niestety próżńia to podciśnienie i to zaledwie 1 at. Natomiast układ działa pod wielokrotnie większym ciśnieniem i to "w drugą stronę" - dlatego nie zawsze próba próżniowa daje pełny obraz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-19 07:43:15 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:ir2m0n$2dq7$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-05-18 16:00, Pszemol pisze: Niby się zgadzam, ale nie do końca... Wszystko zależy od tego jakiej pompy użyjesz, do jakiego ciśnienia ściągniesz próżnię i jak długo potem poczekasz... W zakładach się spieszą - jak nie zrobisz próby sam to nie wiesz czy była dobrze zrobiona. |
|
Data: 2011-05-23 14:12:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-19 14:43, Pszemol pisze:
Wszystko zależy od tego jakiej pompy użyjesz, do jakiego ciśnienia Ale dopuszczasz myśl, że układ może być np. szczelny na podciśnieniu, a nieszczelny przy ciśnieniu wysokim? Choćby przykład który sam podawałeś - mikropęknięcie wzdłuż aluminiowej rurki. Naturalnym zachowaniem się takiej szczeliny jest jej rozszerzanie się pod wpływem wysokiego ciśnienia wewnątrz, a zamykanie się przy podciśnieniu. Z uszczelnieniami może być odwrotnie: są często projektowane tak, że ciśnienie wewnątrz układu wciska je dodatkowo między uszczlniane elementy likwidując ewntualne małe nieszczelności. Dlatego IMHO najlepszą gwarancję daje próba trzymania ciśnienia w zakresie takich wartości ciśnień, jakie panują przy normalnym napełnieniu układu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-23 10:01:00 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:irdiuk$1k6t$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-05-19 14:43, Pszemol pisze: Zgadzam się w pełni że system będzie inaczej pracował w podciśnieniu (~próżni) a inaczej przy ciśnieniu roboczym, aczkolwiek nawet gdy się doszczelni to nie ma bola aby się tak doszczelnił aby trzymał 100 mikronów przez godzinę po wyłączeniu pompy... takich cudów to nie ma, nawet w Erze ;) |
|
Data: 2011-05-23 23:50:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-23 17:01, Pszemol pisze:
doszczelni to nie ma bola aby się tak doszczelnił aby trzymał 100 mikronów Nie wiem jaką próżnię robią te maszyny do klimy ani jaką dokładność ma czujnik. Fakt że nie była to godzina a raczej jakieś 20 minut (automat), a na pomiarze ciśnienia była w tym czasie jakaś pojedyncza cyfra (nie pamiętam jaka) - która się nie zmieniła w tym czasie. Wydruk pomiaru - OK. Ale nawet jeśli miałbyś rację z próżnią (choć nadal wątpię), to podejrzewając dziurę i tak bym jechał od razu na azot 15 atm, bo nie tylko wykaże czy, ale również co ważniejsze, GDZIE jest ta dziura. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-24 00:02:09 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" Ale nawet jeśli miałbyś rację z próżnią (choć nadal wątpię), to podejrzewając dziurę E tam, ja wiem, że mam skraplacz jak sito od kamyszków i musiał bym to ustrojstwo wymienić ale koszt jest taki, że opłaca mi się dać raz na dwa lata te 50 zł za 600g r134 - a dziury są takie, że nawet się olej wyciska razem z czynnikiem |
|
Data: 2011-05-25 08:55:23 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message news:irem1l$cln$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Jakub Witkowski" Dyfuzja panie, dyfuzja! :-))))) |
|
Data: 2011-05-25 08:59:17 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:irekrn$224b$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-05-23 17:01, Pszemol pisze: Problem w używaniu automatycznego sprzętu jest taki, że ogłupia... Nie wiesz co się dzieje i dlaczego się dzieje... :-) Była jakaś cyfra, nawet nie wiesz jakie jednostki... i jakie powinny być. To bezużyteczne. Ja widzisz bawiłem się klimą "ręcznie", użyłem ręcznie włączanej/wyłączanej pompy próżniowej z zaworem odcinającym i cyfrowym ciśnieniomierzu o zakresie pojedynczych mikonów... Wiem jak trudno jest uzyskać wysoką próżnię przy najmniejszej nawet nieszczelności. I właśnie miałem przypadek pęknietej rurki aluminiowej która się właśnie doszczelniała w podciśnieniu i w zakładzie nie umieli wykryć tego że uchodzi i gdzie uchodzi... Dopiero ten cyfrowy ciśnieniomerz pokazał mi dokładnie szybkość utraty próżni przy poruszaniu różnych elementów i tak doszedłem do tego skąd uchodzi. Jak w kazdej dziedzinie oprócz sprzętu trzeba mieć też jednak głowę i jej użyć... |
|
Data: 2011-05-18 12:01:42 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-18 11:26, kkk pisze:
On 14 Maj, 21:42, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"<eikci...@34xob.lp> Ja tam traktuję bardzo poważnie to co pisze serwisant klimy o konieczności serwisowania klimy co roku, agent ubezpieczeniowy o konieczności ubezpieczenia wszystkiego co się rusza i nie rusza, producent Calgonu o konieczności stosowania tego środka do każdego prania itd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-18 06:21:16 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:ir05e7$15ue$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-05-18 11:26, kkk pisze: :-)))) Brawo Jakub! |
|
Data: 2011-05-13 16:32:15 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iqinnp$3o9$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-13 09:11, greqq pisze: Ale on się nie pytał czy uszczelniać trzeba przed czy po ładowaniu klimy... :-) Przeczytaj uważnie pytanie jeszcze raz :-) |
|
Data: 2011-05-14 06:39:32 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-13 23:32, Pszemol pisze:
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iqinnp$3o9$1news.onet.pl... Nie pij tyle, alkohol wplywa na rozumienie czytanego tekstu. R |
|
Data: 2011-05-14 06:11:06 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iql124$psk$2news.onet.pl...
W dniu 2011-05-13 23:32, Pszemol pisze: A przeczytałeś już jeszcze raz o co pytał? "czy wymianę *filtru* kabinowego i *ozonowanie* powinno wykonać się po *napełnieniu* klimatyzacji " Teraz już wiesz czemu to co napisałeś nie miało sensu? :-) |
|
Data: 2011-05-14 14:25:06 | |
Autor: Robson | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Znaczy, filtr przed ozonowanie po? ;) |
|
Data: 2011-05-14 09:24:48 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:iqlsb3$acl$2news.onet.pl...
Teraz już wiesz czemu to co napisałeś nie miało sensu? :-) Pytanie brzmiało czy "filtr i ozonowanie" przed lub po ładowaniu. Prawidłową odpowiedź podał Przemek Czaja, że nie ma to znaczenia. |
|
Data: 2011-05-14 10:55:47 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "greqq" Witam, pytanko czy wymianę filtru kabinowego i ozonowanie powinno Żebyś to zrozumiał napiszę tak: 1. Napełnianie klimatyzacji powoduje dodanie czynnika roboczego _wewnątrz_ układu klimatyzacji 2.Ozonowanie i wymiana filtra to niejako głaskanie układu _od zewnątrz_ 3.Ponieważ _wnętrze_ od _zewnątrz_ oddziela zawsze jakaś bariera nieistotna jest kolejność wykonywania czynności. |
|
Data: 2011-05-16 15:01:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-14 10:55, Przemysław Czaja pisze:
3.Ponieważ _wnętrze_ od _zewnątrz_ oddziela zawsze jakaś bariera nieistotna jest kolejność wykonywania czynności. Albo: to tak jakby kolega się pytał, czy ma zatankować paliwo przed czy po umyciu karoserii... ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-16 08:25:05 | |
Autor: Pszemol | |
Klimatyzacja - pytanie | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:iqr77p$1ot3$1news2.ipartners.pl...
Albo: to tak jakby kolega się pytał, czy ma zatankować paliwo przed czy po umyciu karoserii... ;) Zły przykład, bo ja zawsze tankuję przed umyciem :-) I to z dwu powodów: raz że mógłbym sobie czystą karoserię pochlapać kapiącym pistoletem benzyną a dwa że przed myciem na stacji zwykle myję szyby pod wycieraczkami i lampy, bo myjnia często tych rzeczy nie domywa dokładnie :-)))) |
|
Data: 2011-05-16 15:39:38 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-16 15:25, Pszemol pisze:
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:iqr77p$1ot3$1news2.ipartners.pl... Tak to jest, jak się nie ma nawyku strzepnięcia przed zapięciem rozp... znaczy, klapki! :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-23 13:55:07 | |
Autor: Olo | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-16 15:25, Pszemol pisze:
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message ludzie jak Wy tankujecie, jak ochlapujecie sobie karoserię pistoletem flejtuchy :P |
|
Data: 2011-05-23 13:02:09 | |
Autor: Waldek Godel | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Dnia Mon, 23 May 2011 13:55:07 +0200, Olo napisał(a):
ludzie jak Wy tankujecie, jak ochlapujecie sobie karoserię pistoletem flejtuchy :P Rozumiem, ty przed tankowaniem zawsze sprawdzasz językiem czy pistolet jest szczelny? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-05-23 16:52:20 | |
Autor: Olo | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-23 14:02, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 23 May 2011 13:55:07 +0200, Olo napisał(a): a widziałeś kiedyś nieszczelny pistolet? ;) haha |
|
Data: 2011-05-23 16:16:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Dnia Mon, 23 May 2011 16:52:20 +0200, Olo napisał(a):
Rozumiem, ty przed tankowaniem zawsze sprawdzasz językiem czy pistolet jest tak, wiele razy. Jak już kiedyś zaczniesz tankować regularnie własne auto, a nie raz na rok auto tatusia, to też zobaczysz. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-05-26 13:19:13 | |
Autor: Olo | |
Klimatyzacja - pytanie | |
W dniu 2011-05-23 17:16, Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 23 May 2011 16:52:20 +0200, Olo napisał(a):hahahah śmieszny jesteś, tak jak ten nieszczelny pistolet jak zaczniesz tankować na normalnej stacji to nagle zdarzy się cud i pistolet będzie szczelny |
|
Data: 2011-05-27 19:34:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Dnia Thu, 26 May 2011 13:19:13 +0200, Olo napisał(a):
śmieszny jesteś, tak jak ten nieszczelny pistolet Orlen to nienormalne stacje? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-05-27 19:33:38 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Dnia Mon, 23 May 2011 16:52:20 +0200, Olo napisał(a):
a widziałeś kiedyś nieszczelny pistolet? ;) haha Raczej rzadko widze szczelny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-05-16 15:22:55 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Klimatyzacja - pytanie | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" 3.Ponieważ _wnętrze_ od _zewnątrz_ oddziela zawsze jakaś bariera nieistotna jest kolejność wykonywania czynności. Oczywiście _przed_. Ja zawsze upypram ropskiem wlew ;-) |