Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem

Data: 2020-04-20 17:50:33
Autor: Cavallino
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go zamontować.
Od strony schowka podłączenie węża wraz z zaworem zamknij/otwórz nie jest problem - są gotowe elementy, choćby na allegro od VW za parędziesiąt złotych.
Gorzej z drugą stroną - z tego co się dowiedziałem, takie węże idą wprost z nagrzewnicy.
U mnie tak się nie da, bo nagrzewnica zapewne nie posiada takiego wyjścia.
Pozostaje więc wpiąć się w kanał wylotu nadmuchu na nogi który przechodzi zaraz obok schowka.

Ma ktoś koncepcję jak się wpiąć w taki kanał wężem?
Np. takim: https://allegro.pl/oferta/vw-audi-skoda-regulator-klimatyzacji-schowka-waz-9165869058

Może skądś jakiś (np. gumowy) króciec skombinować, który dałoby się osadzić w wywierconej dziurze w tym kanale wentylacyjnym?
Ale na co patrzeć, gdzie szukać?

Data: 2020-04-20 13:06:45
Autor: laisar
W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 17:50:35 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go zamontować.
[...]

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1663584#1663584

Data: 2020-04-21 07:52:25
Autor: Cavallino
W dniu 20-04-2020 o 22:06, laisar pisze:
[...]

Tak, wiem, że wtedy tak to zrobiłem, ale tam to była tylko rurka włożona do wywiewu kanału.
I działało dość kiepsko - fabryczne rozwiązanie w następnym aucie chłodziło napoje o wiele skuteczniej.
Dlatego chciałbym się wpiąć w kanał nawiewowy dużo wcześniej.

Z drugiej strony, w ogóle klimatyzacja w Dusterze była po prostu o wiele za słaba pod względem chłodzenia - więc może teraz identyczne rozwiązanie, ale w aucie z normalną klimą, sprawdziłoby się bardziej?

Data: 2020-04-21 07:57:58
Autor: Cavallino
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
W dniu 20-04-2020 o 22:06, laisar pisze:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1663584#1663584

A tak BTW - widzę z podlinkowanego tam wątku, że Renault nadal nie ogarnęło tematu sprawnego działania klimatyzacji w Daciach?
Widać że dla badziewnej firmy, to jest temat jak lot w kosmos - przerasta ich.

Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął.....

Data: 2020-04-21 10:02:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r7m215$ic2$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

A pamietasz cewki ?

Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął.....

No i wiesz ... musi byc ta dacia gorsza od "prawdziwego" Renault.

Ewentualnie ... cena "od" niska, a jak zaczniesz dokladac niezbedne wyposazenie, to wzrosnie do ceny R.

J.

Data: 2020-04-21 10:24:29
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2020 o 10:02, J.F. pisze:
[...]

Oczywiście - wymieniałem je nawet w Megane.
Część z nich na mój koszt.

Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął.....

No i wiesz ... musi byc ta dacia gorsza od "prawdziwego" Renault.

Doświadczenia awaryjności z praedziwym Renault miałem identyczne - psuło się tak samo nagminnie jak Duster.

Ewentualnie ... cena "od" niska, a jak zaczniesz dokladac niezbedne wyposazenie, to wzrosnie do ceny R.

Ano - miałem właśnie topowego Dustera, wymaganie pasujące do ceny auta, a Duster spełniał tylko wymagania tych, co kupują wersję podstawową (czyli dwa razy tańszą).

Z wielką ulgą przesiadłem się z niego, na normalne samochody, a nie tylko coś, co tylko wygląda z daleka na normalny samochód, ale bardzo dużo mu do takiego brakuje.

Data: 2020-04-21 10:36:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r7majr$nis$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ze im sie trafila fatalna seria - nie mam pretensji, to sie zdarza.
Ale ze to pare lat trwalo - problem ich przerosl.

A przeciez rozwiazanie bylo znane - nie kupowac z Valeo :-)

[...]

Ale nie o awaryjnosc chodzi, tylko klient musi miec powod, zeby kupic drozsze auto :-)

[...]

Duster specyficzny, bo Renault chyba nie robi czegos takiego pod wlasna marka.

Ja pamietam Logana - z silnikiem i klima zaczynala byc cena "normalna".

J.

Data: 2020-04-21 10:53:20
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2020 o 10:36, J.F. pisze:

[...]

Robi Captura i Kadjara.
Fakt - nie są to odpowiedniki w 100%, ale dla wielu Duster mógłby być dla w/w alternatywą.

Data: 2020-04-21 11:02:27
Autor: viktorius
W dniu 2020-04-21 o 10:53, Cavallino pisze:

Robi Captura i Kadjara.
Fakt - nie są to odpowiedniki w 100%, ale dla wielu Duster mógłby być dla w/w alternatywą.

100% odpowiednk to mają w Brazylii:
Renault Duster:

https://www.renault.com.br/veiculos/conheca-nossa-gama/duster.html

--
viktorius

Data: 2020-04-21 11:12:16
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2020 o 11:02, viktorius pisze:
[...]

To nie jest odpowiednik, tylko zwykły Duster, tyle że pod znaczkiem Renault.
Na niektórych rynkach marka Dacia nie występuje - tam Duster jest sprzedawany jako Renault lub Nissan.
Bywa że różni się generacją od tej w Europie.

Najciekawiej jest w Rosji, gdzie swego czasu na technikę Dustera nałożono kształty Captura. ;-)

Data: 2020-04-21 14:57:55
Autor: T.
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem

Duster specyficzny, bo Renault chyba nie robi czegos takiego pod wlasna marka.

Robi. Wszędzie poza Europą jest to Renault Duster. A jako ciekawostkę dodam, że w Rosji nazywa się toto Nissan Terrano. Te auta w Rosji mają normalne silniki :-)
https://www.nissan.ru/vehicles/new-vehicles/terrano.html
T.

Data: 2020-04-21 14:33:23
Autor: Mateusz Viste
2020-04-21 o 07:57 +0200, Cavallino napisał:
Całe szczęście, że nie interesowałem się ponownie Dusterem, człowiek nawet nie wie ile kłopotów w ten sposób ominął......

Oj tam, przesądy. Małżonka już czwarty rok jeździ Dusterem dCi 110.
Przejechała 80K kilometrów, liczba awarii zero, spalanie 4.9l/100.. Czego
chcieć więcej?

Klimatyzację ze trzy albo cztery razy włączyliśmy, z ciekawości. Działa
bardzo skutecznie.

Mateusz

Data: 2020-04-21 21:30:18
Autor: ąćęłńóśźż
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
To ile wychodzi za włączenie?
Tauzen?

-- -- -
Klimatyzację ze trzy albo cztery razy włączyliśmy

Data: 2020-04-21 22:05:25
Autor: Mateusz Viste
2020-04-21 o 21:30 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
To ile wychodzi za włączenie?
Tauzen?
-- -- -
> Klimatyzację ze trzy albo cztery razy włączyliśmy

Pewno coś koło tego, tak. Kilka lat temu ubolewałem nad tym na tej (a
może sąsiedniej?) grupie. Dacia robi bardzo fajne samochody do
przemieszczania się, ale okrojona liczba wersji prowadzi czasem do
absurdów: aby mieć fabryczną kamerę cofania z czujkami, trzeba pogodzić
się z obecnością tej bolesnej klimatyzacji. Tzn. tak było kilka lat
temu, kiedy kupowałem ten samochód - być może teraz jest inaczej.

Mateusz

Data: 2020-04-21 23:05:50
Autor: ąćęłńóśźż
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
Klima - jak sama nazwa wskazuje - najbardziej się przydaje przy temperaturach około zera.
A precyzyjniej powinna się nazywać "osuszacz powietrza", tylko jaki Francuz czy Niemiec by to wymówił???

-- -- -
aby mieć fabryczną kamerę cofania z czujkami, trzeba pogodzić się z obecnością tej bolesnej klimatyzacji.

Data: 2020-04-21 21:36:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20200421143323.05e26a99@mateusz...
[...]

Inni nie mieli tyle szczescia
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/dacia-duster-15-dci-skapstwo-nie-poplaca-or-test-or-dane-techniczne-or-awarie-or/gy58b3e

Ale wiadomo - to niemiecka tuba, francuskiego nie moga pochwalic :-P

J.

Data: 2020-04-22 08:01:10
Autor: Cavallino
W dniu 21-04-2020 o 21:36, J.F. pisze:
[...]

Oj tam, przesądy.

Żadne przesądy, autopsja.
3,5 roku, chyba 16 wizyt w serwisie, większość bez rezultatu, więc wymuszona przedwczesna sprzedaż.
W międzyczasie przetestowane chyba wszystkie auta zastępcze od dealera, przez pierwszy rok przejechałem więcej km zastępczymi niż swoim Dusterem.

Data: 2020-04-22 09:16:53
Autor: Mateusz Viste
2020-04-22 o 08:01 +0200, Cavallino napisał:
> [...]

Żadne przesądy, autopsja.
3,5 roku, chyba 16 wizyt w serwisie, większość bez rezultatu, więc wymuszona przedwczesna sprzedaż.

Nie mówię że nie, ale to jest pojedynczy przypadek, ciężko z tego
wyciągać jakiekolwiek wnioski. Moje doświadczenie jest całkiem
odwrotne.

Mateusz

Data: 2020-04-21 07:52:45
Autor: ąćęłńóśźż
Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem
A tak swoją drogą co tam trzymasz? Czekoladę? Aż raz zapomnisz wyjąć?
Schowek zawsze miałem zapchany drobiazgami i zasuwkę zamykałem, żeby nic nie wpadło.
To już bardziej przydatna jest klimatyzacja części bagażowej auta po zakupach w sklepie.

-- -- -
Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go zamontować.

Data: 2020-04-22 18:10:20
Autor: N Tom
Cavallino w <news:r7kgc8$iim$1$Cavnews.chmurka.net>:

Brakuje mi klimatyzowanego schowka w samochodzie i postanowiłem kazać go zamontować.

Jesteś Koniu jak Kim Dzong Un -- postanowiłeś kazać...

Ma ktoś koncepcję jak się wpiąć w taki kanał wężem?

....się nie pytaj, każ zamontować!!!

Ale na co patrzeć, gdzie szukać?

Kupić samochód z chłodzonym schowkiem...

--
'Tom N'

Klimatyzacja schowka i zabawy z plastikiem