Klimatyzacja zimą

Data: 2012-02-02 19:24:56
Autor: Marcin Kiciński
Klimatyzacja zimą
W dniu 2012-02-02 19:13, 'Tom N' pisze:
Podsumowując:
klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C nawet
gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej 4°C

Nie wiem czy ja jestem już zmęczony, czy ty wypisujesz totalne bzdury.
Jeżeli klimatyzacja "nie działa" poniżej 4 stopni, to znaczy tylko tyle, że nie chłodzi (nie włącza się sprężarka). Ogrzewanie działa zawsze, nawet w samochodach bez klimatyzacji - oczywiście po osiągnięciu właściwej temperatury płynu w nagrzewnicy (pomijam egzotyczne wynalazki, np. Zaporożce ;)).

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2012-02-02 19:40:47
Autor: 'Tom N'
Klimatyzacja zimą
Marcin Kiciński w <news:4f2ad517$0$1213$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

To pierwsze.

Jeżeli klimatyzacja "nie działa" poniżej 4 stopni, to znaczy tylko tyle, że nie chłodzi (nie włącza się sprężarka).

Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

Ogrzewanie działa zawsze, nawet w samochodach bez klimatyzacji - oczywiście po osiągnięciu właściwej temperatury płynu w nagrzewnicy

I utrzyma 16°C bez kręcenia pokrętłami i manipulowania szybami?

(pomijam egzotyczne wynalazki, np. Zaporożce ;)).

Oczywiste :D

--
Wasz Łagiewka

Data: 2012-02-02 19:48:51
Autor: Marcin Kiciński
Klimatyzacja zimą
W dniu 2012-02-02 19:40, 'Tom N' pisze:

Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

Wiem, zakładasz, że jak ktoś mówi "nie działa klimatyzacja" to ma na myśli "system" odpowiedzialny za utrzymywanie w samochodzie określonej temperatury (czy to ręcznie czy automatycznie).

Natomiast w rzeczywistości oznacza to tyle, że nie włącza się sprężarka - cała reszta pracuje bez zmian.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2012-02-02 20:09:17
Autor: 'Tom N'
Klimatyzacja zimą
Marcin Kiciński w <news:4f2adab5$0$26686$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Bo tak jest -- jeśli jakiś element systemu zawodzi (patrz niżej [1]) to
klimatyzacja nie działa, jakbyś nie zaklinał rzeczywistości.

Natomiast w rzeczywistości oznacza to tyle, że nie włącza się sprężarka - cała reszta pracuje bez zmian.

Nie włącza sie bo nie ma potrzeby się włączać, ale to, że sie nie włącza nie
oznacza, że klimatyzacja nie działa.

[1]
Na zewnątrz mróz -20°C w pomieszczeniu jakieś +21°C i klimatyzator typu
split, czyli jednostka zewnętrzną i wewnętrzna. Pewnego dnia przytkał sie odpływ skroplin z jednostki wewnętrznej i w
efekcie w pomieszczeniu zrobiło się +28°C, a jednostka wewnętrzna oblodzona
tak, że plastiki popękały.  I klimatyzacja nie działała do czasu udrożnienia odpływu, potem jak ręką
odjął w pomieszczeniu +21°C jak zadano

--
Wasz Łagiewka

Data: 2012-02-02 20:52:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
Klimatyzacja zimą

Użytkownik "'Tom N'" <news120202@200917intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120202.200917.pms.2571int.dyndns.org.invalid...

I klimatyzacja nie działała do czasu udrożnienia odpływu, potem jak ręką
odjął w pomieszczeniu +21°C jak zadano

to weź w samochodzie wyłącz działanie klap sterujących przepływem powietrza w punkcie, gdzie jest otwarty przepływ przez nagrzewnice.
Też będzie 28 stopni .. i nie ma to nic wspólnego z klimatyzacją.
Po prostu te same elementy działają i do sterowania chłodzeniem i ogrzewaniem.

Jak sie zepsuje całość to nie ma kontroli ani nad jednym, ani nad drugim co nadal nie zmienia faktu, ze klima zimą nie działa.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2012-02-02 21:15:43
Autor: 'Tom N'
Klimatyzacja zimą
Kuba (aka cita) w <news:jgepi6$si1$1inews.gazeta.pl>:

[...]

W lodówce nie ma sterowania klap -- zatkany odpływ powoduje, że lodówka
utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie, ale nie działa tak jak powinna, i
z niej cieknie aka za dużo wilgoci

To czy wystawię kompresor i chłodnicę lodówki za okno na -20 i kompresor
przestanie się włączać niczego nie zmieni, lodówka utrzyma temperaturę
wewnątrz, ale dalej będzie z niej ciec w złym miejscu, jeśli nie udrożnię
odpływu skroplin aka miejsca w którym chciałbym, żeby ciekło

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-02 19:50:56
Autor: Lewis
Klimatyzacja zimą
W dniu 2012-02-02 19:40, 'Tom N' pisze:

Jeżeli klimatyzacja "nie działa" poniżej 4 stopni, to znaczy tylko tyle,
że nie chłodzi (nie włącza się sprężarka).

Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

Klimatyzacja to właśnie w głównej mierze kompresor...

Ogrzewanie działa zawsze,
nawet w samochodach bez klimatyzacji - oczywiście po osiągnięciu
właściwej temperatury płynu w nagrzewnicy

I utrzyma 16°C bez kręcenia pokrętłami i manipulowania szybami?

Hmm ja też jestem zmęczony ale powiedz mi jaki problem, w aucie z automatyczną regulacją temp utrzymać temp 16C gdy na zewnątrz jest sporo mniej?
Wyłączam klimatyzację (czyli kompresor) ustawiam temp 16C i reszta należy do nawiewu. On sprawdza jaką temp jest w kabinie i tak reguluje przepływem powietrza przez nagrzewnicę żeby było 16C.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-02-02 19:53:52
Autor: Irokez
Klimatyzacja zimą
Użytkownik "'Tom N'" <news120202@194047intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120202.194047.pms.2570int.dyndns.org.invalid...
[...]

Świetnie
Więc skąd te rewelacje "klimatyzacja nie działa poniżej 4 stopni"? Pierwsze słyszę.

--
Irokez

Data: 2012-02-02 20:01:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Klimatyzacja zimą

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f2adbc5$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

Świetnie
Więc skąd te rewelacje "klimatyzacja nie działa poniżej 4 stopni"? Pierwsze słyszę.

wystarczy, ze przeczytasz instrukcje obsługi samochodu.

ps. i jeszcze raz powiem - nie chodzi o system regulacji temperatury w aucie, a o kompresor klimatyzacji.

Data: 2012-02-02 19:59:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Klimatyzacja zimą

[...]

no jasne, ale do tego nie potrzeba klimatyzacji!

To, ze klimatyzacja nie działa poniżej pewnej temperatury oznacza tylko tyle ile napisał już Marek - nie działa kompresor klimatyzacji.
Cała reszta działa, bo do chłodzenia wystarczy wykorzystać zimne powietrze z zewnątrz (nie otwierając okno, zebyśmy sie dobrze zrozumieli).

Panel klimatyzacji działa zawsze. Ustawiasz żadaną temperature i tyle. Samochód grzeje jeśli temp. wewnątrz jest niższa od zadanej bądz chłodzi jeśli jest wyższa.
Do chłodzenia wykorzystywane jest zimne powietrze zasysane z zewnątrz pojazdu i nie podgrzewane przez nagrzewnice. Klima jako taka nie działa.

I żeby nie pozostawić jakiś luk w wypowiedzi.

System ogrzewania w samochodzie można podzielić na dwa moduły:
1. ogrzewanie (nagrzewnica)
2. klimatyzacja (kompresor klimy, skraplacz)

Całość połączona jest odpowiednimi kanałami powietrznymi, oraz przełonami/klapami, które tym powietrzem w kanałach odpowiednio sterują.

Jeśli jest zimno na dworze (dla różnych aut jest to różna temperatura - dla jednymch 4 st, dla innych 5 a dla innych jeszcze inny próg) klimatyzacja nie włącza sie, a chłodzenie uzyskiwane jest tylko i wyłacznie przez sterowanie klapami i ew. nieogrzewanie powietrza z zewnątrz auta. Kiedy trzeba grzac, klapy sterują powietrzem w kanałach tak, zeby powietrze z zewnątrz przelatywało przez nagrzewnice.

Dlatego też Twój test jest o kant tyłka rozbić, bo do podniesienia i utrzymania temperatury 16, 17, 20, czy 25 stopni wystarczy sam moduł ogrzewania i klima nie ma nic do tego i przy temperaturach -15 stopni napewno była wyłączona.

ps. a dlaczego nie działa? Bo możliwość wytworzenia zimna przez klime jest ograniczona i zwykle oscyluje własnie w okolicach kilku stopni powyżej zera jako temperatura minimalna klimy. Kiedy na dworze jest zimniej nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia, zeby chłodzić je dalej.