Klimatyzator Toshiba do małego - jaki?

Data: 2010-07-22 11:06:20
Autor: Bbjk
Klimatyzator Toshiba do małego - jaki?
Mamy w domu klimatyzator Toshiby, dobrze się sprawdza zarówno w upały, jak i w chłodzie, więc szukam czegoś mniejszego tej marki, chciałabym kupić mały klimatyzator do małego mieszkania (ok. 60 m) w bloku. Co doradzicie jak najmniej inwazyjnego w montażu?
--
Basia

Data: 2010-07-25 22:00:47
Autor: BQB
Bbjk pisze:
[...]

Klimatyzator jednoczłonowy z rurą wywiewną i się sprawdza? Daj zdjęcie tego cuda, jak to jest zamontowane i jaki to dokładnie typ.

Data: 2010-07-27 13:10:23
Autor: Bbjk
BQB pisze:

Klimatyzator jednoczłonowy z rurą wywiewną i się sprawdza? Daj zdjęcie tego cuda, jak to jest zamontowane i jaki to dokładnie typ.

Masz tu, jak wygląda wewnątrz i z zewnątrz, typ odczytasz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80c0f522741123f8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/941d35d9df524839.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/032870eceefd6526.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a10da140971dfd12.html
--
B.

Data: 2010-07-28 19:43:53
Autor: BQB
Bbjk pisze:
BQB pisze:

[...]

To jest normalna klimatyzacja a nie klimatyzator. Klimatyzacja ma jednostkę zewnętrzną i wewnętrzną połączoną rurkami do transportu ciepła za pomocą cieczy. A klimatyzator - jednoczęściowe z rurą wywiewającą gorące powietrze. Dlatego zdziwiłem się, że się sprawdza.

Data: 2010-07-28 19:50:51
Autor: Bbjk
BQB pisze:

To jest normalna klimatyzacja a nie klimatyzator.

Aha. Dzięki za uściślenie :)
--
B.

Data: 2010-08-08 11:14:18
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Bbjk" <bajarka@qgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2pqm1$b9n$1inews.gazeta.pl...
BQB pisze:

To jest normalna klimatyzacja a nie klimatyzator.

Aha. Dzięki za uściślenie :)

Bzdura.

Klimatyzacja - urządzenie i/lub instalacja służąca do obniżenia i niekiedy także podwyższenia temperatury powietrza we wnętrzu oraz pośrednio kontroli wilgotności.
Klimatyzator - samo urządzenie. Są między innymi klimatyzatory kompaktowe z rurą wywiewną i typu split dwuczłonowe.
Klimator - potworek słowny używany dla nazwania urządzenia udającego klimatyzator, które działa przez odparowanie wody w warunkach niskiej wilgotności i obniżenie temperatury kosztem podwyższenia wilgotności.

Polski język niełatwy jest...

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-08 23:08:44
Autor: BQB
BQB pisze:

[...]

A jakieś źródła podasz, czy niezupełnie?
Bo ja jedno podam: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3922956
I prawie pasuje do twojego ale jak to w reklamie - prawie robi różnicę. Masz lepsze źródło?

A ogólnie, to w/g mnie tworzy się właśnie taki podział - klimatyzacja, to dwuczłonowe urządzenie, natomiast klimatyzator - jednoczęściowe, z rurą, bądź z nawilżaczem.

Data: 2010-08-09 00:09:03
Autor: Jan Werbiński
BQB pisze:

[...]

Źródłem jest mój mózg. Niezastąpiony i najlepszy.
Dodatkowo powiem, że mam monitoring temperatur i wilgotności w swoim domu kilkoma sensorami (TFA Nexus) i zapisywane jest to do pliku  z wykresami. Pozwala mi to obserwować między innymi efekt działania klimatyzacji.
Użytkuję klimę w samochodzie i dwa splity w biurze/domu. Jeden z nich zamontowałem samodzielnie. Einhell, Fujitsu inverter.

Jeśli jesteś katolikiem, to wiesz o co biega z dogmatami.
Zapamiętaj sobie nowy dogmat. Klimatyzacja to split, albo nic! Potem patrzysz na firmę. Polecam Daikin, LG, Fujitsu, Mitsubishi, reszta to gówno i ono też się opłaca dla małej intensywności. Potem patrzysz ile decybeli daje wewnętrzna i zewn. Następnie jaki współczynnik mocy przepompowanej do pobranej. I tyle. Koniec dogmatu.

Zastosuj się do tego. Albo i nie i wtedy przyjdź na grupę opowiedzieć jak się dałeś zrobić...

Data: 2010-08-10 23:58:16
Autor: BQB
Jan Werbiński pisze:

Jeśli jesteś katolikiem, to wiesz o co biega z dogmatami.
Zapamiętaj sobie nowy dogmat. Klimatyzacja to split, albo nic!

Napisałem coś innego?

> Potem patrzysz na firmę. Polecam Daikin, LG, Fujitsu, Mitsubishi,
> reszta to gówno i ono też się opłaca dla małej intensywności.

Patrz, a to co ja kupiłem - jakiś chińczyk działa nonstop, 24 godziny na dobę i chłodzi serwerownię małą.

Potem patrzysz ile decybeli daje wewnętrzna i zewn.

Dla mnie to nie ma znaczenia - w serwerowni trochę więcej szumu wiele nie zmieni.

Następnie jaki współczynnik mocy przepompowanej do pobranej. I tyle. Koniec dogmatu.

Zastosuj się do tego. Albo i nie i wtedy przyjdź na grupę opowiedzieć jak się dałeś zrobić...

Przeczytaj moje wypowiedzi i powiedz, czy dałem się zrobić, chyba, że nie do mnie to skierowane, w takim wypadku źle odpowiedziałeś.

Data: 2010-08-11 07:27:56
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4c61cc0c$1news.home.net.pl...
Jan Werbiński pisze:

Jeśli jesteś katolikiem, to wiesz o co biega z dogmatami.
Zapamiętaj sobie nowy dogmat. Klimatyzacja to split, albo nic!

Napisałem coś innego?

Być może źle Cię zrozumiałem, ale wydawało mi się, że piszesz o przenośnym nie-splicie.

> [...]

Patrz, a to co ja kupiłem - jakiś chińczyk działa nonstop, 24 godziny na dobę i chłodzi serwerownię małą.

U mnie też Einhell tak działa. Do drugiego pomieszczenia zamówiłem Fujitsu. I dlatego tak zalecam.

[...]

Nie chce mi się sprawdzać do kogo to było kierowane. To nieistotne.

Data: 2010-07-27 21:27:29
Autor: Tomasz Dąbrowski
Klimatyzator Toshiba do małego - jaki?
Dzień Dobry!

W mieszkaniu 45m2 mam od 5 lat Hitachi RAC/RAS-18YH5 w drugim (większym pokoju). Sprawdza się wyśmienicie,
tryb nocny <20db, można spać. Zimą grzeje, latem chłodzi. Jednostka zewnętrzna na balkonie obok, niesłyszalna.
Przez ten czas bezawaryjny, Co 1/5 roku czyszczenie i konserwacja.
--
Pozdrawiam,
Tomasz Dąbrowski

Data: 2010-07-28 07:37:29
Autor: Bbjk
Tomasz Dąbrowski pisze:

W mieszkaniu 45m2 mam od 5 lat Hitachi RAC/RAS-18YH5 w drugim (większym pokoju). Sprawdza się wyśmienicie,
tryb nocny <20db, można spać. Zimą grzeje, latem chłodzi. Jednostka zewnętrzna na balkonie obok, niesłyszalna.

Dzięki, zainteresuję się, choć upały minęły. Montaż był uciążliwy?

Przez ten czas bezawaryjny, Co 1/5 roku czyszczenie i konserwacja.

Często. U nas raz w roku.
--
B.

Data: 2010-07-28 07:40:59
Autor: Tomasz Dąbrowski
Klimatyzator Toshiba do małego - jaki?
Jakieś dwie godziny hałasowania przez trzech panów, ogólnie OK.
Na balkonie świetnie się suszy pranie :-)

--
Pozdrawiam,
Tomasz Dąbrowski