Klimatyzer bez-rurowy

Data: 2010-07-27 21:43:50
Autor: Tomasz Dąbrowski
Klimatyzer bez-rurowy
Witam!

Nic tym urządzeniem nie osiągniesz, oprócz wysokich rachunków za prąd. Używana rozsądnie klima typu split (z jednostką zewnętrzną np. na balkonie to jedyne skuteczne rozwiązanie. Wiem o czym mówię. Mam klimę w dwu pokojowym mieszkaniu (w większym pokoju z balkonem) od 5 lat i sprawdza się znakomicie w upały. Balkon też od pd-wsch. Mam też 10 miesięcznego synka i ani razu nie był chory. W zimie grzaliśmy, teraz, jak były upały chłodziliśmy. Na ulicy, jak to w śródmieściu hałas, menele itp. więc okna na noc w pokoju gdzie śpi z mamą szczelnie zamknięte i cisza oraz przyjemny chłodek. Za to z drugiej strony od podwórka i w kuchni okna na noc uchylone. Wraz z otwartymi drzwiami od pokoju gdzie jest klima przepływ powietrza jest prawidłowy, dzięki czemu nie ma tam "lodówki" a i w pozostałych pomieszczeniach trochę chłodu też.
Koszt regularnego używania w skali dwóch miesięcy +20-35zł do rachunku za prąd.
Co pół roku czyszczenie i konserwacja: 150zł.
Koszt założenia: 5 lat temu bodajże 2100zł wraz z montażem zapłaciłem... ale uważam, że było warto.
Ja mam Hitachi RAC/RAS-18YH5, dosyć duże pudło w pokoju pod sufitem, trzeba się przyzwyczaić, jak np. do lodówki w kuchni :-) Teraz są mniejsze.

--
Pozdrawiam,
Tomasz Dąbrowski

Użytkownik "Negatyw" <negatyw001@WYTNIJTO.gmail.com> napisał w wiadomości news:i1akr8$ghq$1inews.gazeta.pl...
Witam
Jestem zainteresowany zakupem klimatyzatora (najlepiej przenośnego).
Większość takich produktów wymaga "rury za okno". Jest to dość uciążliwe w
warunkach domowych (blok).
Myślimy o czymś z wykorzystaniem wody i ewentualnie lodu:

Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
prawdziwy ukrop...

Czy ktoś z grupowiczów używa czegoś podobnego?
Proszę o opinie.

Pozdrawiam

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl