[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - BÅ‚atnia

Data: 2015-06-15 10:29:11
Autor: bans
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - BÅ‚atnia
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_06_14KlimczokMaguraKarkoszczonkaBAtnia#slideshow/6160280620498523522

Na górze wcale nie tak gorąco, wiaterek wił, dało się przeżyć.

--
bans

Data: 2015-06-16 08:19:49
Autor: bans
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczo nka - BÅ‚atnia
Data: 2015-06-17 19:30:20
Autor: solar
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczo nka - BÅ‚atnia
Może znasz jakiś interesujący (czyli nie płyty/szutr) zjazd z okolic Szarculi do Szczyrku? Albo jakiś interesujący zjazd z całego odcinka między Szarculą i Salmopolem do Szczyrku?

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               Å›w. Tomasz z Akwinu

Data: 2015-06-17 21:50:50
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-06-17 19:30, solar napisał(a)::
Może znasz jakiś interesujący (czyli nie płyty/szutr) zjazd z okolic
Szarculi do Szczyrku? Albo jakiś interesujący zjazd z całego odcinka
między Szarculą i Salmopolem do Szczyrku?

Solar, ale chyba coś pomyliłeś przełęcze. Szarcula jest między Kozińcami, a grzbietem biegnącym przez Stecówkę i Przysłop na Baranią. Nie da się z niej "zjechać" do Szczyrku - po drodze jest dolina Czarnej Wisełki i nijak to się nie łączy z Salmopolem. No chyba, że przez Baranią, itd. aż na Malinów.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-18 00:02:29
Autor: solar
W dniu 2015-06-17 o 21:50, Jacek G. pisze:
[...]

Pewnie. :)
Chodziło mi o Karkoszczonkę. Zjazd z Karkoszczonki albo z czerwonego w kierunku Salmopola.
Znam tylko jedną ścieżynkę przez osiedle Kotarz. A gdzieś bliżej Karkoszczonki coś jest? Może z Beskidka, albo przez Migdały? Im trudniej tym lepiej, żadnych dróg "samochodowych". :)

"Smutno, gdy kręgosłup prostuje się dopiero na krzyżu."
                                      StanisÅ‚aw Jerzy Lec

Data: 2015-06-18 05:13:01
Autor: Jacek G.
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - B³atnia
On Thursday, June 18, 2015 at 12:02:31 AM UTC+2, solar wrote:

Znam tylko jedn± ¶cie¿ynkê przez osiedle Kotarz. A gdzie¶ bli¿ej Karkoszczonki co¶ jest? Mo¿e z Beskidka, albo przez Migda³y? Im trudniej tym lepiej, ¿adnych dróg "samochodowych". :)
Z Beskidka kiedy¶ schodzi³em do Szczyrku na piechotê, ale to by³o na¶cie lat temu i nie pamiêtam charakteru drogi (ale raczej by³a to ¶cie¿ka, a nie dobra szutrówka czy p³yty - no mo¿e na samym dole).. Na mapach jest tam jaka¶ ¶cie¿ka, a nawet 2-3 warianty, wiêc powinno pu¶ciæ.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-18 07:43:43
Autor: bans
W dniu 2015-06-18 o 00:02, solar pisze:

A gdzieś bliżej
Karkoszczonki coś jest? Może z Beskidka, albo przez Migdały? Im trudniej
tym lepiej, żadnych dróg "samochodowych". :)

Nigdy z czerwonego na tym odcinku do Szczyrku nie zjeżdżałem, niestety. Nie było po co ;)

--
bans

Data: 2015-06-17 10:05:04
Autor: kawoN
W dniu 15.06.2015 o 10:29, bans pisze:

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_06_14KlimczokMaguraKarkoszczonkaBAtnia#slideshow/6160280620498523522

Fajnie mieszkać blisko gór.
Dziecięciem będąc przemierzałem te tereny z buta,
i już wtedy coś mówili że lasy zaatakowane przez szkodniki,
ale wycinki były gdzieniegdzie - teraz to widzę że lasy są
gdzieniegdzie...

Przynajmniej ze zdjęć wygląda, że nie ma konfliktów
rowerzyści - piesi - z racji szerokości...

A Wasze kobiety dzielnie walczą z miłości do gór,
rowerów czy Was ? ;)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-06-17 14:36:26
Autor: bans
W dniu 2015-06-17 o 10:05, kawoN pisze:

Dziecięciem będąc przemierzałem te tereny z buta,
i już wtedy coś mówili że lasy zaatakowane przez szkodniki,
ale wycinki były gdzieniegdzie - teraz to widzę że lasy są
gdzieniegdzie...

To zależy, kiedy byłeś tym dziecięciem.
Około roku 2004 wichura powaliła sporą cześć osłabionych lasów na grzbiecie Skrzyczne - Barania Góra i od tamtego czasu lasy zanikają błyskawicznie. Ale za to pod Skrzycznem młode drzewka już są dość wysokie i za 10 lat znów będziemy się tam cieszyć lasem ;)

Przynajmniej ze zdjęć wygląda, że nie ma konfliktów
rowerzyści - piesi - z racji szerokości...

No cóż ja jestem wychowany jak pieszy turysta i wyznaję zasadę, że jak się robi ciasno, to zwalniam ile się da.

A Wasze kobiety dzielnie walczą z miłości do gór,
rowerów czy Was ? ;)

W moim przypadku z dwóch pierwszych powodów - koleżanka mogłaby się zbulwersować na sugestię trzeciego ;)

--
bans

Data: 2015-06-17 06:47:55
Autor: Jacek G.
On Wednesday, June 17, 2015 at 2:36:29 PM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2015-06-17 o 10:05, kawoN pisze:

> Dzieciêciem bêd±c przemierza³em te tereny z buta,
> i ju¿ wtedy co¶ mówili ¿e lasy zaatakowane przez szkodniki,
> ale wycinki by³y gdzieniegdzie - teraz to widzê ¿e lasy s±
> gdzieniegdzie...

To zale¿y, kiedy by³e¶ tym dzieciêciem.
Oko³o roku 2004 wichura powali³a spor± cze¶æ os³abionych lasów na grzbiecie Skrzyczne - Barania Góra i od tamtego czasu lasy zanikaj± b³yskawicznie. Ale za to pod Skrzycznem m³ode drzewka ju¿ s± do¶æ wysokie i za 10 lat znów bêdziemy siê tam cieszyæ lasem ;)
Generalnie przyczyny zaniku lasów w Beskidach s± z³o¿one, ale przede wszystkim to skutek zast±pienia jakie¶ 100 lat temu przez Habsburgów naturalnego drzewostanu dolnoreglowego (buk, jod³a, ¶wierk) monokulturami ¶wierkowymi dla celów przemys³owych. A potem to ju¿ szkodniki, zanieczyszczenia, wichury itp. zrobi³y swoje. Smutno wygl±daj± te ogo³ocone grzbiety i stoki - choæ bardziej widokowo siê zrobi³o.
--
Jacek G.

Data: 2015-06-17 15:57:17
Autor: bans
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - B³atnia
W dniu 2015-06-17 o 15:47, Jacek G. pisze:

 monokulturami ¶wierkowymi

Problem w tym, ¿e np. w rejonie Magurki Radziechowskiej znowu jest nasadzony tylko ¶wierk. Mo¿e to jaki¶ inny?

--
bans

Data: 2015-06-17 21:54:57
Autor: Jacek G.
[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - B³atnia
W dniu 2015-06-17 15:57, bans napisa³(a)::
W dniu 2015-06-17 o 15:47, Jacek G. pisze:

monokulturami ¶wierkowymi

Problem w tym, ¿e np. w rejonie Magurki Radziechowskiej znowu jest
nasadzony tylko ¶wierk. Mo¿e to jaki¶ inny?

Te¿ widzia³em w paru miejscach nasadzenia ¶wierka i trochê mnie to
dziwi³o. Z tym, ¿e ponoæ odmiana te¿ ma znaczenie. Muszê popytaæ przy
okazji znajom± "le¶niczkê".
--
Jacek G.

Data: 2015-06-17 18:19:16
Autor: kawoN
W dniu 17.06.2015 o 14:36, bans pisze:

To zależy, kiedy byłeś tym dziecięciem.

Hmm - będąc na wakacjach w Szczyrku dojeżdżający
ojciec przywiózł garść informacji o strajkach
zalewających kraj a matka zapytała "co to będzie?"...

Można by odpowiedzieć - a no to co jest teraz :)

No cóż ja jestem wychowany jak pieszy turysta i wyznaję zasadę, że jak
siÄ™ robi ciasno, to zwalniam ile siÄ™ da.

Od kiedy zdradziłem rower dla innych aktywności stałem
się tolerancyjny dla różnorodności na wspólnym szlaku/trasie,
w granicach rozsądku oczywiście ;)

A Wasze kobiety dzielnie walczą z miłości do gór,
rowerów czy Was ? ;)

W moim przypadku z dwóch pierwszych powodów - koleżanka mogłaby się
zbulwersować na sugestię trzeciego ;)

Oj tam oj tam - ludzie siÄ™ zmieniajÄ….
Jak to mówią: jeździł, jeździł i wyjeździł :)

[foto] Klimczok - Magura - Karkoszczonka - BÅ‚atnia