Klocki Hamulcowe

Data: 2009-04-12 20:11:59
Autor: Wojciech Waga
Klocki Hamulcowe
Witam,

jakie są różnice między różnymi klockami hamulcowymi?

z tego co wiem to

ograniczne: ciche, dobre na mokro, tańsze
metaliczne: dłuższe życie, odporne na wysoką temperaturę,dobrze odprowadzają ciepło
ceramiczne: jeszcze dłuższa żywotność, mniejsze zużycie tarczy

pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Wojtek

Data: 2009-04-12 20:12:22
Autor: kml
Klocki Hamulcowe

Użytkownik "Wojciech Waga" <adun_wywalto_@o2.pl> napisał w wiadomości news:grtatg$n2i$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

Nie wiem jak z ceramicznymi bo nie miałem takich ale organiki to nie bardzo pamiętam żeby były dobre na mokrość. Reszta zgadza się z moimi obserwacjami.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-12 20:34:38
Autor: drill
Klocki Hamulcowe
mozna szukac per analogia porownan z klockami do aut...
tam wystepuja miekkie i twarde...

pierwsze szybko sie scieraja, szybko wykazuja dobra sile hamowania ale rownie szybko ona spada wraz ze wzrostem temperatury...

te usportowione beda piszczec i hamowac tak sobie na zimno ale dluzej pohamuja i gdy uklad sie nagrzeje ich sprawnosc tak nie spadnie...

no a jesli idzie o rowery juz konkretnie to z moich obserwacji wynika ze metaliczne sa 2x drozsze... starczaja na dluzej ale nie na proporcjonalnie dluzej... z grzaniem sie ukladu w trudnym terenie nie mialem nigdy problemow wiec sie nie wypowiem... sila hamowania generalnie podobna...

wszystko glownie na podstawie br-m525

pzdr

Klocki Hamulcowe