Klocki ceramiczne

Data: 2018-09-15 11:32:16
Autor: Cavallino
Klocki ceramiczne
Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej jeździe, głównie miejskiej?

Ponoć mniej pylą....

Data: 2018-09-15 12:25:46
Autor: J.F.
Klocki ceramiczne
Dnia Sat, 15 Sep 2018 11:32:16 +0200, Cavallino napisał(a):
Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej jeździe, głównie miejskiej?

Ponoć mniej pylą....

Trwalsze, czy tarcza sie sciera ? :-(

Swoja droga to ciekaw jestem co oni maja na mysli piszac "ceramiczne".

Zwykle klocki nie zasluguja na taką nazwe ?

Ceramiczne tarcze to zdaje sie w duzym stopniu weglik krzemu ...

J.

Data: 2018-09-15 22:34:11
Autor: Cavallino
Klocki ceramiczne
W dniu 15-09-2018 o 12:25, J.F. pisze:
[...]

Kolor pyłu inny pewnie ...

Data: 2018-09-15 12:40:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Klocki ceramiczne
W dniu .09.2018 o 11:32 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej  jeździe, głównie miejskiej?

Ponoć mniej pylą....

Do cytryny kupowałem klocki i tarcze ATE, które miały w nazwie "ceramic".  Klocki pylą ale na biało (nie widać na felgach), cały zestaw wytrzymywał  ponad dwa razy większe przebiegi niż oryginał.
I najważniejsza sprawa - nie piszczą.

TG

Data: 2018-09-15 20:20:38
Autor: Mateusz Bogusz
Klocki ceramiczne
I najważniejsza sprawa - nie piszczą.

A to nie jest kwestia brania klocków twardszych od tarczy? A nie tego czy one są ceramiczne czy nie?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-16 20:23:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Klocki ceramiczne
W dniu .09.2018 o 20:20 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:

W dniu 15.09.2018 o 12:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
I najważniejsza sprawa - nie piszczą.

A to nie jest kwestia brania klocków twardszych od tarczy? A nie tego  czy one są ceramiczne czy nie?

Nie wiem - ten zestaw (zużyłem 3 lub 4) nigdy nie piszczał i wytrzymywał  dużo więcej niż "zwykły".

TG

Data: 2018-09-15 22:38:17
Autor: Cavallino
Klocki ceramiczne
[...]

Miło, akurat znalazłem niedużo droższe klocki Jurid z ceramiką.

Rozumiem że eksploatacja taka sama, nie trzeba nagrzewać klocków jak tarcz z ceramiki?

Data: 2018-09-16 20:27:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Klocki ceramiczne
W dniu .09.2018 o 22:38 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Miło, akurat znalazłem niedużo droższe klocki Jurid z ceramiką.

Rozumiem że eksploatacja taka sama, nie trzeba nagrzewać klocków jak  tarcz z ceramiki?

Te tarcze ATE nie są ceramiczne - są dedykowane do klocków ceramicznych  ("ceramizowane" - cokolwiek to znaczy).
Ja nie jeżdżę sportowo - nic nie rozgrzewam, hamowały mi zawsze tak samo.

TG

Data: 2018-09-18 18:48:10
Autor: scobowski
Klocki ceramiczne
Używam Juridów white, ale niedługo jeszcze, może z 5KKm dotąd;
Felgi nie są usyfione pyłem z klocków. Pylą bardzo mało i pył jest zasadniczo niewidoczny, umyta i zabezpieczona felga pozostaje czysta po spłukaniu, nie ma potrzeby stosowania chemii/szczotkowania felg przy każdym myciu.
Hamują normalnie; jeśli na siłę szukać różnic, to może minimalnie delikatniej 'biorą' przy delikatnym naciśnięciu pedału i imo nieco lepiej przy zdecydowanym hamowaniu.
Internety straszą, że łatwo przegrzać tarczę, bo ponoć znacznie twardsze - nie potwierdzam.
I nie piszczą - ale pewnie dlatego, że sam wymieniałem :)

Klocki ceramiczne