Klocki hamulcowe - jakie?

Data: 2014-05-01 01:18:29
Autor: Yogi\(n\)
Klocki hamulcowe - jakie?
Użytkownik "Ilkenau" <ilkenauX@gmail.com> napisał w wiadomości news:icj2m9pfit430o1afvt0ocfhpvih1elado4ax.com...
Z firmy motocentrum.pl  dostałem odpowiedź jakie klocki mają do mojego
samochodu (Scenic II). I nie wiem które wybrać? Czy droższe znaczy
lepsze? Czy się nie szarpać i wybrać najtańsze?
Takie typy do rozważenia dostałem:
Przód - MINTEX 120 PLN/kpl, TEXTAR 140 PLN/kpl, TRW 156 PLN/kpl
Tył - VALEO 56 PLN/kpl, MINTEX 62 PLN/kpl, TRW 90 PLN/kpl

Jakieś sugestie?

Zależy, ile przejeżdżasz rocznie i jak długo zamierzasz mieć ten samochód. Jeżdżąc "normalnie",tj. nie hamując przed każdym zakrętem i nie z nogą na hamulcu, klocki zużyjesz po  50-80 tys. km. W samochodzie sportowym wystarczą  na 10-15 albo "prawie sportowym" na 20-30 tys. To samo, jeśli jeździsz tylko po mieście.Ja kupiłbym TRW, zużyłem pięć czy sześć kompletów tej firmy (dawniej Lucas). Żonie kupiłem trw na przód i mintexa na tył i hamują tak samo jak inne, ale ona robi rocznie 4-6 tys, ja kiedyś 80, teraz 15-20. Valeo to znany producent, myślę, że na tył możesz śmiało założyć, z przodu - jeśli masz małe przebiegi, nie jeździsz głównie w korkach i nie zależy Ci na "sportowym" hamowaniu , to bierz najtańsze, jeżeli którykolwiek z tych warunków nie jest spełniony, to TRW, to sprawdzona firma. Ale wszytko zależy od stylu jazdy i przejeżdżanych kilometrów. Różnice mogą polegać głównie na tym, że twarde klocki szybciej zjedzą tarcze, miękkie szybciej się zużyją a chińskie badziewie odklei się przy mocniejszym hamowaniu.

Poszukaj też na stronie iparts.pl i intercars (motointegrator) na niektóre części mają dobre ceny - może w tej samej cenie kupisz lepsze, może taniej te droższe w sieci, albo u partnera (motointegrator - pewnie jest w Olkuszu) kupisz bez kosztów przesyłki. Warto pogrzebać.

--
Yogi(n)

Data: 2014-05-01 02:25:04
Autor: Ilkenau