Klonowanie clonezilla na ssd

Data: 2016-07-27 09:16:49
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Z partycji c dysku ssd zrobilem kopie na partycje d tegoz samego dysku.
System padl, wiec postanowilem odzyskac go z obrazu z dysku d.

Pojawil sie komunikat, ze wielkosc obrazu 15 GB nie zgadza sie z wielkoscia docelowej 100GB. Oraz informacja ze powinienem przeprowadzic ta operacje z opcja -c. W wersji zaawansowanej jest zbyt wiele opcji a ta -c nie jest zwiazana z rozmiarem partycji. Jak uruchomic ta opcje, by nie sprawdzala wielkosci partycji?
Z wiersza polecen? Ale jakie polecenie?

Data: 2016-07-27 11:57:58
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Przy okazyji??

jak zrucic obraz dysku c: z windows10, by w przyszlosci (np po instalacji windowsa7) spokojnie mozna by bylo ja odtworzyc..

windows 10 zmienia rozmiary partycji c: oraz wstawia mala partycje 500mB ale nie moze przy tym byc naruszona partycja d: na ktorej mam zainstalowane obszerne programy wspolpracujace z systemem na dysku c:

Data: 2016-07-27 21:26:05
Autor: 2late
On 27/07/2016 07:57, Em Gie wrote:
[...]

U mnie Acronis zrobil 4 partycje a chcialem jedna. Wystarczy jednak zrobic kopie dysku nie partycji.

Data: 2016-07-28 11:26:39
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2016 21:26:05 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Jak żeś mu kazał zrobić kopię czterech partycji, to Ci zrobił kopię
czterech.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie    ]

Data: 2016-07-28 14:59:32
Autor: 2late
On 28/07/2016 10:26, Przemysław Ryk wrote:
[...]

Zrobilem obraz dysku, dopiero potem okazalo sie, ze Windows 10 zorganizowal 4 partycje.
Ale sie nie skarze, wszystko ladnie dziala.

Data: 2016-07-28 16:25:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 28 Jul 2016 14:59:32 +0100, 2late napisał(a):

[...]

No i zdziwiony, że dostał obraz dysku, jak wybrał robienie obraz dysku... :)
Swoją drogą - cztery partycje? I niby 10-tka Ci to tak zorganizowała? Jakoś
mi się nie wydaje.

Ale sie nie skarze, wszystko ladnie dziala.

:D

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]

Data: 2016-07-28 19:34:31
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-28 o 16:25, Przemysław Ryk pisze:

Swoją drogą - cztery partycje? I niby 10-tka Ci to tak zorganizowała? Jakoś
mi się nie wydaje.

Jeżeli komputer to firmówka np. Fujitsu czy podobny, to producent komputera zwykle od siebie daje niewielką partycję lub dwie.

Data: 2016-07-28 19:45:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 28 Jul 2016 19:34:31 +0200, Poldek napisał(a):

[...]

To, to ja wiem. 2late twierdzi ,,Zrobilem obraz dysku, dopiero potem okazalo
sie, ze Windows 10 zorganizowal 4 partycje.". Dlatego się dopytuję, bo może
się okazać, że 10-tka tym razem obrywa niesłusznie. :)

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata.     ]

Data: 2016-07-29 15:16:48
Autor: 2late
On 28/07/2016 06:34, Poldek wrote:
[...]

Jest jedna mala fat 32, cos zwiazane z EFI; Recovery i Podstawowa - C. Tej czwartej nie widac z poziomu backupu ale cos mi mignelo i chyba to bylo cos z MBR.

Data: 2016-07-29 20:45:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 29 Jul 2016 15:16:48 +0100, 2late napisał(a):

[...]

I którą Ci niby Windows 10 założył? Bo gwarantuję Ci, że na poprzednim
systemie też były dokładnie te same partycje (? różnica w wielkości na
partycję rozruchową - w Windows 7 miała 100 MB, w 8.1 - 350, ile w 10-tce to
nie pamiętam, a nie mam pod ręką takowego w chwili obecnej).

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Kobiety przywiązują się przez względy.                        (Stendhal) ]

Data: 2016-07-29 20:28:54
Autor: 2late
On 29/07/2016 07:45, Przemysław Ryk wrote:
[...]

OK, Jak wspomnialem, nie mam zadnego problemu z partycjami, ile mam tyle mam. Ale gwoli wyjasnienia, wszsytkie partycje zalozyl mi Windows 10 podczas instalacji od zera. Aktualnie mam Windowa 8.1 Pro i dwie partycje (w tym jedna 350 MB o ktorej piszesz). Obydwa systemy sam instalowalem. Nawet upgrade do Windowsa 10 robilem na czysto bo zwykly upgrade nie przeszedl przez RAID0 SSD.

POzdrawiam

Data: 2016-07-30 14:15:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 29 Jul 2016 20:28:54 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Tak. Partycję Recovery też Ci instalator Windows 10 założył. Jasne.

Aktualnie mam Windowa 8.1 Pro i dwie partycje (w tym jedna 350 MB o ktorej
piszesz). Obydwa systemy sam instalowalem. Nawet upgrade do Windowsa 10
robilem na czysto bo zwykly upgrade nie przeszedl przez RAID0 SSD.

http://s10.ifotos.pl/img/Windows-1_apnspsw.png
Windows 10 postawiony na maszynie wirtualnej (na czysto). Ciekawe dlaczego u
mnie są dwie partycje (tak - nie jest to maszyna z BIOSem UEFI): partycja
odzyskiwania (450MB) plus podstawowa (59,56GB) na pliki systemowe i
użytkownika?

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Kobieta, to jedyna zdobycz, która czatuje na swojego łowcę...            ]

Data: 2016-07-30 19:43:33
Autor: 2late
On 30/07/2016 01:15, Przemysław Ryk wrote:

[...]

A masz jakes inne prpozycje?

[...]

A u mnie na maszynie wirtualnej tez sa 3 ale jakby inne:
http://i.imgur.com/MoNKPGj.png

Pzdrawam

Data: 2016-07-30 23:35:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 30 Jul 2016 19:43:33 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Laptop? I była wcześniej inna wersja Windows? Producent laptopa.

[...]

Aż swoją zaraz przetrzepię, bo zdziwiony również jestem, że System Reserved
u mnie się nie pojawiło. Stawiałem pod VMware Workstation 12.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego                  ]

Data: 2016-07-31 19:10:37
Autor: 2late
On 30/07/2016 10:35, Przemysław Ryk wrote:
[...]

Komputer stacjonarny. Jako ze upgrade z Windowsa 8.1 nie poszedl (pewnie z powodu RAID0) to musialem instalowac na czysto Windows 10 od zera. Nie ingerowalem Windows zalozyl co chcial.

[...]

OK, usystematyzujmy, bo okazuje sie ze Windows 10 robi roznie partycje, zaleznie od okazji. W zadnym z wypadkow nie ingerowalem.

1. Windows 10 na fizycznym komputerze stacjonarnym utworzyl 4 partycje:
http://i.imgur.com/Mhy6lh5.jpg
Screen z kopii zapasowej bo aktualnie nie jest uzywany. Czwarta partycja, zdaje sie MBR jest w tej chwili niewidoczna, dopiero po zainstalowaniu sie pojawia.

2. Windows ktorego screen wrzucilem wczesniej jest Wirtualny, (Technical Preview) - 3 partycje.
http://i.imgur.com/MoNKPGj.png

3. Windows 10 Wirtualny ktory byl Windowsem 8.1 upgrade'owanym do Windowsa 10 ma 2 partycje, tak jak u Ciebie.
http://i.imgur.com/mSbn59I.png

I badz tu madry. ;)

Data: 2016-08-01 17:15:27
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 31 Jul 2016 19:10:37 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Pozdrawiam

Nie tylko Win10. Siódemka pod GPT/EFI też robi 4 partycje. 450 MB NTFS
Odzyskiwanie, 100 MB FAT32 EFI, 16 MB Inne MSR i dopiero reszta.

Data: 2016-08-02 09:28:19
Autor: 2late
On 01/08/2016 04:15, Leszek K. wrote:

Nie tylko Win10. Siódemka pod GPT/EFI też robi 4 partycje. 450 MB NTFS
Odzyskiwanie, 100 MB FAT32 EFI, 16 MB Inne MSR i dopiero reszta.

Czyli wszystko jasne.

Pozrawiam

Data: 2016-07-27 23:40:07
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-27 o 20:57, Em Gie pisze:
[...]

Zrobić obraz, który zawiera wszystkie ukryte partycje i C: ?
U mnie było tych partycji więcej, bo producent komputera od siebie coś dołożył. To są małe partycje, więc nie ma problemu, że obraz będzie duży. Dodatkowo przed stworzeniem obrazu partycji z Win10 zrobiłem wcześniej oczyszczanie dysku C: (z czyszczeniem plików sytemowych) w celu usunięcia paczki ok. 20 GB zawierającej pliki umożliwiające powrót z Win10 do Win 7 przez ileśtam dni po instalacji Win10. Dzięki temu obraz jest mniejszy o te ileś GB.

Data: 2016-07-27 14:53:17
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd

Zrobić obraz, który zawiera wszystkie ukryte partycje i C: ?

no wlasnie jak zrobic obraz c: oraz 2 malych partycji, ale bez d:

Data: 2016-07-28 00:12:36
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-27 o 23:53, Em Gie pisze:

Zrobić obraz, który zawiera wszystkie ukryte partycje i C: ?
no wlasnie jak zrobic obraz c: oraz 2 malych partycji, ale bez d:

W Clonezilli wybierasz tryb partitions to image, zagwiazdkowujesz wybrane partycje, niezagwiazdkowujesz niewybranej partycji i tworzysz obraz.

Data: 2016-07-28 21:37:58
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Tworzenie partycji Panie, akurat przychodzi łatwo czym by się tego nie robiło. Problem jest gdy trzeba to odtworzyć.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-07-27 19:21:22
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-27 o 18:16, Em Gie pisze:
[...]

Chyba nie rozumiem co właściwie chcesz zrobić.
Jeżeli "padł system", to z wcześniej utworzonego obrazu odtwarzasz zawartość partycji C na tejże właśnie partycji i wtedy wielkość partycji się zgadza. To, gdzie w tej chwili przechowujesz obraz też nie jest bez znaczenia, ponieważ dysk, z którego jest pobierany obraz jest zamontowany, a dysk na którym jest zapisywany ten obraz w celu odtworzenia jest niezamontowany w czasie wykonywania całej operacji. Dlatego lepiej mieć obraz na dysku zewnętrznym USB lub w każdym razie na fizycznie innym dysku, niż dysk na którym ma być odtworzona partycja z obrazu.

Data: 2016-07-27 10:33:12
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

Data: 2016-07-27 10:42:04
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Ale..... system nie chce wstawac... cos jest nie tak z mbr

Data: 2016-07-27 19:45:54
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-27 o 19:33, Em Gie pisze:
Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

Chłopie, pisz proszę tak, żeby nie trzeba było zgadywać o co Ci chodzi.

Data: 2016-07-27 11:47:51
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd

> Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

no przeciez wszystko jasne
1. najpierw byl na c: win 7
2. pozniej zrobilem jego obraz na d:
3. nastepnie uaktualnilem win7 do win10 (notabene chcialem pozniej zrobic obraz tego win10) i w ten sposob miec 2 systemy w obrazach...)
ale win10 zaczal sie psuc, zawieszac, wreszcie sie przestal uruchamiac..
4. wiec zaczalem odtwarzac z kopii z dysku d: obraz windowsa7
5. Zaczal mnie informoweac ze nie zgadzaja mu sie wielkosc partycji oryginalnej i tej z obrazu i stop.
6. Okazalo sie ze windows10 kosztem partycji c: zrobil malą 500MegaBajtową partycje pomiedzy dyskiem c: i d: i nazwal ja OEM(niewidoczna)
7. usunalem te partycje, wiec partycja C; sie powiekszyla
8. To pozwolilo ruszyc odtwarzaniu obrazu
9. Obraz pieknie sie wpisal na dysk c:
10 !!! restarcie informacja ze system wymaga naprawy (i koniec, zadnej opcji) wygladaloi na komunikat z windowsa10.
11. wzialem plyte windows7, zainstalowalem go na dysku c: (15min)
12. potem juz elegancko odtworzylem obraz windowsa7 na ta partytcje C:
13. I teraz do was pisze.
14. i pozdrawiam
15. w miedzyczasie instaluje ponownie windows10, i pozniej, bez juz zadnych modyfikacji zrobie jego obraz....

Data: 2016-07-27 23:32:38
Autor: Poldek

Jeżeli nie chciał ci zabootować, bo nie było odpowiedniego MBR, to gparted live byś to naprawił w kilka minut http://gparted.org/display-doc.php?name=help-manual#gparted-fix-operating-system-boot-problems

Data: 2016-07-27 20:30:44
Autor: Irokez
W dniu 2016-07-27 o 19:45, Poldek pisze:
[...]

Zrobił obraz partycji a nie dysku.
Czyli bez informacji o bootowaniu
Jak już poskładał jak wyżej napisał pocięte patrycje i przywrócił system, to brakuje mu tych informacji o bootowaniu

Niech sobie odpali win 7 z płyty instalacyjnej w trybie konsoli i zrobi fixboota i fixmbr.

--
Irokez

Klonowanie clonezilla na ssd