Klonowanie clonezilla na ssd

Data: 2016-07-27 19:21:22
Autor: Poldek
Klonowanie clonezilla na ssd
W dniu 2016-07-27 o 18:16, Em Gie pisze:
Z partycji c dysku ssd zrobilem kopie na partycje d tegoz samego dysku.
System padl, wiec postanowilem odzyskac go z obrazu z dysku d.

Pojawil sie komunikat, ze wielkosc obrazu 15 GB nie zgadza sie z wielkoscia docelowej 100GB. Oraz informacja ze powinienem przeprowadzic ta operacje z opcja -c. W wersji zaawansowanej jest zbyt wiele opcji a ta -c nie jest zwiazana z rozmiarem partycji.
Jak uruchomic ta opcje, by nie sprawdzala wielkosci partycji?
Z wiersza polecen? Ale jakie polecenie?

Chyba nie rozumiem co właściwie chcesz zrobić.
Jeżeli "padł system", to z wcześniej utworzonego obrazu odtwarzasz zawartość partycji C na tejże właśnie partycji i wtedy wielkość partycji się zgadza. To, gdzie w tej chwili przechowujesz obraz też nie jest bez znaczenia, ponieważ dysk, z którego jest pobierany obraz jest zamontowany, a dysk na którym jest zapisywany ten obraz w celu odtworzenia jest niezamontowany w czasie wykonywania całej operacji. Dlatego lepiej mieć obraz na dysku zewnętrznym USB lub w każdym razie na fizycznie innym dysku, niż dysk na którym ma być odtworzona partycja z obrazu.

Data: 2016-07-27 10:33:12
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

Data: 2016-07-27 10:42:04
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd
Ale..... system nie chce wstawac... cos jest nie tak z mbr

Data: 2016-07-27 19:45:54
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-27 o 19:33, Em Gie pisze:
Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

Chłopie, pisz proszę tak, żeby nie trzeba było zgadywać o co Ci chodzi.

Data: 2016-07-27 11:47:51
Autor: Em Gie
Klonowanie clonezilla na ssd

> Okazalo sie, ze windows 10 ktorym napisywalem windows 7 zrobil 500MB mala partycje, kosztem partycji c. Gdy ja polaczylem z dyskiem c to wystarczylo by odtwarzanie ruszylo.

no przeciez wszystko jasne
1. najpierw byl na c: win 7
2. pozniej zrobilem jego obraz na d:
3. nastepnie uaktualnilem win7 do win10 (notabene chcialem pozniej zrobic obraz tego win10) i w ten sposob miec 2 systemy w obrazach...)
ale win10 zaczal sie psuc, zawieszac, wreszcie sie przestal uruchamiac..
4. wiec zaczalem odtwarzac z kopii z dysku d: obraz windowsa7
5. Zaczal mnie informoweac ze nie zgadzaja mu sie wielkosc partycji oryginalnej i tej z obrazu i stop.
6. Okazalo sie ze windows10 kosztem partycji c: zrobil malą 500MegaBajtową partycje pomiedzy dyskiem c: i d: i nazwal ja OEM(niewidoczna)
7. usunalem te partycje, wiec partycja C; sie powiekszyla
8. To pozwolilo ruszyc odtwarzaniu obrazu
9. Obraz pieknie sie wpisal na dysk c:
10 !!! restarcie informacja ze system wymaga naprawy (i koniec, zadnej opcji) wygladaloi na komunikat z windowsa10.
11. wzialem plyte windows7, zainstalowalem go na dysku c: (15min)
12. potem juz elegancko odtworzylem obraz windowsa7 na ta partytcje C:
13. I teraz do was pisze.
14. i pozdrawiam
15. w miedzyczasie instaluje ponownie windows10, i pozniej, bez juz zadnych modyfikacji zrobie jego obraz....

Data: 2016-07-27 23:32:38
Autor: Poldek

Jeżeli nie chciał ci zabootować, bo nie było odpowiedniego MBR, to gparted live byś to naprawił w kilka minut http://gparted.org/display-doc.php?name=help-manual#gparted-fix-operating-system-boot-problems

Data: 2016-07-27 20:30:44
Autor: Irokez
W dniu 2016-07-27 o 19:45, Poldek pisze:
[...]

Zrobił obraz partycji a nie dysku.
Czyli bez informacji o bootowaniu
Jak już poskładał jak wyżej napisał pocięte patrycje i przywrócił system, to brakuje mu tych informacji o bootowaniu

Niech sobie odpali win 7 z płyty instalacyjnej w trybie konsoli i zrobi fixboota i fixmbr.

--
Irokez

Klonowanie clonezilla na ssd