Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu

Data: 2011-02-19 15:21:00
Autor: bogdan2312
Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu
Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) ale dzialajacych samodzielnie (bez preinstalowanego systemu).
Przeszukiwalem google - jest tego sporo. Platnych, shareware i free - prosilbym jednak o opinie osob, ktore uzywaly ktoregos i nie zawiodly sie na skutecznosci i pewnosci dzialania.

Data: 2011-02-19 15:41:30
Autor: Sebastian Biały
On 2011-02-19 15:21, bogdan2312 wrote:
Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) ale
dzialajacych samodzielnie (bez preinstalowanego systemu).

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

A jak jesteś z gatunku niepiśmiennych w konsoli to np:

http://clonezilla.org/

Data: 2011-02-19 17:21:55
Autor: bogdan2312
On 2011-02-19 15:21, bogdan2312 wrote:
[...]

Hehehe - czasami udaje mi sie wystukac kilka znakow, ale...
Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego CD/DVD/boot-pendrive. Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow na sklonowanym dysku. Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani bit po bicie (niby)... :)

Data: 2011-02-19 17:44:53
Autor: Przesmiewca

On 2011-02-19 15:21, bogdan2312 wrote:
[...]

dd

Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow na sklonowanym dysku.

Zadne prawa sie nie zmianią jak uzyjesz dd

Data: 2011-02-19 20:10:42
Autor: monter
Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu
Właśnie klonując dysk programem dd robisz to sektor po sektorze, więc
działasz na innym poziomie niż system plików, zatem omijasz uprawnienia
wynikające właśnie z systemu plików.
W skróce - uruchamiasz sobie z pendrive lub płytki system operacyjny, na
którym działa dd i który poprawnie obsługuje kontroler dysku (no,
konkretnie szyny SATA, ATA, SCSI czy jak tam sobie te dyski podpinasz) i
klonujesz dysk. Działa to powoli (bo klonujesz wszystkie sektory
niezależnie od zawartości), ale niezwykle skutecznie.

g.

Data: 2011-02-20 07:40:31
Autor: Sebastian Biały
On 2011-02-19 17:21, bogdan2312 wrote:
Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
CD/DVD/boot-pendrive.

clonezilla.

Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
na sklonowanym dysku.

nie występuje o ile uzyjesz kopiowania *dysku* a nie systemu plikow. dd to załatwia.

Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
bit po bicie (niby)... :)

dd jest cholernie szybkie (pociągnie z pełna prędkością kontrolera). Ma jednak wadę: kopiuje bit-w-bit kopiujac też puste miejsca pomiędzy plikami. Jeśli dysk jest bardziej pusty niż pełny to jest to zbedna czynność. I nie pozwala na zmianę rozmiaru w locie - ale przecież piszesz o *klonowaniu* więc chyba nie chcesz zmieniać rozmiaru partycji.

Data: 2011-02-21 12:43:45
Autor: Adam Koltowski
Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu

http://clonezilla.org/

Witam, kolega swpomnial Clonezelle. Ciekawy projekt ale jakos nie moge znalezc pewnej informacji. Kilka dni temu spedzilem walke ze zrobieniem Image i pozniej restore SBS2003 posadzonego na ML350 na RAID5. Czy ktos wie czy np. Clonzella poradzila by sobie z takim zadaniem ?? W sensie zrobienie IMAGE istniejacego serwera dla celow kopii zapasowej z uwglednieniem macierzy RAID ??

Ja uzylem ShadowProtect http://www.storagecraft.co.uk/ ale to dosc drogie rozwiazanie.....

Ewentualne darmowe/tanie alternatywy ??

Data: 2011-02-21 22:16:58
Autor: Michal Kawecki

Drive Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2011-02-22 09:31:29
Autor: BUNIEK
[...]

Widać kolega sobie poradził, ale proponuje stawiać systemy na Raid1 a dane na innych typach Raid jak potrzeba wydajności/pojemności, w takim wypadku jak można położyć system a czasami można (przerwa techniczna etc) wyjmuje się polowe takiego Raid1 i masz startująca kopie systemu na dzień lub porostu przed rozpoczęciem prac technicznych, uzupełniasz kieszeń czystym dyskiem i po odbudowie masz znowu system na raid1 , wada jest konieczność posiadania kilku dysków, a dane z pozostałych macierzy zazwyczaj można kopiować nawet prostymi programami do backupu, jak wiadomo najwięcej czasu zajmuje przywrócenie konfiguracji systemu. Rozwiązanie sprawdzone w praktyce doskonale się sprawdza przez rewolucjami w systemie zwłaszcza jak ma się krótkie okno serwisowe.

Buniek

Data: 2011-02-22 14:12:33
Autor: Adam Koltowski

Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijvs92$mla$1news.onet.pl...
> [...]

Widać kolega sobie poradził, ale proponuje stawiać systemy na Raid1 a dane na innych typach Raid jak potrzeba wydajności/pojemności, w takim wypadku jak można położyć system a czasami można (przerwa techniczna etc) wyjmuje się polowe takiego Raid1 i masz startująca kopie systemu na dzień lub porostu przed rozpoczęciem prac technicznych, uzupełniasz kieszeń czystym dyskiem i po odbudowie masz znowu system na raid1 , wada jest konieczność posiadania kilku dysków, a dane z pozostałych macierzy zazwyczaj można kopiować nawet prostymi programami do backupu, jak wiadomo najwięcej czasu zajmuje przywrócenie konfiguracji systemu. Rozwiązanie sprawdzone w praktyce doskonale się sprawdza przez rewolucjami w systemie zwłaszcza jak ma się krótkie okno serwisowe.

Masz absolutna racje. Natomiast niestety bardzo czesto przejmuje sie serwery juz dzialajace i trzeba nad nimi sprawowac opieke. Sytuacja byla niezwykle rzadka. Padl jeden dysk w Raid5, zmieniono na nowy i operacja replikacji sie zrywala ze wzgledu na bledy na drugim dysku. Walczylem z tym w sumie kilka dni na raty i w rezultacie padla decyzja o zxrobieniu obrazu istniejacego systemu i stworzeniu Raid5 od podstaw na zupelnie nowych dyskach. Datego to bylo takie specyficzne.....

Data: 2011-02-24 09:01:07
Autor: Andrzej Ława
W dniu 19.02.2011 17:21, bogdan2312 pisze:

[...]

Nie, nie występuje.

Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
bit po bicie (niby)... :)

Sugerowałbym raczej sektor po sektorze (ew. klaster po klastrze) -
będzie szybciej :-P

Data: 2011-02-24 18:23:18
Autor: Przesmiewca
Andrzej Ława <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

[...]

Powtarzasz po wielu innych. Jak zwykle napisales po czasie
i nic odkrywczego.

Data: 2011-02-28 13:46:43
Autor: Andrzej Ława
W dniu 24.02.2011 18:23, Przesmiewca pisze:
[...]

Nie "powtarzam" tylko "popieram". To po pierwsze. Po drugie nie "wielu"
a jednego - Sebastiana. Twoich wypocin zwyczajnie nie zauważyłem.

Jak zwykle napisales po czasie
i nic odkrywczego.

Przygnanił kocioł garnkowi.

Data: 2011-02-19 19:36:55
Autor: Michal Kawecki

BootIt http://www.terabyteunlimited.com

Data: 2011-02-19 20:30:40
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.02.2011 15:21, bogdan2312 pisze:
Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) [...]

gparted choćby.

Data: 2011-02-20 02:04:08
Autor: Kamikazee

http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku/

Data: 2011-02-20 09:40:57
Autor: bogdan2312
Dziekuje - wstepnie wybralem
[...]

Dziekuje kolegom.
Wstepnie wybralem do testowania {orzez blondynki) gparted i clonezilla. :)

Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu