Klony

Data: 2018-11-13 11:05:30
Autor: J.F.
Klony
W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

J.

Data: 2018-11-13 03:03:02
Autor: japanizer
Klony
On Tuesday, November 13, 2018 at 7:06:44 PM UTC+9, J.F. wrote:
W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

Inne taśmy nadal wypływają kilka lat "PO", i to w rządowej telewizji. A tu nagle ogólne zdziwienie, że po kilku miesiącach?

Data: 2018-11-13 12:13:58
Autor: J.F.
Klony
Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
[...]

Jesli dobrze kojarze, to piszesz o tasmach, ktore wyplywaja po raz drugi :-)

A tu nagle ogólne zdziwienie, że po kilku miesiącach?

Absolutnie nie ... tylko ciekawe jest czemu wyplynely :-)

Klonom zle sie dzieje i potrzebuja nadzwyczajnej ochrony, czy komisja zaczela sie do nich nieuczciwie dobierac :-)

J.

Data: 2018-11-13 06:50:53
Autor: japanizer
Klony
On Tuesday, November 13, 2018 at 8:14:46 PM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]

Klonom zle sie dzieje i potrzebuja nadzwyczajnej ochrony, czy komisja zaczela sie do nich nieuczciwie dobierac :-)

Pewnie prawda jest pośrodku.

Czarnecki nagrał propozycję korupcji na 40 mln zł, ale raz, że nikt nie lubi wydawać 40 mln zł, a dwa, że jakby poszedł z tym do prokuratury, to nie jest pewne, czy jego bankom by to pomogło czy nie. Więc taśma do szuflady.

A tu się okazało, że wybuchła sprawa Getback (Polacy oszukani na niemal 4 mld zł!), a banki Czarneckiego sprzedały sporo z tych trefnych obligacji - być może będzie trzeba wydawać miliony na odszkodowania za nieuczciwe praktyki pracowników klonów.
"Imperium Czarneckiego", o ile do tej pory jakoś utrzymywało się nad wodą, to teraz może i tonie; być może jego banki nie będą spełniały jakichś minimalnych kryteriów.

Tak więc KNF będzie teraz w dużej kropce - jej szef, mianowany na stanowisko przez Beatę Szydło, właśnie podał się do dymisji, kilka godzin po tym, jak mówił, że nie zamierza się podać do dymisji.
Jak KNF będzie chciała zatopić Getin/Idea, to nie da rady by nie wyszło, że to decyzja czysto polityczna upolitycznionego i opanowanego przez PiS KNF. Nawet jeśli Getin/Idea faktycznie nie spełniają wymogów kapitałowych.

Data: 2018-11-13 16:21:25
Autor: J.F.
Klony
Użytkownik japanizer  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:228c566f-63be-429b-83e4-8df31abf5ed1@googlegroups.com...
> [...]

Czarnecki nagrał propozycję korupcji na 40 mln zł, ale raz, że nikt nie lubi wydawać 40 mln zł, a dwa, że jakby poszedł z tym do prokuratury, to nie jest pewne, czy jego bankom by to pomogło czy nie. Więc taśma do szuflady.

Ta czesc jest zrozumiala, zzera mnie ciekawosc co sie stalo teraz :-)

[...]

Szczegolnie, jak KNF zarekomenduje ze trzeba.
Ale ta aferka wybuchla jakos tak w czasie tego nagrania ... ciekawe kto wiedzial wczesniej...

A tak swoja droga to ciekaw jestem ile zlych kredytow banki Czarnieckiego sprzedaly Getbackowi po zawyzonej cenie juz za pieniadze z obligacji ... bo ten przekret moze miec drugie dno.

[...]

Otoz to, ale ... czyzby nie spelnialy, ze tasme ujawniono ?

Bo koniec koncow prawnika nie zatrudniono i przewodniczacy komisji jakos to przelknal ... przez pol roku :-)

J.

Data: 2018-11-13 15:56:19
Autor: Miroo
Klony
W dniu 2018-11-13 o 12:03, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

IMHO uderzenie wyprzedzające.
Dowiemy się.
.... albo i nie ;)

Pozdrawiam

Data: 2018-11-13 11:35:49
Autor: Jacek Maciejewski
Klony
Dnia Tue, 13 Nov 2018 11:05:30 +0100, J.F. napisał(a):

w pol roku po zajsciu ? :-)

Lepiej późno niż wcale :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-13 15:40:18
Autor: J.F.
Klony
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5beaa218$0$477$65785112@news.neostrada.pl...
W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?
Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

No i przewodniczacego KNF juz nie ma.

Ciekawe co bedzie dalej ...

J.

Data: 2018-11-13 17:10:32
Autor: Szymon
Klony
W dniu 2018-11-13 o 11:05, J.F. pisze:
W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

W moim przekonaniu ostatni raz, kiedy media poruszały temat nękania przez KNF biznesu polskiego przedsiębiorcy to była sprawa Amber Gold. Płaczącym w gazetach był wówczas Marcin P. W międzyczasie nie pamiętam, aby tego typu historie wychodziły. Mam wrażenie, iż Czarnecki będzie musiał coś zrobić ze swoimi interesami - wystarczy popatrzeć na kurs akcji jego firm - ot, chociażby Idea Banku. Być może jest to próba wywarcia presji na KNF lub wytłumaczenia mających wkrótce zapaść nieprzychylnych decyzji.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-11-13 19:39:31
Autor: Arek
Klony
Szymon napisał(a) w wiadomości: ...
W dniu 2018-11-13 o 11:05, J.F. pisze:
W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu
? :-)

W moim przekonaniu ostatni raz, kiedy media poruszały temat nękania
przez KNF biznesu polskiego przedsiębiorcy to była sprawa Amber Gold.

Amber Gold to właściwie nie powinna być sprawa KNF tylko gospodarczych.
Albo i nie bo spec służby potrzebują finansowania. Wcześniej
plotkowano, że z LOT i resztówek skarbu państwa ale o LOT od wielu
lat za głośno - nie da się...

Płaczącym w gazetach był wówczas Marcin P. W międzyczasie nie pamiętam,
aby tego typu historie wychodziły.
[...]

  Przypominam sprawę doprowadzenia do upadłości SK Banku po kłótni
z KNF dot. interpretacji sposobu oceny ryzyka, nakaz sprzedaży
FM Banku (obecnie Nest) pod byle pretekstem nieistotnym jeśli
chodzi o sytuację banku - jakaś drobnostka w papierach jednego
z doradców (?) - gdyby tak oceniano innych to pewnie połowę
RPP trzeba by odwołać).
O słynnym wirusie nie wspomnę.
  Pokażcie mi szefa nadzoru finansowego w innym państwie, który
jest (w tej chwili już był) młodszy niż nasz.

  Polskie wymogi dot. banków są wysokie i między innymi dlatego
w Polsce bankowość nie jest zbyt tania bo ktoś za przymusowe
bezpieczeństwo finansowe musi zapłacić - zawsze jest to klient.
Nie oceniam czy to dobrze czy źle ale w takich warunkach
przychylność KNF ma swoją wartość.

  Być może to nie korupcja ale "dżentelmeńska umowa" by nie siać
paniki... Coś nie wyszło?

Arek

Data: 2018-11-13 19:54:07
Autor: J.F.
Klony
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psf5q4$tju$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale wczesniej moglaby sie KNF zainteresowac, skoro to w publicznym obrocie.

 Przypominam sprawę doprowadzenia do upadłości SK Banku po kłótni
z KNF dot. interpretacji sposobu oceny ryzyka,

Ale co - syndyk chyba twierdzi, ze kapitaly sa ujemne.
A prezes zdaje sie nadal siedzi i nawet zmiana rzadu mu nie pomogla.

Choc oczywiscie to nie sa zadne rzetelne argumenty w naszej rzeczywistosci :-)

A jak tam pozostale banki i SKOKi - syndyk sciaga zalegle kredyty, czy jednak nie daje rady ?

[...]

No ale stary byl widac zly, skoro takie aferki wymieniasz, wiec nastapila dobra zmiana :-)

[...]

Ale to chyba unijne przepisy o tym bezpieczenstwie ...

przychylność KNF ma swoją wartość.

Niewatpliwie. Aczkolwiek inne banki jakby nieniepokojone ...

 Być może to nie korupcja ale "dżentelmeńska umowa" by nie siać
paniki... Coś nie wyszło?

Za 40 baniek ?

J.

Data: 2018-11-15 08:24:48
Autor: Arek
Klony
J.F. napisał(a) w wiadomości: <5beb1dfe$0$503$65785112@news.neostrada.pl>...
[...]

Zdaje się, że nasze ostrzejsze.

[...]

  Suma spora.
  Ale w tle jeszcze próba przejęcia banków przez PKO BP, bo
zagraniczne które się dało państwo już wykupiło. Za planem miał
stać jeden z doradców prezydenta. Młody mógł powiedzieć, że nie
popiera aż takiej nacjonalizacji i idzie na rękę polskim prywatnym
bankom ale trzeba wsparcia :)
  W dalszym tle jeszcze konflikt KNF z BFG o wpływy, kto ma
nadzorować sektor finansowy.

Arek

Data: 2018-11-16 01:46:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Klony

"J.F." 5beaa218$0$477$65785112@news.neostrada.pl

W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

Może nie chciał zakłócać wyborów samorządowych?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-16 09:45:58
Autor: Jacek Maciejewski
Klony
Dnia Tue, 13 Nov 2018 11:05:30 +0100, J.F. napisał(a):

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu ? :-)

Po prostu grzecznie poczekał żeby było po wyborach, żeby nikt nie
twierdził że on politycznie "przed wyborami".
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-16 22:26:49
Autor: Krzysztof Gajdemski
Klony
Jest Fri, 16 Nov 2018 09:45:58 +0100, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Może...
Bardzie prawdopodobnym wydaje się jednak wariant, że wytoczył ciężkie
działo wtedy, kiedy inne możliwości definitywnie zawiodły.

      k.

Data: 2018-11-22 00:37:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Klony

"Jacek Maciejewski" xxhpkfom82yl$.18jqofhmwzh4l$.dlg@40tude.net

Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po
zajsciu ? :-)

Po prostu grzecznie poczekał żeby było po wyborach,
żeby nikt nie twierdził że on politycznie "przed wyborami".

Po półdobowym :) przesłuchaniu wyjaśnił ,,przed kamerami'',
że sprawa nie ma zabarwienia politycznego. [czyli zarzucił
mi daltonizm?...]

Latem br. była kontrola KNF w bankach LCzarneckiego (albo
tylko w IB) która chyba skończyła się we wrześniu, po której
bank/banki miał/miały ustosunkować się, na co był czas właśnie
do ~7 listopada, kiedy to LCzarnecki złożył doniesienie do
prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez
MChrzanowskiego... Chyba 13 listopada MChrzanowski (jako
szef KNF) umieścił IB na liście ostrzeżeń (w związku
z GetBackiem) a Wyborcza (jako czwarta władza)
zamieściła artykuł (dla transparentności sprawy)
informujący opinię publiczną...

-=-

Banki z założenia ściśle współpracują z państwem, które w razie
czego ;) ściga niesumiennych kredytobiorców, dlatego muszą
postępować delikatnie i roztropnie wobec państwa i władz...

Zawiadomienie prokuratury o przestępstwie KNF wymaga zatem
od banku odwagi -- a czasami wręcz determinacji...

Oficjalnie chyba państwo powinno cieszyć się bezzwłocznym
zgłaszaniem poważnych ,,problemów'', ale w rzeczywistości
różnie bywa z uwagi na liczne powiązania personalne, czego
chyba nie warto wyjaśniać...

Trochę tak, jakby bita przez męża żona miała składać temuż
mężowi skargę na postępowanie tegoż męża. ;)

Akurat skarga dała LCzarneckiemu dobre efekty -- państwo
zmniejszyło obciążenia nałożone na IB, ale ogólnie ten,
kto jakoś ;) wchodzi na wojenną ścieżkę z państwem,
liczyć się musi z represjami tegoż państwa...

Jeśli ,,marcowa propozycja'' jest faktem -- należy się
LCzarneckiemu uznanie i nagroda za odwagę.

-=-

Niby wszyscy podatnicy są (; w razie czego ;) ratowani
przez państwo, ale różnie z tym bywa. ;) I niby każdy
podatnik powinien raczej ;) zawiadamiać organy ;)
o ewentualnych nadużyciach, niż chwytać za karabin
czy worek granatów...

Mądrzy ludzie to rozumieją, dlatego nie zezwalają na
makabryczne przekręty swym urzędnikom, zaś głupcy
prowadzą (swą bezczelnością) do masakr...