Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach

K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach

Data: 2012-02-27 01:39:33
Autor: Jarecki
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 10:22:14 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
Korzystaj±c z piêknej pogody (+5,brak ¶niegu, wilgotno¶æ 70% i porywisty wiatr) - pojecha³em siê przejechaæ motórem.

Pierwsze pozimowe uruchomienie - jak zwykle z ma³ymi k³opotami, ale odpali³ za pi±tym razem. Zgas³ po 5 sekundach. Za szóstym ju¿ nie zgas³ i po chwili pracowa³ tak, jak powinien.

Normalka.

Przejecha³em ponad 50 km, zgasi³em na 5 minut, uruchomi³em "na dotyk", przejecha³em kolejne 50 km.

I tu k³opot: ponownie uruchomi³em po dwóch godzinach wiec zd±¿y³ ostygn±æ. Nie chcia³ zapaliæ. Uda³o siê za pi±tym razem. Zaniepokoi³o mnie to. W sezonie letnim nigdy nie mia³em takich k³opotów z zimnym silnikiem.

Dorad¼cie, jak nale¿y uruchamiaæ motocykl (fazer, ga¼niki,  manualne ssanie) w niskich temperaturach. Mniej ssania? Odrobina gazu?

Mia³em podobne problemy w du¿ym Bandicie. Pomog³o zamontowanie podgrzewania ga¼ników - nie wiem czy masz to w swoim Fazerze. Pa³owa³em siê z czyszczeniem i regulacj± ga¼ników jedn± jesieñ i pó³ zimy. Dopiero jeden m±dry mechanik podpowiedzia³ co zrobiæ i jak rêk± odj±³. Podgrzewanie to ¶ruby z elementem oporowym wkrêcane w ka¿dy ga¼nik i po³±czone z czujnikiem temp. U mnie drogo wychodzi³ ca³y komplet wraz z kablami, wiêc podgrzewacze posz³y z jakiego¶ rozbitka, a w serwisie mechanik zrobi³ mi okablowanie plus rêczny prze³±cznik. Ca³o¶æ wysz³a ze 200.

Jarecki

Data: 2012-02-27 10:49:29
Autor: AZ
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
On 02/27/2012 10:39 AM, Jarecki wrote:

Mia³em podobne problemy w du¿ym Bandicie. Pomog³o zamontowanie podgrzewania ga¼ników - nie wiem czy masz to w swoim Fazerze. Pa³owa³em siê z czyszczeniem i regulacj± ga¼ników jedn± jesieñ i pó³ zimy. Dopiero jeden m±dry mechanik podpowiedzia³ co zrobiæ i jak rêk± odj±³. Podgrzewanie to ¶ruby z elementem oporowym wkrêcane w ka¿dy ga¼nik i po³±czone z czujnikiem temp. U mnie drogo wychodzi³ ca³y komplet wraz z kablami, wiêc podgrzewacze posz³y z jakiego¶ rozbitka, a w serwisie mechanik zrobi³ mi okablowanie plus rêczny prze³±cznik. Ca³o¶æ wysz³a ze 200.

A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent? Moje Keihiny dawa³y radê przy -15 a podgrzewanie jest ale wodne wiêc jedynie chroni przed zamarzaniem w czasie pracy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 03:04:50
Autor: Jarecki
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu poniedzia³ek, 27 lutego 2012, 10:49:29 UTC+1 u¿ytkownik Artur Zabroñski napisa³:
On 02/27/2012 10:39 AM, Jarecki wrote:
>
> Mia³em podobne problemy w du¿ym Bandicie. Pomog³o zamontowanie podgrzewania ga¼ników - nie wiem czy masz to w swoim Fazerze. Pa³owa³em siê z czyszczeniem i regulacj± ga¼ników jedn± jesieñ i pó³ zimy. Dopiero jeden m±dry mechanik podpowiedzia³ co zrobiæ i jak rêk± odj±³. Podgrzewanie to ¶ruby z elementem oporowym wkrêcane w ka¿dy ga¼nik i po³±czone z czujnikiem temp. U mnie drogo wychodzi³ ca³y komplet wraz z kablami, wiêc podgrzewacze posz³y z jakiego¶ rozbitka, a w serwisie mechanik zrobi³ mi okablowanie plus rêczny prze³±cznik. Ca³o¶æ wysz³a ze 200.
>
A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent? Moje Keihiny dawa³y radê przy -15 a podgrzewanie jest ale wodne wiêc jedynie chroni przed zamarzaniem w czasie pracy.

W mordê, teraz nie pamiêtam, ale chyba Mikuni. No tak, zapomniawszy ¿e Fazer wod± ch³odzony. W Bandicie by³y problemy tylko na starcie i kilka/kilkana¶cie minut po odpaleniu. Dopóki silnik siê nie nagrza³, a od niego ga¼niki, to prycha³, strzela³, jechaæ nie chcia³. Potem jazda i nastêpne odpalenia spoko. Byæ mo¿e w tym Fazerze nie ma wodnego podgrzewania. Trzeba by sprawdziæ :)

Jarecki

Data: 2012-02-27 12:12:42
Autor: Marcin N
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu 2012-02-27 12:04, Jarecki pisze:
W dniu poniedzia³ek, 27 lutego 2012, 10:49:29 UTC+1 u¿ytkownik Artur Zabroñski napisa³:
On 02/27/2012 10:39 AM, Jarecki wrote:

Mia³em podobne problemy w du¿ym Bandicie. Pomog³o zamontowanie podgrzewania ga¼ników - nie wiem czy masz to w swoim Fazerze. Pa³owa³em siê z czyszczeniem i regulacj± ga¼ników jedn± jesieñ i pó³ zimy. Dopiero jeden m±dry mechanik podpowiedzia³ co zrobiæ i jak rêk± odj±³. Podgrzewanie to ¶ruby z elementem oporowym wkrêcane w ka¿dy ga¼nik i po³±czone z czujnikiem temp. U mnie drogo wychodzi³ ca³y komplet wraz z kablami, wiêc podgrzewacze posz³y z jakiego¶ rozbitka, a w serwisie mechanik zrobi³ mi okablowanie plus rêczny prze³±cznik. Ca³o¶æ wysz³a ze 200.

A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent? Moje Keihiny
dawa³y radê przy -15 a podgrzewanie jest ale wodne wiêc jedynie chroni
przed zamarzaniem w czasie pracy.

W mordê, teraz nie pamiêtam, ale chyba Mikuni.
No tak, zapomniawszy ¿e Fazer wod± ch³odzony. W Bandicie by³y problemy tylko na starcie i kilka/kilkana¶cie minut po odpaleniu. Dopóki silnik siê nie nagrza³, a od niego ga¼niki, to prycha³, strzela³, jechaæ nie chcia³. Potem jazda i nastêpne odpalenia spoko. Byæ mo¿e w tym Fazerze nie ma wodnego podgrzewania. Trzeba by sprawdziæ :)

Za m±dre to dla mnie.
Ja prosty kierownik jestem: tu gaz, tam hamulec i jazda. Liczy³em na poradê: zmniejsz ssanie o 20% i odkrêæ gaz o 10%.

Z drugiej strony by³em gotów pos³uchaæ Kucza - i daæ do czyszczenia ga¼niki. Samodzielne czyszczenie mnie przerasta.

Data: 2012-02-27 12:14:33
Autor: AZ
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
On 02/27/2012 12:12 PM, Marcin N wrote:

Za m±dre to dla mnie.
Ja prosty kierownik jestem: tu gaz, tam hamulec i jazda. Liczy³em na
poradê: zmniejsz ssanie o 20% i odkrêæ gaz o 10%.

Na zatkane ga¼niki to nie pomo¿e :-)
>
Z drugiej strony by³em gotów pos³uchaæ Kucza - i daæ do czyszczenia
ga¼niki. Samodzielne czyszczenie mnie przerasta.
>
A nastêpnej zimy albo spuszczaj/wypalaj paliwo z ga¼ników albo odpalaj co 2 tygodnie moto.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 17:11:02
Autor: Ivam
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jifof2$mgp$1@news.task.gda.pl...
Za m±dre to dla mnie.
Ja prosty kierownik jestem: tu gaz, tam hamulec i jazda. Liczy³em na poradê: zmniejsz ssanie o 20% i odkrêæ gaz o 10%.

To moja - posiadacza starego fzs'a - rada: wez ssanie na maksa, bez gazu - do temp. ~10* musi odpalic. Jak jest cieplej to daj mniej ssania a troszeczke gazu. Tym sposobem przy tych upalach, ktore byly  w zeszlym roku ja odpalalem bez ssania.


--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-02-27 12:34:35
Autor: Kuczu
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu 2012-02-27 10:49, AZ pisze:

A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent?

Mikuni

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-27 12:37:23
Autor: AZ
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
On 02/27/2012 12:34 PM, Kuczu wrote:
A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent?

Mikuni

Mo¿e ta konstrukcja ma problem przy niskich temperaturach w sensie, ¿e co¶ przymarza?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 12:53:35
Autor: Kuczu
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu 2012-02-27 12:37, AZ pisze:
On 02/27/2012 12:34 PM, Kuczu wrote:
A jakie ga¼niki by³y w tym Bandycie? W sensie producent?

Mikuni

Mo¿e ta konstrukcja ma problem przy niskich temperaturach w sensie, ¿e
co¶ przymarza?


Nie, tam sa chyba BST36SS. Przymarznac moze co najwyzej syf z woda ktory znajduje sie na dnie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-27 13:01:25
Autor: AZ
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
On 02/27/2012 12:53 PM, Kuczu wrote:

Nie, tam sa chyba BST36SS. Przymarznac moze co najwyzej syf z woda ktory
znajduje sie na dnie.

No chyba, ¿e tak. Ja czyszczê co rok, tzn. wyczy¶ci³em raz po kupnie, i po roku ale nie by³o co czy¶ciæ wiêc w tym roku sobie darujê, jak regularnie moto je¿d¿one to raczej nie maj± szans w rok zarosn±æ.

No i te¿ kwestia rozpylania zimnego paliwa w zimnym powietrzu a tu ju¿ chyba konstrukcja ma znaczenie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 13:28:38
Autor: Marcin N
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu 2012-02-27 13:01, AZ pisze:
On 02/27/2012 12:53 PM, Kuczu wrote:

Nie, tam sa chyba BST36SS. Przymarznac moze co najwyzej syf z woda ktory
znajduje sie na dnie.

No chyba, ¿e tak. Ja czyszczê co rok, tzn. wyczy¶ci³em raz po kupnie, i
po roku ale nie by³o co czy¶ciæ wiêc w tym roku sobie darujê, jak
regularnie moto je¿d¿one to raczej nie maj± szans w rok zarosn±æ.

No i te¿ kwestia rozpylania zimnego paliwa w zimnym powietrzu a tu ju¿
chyba konstrukcja ma znaczenie?


Z tego, co piszecie - Ty i Kuczu - to nieprawdziwe s± s³owa Jareckiego, ¿e czyszczenie nie pomo¿e?

Kuczu, ró¿nica bêdzie zauwa¿alna? Czy mog± istnieæ inne powody takiego zachowania motocykla?

Data: 2012-02-27 05:40:50
Autor: Jarecki
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
W dniu poniedzia³ek, 27 lutego 2012, 13:28:38 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
W dniu 2012-02-27 13:01, AZ pisze:
> On 02/27/2012 12:53 PM, Kuczu wrote:
>>
>> Nie, tam sa chyba BST36SS. Przymarznac moze co najwyzej syf z woda ktory
>> znajduje sie na dnie.
>>
> No chyba, ¿e tak. Ja czyszczê co rok, tzn. wyczy¶ci³em raz po kupnie, i
> po roku ale nie by³o co czy¶ciæ wiêc w tym roku sobie darujê, jak
> regularnie moto je¿d¿one to raczej nie maj± szans w rok zarosn±æ.
>
> No i te¿ kwestia rozpylania zimnego paliwa w zimnym powietrzu a tu ju¿
> chyba konstrukcja ma znaczenie?


Z tego, co piszecie - Ty i Kuczu - to nieprawdziwe s± s³owa Jareckiego, ¿e czyszczenie nie pomo¿e?

Kuczu, ró¿nica bêdzie zauwa¿alna? Czy mog± istnieæ inne powody takiego zachowania motocykla?

Uwa¿aj co piszesz:
- zarzucasz mi k³amstwo - moje s³owa s± prawdziwe. Mojemu B12 podgrzewacze pomog³y.
- wmawiasz wszystkim, ¿e napisa³em co¶, czego nie napisa³em. Nigdzie nie napisa³em, ¿e czyszczenie nie pomo¿e. W moim przypadku nie pomog³o.

Tak ku pamiêci, bo w necie nic nie ginie :)

Jarecki

Data: 2012-02-27 21:26:50
Autor: Kuczu
KÅ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach
W dniu 2012-02-27 14:40, Jarecki pisze:

Uważaj co piszesz:
- zarzucasz mi kłamstwo - moje słowa są prawdziwe. Mojemu B12 podgrzewacze pomogły.
- wmawiasz wszystkim, że napisałem coś, czego nie napisałem. Nigdzie nie napisałem, że czyszczenie nie pomoże. W moim przypadku nie pomogło.

Tak ku pamięci, bo w necie nic nie ginie :)

Norma, ten gosc tak juz ma.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-27 13:35:56
Autor: AZ
K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach
On 02/27/2012 01:28 PM, Marcin N wrote:

Z tego, co piszecie - Ty i Kuczu - to nieprawdziwe s± s³owa Jareckiego,
¿e czyszczenie nie pomo¿e?

Kuczu, ró¿nica bêdzie zauwa¿alna? Czy mog± istnieæ inne powody takiego
zachowania motocykla?
>
Nie ma tu ¿adnej magii, ssanie+rozrusznik, bez ¿adnego otwierania przepustnicy (ssanie polega na wiêkszej dawce paliwa) wiêc otwieraniem przepustnicy psujesz ssanie. Nikt Ci zdalnie nie powie czy to akurat zaro¶niête ga¼niki, mo¿liwe, ¿e s± zaro¶niête dysze od ssania i jest tak jakby¶ odpala³ bez ssania, mo¿esz spróbowaæ te¿ przytkaæ wlot powietrza przy zimnym starcie i zobaczyæ efekt.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 17:32:41
Autor: Kuczu
KÅ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach
W dniu 2012-02-27 13:35, AZ pisze:

ssanie polega na większej dawce paliwa

Ssanie polega na wzbogaconej mieszance. Raz bedzie to wieksza dawka paliwa, w innym pojezdzie zas (wiekszosc aut gaznikowych) zdlawiony przeplyw powietrza.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-27 17:37:41
Autor: AZ
KÅ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach
On 02/27/2012 05:32 PM, Kuczu wrote:

Ssanie polega na wzbogaconej mieszance. Raz bedzie to wieksza dawka
paliwa, w innym pojezdzie zas (wiekszosc aut gaznikowych) zdlawiony
przeplyw powietrza.

Automatycznie napisałem jak jest u mnie. Dzięki za doprecyzowanie.


--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 17:41:07
Autor: Grzybol
KÅ‚opot z zapalaniem w niskich temperaturach
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jigb7a$6gm$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-02-27 13:35, AZ pisze:
ssanie polega na większej dawce paliwa
Ssanie polega na wzbogaconej mieszance.

Cholera, to ta pani co mi ostatnio to robiła, to se chciała tylko mieszanke wzbogacić. A ja gupi myślałem że to z miłości...

--
Grzybol

K³opot z zapalaniem w niskich temperaturach

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona