Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami

Data: 2012-03-03 18:26:58
Autor: Marek Czaplicki
Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami
> Kandydatka skrajnej prawicy na prezydenta Francji z 18-proc. poparciem
> w sondażach nadal nie ma koniecznych 500 podpisów wybieralnych
> urzędników, by wystartować w wyborach, a banki nie chcą jej udzielac
> kredytów
http://wyborcza.pl/1,75477,11275590,Klopoty_Marine_Le_Pen.html#ixzz1o4kLNrO2

Byłoby faktycznie niedobrze z demokracją gdyby proceduralne problemy z zajestrowaniem kandydatki, były przyczyna niemozności wyrażenia swojego zdania przez znaczącą grupę wyborców we Francji.

Data: 2012-03-03 18:33:00
Autor: abc
[...]

Cały francuski system wyborczy jest zrobiony tak, żeby zapobiec przejęciu
włady przez Front Narodowy.  Front Narodowy może być licznie reprezentowany
w PE, a nie w parlamencie francuskim.

Data: 2012-03-03 18:44:46
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:
[...]

Czy system wyborczy został ustalony przed czy po powstaniu Fronu Narodowego. Równie dobrzez można by oskarżać system wyborczy co do prezydentury w USA o to samo.

Data: 2012-03-03 18:55:18
Autor: abc
Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami
Obowiązujący we Francji mechanizm większości bezwzględnej jest jednym z
najbardziej dyskryminujących systemów wyborczych w Europie, co oznacza, że
nie odzwierciedla on pełnej struktury preferencji wyborczych i powoduje
znaczną podreprezentację partii małych (nie dysponują one taką liczbą
deputowanych, jaka wynika z poziomu poparcia udzielanego jej przez wyborców)

 Jeśli przeanalizować stopień zniekształcenia wyników wyborów mierzony na
poziomie poszczególnych partii politycznych, to okazuje się, że oprócz
trzech głównych ugrupowań politycznych współczesnej Francji (RPR i UDF na
prawicy oraz PS na lewicy)(, wszystkie pozostałe siły polityczne w badanym
okresie były permanentnie niedoreprezentowane (patrz: Tabela 1 i 2)

Przy czym różnice między stopniem deformacji (wyrażonym za pomocą tzw.
wskaźnika deformacji I) poszczególnych ugrupowań są dość znaczne i wahają
się od wartości 0,01 - co oznacza skrajne niedoreprezentowanie (Front
Narodowy w 1997 r.) do 2,18 - skrajne nadreprezentowanie (RPR w 1993 r.

Więcej http://www.dialogi.umk.pl/system-wyborczy-parlament-rf.html

Data: 2012-03-03 19:01:54
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:
[...]

Kiedy został ustalony? Pisałeś, że dyskryminuje Front Narodowy. Przed czy po zarejestrowaniu FR został wprowadzony? Co do systemu wyborczego to myślę, że deputowani kierowali się tradycją elektorów będącą w zastosowaniu w USA.
Czasami na grupie modlisz się o jakiegoś "regenta" i postulujesz powrót do feudalizmu w stosunkach społecznych. Więc we Francji masz pewien zalażek owego systemu. Merowie-szlachta wystawia "swoich", "swojego" kandydata na quasi-króla, prezydenta.

Data: 2012-03-03 19:09:30
Autor: abc
Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami
Kiedy został ustalony? Pisałeś, że dyskryminuje Front Narodowy. Przed czy po zarejestrowaniu FR został wprowadzony?

System większości bezwględnej we Francji w obecnym kształcie obowiązuje od roku 1987.  Front Narodowy działa od roku 1972.

Data: 2012-03-03 20:28:02
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:
[...]

Przestań pitolić. Mowa jest o systemi wybierania prezydenta
..... Francji
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_prezydenckie_we_Francji_w_1965_roku
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2012-03-03 18:42:19
Autor: abc
Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/516333,Co-trzeci-Francuz-popiera-Front-Narodowy

Kłopoty Marine Le Pen córki "tego" Le Pen'a z wyborami