K³opoty z SSD?

Data: 2016-10-21 09:46:51
Autor: Saiko Kila
K³opoty z SSD?
Proces Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> zwróci³ b³±d:
Od jakiego¶ czasu komp mi kaprysi. Z regu³y albo awaria Cinnamona po
której w paru konwulsjach ca³y system siê zawiesza b±d¼ wraca do ekranu
logowania, b±d¼ przy jakiej¶ czynno¶ci mysz± (szczególnie w Operze)
zawiesza siê ca³kowicie z wyj. kursora. Czasem siê zawiesza na dowolnym
etapie uruchamiania systemu. Czasem jaka¶ aplikacja nie chce siê
odpaliæ. Sprawdzi³em RAM memtestem, jest OK.  Wymieni³em kabelek SATA do
dysku :) W koñcu doszed³em do wniosku ¿e jeden z moich dwóch SSD (ten od
systemów) siê koñczy. W zwi±zku z tym mam pytanie - czy s± i jakie s±
typowe objawy padu SSD?

Te objawy mog± siê te¿ wi±zaæ z padniêtym chipsetem od dysków, USB itd.
Jak sprawdzi³e¶ ¿e to dysk a nie p³yta?

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-10-21 14:28:57
Autor: Jacek Maciejewski
K³opoty z SSD?
Dnia Fri, 21 Oct 2016 09:46:51 +0200, Saiko Kila napisa³(a):

Jak sprawdzi³e¶ ¿e to dysk a nie p³yta?

Na starym SSD jest/by³o parê linuksów. Wszystkie kaprysz± :) na nowym
SSD jest XP, nic mu nie dolega. Obecnie na nowym mam oprócz XP tak¿e nowego Debiana, testy trwaj± :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-21 14:37:45
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
K³opoty z SSD?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Oct 2016 14:28:57 +0200  dosz³a do mnie wiadomo¶æ
<1e37jypt2qnfa.1h6ehw98vtmbt$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
[...]

Robi³e¶ Secure Erase temu dyskowi?
Taka operacja mo¿e ujawniæ jego kondycjê, a nawet poprawiæ jakie¶
wewnêtrzne b³êdy.
Firmware do tego jest? Mo¿e warto zaktualizowaæ?
--
Ca³ujmy wszyscy dupê Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-10-21 19:21:04
Autor: Saiko Kila
K³opoty z SSD?
[...]

Bêdziesz próbowa³ do³±czyæ ten stary jako dugi/kolejny dysk, ¿eby
zobaczyæ czy nie zacznie wykrzaczaæ? Wiadomo, ¿e dysk systemowy zawsze
bardziej podatny, ale ja bym sprawdzi³. Bo jak siê w przysz³o¶ci oka¿e
¿e to jednak p³yta, to szkoda dysku ;)

--
Saiko Kila
No, I won't fight a woman. It's not honourable!

Data: 2016-10-21 20:03:21
Autor: Jacek Maciejewski
K³opoty z SSD?
Dnia Fri, 21 Oct 2016 19:21:04 +0200, Saiko Kila napisa³(a):

Bêdziesz próbowa³ do³±czyæ ten stary jako dugi/kolejny dysk, ¿eby
zobaczyæ czy nie zacznie wykrzaczaæ?

Zapewne tak ale nie prêdko. Otwieraj± siê nowe w±tki dot. nietsbilnosci
systemu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-21 22:21:20
Autor: Saiko Kila
K³opoty z SSD?
[...]

Wiesz, zak³adam ¿e by¶ testowa³ ju¿ po upewnieniu siê ¿e nic siê nie
wiesza. WinXP raczej szybko siê sprawdza. Debian... nie wiem :)

--
Saiko Kila
Being such a great country is a hassle, I can tell you. That is why we

K³opoty z SSD?