K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV

Data: 2014-10-30 23:28:01
Autor: yabba
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
U¿ytkownik "Zocha" <Z@Z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5452a454$0$18089$65785112news.neostrada.pl...
Wszystko by³o OK dopóki korzysta³am z TV kablowej.
Problemy zaczê³y siê od czasu zmiany na TV odbieran±
poprzez modem i dekoder.

Jaki to us³ugodawca? Orange? Jaki to modem i jaki dekoder?

W obu przypadkach przekaz analogowy.
Problem objawia siê tym, ¿e z ró¿n± czêstotliwo¶ci±,
czasami nawet co chwilê, obraz psuje siê do postaci
jakby pikseli. Trwa to krótk± chwilê i samo wraca
do normy.
Ponadto, te¿ od czasu do czasu, wystêpuj± jakie¶ dziwne
d¼wiêki w rodzaju jakby klikniêcia.
Czêsto te zak³ócenia obrazu jak i dziwne d¼wiêki pojawiaj±
siê równocze¶nie, ale zdarzaj± siê tak¿e oddzielnie.

Zdajê sobie sprawê z tego, ¿e wskazanie konkretnej przyczyny
po podaniu tylko powy¿szych danych nie bêdzie mo¿liwe.
Jednak proszê o ukierunkowanie poszukiwañ powodu tych
k³opotów.

Domy¶lam siê, ¿e masz telewizor analogowy, a modem i dekoder dosta³a¶ od us³ugodawcy. Sygna³ dochodzi do Ciebie przez jakie¶ ³±cze internetowe, z którego dekoder robi sygna³ analogowy dla TV. Opisane przez Ciebie zak³ócenia s± charakterystyczne dla przekazu cyfrowego i w ¿argonie nazywaj± siê pikseloz± i zaciêciami d¼wiêku. Ogóln± przyczyn± jest nadmierna ilo¶æ b³êdów w danych odbieranych przez dekoder, a nawet braki ca³ych paczek danych, które nie dotar³y do dekodera. W szczegó³ach mo¿e to wynikaæ ze:
- zbyt du¿ej ilo¶ci b³êdów w ³±czu internetowym - mówi±c prosto masz uszkodzony kabelek do swojego domu,
- zbyt ma³ej szybko¶ci ³±cza internetowego, poniewa¿ us³ugodawca móg³ ¼le skonfigurowaæ sprzêt u siebie
- uszkodzenia w kabelku ³±cz±cym modem z dekoderem,
- uszkodzenia modemu lub dekodera.

Je¶li masz TV analogowy, to 99,99% nie jest on w stanie zepsuæ siê w taki sposób, aby dawaæ opisane objawy.
Powinna¶ zg³osiæ usterkê do swojego us³ugodawcy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-10-30 23:54:55
Autor: Zocha
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
Dziêkujê za odpowiedzi.

Na tê grupê zosta³am skierowana z grupy pl.misc.elektronika.
Zarówno z odpowiedzi tutaj, jak i na tamtej grupie, sk³aniam
siê ku przyczynie w zbyt ma³ej szybko¶ci ³±cza internetowego.

Mam szybko¶æ 20 Mbps i podobno wiêcej siê nie da
(praktycznie w testach wychodzi najwy¿ej 16 Mbps).
Je¶li to jest za ma³o, to nie powinni zawieraæ umowy
na telewizjê.

Czy te efekty mog± co¶ zepsuæ w sprzêdzie u mnie w domu,
czy jest to "tylko" niedogodno¶æ?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-10-31 08:40:24
Autor: Jacek Maciejewski
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
Dnia Thu, 30 Oct 2014 23:54:55 +0100, Zocha napisa³(a):

Czy te efekty mog± co¶ zepsuæ w sprzêdzie u mnie w domu,

Nie mog±.
--
Jacek

Data: 2014-10-31 10:33:40
Autor: Zocha
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
Rano wy³±czy³am Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
Od tego momentu zarówno zniekszta³cenia obrazu
jak i zak³ócenia d¼wiêku nie pojawiaj± siê.
Jaki wniosek z tego wynika?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-10-31 11:44:23
Autor: yabba
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
U¿ytkownik "Zocha" <Z@Z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5453576c$0$12627$65785112news.neostrada.pl...
Rano wy³±czy³am Wi-Fi w oprogramowaniu modemu.
Od tego momentu zarówno zniekszta³cenia obrazu
jak i zak³ócenia d¼wiêku nie pojawiaj± siê.
Jaki wniosek z tego wynika?

Kto¶ korzysta³ z Twojego Wi-Fi bez Twojej wiedzy. Czy mia³a¶ w³±czone szyfrowanie i has³o?
Albo modem nie wyrabia³ siê z jednoczesn± obs³ug± karty sieciowej i Wi-Fi.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-10-31 11:59:02
Autor: Zocha
[...]

Mia³am i mam w³±czone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i has³o tak
skomplikowane, ¿e sama go nie pamiêtam. :-)
Chyba, ¿e kto¶ przechwyci³ sygna³, bo konfiguruj±c sieæ na laptopie
skorzysta³am z przycisku na modemie (z lenistwa, ¿eby nie wpalcowywaæ
tego skomplikowanego has³a)

Albo modem nie wyrabia³ siê z jednoczesn± obs³ug± karty sieciowej i Wi-Fi.
To te¿ jest chyba mo¿liwe.
Tylko, ¿e ja bardzo rzadko korzysta³am z Wi-Fi. Nie wiem natomiast
czy samo trzymanie Wi-Fi w³±czonego nie powodowa³o jakiego¶ sprawdzania
w pêtli.

Tak generalnie mam wra¿enie, ¿e co¶ u mnie "nie wyrabia siê".
Samo to, ¿e nie mogê korzystaæ z Internetu szybszego ni¿ 20 Mbps
te¿ chyba o czym¶ ¶wiadczy,

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-10-31 19:56:08
Autor: B.G
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
W dniu 2014-10-31 11:59, Zocha pisze:

Tak generalnie mam wrażenie, że coś u mnie "nie wyrabia się".
Samo to, że nie mogę korzystać z Internetu szybszego niż 20 Mbps
też chyba o czymś świadczy,

O niczym.
Czy korzystasz z tepsianej  videostrady? czyli TVoIP  czy z jakiegoÅ› portalu telewizyjnego  w Internecie?
Czy w ogóle zdradzisz - w końcu - o jaką usługę i jakiego operatora się Tobie rozchodzi.
O jaki modem i dekoder?

cyt. z pierwszego postu:

> W obu przypadkach przekaz analogowy.

????????????? to powyższe  to najwiÄ™ksza zagadka :)

--
B.G

Data: 2014-11-01 14:43:35
Autor: Zocha
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
> W obu przypadkach przekaz analogowy.
????????????? to powyższe  to najwiÄ™ksza zagadka :)
Żadna zagadka. Poprzednio miałam TV kablową z UPC,
może trudno w to uwierzyć, ale ciągle jeszcze analogową..
Obecnie, jak niżej, z tym, że telewizor cyfrowy dopiero w planach.
Używam łącza SCART.

Modem: LiveBox 2.0
Dekoder: Sagemcom UHD 88
Wszystko Orange, telefon stacjonarny poza LiveBoxem (nieinternetowy).

Zmieniłam hasło admin na moje, średniej długości.
Protokół IPv4
Klucz zabezpieczeń: 26 znaków, zmieniony w stosunku do tego z
nalepki na LiveBoxie.
Szyfrowanie: WPA2-PSK/AES
Poza tym nic w oprogramowaniu pod 192.168.1.1 nie zmieniałam.

Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

Dzięki i pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-01 15:01:54
Autor: Zocha
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi,
Miało być pomimo _wyłączenia_, oczywiście. Przepraszam.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-01 22:31:33
Autor: B.G
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
W dniu 2014-11-01 14:43, Zocha pisze:

Modem: LiveBox 2.0
Dekoder: Sagemcom UHD 88
Niestety, pomimo włączenia Wi-Fi, zniekształcenia się zdarzają, chociaż
wydaje mi się, że rzadziej. Z drugiej strony zauważyłam, że nasilają się
one wieczorem. Czyżby liczba użytkowników Internetu/TV miała tutaj wpływ?

Nie.
Najprawdopodobniej masz kiepską linię, mało odporną na wpływ zewnętrznych sygnałów, albo zniekształcającą sygnał tak "od siebie" - po prostu uszkodzoną.
Sprawdź z jakiego szajsu masz instalacje "telefoniczną" w domu.
Tu najczęściej jest pies pogrzebany. Może jakiś ekspert w sklepie sprzedał Ci kabel na instalację w postaci giętkiego płaskiego gówna pod wtyczki RJ11 - to to wyrzuć.
Albo elektryk zrobił Ci druty pod telefon, tak aby je nawet burza nie spaliła - czyli jakimś DYT-em energetycznym - niech Cię przeprosi i za darmo wymieni to to na normalny kabel teleinformatyczny, czyli skrętkę najlepiej cat5e.
Podobnie mógł Ci dogodzić spec od alarmów kładąc kabel pod telefon z wykorzystaniem kabli bez par.
Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w paśmie adsl.
A czy kabel Eth pomiÄ™dzy LiveBoxem a UHD masz oryginalny? albo inny poprawnie zrobiony?  czy też "Mietek" od prÄ…du albo tv-sat zacisnÄ…Å‚ żyÅ‚y we wtykach RJ45 w kolejnoÅ›ci jaka mu do gÅ‚owy wpadÅ‚a?  najlepiej jeszcze na kablu bez par.
Jeśli wykluczysz już wszelkie lokalne wynalazki, kłócące się ze sztuką transmisji danych - to zgłoś do orange - niech się tym dalej zajmą.

--
B.G

Data: 2014-11-01 23:09:40
Autor: Zocha
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
Sprawdź z jakiego szajsu masz instalacje "telefoniczną" w domu.
To można stosunkowo łatwo sprawdzić prowadząc na próbę nowy
kabel cat5e od instalacji w skrzynce w pionie w mieszkaniu
do gniazdka telefonicznego. Jeżeli problem zniknie, przyczyna
będzie znaleziona, jeśli nie, to nadal moze być dużo przyczyn.
Na to co dochodzi do skrzynki w moim mieszkaniu nie mam wpływu.

Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w paśmie adsl.
Jak to sprawdzić?

A czy kabel Eth pomiędzy LiveBoxem a UHD masz oryginalny?
Oryginalny, z pudełka z Orange.

Dziękuję i pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-05 10:49:23
Autor: Zocha
Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
Może też być tak, że w domu masz jakiś "piekielny" siewnik zakłóceń w
paśmie adsl.
Nie znam się na pasmach związanych z poszczególnymi urządzeniami,
ale mam pytanie, czy takim siewnikiem zakłóceń w paśmie adsl może
być niedoskonały stan instalacji elektrycznej w mieszkaniu?
Przyszło mi to do głowy gdy już trzeci raz zdarzyło się, że zakłócenie
wystąpiło dokładnie w momencie gaszenia światła w pokoju.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-05 12:19:28
Autor: Jacek Maciejewski
K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV
Dnia Wed, 5 Nov 2014 10:49:23 +0100, Zocha napisa³(a):

Nie znam siê na pasmach zwi±zanych z poszczególnymi urz±dzeniami,
ale mam pytanie, czy takim siewnikiem zak³óceñ w pa¶mie adsl mo¿e
byæ niedoskona³y stan instalacji elektrycznej w mieszkaniu?
W ¿adnej mierze nie powinno to przeszkadzaæ.
Przysz³o mi to do g³owy gdy ju¿ trzeci raz zdarzy³o siê, ¿e zak³ócenie
wyst±pi³o dok³adnie w momencie gaszenia ¶wiat³a w pokoju.
I teraz zaprzeczê sobie samemu :) Kiedy sygna³ bedzie bardzo s³aby,
zak³ócenie mo¿e siê przebiæ :)
No, ale to wskazuje ¿e trzeba podnie¶æ sygna³ a nie zak³adaæ gasiki na
wy³aczniki ¶wiat³a.

--
Jacek

Data: 2014-11-06 18:26:19
Autor: B.G
Dnia Wed, 5 Nov 2014 10:49:23 +0100, Zocha napisał(a):

Nie znam się na pasmach związanych z poszczególnymi urządzeniami,
ale mam pytanie, czy takim siewnikiem zakłóceń w paśmie adsl może
być niedoskonały stan instalacji elektrycznej w mieszkaniu?
W żadnej mierze nie powinno to przeszkadzać.
Jasne, nawet jak bomba jądrowa 100kTNT wybuchnie Ci w łazience, to nie powinna mieć wpływu na stan ścianki dzielącej ją np. z kuchnią,
a w telewizorni albo radiu nie możesz mieć żadnego trzasku. Jak inaczej   to sprzÄ™t do reklamacji.

Przyszło mi to do głowy gdy już trzeci raz zdarzyło się, że zakłócenie
wystąpiło dokładnie w momencie gaszenia światła w pokoju.
I teraz zaprzeczę sobie samemu :) Kiedy sygnał bedzie bardzo słaby,
zakłócenie może się przebić :)
No, ale to wskazuje że trzeba podnieść sygnał a nie zakładać gasiki na
wyłaczniki światła.

jasne...  napisz do ITU-T  z tym pomysÅ‚em.

--
B.G

K³opoty z obrazem i d¼wiêkiem TV