Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów

Data: 2009-03-18 13:29:04
Autor: powolniak
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów
W 2012 roku zostanie rozegrany ostatni w historii finał Ligi Mistrzów. Zamiast niej miałyby powstać trzy zamknięte ligi europejskie z systemem awansów i spadków. Tak wygląda pomysł Europejskiego Stowarzyszenia Klubów skupiające najbogatsze drużyny na kontynencie - informuje "Gazeta Wyborcza".
W każdej z lig występowałoby po 20 klubów. Najsłabsze spadałyby o jedną klasę, najlepsze wywalczyłyby awans. 60 drużyn stanowiłoby zamknięte grono.

Projekt podobno akceptuje szef UEFA, Michel Platini. Póki co wypowiada się jednak dyplomatycznie.

- UEFA jest organizacją demokratyczną. Wysłucham wszystkich stron i kiedy nadejdzie właściwy moment, komitet wykonawczy podejmie decyzję - powiedział.

Data: 2009-03-18 14:31:06
Autor: gasper
Użytkownik "powolniak" <powolniak81@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpqpia$mtk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

spowoduje to, że już nigdy polska drużyna nie zagra z Barceloną, Milanem, Realem czy innymi wielkimi klubami

Data: 2009-03-18 14:38:46
Autor: Mane
gasper pisze:

spowoduje to, że już nigdy polska drużyna nie zagra z Barceloną, Milanem, Realem czy innymi wielkimi klubami

Tak to sa chociaz eliminacje :)

Data: 2009-03-18 07:48:19
Autor: kapitan_termos
On 18 Mar, 14:38, Mane <mane1...@gazeta.pl> wrote:
gasper pisze:

> spowoduje to, że już nigdy polska drużyna nie zagra z Barceloną,
> Milanem, Realem czy innymi wielkimi klubami

Tak to sa chociaz eliminacje :)

to chyba odpowiedz najbogatszych, na plany FIFA co do ograniczenia
obcokrajowcow w klubach i UEFA co do ograniczenia plac, bo przeciez w
przypadku powstania tych 3 lig, kluby nie mialy by czasu na rozgrywki
krajowe, wiec i FIFA i UEFA niewiele by mogly im zrobic

Data: 2009-03-19 07:55:14
Autor: Jan Strybyszewski
powolniak pisze:
[...]

IMHO niech tak bedzie o 60 miejsach niech decyduje "wpisowe" to sie UEFA oblowi kasa.  Ale ... powinien byc mechanizm wymiany druzyn w 3 lidze.

Powiedzmy polfinalisci pucharu uefa awansuja do 3 euroligi.

Data: 2009-03-19 12:17:03
Autor: kapitan_termos
On 19 Mar, 07:55, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
powolniak pisze:

> [...]

oblowi kasa.  Ale ... powinien byc mechanizm wymiany druzyn w 3 lidze.

Powiedzmy polfinalisci pucharu uefa awansuja do 3 euroligi.

ale PUEFA by nie istnial wtedy

Data: 2009-03-20 07:03:19
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

A to niby dlaczego ?
Pomysl polega na wyjeciu "60 druzyn z lig krajowych i pucharow i stworzenie im ligi" nie widze powodu by reszta nie grala np w Pucharze UEFA.  Sadzisz ze tak 5 czy 6 druzyna włoska dzis nie bylaby ciezkim przeciwnikiem dla naszych orłów

Data: 2009-03-20 11:21:45
Autor: Nazgul
powolniak pisze:
[...]

Jeśli to prawda to coś mi się wydaje że najbogatsze kluby zaczynają gonić własny ogon. Euroliga jako zamknięty krąg określonej liczby druzyn ukisi się we własnym sosie. Jak chcą - proszę bardzo. Tyle że fani mogą się wkurzyć megakomercją i co wtedy? Co następne dla managerów, impresariów i prezesów? Futbol skończy jak wrestling - szmirowatymi filmami z Hulkiem Hoganem, Davidem Beckhamem czy Kaką i sportem który piłkę nożną zaćmi. Nie wiem co to będzie ale zestawienie wrestlingu i MMA wydaje mi się zasadne.
--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

A. de Saint-Exupery

Data: 2009-03-20 18:44:47
Autor: Citizen Cain
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów

Użytkownik "Nazgul" <a_zbierzchowski@op.pl>

[...]

E tam. NBA czy NFL radzą sobie całkiem dobrze.

CC

Data: 2009-03-22 08:06:38
Autor: kapitan_termos
On 20 Mar, 18:44, "Citizen Cain" <c...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Nazgul" <a_zbierzchow...@op.pl>

> [...]
> wiem co to będzie ale zestawienie wrestlingu i MMA wydaje mi się zasadne.

E tam. NBA czy NFL radzą sobie całkiem dobrze.

moze dlatego, ze NBA i NFL to ligi krajowe

Data: 2009-03-22 17:37:18
Autor: Mane
kapitan_termos pisze:

moze dlatego, ze NBA i NFL to ligi krajowe

nie do konca bo graja rowniez druzyny z Kanady

Data: 2009-03-22 22:03:41
Autor: Citizen Cain
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów

Użytkownik "kapitan_termos" <

moze dlatego, ze NBA i NFL to ligi krajowe

A co to ma do rzeczy???

CC

Data: 2009-03-23 18:55:53
Autor: Koriat
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów
Użytkownik "Citizen Cain" <cc1@go2.pl> napisał w wiadomości news:gq6962$epb$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "kapitan_termos" <

moze dlatego, ze NBA i NFL to ligi krajowe

A co to ma do rzeczy???
Zasięg ligi: krajowa/międzynarodowa ma znaczenie. Ciekawe jak zareagowaliby kibice, gdyby władze NBA wyliczyły sobie, że zwiększy zyski zabieg polegający na tym, że zamiast Detroit Pistons w lidze zagra np. Beinjing Tigers, a zamiast Phoenix Suns np. Olympiakos Pireus. Natomiast co do pomysłu Ligi Europejskiej to wydaje się, że w czasach postępującej integracji to i w tym obszarze "coś" powinno się wydarzyć - tzn. jest to nieuchronne. Pytanie tylko, czy obok ligi krajowej, czy też zamiast? Trudno sobie wyobrazić, żeby w takiej Lidze Europejskiej na tym samym poziomie grały Liverpool i Everton, a nie wydaje mi się, aby kibice Liv. ucieszyli się bardzo, iż zamiast 2 meczów derbowych z Ev. będą mieli 2 mecze np. z Barceloną. No i podstawowe pytanie - na ile byłaby to zamknięta grupa 16-30 klubów, a na ile dałoby to początek całego systemu lig piłkarskich.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2009-03-23 13:41:31
Autor: kapitan_termos
On 23 Mar, 18:55, "Koriat" <koriat_WYTN...@vp.pl> wrote:
Użytkownik "Citizen Cain" <c...@go2.pl> napisał w wiadomościnews:gq6962$epb$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Barceloną. No i podstawowe pytanie - na ile byłaby to zamknięta grupa 16-30
klubów, a na ile dałoby to początek całego systemu lig piłkarskich.

nie ma mozliwosci, zeby toczyly sie rownolegle rozgrywki krajowe i
liga europejska, chyba ze zacznie sie koksowanie zawodnikow na potege,
ale wtedy srednia wieku pilkarza oscylowalaby gdzies kolo 22 lat. Wg
mnie liga zreszta stalaby sie szybko dosc nudna i powtarzalna, bo prym
w niej wiodlyby z 10 druzyn, ktore teraz rzadza w LM, a w zwiazku z
tym wiekszosc zyskow trafialaby w rece tej grupy, a co za tym idzie i
najlepsi zawodnicy, trenerzy etc.

Data: 2009-03-24 20:04:19
Autor: Koriat
Użytkownik "kapitan_termos" <mickwi9@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f4a4296-5966-46e6-a9f2-c958b58dfdb8w34g2000yqm.googlegroups.com...
On 23 Mar, 18:55, "Koriat" <koriat_WYTN...@vp.pl> wrote:
[...]
[...]
Ano właśnie. Pytanie, czy Liv., Barc., Milan zrezygnują z rozgrywek krajowych na rzecz międzynarodowych, czy też raczej zorganizują drugi sort zawodników. Tzn. nie mam wątpliwości, że zainteresowane kluby zrezygnowałyby natychmiast gdyby tylko nie obawiały się długofalowo pogorszenia wyników finansowych. A mimo wszystko gra z klubami krajowymi (w każdym razie niekt órymi) wywołuje potężne zainteresowanie, a to generuje przychody.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2009-03-24 20:33:57
Autor: Citizen Cain
[...]

Wątpię, żeby mieli wiele do gadania. Przypominam, że przenoszenie klubu z miejsca na miejsce, gdzie sponsor da więcej kasy, jest w NBA normą.
Zresztą przymiarki do rozszerzenia NBA na Europę już były.

No i pamiętaj, że pod względem km2, liczby mieszkańców itp. USA odpowiada skalą właśnie całej Europie Zachodniej, a nie pojedynczemu krajowi.

CC

Data: 2009-03-25 17:47:01
Autor: Koriat
Użytkownik "Citizen Cain" <cc1@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqbcqv$fb5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ależ oczywiście, że nie chodzi mi o negocjacje z ichnimi stowarzyszeniami kibiców tylko o przełożenie marketingowe - czy to zwiększyłoby zainteresowanie ligą, czy też zmniejszyło.

No i pamiętaj, że pod względem km2, liczby mieszkańców itp. USA odpowiada skalą właśnie całej Europie Zachodniej, a nie pojedynczemu krajowi.
Jasne, ale wielkość obszaru to kwestia drugorzędna. Gdyby nawet Europę ograniczyć tylko do UE to i tak różnice pomiędzy poszczególnymi stanami - chodzi mi o jakieś podejście do sportu, lokalne tradycje - są mniejsze, aniżeli pomiędzy poszczególnymi państwami Europy. Zresztą w USA nie było chyba nigdy mistrzostw stanu w takim ujęciu jak mistrzostwa kraju w Europie. A co do rozszerzania ligi - to jakiś czas temu przyjęto do NBA kluby kanadyjskie. Nie wiem jak to teraz wygląda, ale początek nie byl zachęcający. O ile pamiętam władze NBA robiły wiele - łącznie z różnego rodzaju zachętami, żeby nie dochodziło do przeniesienia klubu do USA.
pozdrawiam
Koriat

Data: 2009-03-25 21:40:40
Autor: Citizen Cain
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów

Użytkownik "Koriat" <koriat_WYTNIJ_@vp.pl>

 Nie wiem jak to teraz wygląda, ale początek nie byl zachęcający. O ile pamiętam władze NBA robiły wiele - łącznie z różnego rodzaju zachętami, żeby nie dochodziło do przeniesienia klubu do USA.

Drużyna z Vancouver przeniosła się do Memphis, a Toronto jakoś daje radę. Ale też nie ma co porównywać tradycji koszykarskich Kanady i USA. W hokeju NHL "od zawsze" była kanadyjsko-amerykańska i jakoś jej popularności to nie przeszkadzało i nie przeszkadza.

CC

Data: 2009-03-26 14:59:42
Autor: kapitan_termos
On 25 Mar, 21:40, "Citizen Cain" <c...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Koriat" <koriat_WYTN...@vp.pl>

> [...]

NHL "od zawsze" była kanadyjsko-amerykańska i jakoś jej popularności to nie

cale 6 druzyn kanadysjkich, z reszta tam liga dziala tak od zawsze, w
Europie w przypadku futbolu ma sie to troche inaczej. W.Brytanie
rogrywki miedzynarodowe przed wojna malo interesowaly np. i wziac
wazniejsze jest dla nich wlasne podworko, Wlosi tez sa skupieni raczej
na Serie A, wiec nie sadze zeby odebranie im tych rozgrywek spotkalo
sie z milym przyjeciem

Data: 2009-03-27 11:43:15
Autor: Jan Strybyszewski
kapitan_termos pisze:

cale 6 druzyn kanadysjkich, z reszta tam liga dziala tak od zawsze,

Moze i 6 ale:
Obecnie najbardziej utytułowanym zespołem ligi jest Montreal Canadiens, który zdobył Puchar Stanleya aż 24 razy[5]. Drugą najbardziej utytułowaną drużyną jest Toronto Maple Leafs która zdobyła 13 razy Puchar Stanleya (ostatni zdobyła w 1967 roku)

[...]

Alez one zostaja tylko 3-5 druzyn z nich wyleci.

Data: 2009-03-24 08:26:35
Autor: Jan Strybyszewski
Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzó w
Citizen Cain pisze:
Użytkownik "kapitan_termos" <

moze dlatego, ze NBA i NFL to ligi krajowe

A co to ma do rzeczy???

NBA i NFL nie zamykaja drogi innym druzynom z dowolnego kraju o ile te rozegraja mecze w Kanadzie/USA czyli powierzchnia takiej Europy.

Euroliga ma sens dla duzych klubow a podejrzewam ze jakby naszym sie zamarzylo to zawsze moga odkupic prawa od kogos z IIIligi

Kluby zapowiadają koniec Ligi Mistrzów