Klucz do kół... "samoróbka"

Data: 2017-10-14 09:13:07
Autor: Maciek
Klucz do kół... "samoróbka"
W dniu 14.10.2017 o 06:37, LinFanQri pisze:
Ostatnio miałem "przyjemność" kluczem z "plasteliny" odkręcać śruby... również z "plasteliny"! ("puste" łby w środku :/) Mówię basta!

Mam zamiar zaopatrzyć się w prosty zestaw do odkręcania kół, którym bez problemu być może przyda się również do innych prac. Ktoś zdradzi swój patent.

Ja mam dobrej jakości nasadkę kupowaną osobno i do tego rękojeść ok 25cm:

http://tnij.at/193736

Zestaw pasuje idealnie i nie niszczy śrób jak to miałem w firmowym kluczu czy wszelkiej maści krzyżakach, którym zresztą raz obrobiłem nakrętkę na szpilce.
Plus jeszcze taki, że na zestaw można spokojnie jeszcze założyć dowolnej długości rurkę.

Śróby w kołach dokręca się momentem ok 100Nm, czyli ok 10kg na ramieniu przedłużki 1m. Klucz 25cm w zupełności wystarcza.
Przy dokręcaniu, wystarczy się na nim oprzeć.
Nie ma też stresu, że na drodze nie odkręci się koła do wymiany. W najgorszym przypadku wystarczy na kluczu stanąć.

Data: 2017-10-15 05:17:30
Autor: LinFanQri
Klucz do kół... "samoróbka"
W dniu 14.10.2017 o 09:13, Maciek pisze:
[...]

1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana". Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

Data: 2017-10-15 07:44:37
Autor: Mateusz Viste
Klucz do kół... "samoróbka"
On Sun, 15 Oct 2017 05:17:30 +0200, LinFanQri wrote:
1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana".
Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

Nie tylko wydłużona, ale rękojeść powinna też lecieć ukosem, coby człowiek nie obijał się o karoserię. Można oczywiście kombinować z jakimś "normalnym" kluczem i go wydłużać, szukać dziwnych nasadek itp, ale to przecież już nie lata '80 - teraz na rynku jest wszystko. Ja kupiłem sobie coś takiego:

https://www.amazon.fr/Unitec-10872-T%C3%A9lescopique-%C3%89crous-Roues/dp/
B002VJA5Q2

Działa znakomicie - odkręcam tym nawet koła które cham w garażu dokręcił pneumatykiem. Do tego mieści się w skrzynce na narzędzia, a i już niejednokrotnie przydało mi się by odkręcić jakieś oporniejsze śruby pod samochodem (można na to nałożyć standardowe nasadki 1/2").

Mateusz

Data: 2017-10-19 22:10:04
Autor: LinFanQri
Klucz do kół... "samoróbka"
W dniu 15.10.2017 o 09:44, Mateusz Viste pisze:

https://www.amazon.fr/Unitec-10872-T%C3%A9lescopique-%C3%89crous-Roues/dp/
B002VJA5Q2

Wszędzie w sklepach tego pełno ale jakość wykonania klucza pozostawia wiele do życzenia. Chyba że faktycznie... widać różnicę między 15PLN a 15EUR.

Data: 2017-10-19 21:01:37
Autor: Mateusz Viste
Klucz do kół... "samoróbka"
On Thu, 19 Oct 2017 22:10:04 +0200, LinFanQri wrote:
[...]

Całkiem możliwe że istnieje kilka modeli pod ten sam wzór, z różną jakością wykonania. Na mój egzemplarz (ten z linku) nie narzekam. Nie jest to żadna górna półka, ale też nie trąci chińszczyzną - solidny, niebrzydki i... działa.

Mateusz

Data: 2017-10-15 09:45:35
Autor: Maciek
Klucz do kół... "samoróbka"
1/2 czy 3/4 cala? Teraz zauważyłem, że nasadka musi być "wydłużana". Normalna jest za krótka i klucz haczy o rant felgi/opony.

1/2. U mnie akurat z haczeniem nie ma problemu, no ale dobrze kombinujesz.
Rękojeść z dalszych postów wygląda zacnie, zresztą chyba się do niej przekonałeś, swoją drogą też dobry wybór.

Klucz do kół... "samoróbka"