[Lekki OT] Klucz dynamometryczny Wawa

Data: 2009-03-26 11:40:58
Autor: Artur Zabronski
[Lekki OT] Klucz dynamometryczny Wawa
Witam,

zna ktoś jakiś sklep w Wawie gdzie mają klucze dynamometryczne? Chodzi
mi o tańsze klucze w granicach cenowych 150-200zł.

--
Artur
ZZ-R 1200

Data: 2009-03-26 05:01:10
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

--
Lama

Data: 2009-03-26 05:49:45
Autor: artur.zabronski
On 26 Mar, 13:01, l...@lama.cc wrote:
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

Co znaczy że nie działa?

--
Artur

Data: 2009-03-26 07:06:17
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa

Co znaczy że nie działa?

To znaczy, że można go używać co najwyżej jak zwykłego klucza bo
dynamometr nie działa z powodu, że nie funkcjonuje.
To jego cecha wrodzona, taki się urodził, ja go nie zepsułem. Niestety
z powodu wrodzonego optymizmu (no w końcu co się może zepsuć w
kluczu?) pozbyłem się paragonu, dzięki czemu pięknie błyszczący klucz
robi teraz za ozdobę mojego garażu.

--
Lama

Data: 2009-03-26 13:39:50
Autor: Agent 0700
Klucz dynamometryczny Wawa
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

Caritas to złodzieje, na górników zbierali, na zawaloną halę, na stoczniowców, potem kasa znikała :-(

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-26 19:16:59
Autor: Andrzej Lawa
lama@lama.cc pisze:
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.

Czyby?

U mnie działa.

Inna sprawa, że konstrukcja jest czysto fizyczna - moment mierzy się na
zwykłej skali wygięciem "wajchy" w stosunku do strzałki ;)

Data: 2009-03-26 12:16:35
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa
On 26 Mar, 19:16, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
l...@lama.cc pisze:

> [...]

Inna sprawa, że konstrukcja jest czysto fizyczna - moment mierzy się na
zwykłej skali wygięciem "wajchy" w stosunku do strzałki ;)

No tak, dla jasności powinienem dodać, że chodzi mi o konstrukcję
udającą porządny klucz, z regulacją sprężyny w uchwycie. Jak bym miał
więcej oleju w głowie to też wybrałbym taki prosty ze wskazówką na
skali :). Nie wiem jak z dokładnością, ale umówmy się: nie składamy
stacji kosmicznej, a niezawodność jest czasami bezcenna :)

--
Lama

Data: 2009-03-26 22:51:20
Autor: Andrzej Lawa
lama@lama.cc pisze:

[...]

Ja właśnie wyszedłem z takiego założenia :)

Data: 2009-03-26 20:14:22
Autor: Ivam
Klucz dynamometryczny Wawa
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.

Czyby?

U mnie działa.

A sprawdzales jakims urzadzeniem pomiarowym, czy tylko patrzysz na wskazowke i wierzysz, ze dziala dobrze?

Wzialem kiedys na zajecia z metrologii moj klucz (to juz jakis czas temu bylo)... wlasnie taki ze wskazowka i pokazujac 10Nm w rzeczywistosci krecilem z momentem 30Nm. Bylem zaskoczony, tym bardziej, ze jak kupilem ten klucz, to w kartonie byl papierek podpisany "swiadectwo kalibracji" ;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-03-27 00:11:42
Autor: lama
[...]

Zwróć uwagę na to, że każda waga i dynamometr (mierzą to samo) ma to
do siebie, że w pobliżu dolnego krańca skali pomiary są bardzo
niedokładne. Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
zważyć torebkę cukru :). Duży błąd w tym przypadku nie oznacza, że
ważąc siebie uzyskasz wynik z dokładnością do 50kg :)
BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
kalibracji ?

--
Lama

Data: 2009-03-27 19:26:40
Autor: Ivam
Klucz dynamometryczny Wawa
Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
zważyć torebkę cukru :).

To akurat chyba wynika z klasy dokladnosci przyzadu, no nie? Jesli nawet w wadze jest podzialka co 100g (ja takiej co 10g to nie widzialem) i waga dziala do 100kg, to mamy 10 000 dzialek (zgadza sie?). Niech by taka waga byla wykonana w klasie 2, to blad pomiaru wynosi 2 dzialki - 200g!

Ale moglem cos pomylic, bo zmeczony jestem, wiec jak cos poknocilem to wybaczcie i sprostujcie;)

A klucz jaki posiadalem mial skale od 5 do 20Nm. Wiec 10Nm to akurat powinien wskazywac poprawnie.

BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
kalibracji ?

Bylo. Nie pamietam firmy, ale robia (robili) co 3 miesiace.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-03-26 12:13:27
Autor: apstryk
[Lekki OT] Klucz dynamometryczny Wawa
Artur Zabronskinapisal

Witam,

zna ktoś jakiś sklep w Wawie gdzie mają klucze dynamometryczne? Chodzi
mi o tańsze klucze w granicach cenowych 150-200zł.

W weekend widziałem w Realu w M1 Marki klucze za 75 zł, chyba 20-200 Nm. Zaraz za wejściem po lewej stronie była cała ściana promocji motoryzacyjnych. Nazwy firmy na pudełku nie znalazłem, ale tez nie szukałem zbyt intensywnie.

pozdrawiam
Adam

Data: 2009-03-26 13:19:55
Autor: de Fresz
On 2009-03-26 11:40:58 +0100, Artur Zabronski <artur.zabronski@gmail.com> said:

zna ktoś jakiś sklep w Wawie gdzie mają klucze dynamometrycz
ne? Chodzi
mi o tańsze klucze w granicach cenowych 150-200zł.

W Autonarzedzia na Wóycickiego jakiś czas temu mieli promocję na Jonneswaye. Ciut drożej szło znaleźć Proxxona na Allegro.
Pytanie jeszcze - jakie zakres?

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-26 05:44:20
Autor: artur.zabronski
On 26 Mar, 13:19, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:

W Autonarzedzia na Wóycickiego jakiś czas temu mieli promocję na
Jonneswaye. Ciut drożej szło znaleźć Proxxona na Allegro.
Pytanie jeszcze - jakie zakres?

Od jak najmniej, najlepiej by było 10-200Nm ale nie wiem czy w tej
cenie jest to realne, od biedy zadowole się na razie 20-200Nm.

--
Artur

Data: 2009-03-26 13:58:53
Autor: de Fresz
On 2009-03-26 13:44:20 +0100, artur.zabronski@gmail.com said:

[...]

Po pierwsze - takie zakresy mają klucze albo bardzo tanie (firm pokroju Tulex Inc czy Kowalex Corp), albo bardzo, ale to bardzo drogie (a i to nieliczne). Sam sobie zgadnij dlaczego.
Po drugie - czy wymyśliłeś już jak do półmetrowej łychy na 1/2 będziesz podpinał małe nasadki/bity i jak wygodnie będzie się tym operowało?
Po trzecie - są miejsca że i dynamometrykiem 1/4 jest ciężko podejść (i takie gdzie ni chu-chu nidyrydy np.  bez wyciągnięcia silnika z ramy), więc zastanów się, jak Ci się będzie operowało w takich miejscach dużym kluczem.

Data: 2009-03-26 22:54:25
Autor: Kuczu
de Fresz pisze:

[...]

A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-27 01:44:14
Autor: artur.zabronski
On 26 Mar, 22:54, Kuczu <p.kuczyn...@jim-satnet.pl> wrote:

A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden
moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

Jakimś lewakiem technicznym nie jestem bo trochę sprzętów się już
naskładałem ale to tylko jakieś WSK-i i inne demoludy ;-) Ale skoro
teraz mam podane dokładne momenty to jednak wolałbym dokręcać już wg.
nich :-)

--
Artur
ZZ-R 1200

Data: 2009-03-27 10:13:19
Autor: Kefir

<artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:f1f2f347-0b92-4791-a6c3-fcfb193e838aw34g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Ad vocem: skoro taki plan to moze nie kupuj atrap kluczy.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

Data: 2009-03-27 02:38:58
Autor: artur.zabronski
On 27 Mar, 10:13, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
> [...] Ale skoro
> teraz mam podane dokładne momenty to jednak wolałbym dokręcać już wg.
> nich :-)

Ad vocem: skoro taki plan to moze nie kupuj atrap kluczy.

Naprawdę jest aż tak źle z takimi kluczami za 200zł?

--
Artur
ZZ-R 1200

Data: 2009-03-27 10:48:20
Autor: de Fresz
On 2009-03-27 10:38:58 +0100, artur.zabronski@gmail.com said:

Ad vocem: skoro taki plan to moze nie kupuj atrap kluczy.

Naprawdę jest aż tak źle z takimi kluczami za 200zł?

~200 zł to dolne granice średnije półki. Zadziwiająco wiele profesjonalnych warsztatów (motocyklowych i smochodowych) takich używa. Problem z Twoimi wymaganiami jest taki, że chcesz wszystko-w-jednym. Oswój się z myślą, że jednym wszystkiego nie oblecisz, a jak kupisz taki, który ma mega skalę, to dokładność będzie miał bardzo przybliżoną.

Data: 2009-03-27 03:21:42
Autor: artur.zabronski
On 27 Mar, 10:48, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:

[...]

To już akurat wiem i tak też przypuszczałem na początku i
potwierdziliście to ;-) Tyle że te klucze z mniejszymi zakresami do
50-60Nm są jeszcze droższe i powoli dojrzewam do myśli że w tej cenie
nic sensownego nie dostane ;-)

--
Artur

Data: 2009-03-27 12:23:41
Autor: Leszek Karlik
Klucz dynamometryczny Wawa
On Fri, 27 Mar 2009 10:48:20 +0100, de Fresz <defresz@nospamo2.pl> wrote:

[...]
[...]

Nieno, mniej więcej w środku skali powinien mieć akceptowalną dokładnośc.  :-)

ZTCW to problem jest głównie taki że błąd rośnie na brzegach skali. A  wielkość
błędu zależy od zakresu klucza, więc jak się ma taki 10-200 Nm to parę  procent
błędu to nie jest dużo jak się dokręca 200 Nm, ale jak się dokręca coś z
10 czy 20 Nm to już łatwo uszkodzić gwint czy śrubę.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-27 13:26:01
Autor: James
Klucz dynamometryczny Wawa
"Leszek Karlik" wrote...
On Fri, 27 Mar 2009 10:48:20 +0100, de Fresz wrote:
[...]
Naprawdę jest aż tak źle z takimi kluczami za 200zł?
Nieno, mniej więcej w środku skali powinien mieć akceptowalną dokładnośc.
:-)
[...] jak się ma taki 10-200 Nm to parę  procent
błędu to nie jest dużo jak się dokręca 200 Nm, ale jak się dokręca coś z
10 czy 20 Nm to już łatwo uszkodzić gwint czy śrubę.

Tez niedawno zastanawialem sie jak rozwiazac problem takiego klucza.
Ogladalem duzo tanich, srednich i drogich.
Tanie zazwyczaj maja taka dokladnosc, ze stosowanie ich nie ma sensu.
Dokladnosc jest podobna jak 'na czuja'.
Srednie maja lepsza dokladnosc, ale zazwyczaj maly zakres. Trzeba wiec kupic
dwa, trzy, zeby miec pokrycie calego zakresu potrzebnego do prac przy moto.
Doszedlem wiec do wniosku, ze najlepszym wyjsciem jest jednak drogi klucz.
Zakres 5-200, dokladnosc 1%. Koszt niestety duzy, bo prawie $300, ale klucz
naprawde uniwersalny. Rzucilem sie i kupilem SnapOn. Klucz jest po prostu genialny! Naprawde polecam, choc cena niestety jest bolesna. Jest jednak tego wart.
Uznalem, ze lepiej pozbierac kase i kupic cos dobrego, niz niepewna
tanioche. Tanie rzeczy, wbrew pozorom, sa dla bogatych ludzi... to po prostu
nie ma sensu... oczywiscie wedlug mnie.

--
pozdro
James

Data: 2009-03-27 06:15:06
Autor: lama
On 27 Mar, 13:26, "James" <n...@ddress.for.spam> wrote:
Uznalem, ze lepiej pozbierac kase i kupic cos dobrego, niz niepewna
tanioche. Tanie rzeczy, wbrew pozorom, sa dla bogatych ludzi... to po prostu
nie ma sensu... oczywiscie wedlug mnie.

Tak jest, ale chyba każdy musi dojrzeć do tego samodzielnie, po
przetestowaniu asortymentu Topexu, Nutoola itp. Wyrzuciłem już tyle
kasy na dziadostwo, które gnie się w rękach, niszczy śruby itd, że
dziękuję bardzo.

--
Lama

Data: 2009-03-27 15:30:07
Autor: James
Klucz dynamometryczny Wawa
<lama@lama.cc> wrote...
On 27 Mar, 13:26, "James" wrote:
[...]

O to wlasnie chodzi... w efekcie podobne pieniadze i tak sie wyda, a po drodze zniszczy sie kilka srub, kilka gwintow, nie wspominajac o poobijanych kostkach.
Kilka kluczy plus koszty naprawy gwintow, wymiany srub, klopot... lepiej pozbierac i kupic cos naprawde dobrego.

--
pozdro
James

Data: 2009-03-27 19:07:17
Autor: de Fresz
On 2009-03-27 13:26:01 +0100, "James" <no@ddress.for.spam> said:

[...]

Chciałbym zobaczyć jak tym dokręcasz np. M5 w ciasnych miejscach. Ot, choćby głupią pokrywę zaworową wielu motocykli, bez wyciągania silnika z ramy.

Data: 2009-03-27 21:02:48
Autor: James
Klucz dynamometryczny Wawa
"de Fresz" wrote...
"James" said:

[...]

Wbrew pozorom klucz jest dosc smukly. Glowke ma tez dosc cienka.
Troche sklamalem ;) Sprawdzilem zakres 6 - 160Nm.
Na pewno do bardzo ciasnych miejsc nie dojdzie, ale jak na razie nie mialem problemu.

--
pozdro
James

Data: 2009-03-27 09:06:08
Autor: newrom
Klucz dynamometryczny Wawa
On Thu, 26 Mar 2009 22:54:25 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl>
wrote:

A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

Dzieki takim co nie wyczuwali mam juz kilka helicoili w silniku. A klucz mam bodaj 5-30 czy cos i staram sie go uzywac, przy okazji
lapiac doswiadczenie i wyczucie :)

pozdr
newrom
PS. pytales znajomego o ten 'iskrownik' ? ;)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

Data: 2009-03-27 09:10:14
Autor: Kuczu
newrom@spamcom.com pisze:

Dzieki takim co nie wyczuwali mam juz kilka helicoili w silniku.

Nie mow mi o Helicoilach :) Na szczescie zwalczylem te jebane gwinty w skrzyni biegow.

A klucz mam bodaj 5-30 czy cos i staram sie go uzywac, przy okazji
lapiac doswiadczenie i wyczucie :)

Ale co tym dokrecasz ? Srubki M6 ?

PS. pytales znajomego o ten 'iskrownik' ? ;)

Pytales. Nie odda. Bo nie. Ale Harleisci tak juz maja ;)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-27 09:19:03
Autor: newrom
Klucz dynamometryczny Wawa
On Fri, 27 Mar 2009 09:10:14 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl>
wrote:

Nie mow mi o Helicoilach :) Na szczescie zwalczylem te jebane gwinty w skrzyni biegow.

hehe, no paczpan ;P

Ale co tym dokrecasz ? Srubki M6 ?

Tak, jakies dekle czy inne walki nierzondu. Sie przydaje.
A w zasadzie to jeden pies czy uzyje grzechotki dynamometrycznej czy
zwyklej.

Pytales. Nie odda. Bo nie. Ale Harleisci tak juz maja ;)

ROTFL. No to se sprowadzi z USraju, a zanim dotrze bede jak zwykle
ciagnac charleja na sznurku :P

pozdr
newrom