Klucz dynamometryczny Wawa

Data: 2009-03-26 05:01:10
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

--
Lama

Data: 2009-03-26 05:49:45
Autor: artur.zabronski
On 26 Mar, 13:01, l...@lama.cc wrote:
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

Co znaczy że nie działa?

--
Artur

Data: 2009-03-26 07:06:17
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa

Co znaczy że nie działa?

To znaczy, że można go używać co najwyżej jak zwykłego klucza bo
dynamometr nie działa z powodu, że nie funkcjonuje.
To jego cecha wrodzona, taki się urodził, ja go nie zepsułem. Niestety
z powodu wrodzonego optymizmu (no w końcu co się może zepsuć w
kluczu?) pozbyłem się paragonu, dzięki czemu pięknie błyszczący klucz
robi teraz za ozdobę mojego garażu.

--
Lama

Data: 2009-03-26 13:39:50
Autor: Agent 0700
Klucz dynamometryczny Wawa
Wolałbym wpłacić te 2 stówki na Caritas, przynajmniej jakiś pożytek by
był.

Caritas to złodzieje, na górników zbierali, na zawaloną halę, na stoczniowców, potem kasa znikała :-(

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-26 19:16:59
Autor: Andrzej Lawa
lama@lama.cc pisze:
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.

Czyby?

U mnie działa.

Inna sprawa, że konstrukcja jest czysto fizyczna - moment mierzy się na
zwykłej skali wygięciem "wajchy" w stosunku do strzałki ;)

Data: 2009-03-26 12:16:35
Autor: lama
Klucz dynamometryczny Wawa
On 26 Mar, 19:16, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
l...@lama.cc pisze:

> [...]

Inna sprawa, że konstrukcja jest czysto fizyczna - moment mierzy się na
zwykłej skali wygięciem "wajchy" w stosunku do strzałki ;)

No tak, dla jasności powinienem dodać, że chodzi mi o konstrukcję
udającą porządny klucz, z regulacją sprężyny w uchwycie. Jak bym miał
więcej oleju w głowie to też wybrałbym taki prosty ze wskazówką na
skali :). Nie wiem jak z dokładnością, ale umówmy się: nie składamy
stacji kosmicznej, a niezawodność jest czasami bezcenna :)

--
Lama

Data: 2009-03-26 22:51:20
Autor: Andrzej Lawa
lama@lama.cc pisze:

[...]

Ja właśnie wyszedłem z takiego założenia :)

Data: 2009-03-26 20:14:22
Autor: Ivam
Klucz dynamometryczny Wawa
Tańsze klucze nie działają. Mam taki jeden, więc wiem.

Czyby?

U mnie działa.

A sprawdzales jakims urzadzeniem pomiarowym, czy tylko patrzysz na wskazowke i wierzysz, ze dziala dobrze?

Wzialem kiedys na zajecia z metrologii moj klucz (to juz jakis czas temu bylo)... wlasnie taki ze wskazowka i pokazujac 10Nm w rzeczywistosci krecilem z momentem 30Nm. Bylem zaskoczony, tym bardziej, ze jak kupilem ten klucz, to w kartonie byl papierek podpisany "swiadectwo kalibracji" ;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-03-27 00:11:42
Autor: lama
[...]

Zwróć uwagę na to, że każda waga i dynamometr (mierzą to samo) ma to
do siebie, że w pobliżu dolnego krańca skali pomiary są bardzo
niedokładne. Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
zważyć torebkę cukru :). Duży błąd w tym przypadku nie oznacza, że
ważąc siebie uzyskasz wynik z dokładnością do 50kg :)
BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
kalibracji ?

--
Lama

Data: 2009-03-27 19:26:40
Autor: Ivam
Klucz dynamometryczny Wawa
Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
zważyć torebkę cukru :).

To akurat chyba wynika z klasy dokladnosci przyzadu, no nie? Jesli nawet w wadze jest podzialka co 100g (ja takiej co 10g to nie widzialem) i waga dziala do 100kg, to mamy 10 000 dzialek (zgadza sie?). Niech by taka waga byla wykonana w klasie 2, to blad pomiaru wynosi 2 dzialki - 200g!

Ale moglem cos pomylic, bo zmeczony jestem, wiec jak cos poknocilem to wybaczcie i sprostujcie;)

A klucz jaki posiadalem mial skale od 5 do 20Nm. Wiec 10Nm to akurat powinien wskazywac poprawnie.

BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
kalibracji ?

Bylo. Nie pamietam firmy, ale robia (robili) co 3 miesiace.

--
pzdr:
Ivam

Klucz dynamometryczny Wawa