Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?

Data: 2019-02-15 20:06:40
Autor: Marcin N
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Szukam niedrogiego klucza udarowego elektrycznego do odkręcania kół w samochodzie.

Polecicie jakiś?

--
MN

Data: 2019-02-15 20:28:27
Autor: Jacek
W dniu 15.02.2019 o 20:06, Marcin N pisze:
Szukam niedrogiego klucza udarowego elektrycznego do odkręcania kół w samochodzie.

Polecicie jakiś?

Kilka pytań:
1. co to znaczy niedrogi?
2. jak często ma być używany?
3. jaki samochód?
Jacek

Data: 2019-02-15 22:10:15
Autor: Marcin N
W dniu 2019-02-15 o 20:28, Jacek pisze:
[...]

Około 200 zł

2. jak często ma być używany?

Dwa razy w roku

3. jaki samochód?

Osobowy

--
MN

Data: 2019-02-15 15:26:20
Autor: Zenek Kapelinder
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Szukaj takiego z malym silniczkiem spalinowym. Na dwa razy do roku nie warto przedluzacza szukac.

Data: 2019-02-16 08:40:37
Autor: Jacek
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Szukaj takiego z malym silniczkiem spalinowym. Na dwa razy do roku nie warto przedluzacza szukac.

Dobra rada.
Tu znalazłem taki, który spełnia wymagania na 67%:
https://tinyurl.com/y4rqur96
Jacek

Data: 2019-02-18 13:40:42
Autor: robot
W dniu 2019-02-16 o 08:40, Jacek pisze:
[...]

No to sie nazywa klucz!

Data: 2019-02-19 20:22:52
Autor: kk
On 2019-02-16 00:26, Zenek Kapelinder wrote:
Szukaj takiego z malym silniczkiem spalinowym. Na dwa razy do roku nie warto przedluzacza szukac.

Nie wolno cały rok korzystać z przedłużacza?

Data: 2019-02-15 22:28:04
Autor: Jacek
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
W dniu 15.02.2019 o 22:10, Marcin N pisze:

Kilka pytań:
1. co to znaczy niedrogi?

Około 200 zł
Kolega kupił klucz udarowy marki LEX za mniej więcej tyle. Jest zadowolony.

2. jak często ma być używany?

Dwa razy w roku
Jak tylko tyle, to może lepiej taki:
https://allegro.pl/oferta/klucz-krzyzak-krzyzowy-do-kol-mocny-17-19-21-23-4932906734

No i śruby posmarować jakimś smarem (najlepiej miedziowym), bo pewnie zardzewiałe i ciężko idą.
3. jaki samochód?

Osobowy
Bo już się bałem że Kamaz ;-)
Jacek

Data: 2019-02-19 20:15:21
Autor: kk
On 2019-02-15 22:28, Jacek wrote:

3. jaki samochód?

Osobowy
Bo już się bałem że Kamaz ;-)

Czym się różni Kamaz od Ikarusa

Data: 2019-02-15 22:32:12
Autor: tck
[...]

wiesz, moment obrotowy dokręcania kół może być 2x większy u różnych producentów

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-16 00:31:25
Autor: Poldek
W dniu 2019-02-15 o 22:10, Marcin N pisze:
[...]

Gdy jeszcze mi się chciało zmieniać samemu koła, to używałem zwykłego klucza z bagażnika do ruszenia śrub, a potem odkręcałem zwykłą wkrętarką.

Data: 2019-02-16 08:06:17
Autor: Mateusz Viste
On Fri, 15 Feb 2019 22:10:15 +0100, Marcin N wrote:

[...]

Nie kombinuj tylko kup klucz z długim (teleskopowym) ramieniem. Kół nie można zakręcać za mocno, a przy udarowym nie będziesz miał żadnego wyczucia umiaru.

Mateusz

Data: 2019-02-16 14:45:21
Autor: JDX
On 2019-02-16 09:06, Mateusz Viste wrote:
[...]
Nie kombinuj tylko kup klucz z długim (teleskopowym) ramieniem.
Parę lat temu ukręciłem oryginalny oplowski klucz (rurka!!!), więc
kupiłem sobie coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/serwisowy-klucz-do-kol-teleskopowy-17-19-21-23-grm-7811745586.
I po raz kolejny okazało się, że ,,dostajesz to, za co płacisz". :-) Przy
odkręcaniu, a w zasadzie zruszaniu, trzeciej śruby rączka ułamała mi się
w miejscu, gdzie jest kulka blokująca nasadkę. :-) Cudów nie
oczekiwałem, ale spodziewałem się, że nasadka szybko się wyrobi, czy
wręcz pęknie, a nie że rączka się uwali. To kolejny przykład na to, że
nawet tak prostą rzecz chińczyk potrafi spierdolić. :-) Klucz naprawiłem
poprzez zeszlifowanie trochę rączki i przyspawanie nasadki. Póki co
działa. :-)

Data: 2019-02-16 15:02:31
Autor: tck
W dniu 16.02.2019 o 14:45, JDX pisze:
On 2019-02-16 09:06, Mateusz Viste wrote:
[...]
[...]

dobry do zruszenia i później szybkiego kręcenia jest krzyżak

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-16 15:42:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-16 o 15:02, tck pisze:

[...]

Do szybkiego kręcenia jak najbardziej, do zruszenia nie.
Dla wszystkich poza miłośnikami siłowni do zruszenia najlepiej
i najtaniej sprawdzi się metalowa rurka dołożona do oryginalnego
klucza.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-16 15:59:55
Autor: Budzik
[...]

Bo do krzyzaka trzeba miec metrową rurke :)
Moze sie w aucie przydac nie tylko do odkrecania kół.
Ja sie bez czegos takiego w trase nie ruszam, lezy sobie gdzies w kazdym samochodzie.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2019-02-17 01:06:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-16 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Problem z tym że do krzyżaka potrzebna jest gruba rura, do
oryginalnego klucza za dwa razy cieńsza.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-17 09:59:52
Autor: Budzik
[...]

No i w czym problem?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2019-02-17 13:13:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-17 o 10:59, Budzik pisze:

[...]

Zajmuje więcej miejsca i użycie grubszej jest mniej wygodne.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-17 13:59:52
Autor: Budzik
[...]

W 126p to pewnie mogłby byc jakis problem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2019-02-17 15:04:46
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-17 o 14:59, Budzik pisze:

[...]

Dla wielu ludzi jest to problem nawet w dużych autach.
Ja mam duże auto, a klucze mam dwa, oryginalny z odpowiednio
długą rurką i krzyżak do kręcenia poluzowanymi śrubami.
Krzyżak sporo ludzi zamienia na klucz elektryczny, droższy
ale jeszcze szybszy i wygodniejszy.
Z grubej rury pasującej do krzyżaka zrezygnowałem ze trzydzieści
lat temu.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-17 19:49:24
Autor: Adam
W dniu 2019-02-17 o 15:04, RadoslawF pisze:
[...]

Przecież są krzyżaki składane.
Ale po co przydłużki? Przecież klucze mają dość długie ramiona, spokojnie można odkręcić śruby, czy nawet podrdzewiałe nakrętki w terenówkach (bo tam zwykle na odwrót) zwykłymi krzyżakami bez żadnych przedłużek.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-17 19:59:52
Autor: Budzik
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

Adam, kazdemu to co lubi.
Ja nie lubie sie niepotrzebnie meczyc, wiec mam rurke.
Pomijam to ze przy dobrych oponach pany praktycznie sie nie zdarzaja ale nigdy nie znasz dnia ani godziny. --
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

Data: 2019-02-17 23:32:39
Autor: Kris
W dniu niedziela, 17 lutego 2019 20:59:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> Adam, kazdemu to co lubi.
Ja nie lubie sie niepotrzebnie meczyc, wiec mam rurke.
Pomijam to ze przy dobrych oponach pany praktycznie sie nie zdarzaja ale nigdy nie znasz dnia ani godziny.

A ja tam od jakiegoś czasu przestałem się interesować tym czy mam lewarek i klucz do kół w aucie
Wykupiłem w mBanku za ok 20zł miesięcznie asisstance i tam miedzy innymi jest pomoc przy wymianie koła. Przez 3 lata bodajże dwa razy skorzystałem z tej opcji. Telefon na infolinie, w ciągu pół godziny podjechał gość co to miał wszystkie niezbędne narzędzia i koło zrobił.

Data: 2019-02-18 12:20:16
Autor: Adam
W dniu 2019-02-18 o 08:32, Kris pisze:
[...]

U mnie mógłby być problem: czasem do najbliższej drogi gruntowej istniejącej na mapie mam kilkanaście kilometrów albo więcej. Albo przejeżdżam przez drogę gruntową po deszczu, gdzie nie da się zwykłym osobowym czy dostawczakiem dojechać.
Natomiast na samochody mam wykupione maksymalne możliwe zestawy AC z assistance. Nawet się przydawało, jak wąż chłodnicy pękł, albo jak koło pasowe się "rozwulkanizowało".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-17 19:59:51
Autor: Budzik
[...]

Albowiem?

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2019-02-17 22:02:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-17 o 20:59, Budzik pisze:

[...]

Albowiem jest to nieelegancji i zajmujący miejsce złom w bagażniku.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-17 22:59:51
Autor: Budzik
[...]

W przeciwienstwie to wszystkich innych eleganckich przedmiotów w bagazniku :)))
Zwłaszcza koło zapasowe jest przykładem elegancji. A moze bardziej trójkąt? Hmm...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2019-02-18 01:39:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-17 o 23:59, Budzik pisze:

[...]

Nie wiem czym jeździsz ale w moich autach koło zapasowe było
zawsze ładnie schowane. Trójkąt ma swoje przyzwoite opakowanie.
A co zrobić z kawałkiem gołej grubej rury?

Lepiej od razu przyznaj się że jesteś bałaganiarzem z pełnym
bagażnikiem różnego szmelu więc gruba rura nie wnosi tam nic nowego.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-18 08:20:56
Autor: Mateusz Viste
On Mon, 18 Feb 2019 01:39:08 +0100, RadoslawF wrote:
[...]

Nie wszyscy żyją jednakowo... Ja jakimś bałaganiarzem nie jestem (aczkolwiek małżonka jest innego zdania), ale bagażnik mam z reguły pełen. I to nie dlatego że mam w nim koło zapasowe, bo to wożę pod przednią klapą, na silniku. W bagażniku natomiast mam skrzynkę z narzędziami do samochodu, kanister 5l z benzyną, litr oleju, 2 litry płynu do chłodnicy, kable rozruchowe, linę holowniczą, kilka podstawowych części zamiennych jak kable HV / żarówki / kilka czujników, zestaw do łatania dętek (jeszcze produkcji NRD - i działa!) i jakieś dwie szmaty do wytarcia rąk. No i klucz do kół, długi teleskopowy. I może coś jeszcze, o czym zapomniałem :) A bagażnik duży nie jest...

Mateusz

Data: 2019-02-26 10:11:48
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Mateusz Viste pisze tak:

[...]

Szacun rośnie ;)

No i klucz do kół długi teleskopowy

oj a tu dołek na wykresie. Klucz do kół teleskopowy jest dla kanapowych piesków z korpo ;)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-18 16:59:59
Autor: Budzik
[...]

Dziekuje ci Radosławie za jak zwykle celny i kulturalny komentarz.
Tak, masz racje, jestem bałaganiarzem. Poczułes sie lepiej?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2019-02-18 18:08:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-18 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Nie.
Bo to kim jesteś było widoczne zanim się przyznałeś.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-18 21:59:59
Autor: Budzik
[...]

A teraz pomogło?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2019-02-19 01:30:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-18 o 22:59, Budzik pisze:

[...]

Tobie jak widać nie.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-16 15:30:39
Autor: Marcin N
W dniu 2019-02-16 o 14:45, JDX pisze:
On 2019-02-16 09:06, Mateusz Viste wrote:
[...]
[...]

Mam taki od kilku lat. Albo i dłużej. Ciągle działa, ale chciałem sobie ułatwić życie.

--
MN

Data: 2019-02-16 15:33:29
Autor: Marcin N
On 2019-02-16 09:06, Mateusz Viste wrote:
[...]
[...]

A gdyby tak zastosować jakiś podnośnik, który unosi trochę całą jedną stronę samochodu a nie tylko jedno koło. Są takie?

--
MN

Data: 2019-02-16 15:45:17
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-02-16 o 15:33, Marcin N pisze:

[...]

Są. Praktycznie nada się każdy hydrauliczny i każdy trapez.
Pytanie czy twój samochód ma odpowiednio dobrany punkt gdzie ten
podnośnik podstawisz.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-16 16:28:48
Autor: Mateusz Viste
On Sat, 16 Feb 2019 14:45:21 +0100, JDX wrote:
[...]

Mam identyczny (z wyglądu przynajmniej), tyle że mój kosztował 5x tyle. Od wielu lat z niego korzystam bez żadnego problemu.

Mateusz

Data: 2019-02-16 15:59:54
Autor: Budzik
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

Te klucze elektryczne które sa za 100-200zł to pewnie i tak bedzie musiał dokrecic z reki kluczem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2019-02-19 20:24:28
Autor: kk
On 2019-02-16 09:06, Mateusz Viste wrote:

Nie kombinuj tylko kup klucz z długim (teleskopowym) ramieniem. Kół nie
można zakręcać za mocno, a przy udarowym nie będziesz miał żadnego
wyczucia umiaru.

Do odkręcania służy, jak w temacie

Data: 2019-02-16 14:03:02
Autor: Myjk
Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?
Fri, 15 Feb 2019 20:06:40 +0100, Marcin N
Szukam niedrogiego klucza udarowego elektrycznego do odkręcania kół w samochodzie.
Polecicie jakiś?

Elektryczny wcale nie jest eko. Poszukaj jakiegoś spalinowego klucza!
BPNMSP ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-19 13:42:40
Autor: Pszemol
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Szukam niedrogiego klucza udarowego elektrycznego do odkręcania kół w samochodzie.

Polecicie jakiś?

Zmień gumiarza/mechanika.
Ten do ktorego teraz chodzisz nie używa klucza dynamometrycznego.
Sruby w kołach normalnie się odkręca fajką dostarczoną przez producenta
auta. Udaru tam wcale nie trzeba.

Klucz elektryczny do odkręcania kół - polecicie?