Klucz pneumatyczny a wydajność kompresora

1 Data: Grudzień 06 2009 14:43:59
Autor: Shreek
Klucz pneumatyczny a wydajność kompresora
Witam

Mam pytanie odnośnie wymaganej wydajności kompresora do zasilenia klucza dynamometrycznego.
Wg instrukcji klucze te posiadają dosyć duże zapotrzebowanie na powietrze. Czy dotyczy to ciągłej pracy takiego klucza? Czy jeden "strzał" tyle pożera.

Chciałbym nabyć sobie taki klucz jednak mam dosyć mało wydajny kompresor a nie chcę kupować dużej "beczki".
Klucz służyłby sporadycznie tylko do odkręcania śrub z którymi nie mogę dać sobie rady klasycznie.
Czy zadziała mi taki klucz? Kompresor ładuje do 9atm i pojemność ma 20l (z tym, że nie jest to chińszczyzna więc parametry trzyma)

--
M.

2 Data: Grudzień 06 2009 15:07:04
Autor: Pab_lo
Re: Klucz pneumatyczny a wydajność kompresora

Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Nie dynamometryczny tylko udarowy...
Na malym kompresorku Einhella 24 l nie chcialo u mnie sensowanie dzialac.
Byc moze jesli armatura bedzie miala wieksze fi to moze cos tym zdzialasz.

Picasso

3 Data: Grudzień 06 2009 15:18:55
Autor: Shreek
Pab_lo napisał(a):

Nie dynamometryczny tylko udarowy...

Nie pisałem o dynamometrycznym...

Na malym kompresorku Einhella 24 l nie chcialo u mnie sensowanie dzialac. Byc moze jesli armatura bedzie miala wieksze fi to moze cos tym zdzialasz.

No właśnie. Jakoś nie mam gdzie sprawdzić.

--
M.

4 Data: Grudzień 06 2009 15:39:43
Autor: Pab_lo

Nie pisałem o dynamometrycznym...

Do odkrecania ?

No właśnie. Jakoś nie mam gdzie sprawdzić.

Tak jak pisalem wczesniej, na oryginalnym wezu i szybkozlaczkach  nie
chcialo chodzic. Byc moze zastosowanie samego weza i ostatniej szybkozlaczki
3/4" cos pomoze, powietrze zmagazynowane w wezu powinno wystarczyc na 1
solidny strzal.

Picasso

5 Data: Grudzień 06 2009 16:46:18
Autor: Bydlę

Shreek wrote:
> Witam
>
> Mam pytanie odnośnie wymaganej wydajności kompresora do zasilenia klucza
> dynamometrycznego.

Ciekawe...

--
Bydlę

6 Data: Grudzień 06 2009 16:54:04
Autor: Shreek
Bydlę napisał(a):

 > Mam pytanie odnośnie wymaganej wydajności kompresora do zasilenia klucza
 > dynamometrycznego.
Ciekawe...

Ha. Faktycznie. W temacie napisałem dobrze a w treści już gorzej :-)

--
M.

7 Data: Grudzień 06 2009 16:02:33
Autor: Karolek
Shreek pisze:
[...]

Chyba raczej ciezko nazwac pneumatyczny klucz, dynamometrycznym, nawet jezeli producent go tak nazywa :> Wiec umowmy sie ze to jednak bedzie pneumatyczny klucz udarowy.
Druga sprawa, to jezeli chcesz go uzywac sporadycznie to jest Ci on w zasadzie kompletenie nie potrzebny. Pneumatyczny klucz przydaje sie jak krecisz sruby nonstop, a nie sporadycznie.
IMHO to lepiej te pieniadze zainwestuj w porzadne narzedzia klasyczne i zainteresuj sie jak sie odkreca sruby, ktore nie maja na to ochoty.

--
Karolek

8 Data: Grudzień 06 2009 16:57:33
Autor: Shreek
Karolek napisał(a):

Chyba raczej ciezko nazwac pneumatyczny klucz, dynamometrycznym, nawet jezeli producent go tak nazywa :> Wiec umowmy sie ze to jednak bedzie pneumatyczny klucz udarowy.

Dobra, dobra. Mój błąd :-)
W temacie napisałem dobrze w poście gorzej. Chyba dla tego, że właśnie trzymałem w ręku dynamometryczny.

[...]

W miarę solidne narzędzia klasyczne mam. Sposoby też znam.
Jednak niejednokrotnie nie zdały egzaminu.

--
M.

9 Data: Grudzień 06 2009 17:55:25
Autor: Hants
"Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> wrote in message news:hfgk9e$sgn$2news.onet.pl...

> W miarę solidne narzędzia klasyczne mam. Sposoby też znam.
Jednak niejednokrotnie nie zdały egzaminu.

Elektryczny klucz udarowy. Nawet te tanie po 50 zł - wytrzymaja jedna wymiane silnika, jego rozrzadu i kół.

Poza tym - naprawde rewelacja - inny wymiar dlubaniny przy aucie.

10 Data: Grudzień 06 2009 19:34:26
Autor: Arbiter

Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości

Elektryczny klucz udarowy. Nawet te tanie po 50 zł - wytrzymaja jedna
wymiane silnika, jego rozrzadu i kół.

Z tego co widziałem elektryczny klucz udarowy kosztuje 150zł, chyba ze
piszesz o takich na 12V na zapalniczkę, ale nie wiem czy to cokolwiek
odkreci

11 Data: Grudzień 06 2009 18:51:15
Autor: Karolek
Shreek pisze:

W miarę solidne narzędzia klasyczne mam. Sposoby też znam.
Jednak niejednokrotnie nie zdały egzaminu.

Jak wiesz jak krecic to odkrecisz wiecej srub recznie niz pneumatykiem.
Pneumatyk ma ulatwiac prace, ale nie jest zlotym srodkiem na uparte sruby.
Co wiecej odkrecajac pneumatykiem jest duzo wieksze ryzyko urwania sruby, a nie jej odkrecenia.
IMHO do uzytku raz na jakis czas to to nie bedzie dobry zakup.
--
Karolek

12 Data: Grudzień 06 2009 19:45:40
Autor: Shreek
Karolek napisał(a):

Jak wiesz jak krecic to odkrecisz wiecej srub recznie niz pneumatykiem.
Pneumatyk ma ulatwiac prace, ale nie jest zlotym srodkiem na uparte sruby.

Skoro tak piszesz.
Wydawało mi się, że jest to dobre rozwiązanie na śruby zapieczone lub zabezpieczone specyfikami przeciw odkręcaniu.

--
M.

13 Data: Grudzień 06 2009 20:03:31
Autor: Arbiter

Wydawało mi się, że jest to dobre rozwiązanie na śruby zapieczone lub
zabezpieczone specyfikami przeciw odkręcaniu.

jest dobre np jak chesz szybko odkrecic i zakrecic koła. Na poczatku
luzujesz sruby kluczem recznym a potem w 30s zdejmujesz całe koło.

jest dobre do odkręcenia srub na wszelkiego rodzaju wałkach gdzie nie można
zablokować przed obracaniem się -wtedy udar się przydaje.

14 Data: Grudzień 06 2009 20:32:10
Autor: Tomasz Pyra
Shreek pisze:
Karolek napisał(a):

[...]

Raczej odwrotnie.

Kluczem pneumatycznym szybko i wygodnie odkręca się wszystkie normalne śruby.
Natomiast jak trafia się coś opornego, to odkłada się pneumatykę i używa raczej narzędzi ręcznych.

To czego potrzebujesz to prawdopodobnie wkrętak udarowy - taki klucz napędzany uderzeniami młotka w jego tył.

15 Data: Grudzień 06 2009 20:31:32
Autor: Karolek
Shreek pisze:
Karolek napisał(a):

[...]

Dobre jest, jak krecisz sruby caly dzien i zalezy Ci na czasie.
Do amatorskich prac to raczej zbedny gadzet niz przydatne narzedzie, bez ktorego sie nie mozna obejsc.
Z zapieczonymi czy mocno skorodowanymi srubami to z pneumatykiem bym uwazal, udar moze w mig srube ukrecic i zamiast sie recznie pobawic z taka srubka pol godziny to urwiesz ja pneumatykiem w pol sekundy, a potem bedziesz sie bawil z wykreceniem/rozwierceniem reszty kilka godzin :>
Z drugiej strony jak lubisz gadzety w garazu to mozna sobie kupic dla poprawienia humoru (do odkrecania kol sie moze przydac, bo sruby mocne) ;>

--
Karolek

16 Data: Grudzień 06 2009 17:25:07
Autor: Arbiter
[...]

kompresor 24l powinien dac radę. Ważne byś miał odpowiedniej średnicy
przewód i sam klucz udarowy był dobrej jakości. Pewnie te w cenie 80 zł z
allegro są słabsze (nie testowałem)

mam klucz elektryczny
http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15524.Elektryczny.klucz.udarowy

i pomaga mi w odkręceniu śrub, których bez udaru bym nie odkręcił. Moc
1000W, ale nie ma aż takiej duzej mocy jak profesjonalne klucze
pneumatyczne. Ale jak postuka troche to i śruby z alufelgi odkreci

17 Data: Grudzień 06 2009 15:02:02
Autor: Paweł Olaszek
On 6 Gru, 14:43, Shreek <puliko...@Mpoczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czy da radę- zależy od klucza. Mój ma ok. 500Nm i zużycie 210l/min,
dwucylindrowy kompresor 10atm, z bańką 50l i realnym 190l/min nie
wykorzystywał jego możliwości. Co do pierwszego strzału to nie tak-
klucz swój maksymalny moment osiąga po kilku sekundach, więc jeśli
wówczas kompresor nie będzie dawał właściwej pary (bo już się
wydmuchał) to nici z wesela.

Nie zdarzyło mi się nim urwać śruby i wątpię, by pneumat urwał łeb
śrubie którą dałoby się wykręcić innymi metodami (ale wszystko trzeba
z głową robić). Ten klucz nie ciągnie na maksa, tylko tworząc drgania
udarowe powoduje luzowanie zapieczonych gwintów. Na upartego można
nasadkę utrzymać w dłoni tak, by się nie obracała (choć czuć mocne
szarpnięcia).

Z tego co napisałeś Twój kompresor jest prawdopodobnie za słaby na
klucz z rozsądnym Nm, popatrz może na klucze elektryczne. Z
wiarygodnych ust słyszałem, że w zakresie nieprzemysłowych mocy są
wcale nie gorsze niż pneumatyczne.

--
pozdrawiam,
Paweł

18 Data: Grudzień 07 2009 07:05:41
Autor: Karolek
Paweł Olaszek pisze:

[...]

Musisz opublikowac swoje wizje :>
Jak na razie gwaltowne uderzenie powoduje w stali przejscie w stan kruchosci i kruche pekniecie.
W skrocie przy udarze szybciej i latwiej peka niz przy stalym obciazeniu.
Ale moze jestes kolejnym geniuszem i zmienisz te jak widac bledne osiagniecia nauki :>

--
Karolek

19 Data: Grudzień 07 2009 01:24:50
Autor: Paweł Olaszek
On 7 Gru, 07:05, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
[...]

Cóż, o osiągnięciach nauki najwyraźniej niewiele wiesz. Twoje
twierdzenie byłoby słuszne w materiale jednorodnym. Jeśli działasz
udarowo na połączenie śrubowe, to gdzie widzisz najsłabszy punkt?
Połączenie gwintowe, czy gdzieś w materiale śruby? Pamiętaj że nie
mówimy tu o sytuacji gdy wżery prawie podcięły łeb, a o solidnie
zapieczonej zdrowej śrubie.
Czeka Cię długa droga od warsztatu do warsztatu, żeby wyprostować
błędne teorię i naprowadzić na Twoją wiarę (sukcesu nie wróżę).

--
pozdrawiam,
Paweł

20 Data: Grudzień 07 2009 12:39:47
Autor: Jakub Witkowski
Paweł Olaszek pisze:

twierdzenie byłoby słuszne w materiale jednorodnym. Jeśli działasz
udarowo na połączenie śrubowe, to gdzie widzisz najsłabszy punkt?
Połączenie gwintowe, czy gdzieś w materiale śruby?

Najsłabszy jest z definicji ten, który pierwszy puszcza - czyż nie?
Jeśli ukręca się śruba, to ona widać była najsłabsza :)

21 Data: Grudzień 07 2009 19:07:13
Autor: Karolek
Paweł Olaszek pisze:

[...]

LOL.
Jezeli uwazasz sie za mocnego w te klocki to policz nam szybko na jakiej powierzchni gwintowanej trzyma i zapieka sie sruba, jaki jest przekroj poprzeczny samej sruby.
Policz ile Nm trzeba uzyc, aby ukrecic srube i wtedy wylicz na jakiej powierzchni powinna sie zapiec sruba, aby tego dokonac.
W skrocie to miejsce gdzie sruba jest zapieczona moze trzymac mocniej niz jest wstanie wytrzymac sruba przy gwaltownym uderzeniu.

Czeka Cię długa droga od warsztatu do warsztatu, żeby wyprostować
błędne teorię i naprowadzić na Twoją wiarę (sukcesu nie wróżę).

LOL pewnie dlatego to ja mam warsztat, a Ty nie :P
No i teraz Ciebie kolego czeka dluga droga przez mozolne obliczenia (sukcesu nie wroze) :>

--
Karolek

22 Data: Grudzień 07 2009 13:35:05
Autor: Paweł Olaszek
On 7 Gru, 19:07, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
Jezeli uwazasz sie za mocnego w te klocki to policz nam szybko.

Nie do końca rozumiem czemu się tak napinasz. Rzucasz teoriami i
chcesz, by ktoś je za Ciebie udowodnił. Do it.

LOL pewnie dlatego to ja mam warsztat, a Ty nie :P
No i teraz Ciebie kolego czeka dluga droga przez mozolne obliczenia

Idąc Twoim tokiem rozumowania pewnie dlatego ja skończyłem
politechnikę, a Ty nie...

--
pozdrawiam,
Paweł

23 Data: Grudzień 08 2009 17:34:56
Autor: Karolek
Paweł Olaszek pisze:
[...]

Alez one sa juz udowodnione.
A to ze Ty je negujesz... wiec udowodnij.

LOL pewnie dlatego to ja mam warsztat, a Ty nie :P
No i teraz Ciebie kolego czeka dluga droga przez mozolne obliczenia

Idąc Twoim tokiem rozumowania pewnie dlatego ja skończyłem
politechnikę, a Ty nie...

Prawie prawda bo akurat koncze PG, ale dane zagadnienia juz dawno zakonczylem.
Wiec jak bedzie? policzysz?

--
Karolek

24 Data: Grudzień 07 2009 03:38:11
Autor: Jackare
[...]

Nie zadziała. Zbornik 50 l to ABSOLUTNE MINIMUM do stabilnego napędu przez krótki czas. Przy takim zbiorniku trzeba i tak wypróbować jak to pracuje. Istotne jest to co napisałeś - wydajność. Do normalnej pracy duża rura, np pex 1/2"  i duży zbiornik z odpowiednią sprężarką.
--
Jackare

Klucz pneumatyczny a wydajność kompresora